eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ko³obrzeg¦wiadczenie us³ugi pralniczej na rzecz SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu



Og³oszenie z dnia 2025-03-28

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ugi pralniczej na rzecz SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAK£AD OPIEKI ZDROWOTNEJ SANATORIUM UZDROWISKOWE MINISTERSTWA SPRAW WEWNÊTRZNYCH I ADMINISTRACJIW KO£OBRZEGU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330904944

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Portowa 22

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ko³obrzeg

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-100

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski

1.5.7.) Numer telefonu: 94 3544620

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.stawska@mswia.kolobrzeg.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://mswia.kolobrzeg.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ugi pralniczej na rzecz SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1a8a7f17-dafa-4652-9a7a-62891321af99

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00167888

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-03-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00019572/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.2 Kompleksowe ¶wiadczenie us³ug pralniczych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak

2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mog± ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia:

art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/mswia.kolobrzeg/proceedings

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Z zastrze¿eniem art. 61 ust. 2 ustawy Pzp, komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a
wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie o¶wiadczenia, wnioski ( w tym o wyja¶nienie tre¶ci SWZ), zawiadomienia i informacje
przekazywane s± wy³±cznie poprzez ich z³o¿enia na Platformie OpenNexus pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/mswia.kolobrzeg/proceedings (zwanej dalej „Platform±").
2) Korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób (np. listownie,
mailem) nie bêdzie brana pod uwagê.
3) Adres Platformy: https://platformazakupowa.pl/pn/mswia.kolobrzeg/proceedings

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Rozporz±dzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne
wymagania sprzêtowo – aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj: sta³y dostêp do
sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s; komputer klasy PC lub MAC
o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4 , Linux, lub ich nowsze
wersje;zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalna
wersja 10 0.; w³±czona obs³uga JavaScript;zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny
obs³uguj±cy format plików .pdf;szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u
TLS 1.3; oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas
(hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.Wykonawca
przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie
zamówienia:akceptuje warunki korzystania z Platformy okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin” oraz uznaje go za wi±¿±cy; zapozna³ i stosuje
siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem. Zamawiaj±cy nie ponosi
odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z Platformy, w
szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu
sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty
w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje z
korzystania z Platformy, dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie
tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy
u¿yciu Platformy znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Zalecenia: Formaty plików
wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z „OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY
MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady
Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów
publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów
teleinformatycznych”: zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf, .doc, .xls, .jpg, (.jpeg)
ze szczególnym wskazaniem na .pdf; w celu ewentualnej kompresji danych zamawiaj±cy rekomenduje
wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7z; w¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w
rozporz±dzeniu wystêpuj±: .gif, .bmp, .numbers, .pages. komunikacja z wykonawcami odbywa siê tylko
na Platformie za po¶rednictwem formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, nie za
po¶rednictwem adresu email;korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób ni¿ za
pomoc± Platformy na przyk³ad listownie, mailem nie bêdzie brana pod uwagê; Sugerujemy z³o¿enie
oferty na 24 godziny przed terminem sk³adania ofert/wniosków;podczas podpisywania plików zaleca
siê stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1;zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie
podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu;zamawiaj±cy zaleca aby nie wprowadziæ jakichkolwiek
zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym.Maksymalny rozmiar jednego pliku
przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, wycofania oferty wynosi 150
MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB. Ze wzglêdu na ograniczon±
ilo¶æ znaków szczegó³owe informacje dotycz±ce wymagañ technicznych i organizacyjnych znajduj± siê w rozdziale I pkt 4 SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1) Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 RODO Rozporz±dzenia
parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zwanego dalej
„RODO”, informujê ¿e, Administratorem Pani/Pana danych osobowych ujawnionych w przedmiotowym
postêpowaniu jest 107 Szpital Wojskowy z Przychodni± SP ZOZ, przy ul. Ko³obrzeskiej 44, 78-600
Wa³cz.
2) Inspektor Ochrony Danych Osobowych dostêpny jest pod adresem email: iod@107sw.pl.
3) Podane dane w zakresie wynikaj±cym z w³a¶ciwych przepisów ustawy Pzp oraz wydanych na jej
podstawie aktów wykonawczych, przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu
przeprowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. W pozosta³ym
zakresie na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wynikaj±cej z faktu z³o¿enia
przedmiotowej oferty.
4) Administrator przekazuje dane osobowe odbiorcom w ramach ¶wiadczenia us³ug na
administrowanie i serwisowanie systemami informatycznymi, obs³ugê poczty oraz innym
zainteresowanym na zasadach, w szczególno¶ci wynikaj±cych z art. 18, art. 74, art. 76, art. 222, art. 253, art. 260 wymienionej
ustawy Pzp.
5) Dane przechowywane bêd± przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie
zamówienia.
6) Przys³uguje Pani/Panu prawo: dostêpu do swoich danych, w tym otrzymania kopii, ich sprostowania,
ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych
oraz do cofniêcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie. Dane nie bêd± podlegaæ
zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Podanie danych, w zakresie
wynikaj±cym z wymienionych przepisów prawa, jest niezbêdne do realizacji celu. W pozosta³ym
zakresie podanie danych jest dobrowolne.
7) Ponadto informujê, ¿e:
a) w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (prawo dostêpu
do swoich danych i otrzymania ich kopii), wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy
mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz± wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu
sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu;
b) skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia
danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO nie mo¿e skutkowaæ zmiana wyniku
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w
zakresie niezgodnych z ustaw±;
c) w postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenia ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o których
mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/2374/2/2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiot zamówienia stanowi:
¦wiadczenie us³ugi pralniczej na rzecz SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu zgodnie z wymogami okre¶lonymi szczegó³owo w opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale II SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98310000-9 - Us³ugi prania i czyszczenia na sucho

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

98311000-6 - Us³ugi odbierania prania

98315000-4 - Us³ugi prasowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zamawiaj±cy jest uprawniony zleciæ wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy („Opcja”) zamówienia.
Przedmiotem Opcji bêdzie us³uga to¿sama z opisan± w SWZ i wyceniona przez wykonawcê w formularzu asortymentowo – cenowym, stanowi±cym za³±cznik nr 1.1 do SWZ.
W ramach Opcji, wedle wyboru zamawiaj±cego, mo¿e zostaæ zlecona us³uga pralnicza asortymentu wyceniona przez wykonawcê w tabeli formularza asortymentowo – cenowego.
Zamawiaj±cy mo¿e skorzystaæ z prawa Opcji wielokrotnie i w dowolnym dniu przed up³ywem terminu wykonania zamówienia okre¶lonym w Rozdziale II podrozdzia³ 4 SWZ lub w okresie ob-owi±zywania umowy wskutek skorzystania z Opcji. Zamawiaj±cy z³o¿y Wykonawcy pisemn± in-formacjê o skorzystaniu z prawa Opcji.
Zamawiaj±cy nie jest zobowi±zany do zlecenia us³ug objêtych przedmiotem Opcji, a wykonawcy nie s³u¿y roszczenie o ich zlecenie. Us³uga bêd±ca przedmiotem Opcji mo¿e zostaæ zlecona w ilo¶ci stanowi±cej równowarto¶æ do 30 % warto¶ci podstawowego przedmiotu zamówienia.
Podstaw± okre¶lenia warto¶ci us³ugi zleconej w ramach Opcji (w celu okre¶lenia jej zakresu) bêd± ceny jednostkowe zawarte w formularzu asortymentowo – cenowym.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena – 60,00%
Sposób przyznania punktów w kryterium „cena”: [C] – 60,00 pkt
Ww. kryterium bêdzie obliczone za pomoc± nastêpuj±cego wzoru:
najni¿sza cena ofertowa
Cena = -------------------------------------------- x 100 x 60%
cena badanej oferty
W kryterium „cena” oferta mo¿e uzyskaæ maksymalnie 60 punktów. Wynik zostanie zaokr±glony do dwóch miejsc po przecinku,
zgodnie z zasadami zaokr±glania.
2) Czas wykonania us³ugi reklamacyjnej – [R] – 40,00%
W ramach kryterium „Termin rozpatrzenia reklamacji” ocena ofert zostanie dokonana w nastêpuj±cy sposób:
− dla czasu wykonania us³ugi reklamacyjnej wynosz±cego 72 godziny – 0,00 pkt;
− dla czasu wykonania us³ugi reklamacyjnej wynosz±cego od 71 do 64 godzin – 10,00 pkt;
− dla czasu wykonania us³ugi reklamacyjnej wynosz±cego od 63 do 56 godzin – 20,00 pkt;
− dla czasu wykonania us³ugi reklamacyjnej wynosz±cego od 55 do 49 godzin – 30,00 pkt;
− dla czasu wykonania us³ugi reklamacyjnej wynosz±cego do 48 godzin – 40,00 pkt.
Maksymalny czas wykonania us³ugi reklamacyjnej wynosi 72 godziny

Wykonawca mo¿e uzyskaæ w tym kryterium maksymalnie 40,00 pkt. Je¿eli wykonawca zadeklaruje czas wykonania us³ugi reklamacyjnej krótszy ni¿ 48 godziny, do oceny ofert w kryterium „Czas wykonania us³ugi reklamacyjnej” zostanie mu policzony termin 48 godzin, jako minimalny zgodny z ¿±daniem i oczekiwaniem zamawiaj±cego a do umowy zostanie wpisany termin zgodnie z deklaracj± wykonawcy okre¶lon± w ofercie.
W przypadku niewype³nienia ¿adnej pozycji w pkt 2 formularza oferty (za³±cznik nr 1 do SWZ) b±d¼ nieprawid³owego wype³nienia (np. nieczytelnego wype³nienia lub zaznaczenia wiêcej ni¿ jednej pozycji) zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca oferuje czas wykonania us³ugi reklamacyjnej w maksymalnym terminie okre¶lonym w SWZ. Wykonawca otrzyma wówczas 0,00 pkt w kryterium „Czas wykonania us³ugi reklamacyjnej”.
Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie co do oferowanego „Czasu wykonania us³ugi reklamacyjnej” w formularzu oferty stanowi±cym za³±czniki nr 1 do SWZ.

£±czna ilo¶æ punktów przyznanych ofercie na podstawie oceny przyjêtych kryteriów nast±pi poprzez ich ³±czne zsumowanie wg nastêpuj±cego wzoru:
S = C + R
5) Najwiêksza ilo¶æ punktów (S) przyznanych danej ofercie wyliczonych w powy¿szy sposób decydowaæ bêdzie o uznaniu oferty za najkorzystniejsz±.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania us³ugi reklamacyjnej

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mo¿e siê ubiegaæ wykonawca, który spe³nia poni¿ej okre¶lone warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w powy¿szym zakresie,
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w powy¿szym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca znajduje siê w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniaj±cej nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e posiada: ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie ni¿szej ni¿ 200.000,00 z³
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:

a) spe³nia warunki dotycz±ce do¶wiadczenia, tj.:
wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonuje) nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie), co najmniej:
4.1) jedn± us³ugê prania bielizny na rzecz podmiotu leczniczego rozumian± jako jedna umowa, zawarta na okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga obejmowa³a us³ugê prania bielizny o ³±cznej warto¶ci równej lub przekraczaj±cej kwotê: 200 000,00 z³ brutto (s³ownie: dwie¶cie tysiêcy z³otych).
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek co najmniej jeden z wykonawców musi spe³niaæ samodzielnie.
Uwaga!
Je¿eli na potwierdzenie spe³niania warunku zdolno¶ci technicznej lub zawodowej wykonawca przedstawi us³ugê (umowê) bêd±c± w trakcie realizacji, na dzieñ sk³adania ofert, umowa ta musi byæ realizowana przez co najmniej 12 pe³nych nastêpuj±cych po sobie miesiêcy, a ³±czna warto¶æ wykonanej umowy nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 200 000,00 z³ brutto.

b) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ potencja³em technicznym, tj. wyposa¿eniem zak³adu umo¿liwiaj±cym ¶wiadczenie us³ugi pralniczej w ilo¶ci co najmniej:
4.2) 3 szt. bêbnowe pralnico – wirówki o ³adowno¶ci min. 20kg
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy w
przedmiotowym postêpowaniu nie ¿±da z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w
Rozdziale II pkt 5 SWZ:
a) informacja z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo – kredytowej potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków
finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem;
b) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich
trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz
za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie: przy czym dowodami, o których
mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku
¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie
uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal
wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie
ostatnich 3 miesiêcy.
c) wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia
publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

a) opis rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w
Rozdziale II, podrozdzia³ 2, pkt 4) SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli
s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci).
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci sk³adaj± wspólnie ww.
dokumenty.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Dokumenty wymagane przez zamawiaj±cego, które nale¿y z³o¿yæ sk³adaj±c ofertê:

1) formularz oferty, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ;
2) formularz asortymentowo – cenowy, wype³niony i odpowiednio podpisany, sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1.1 do SWZ;
Brak za³±czenia formularza asortymentowo – cenowego spowodujê odrzucenie oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie przepisu art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp.
3) o¶wiadczenie wykonawcy dotycz±ce spe³niania wymogu okre¶lonego w art. 94 ustawy Pzp wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1.2 do SWZ;
4) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej
Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania; wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ w za³±czniku nr 1 do SWZ (formularz oferty) dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów;
5) pe³nomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia), je¿eli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia) dzia³a osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 3);
6) o¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie
zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców,
7) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców, w zakresie, w jakim wskazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu.
8) podmiotowe ¶rodki dowodowe:
a) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ). Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby mo¿e byæ zast±pione innym podmiotowym ¶rodkiem dowodowym potwierdzaj±cym, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu.
Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
b) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wskazuj±ce, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ.
Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ tylko w przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia.
9) przedmiotowe ¶rodki dowodowe:
a) opis rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale II, podrozdzia³ 2, pkt 4) SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci).
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci sk³adaj± wspólnie ww. dokumenty.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1) Wadium nale¿y wnie¶æ w wysoko¶ci: 2 000,00 z³ (s³ownie: dwa tysi±ce z³otych i 00/100) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Decyduje moment wp³ywu ¶rodków do zamawiaj±cego.
2) Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1. w pieni±dzu – przelewem na konto zamawiaj±cego Bank Gospodarstwa Krajowego, Nr: 89 1130 1176 0022 2122 0720 0002,
2. gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (z zastrze¿eniem, ¿e porêczenie jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym) – wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej na Platformie.
3) W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu zaleca siê, aby w tytule przelewu wyra¼nie oznaczyæ wykonawcê wnosz±cego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pe³nomocnika/po¶rednika.
4) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia:
1. dokument gwarancji/porêczenia sporz±dzony w jêzyku obcym nale¿y z³o¿yæ wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski,
2. gwarancje/porêczenia podlegaæ musz± prawu polskiemu; wszystkie spory dotycz±ce gwarancji/porêczeñ bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich.
5) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia z tre¶ci tych dokumentów musi w szczególno¶ci jednoznacznie wynikaæ:
1. musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie Pzp bez potwierdzenia tych okoliczno¶ci,
2. z jej tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwo-ty wadium;
3. powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie,
4. termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±za-nia ofert± (z zastrze¿eniem, i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert),
5. w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania,
6. beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Samodzielny Publiczny Zak³ad Opieki Zdro-wotnej Sanatorium Uzdrowiskowym Ministerstwa Spraw Wewnêtrznych i Administracji w Ko³obrzegu wpisanym do Rejestru Stowarzyszeñ Innych Organizacji Spo³ecznych i Zawo-dowych, Fundacji oraz Samodzielnych Publicznych Zak³adów Opieki Zdrowotnej Krajowe-go Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy w Koszalinie IX Wydzia³ Go-spodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS 0000006495, adres: ul. Por-towa 22, 78-100 Ko³obrzeg, NIP 6711554411, REGON 330904944.
7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy wymaga, aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika-³o, ¿e zabezpiecza ofertê wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8. Dokument wadialny z³o¿ony w postaci elektronicznej nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu wadialnego do jego wystawcy. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczenio-wej) lub porêczenia musi mieæ tak± sam± p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu – dochodzenie roszczenia z tytu³u wadium wniesionego w tej formie nie mo¿e byæ utrud-nione.
6) Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. W zwi±zku z powy¿szym zaleca siê aby w tre¶ci gwarancji/porêczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który nale¿y przes³aæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium.
7) W formularzu oferty nale¿y wpisaæ nr konta, na które zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium wniesione w pieni±dzu.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia, w takim przypadku: a) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy
siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania
ich w postêpowaniu i zawarcia umowy; b) pe³nomocnictwo, o którym mowa w lit. a) nale¿y do³±czyæ do oferty; c) wszelk±
korespondencjê w postêpowaniu zamawiaj±cy kieruje do pe³nomocnika; d) wspólnicy spó³ki cywilnej s± wykonawcami
wspólnie ubiegaj±cymi siê o udzielenie zamówienia i maj± do nich zastosowanie zasady okre¶lone w lit a) – d).
Je¿eli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców,
zawieraj±c±, co najmniej: − zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim
zakresem realizacjê przedmiotu zamówienia, − okre¶lenie zakresu dzia³ania poszczególnych stron umowy, w tym wskazania
pe³nomocnika uprawnionego do kontaktów z zamawiaj±cym oraz do wystawiania dokumentów zwi±zanych z p³atno¶ciami, −
czas obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy, ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiana postanowieñ Umowy jest mo¿liwa poprzez:
1) zmianê terminu realizacji us³ugi o okres odpowiadaj±cy wstrzymaniu lub opó¼nieniu tego terminu. Zmiana taka
dopuszczalna jest tylko wówczas, gdy wyst±pi± okoliczno¶ci spowodowane si³± wy¿sz±, w tym wyst±pieniem zdarzenia
losowego wywo³anego przez czynniki zewnêtrzne, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ z pewno¶ci±, w szczególno¶ci
zagra¿aj±cego bezpo¶rednio ¿yciu lub zdrowiu ludzi lub gro¿±cego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach albo
dzia³añ osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych wykonanie prac, które to dzia³ania nie s± konsekwencj± winy którejkolwiek ze
Stron,
2) dopuszcza siê wprowadzenie zmian zakresów Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidzia³ do realizacji przy
pomoc± podwykonawcy/podwykonawców, w tym równie¿ dopuszczenie realizacji przy pomocy
podwykonawcy/podwykonawców zakresu, dla których Wykonawca na etapie negocjacji z Zamawiaj±cym nie przewidzia³
realizacji przez podwykonawców, zmiana nie mo¿e spowodowaæ zmiany innych warunków realizacji Umowy.
3) w przypadku, gdy nast±pi zmiana powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na
realizacjê Przedmiotu Umowy – dopuszcza siê zmiany Umowy pozwalaj±ce na dostosowanie jej do obowi±zuj±cych
przepisów prawa; zmiany takie nie spowoduj± wzrostu ceny ani zmiany terminu realizacji zamówienia,
4) zmianê terminu realizacji Przedmiotu Umowy w przypadku nie wyczerpania kwoty, o której mowa w § 3 ust. 1, z
zastrze¿eniem, ¿e okres przed³u¿enia terminu realizacji Przedmiotu Umowy nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 6 miesiêcy.
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków zmiany umowy oraz warunki ich wprowadzenia zosta³y szczegó³owo opisane w §12
zmiana postanowieñ umowy za³±cznik nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-04-07 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mswia.kolobrzeg/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-07 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-05-06

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wykonawcy zagraniczni
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia dokumentów, o których mowa w § 4 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i
Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub
o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania
wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego z postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i
rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o
zastosowaniu
¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wy-mieniona
w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie de-cyzji w sprawie wpisu
na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach
okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk±
dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê
rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.