eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SerockBudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Jachranka w ramach zadania pn. Rozbudowa kanalizacji sanitarnej rejon Borowa Góra Dosin - Skubianka - Jachranka - Izbica, Dębe



Ogłoszenie z dnia 2025-03-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Jachranka w ramach zadania pn.
Rozbudowa kanalizacji sanitarnej rejon Borowa Góra Dosin – Skubianka – Jachranka – Izbica, Dębe

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Serock

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015570119

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 21

1.5.2.) Miejscowość: Serock

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-140

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: r.piekarzewski@serock.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.serock.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://serock.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Jachranka w ramach zadania pn.
Rozbudowa kanalizacji sanitarnej rejon Borowa Góra Dosin – Skubianka – Jachranka – Izbica, Dębe

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0291fd4e-7d2d-4e0a-a9a7-fa6c4a2af9bb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00169595

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041636/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.15 Budowa kanalizacji sanitarnej rejon Borowa Góra-Dosin-Skubianka-Jachranka-Izbica, Dębe

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększenia Odporności, Inwestycja: B3.1.1. Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00049706

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PRI.271.2.1.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 6040689,11 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z odcinkami przewodu tłocznego, przepompowni ścieków z komorą zasuw i szafą sterującą oraz odcinków sieci do granicy pasa drogowego na działkach nr ew. 116/2, 116/3, 127/7, 127/8, 132, 178, 215/12, 216/5, 216/26, 219/14, 223, 267/1, 267/3 obręb Jachranka, gm. Serock zgodnie z dokumentacją projektową autorstwa firmy SAFAGE Oddział w Polsce, Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa.
2) Zakres objęty zadaniem został zaznaczony na planie sytuacyjnym stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszej SWZ.
3) Zamówienie podzielone jest na zakres podstawowy (zamówienie podstawowe) i zakres objęty prawem opcji (zamówienie objęte prawem opcji). Zamówienie podstawowe stanowi „Zadanie A”. Zamówienie objęte prawem opcji stanowi „Zadanie B”.
4) Szczegółowo przedmiot zamówienia obejmuje:
4.1) Zadanie A – zakres podstawowy/zamówienie podstawowe:
a) budowa sieci kanalizacyjnej w systemie grawitacyjnym obejmującej odcinki wyznaczone projektowanymi studniami (wraz z tymi studniami):
- od studni 105 do studni 145,
- od studni 105 do studni 105.3,
- od studni 116 do studni 116.5,
- od studni 124 do studni 131,
- od studni 138 do studni 138.4,
- od studni 210 do studni 223,
- od studni 221 do studni 221.3,
- od studni 223 do studni 223.13.
UWAGA: Ze względu na przyszłą zabudowę istniejących działek Zamawiający wymaga, aby rozejścia kinet studni każdorazowo uzgadniać z Zamawiającym - do wyceny należy przyjąć podstawy studni (dennice) zapewniające możliwość podłączenia do sieci kanalizacyjnej nieruchomości niezabudowanych, do których nie zaprojektowano przyłączy.
b) budowa odcinków sieci kanalizacji sanitarnej w pasach drogowych (odejścia sieci/przyłączy od proj. studni/kanału do granicy pasa drogowego).
c) budowa kompletnej przepompowni ścieków P4 z komorą zasuw, szafą sterującą oraz niezbędną infrastrukturą. UWAGA: Zmiana średnicy włazów z Dn600mm na Dn800mm.
d) budowa przewodu tłocznego o długości L=4,2m (2x2,10m)od pompowni ścieków do proj. studni 107.
e) opracowanie dokumentacji projektowej współpracy przepompowni P4 z agregatem prądotwórczym (agregat MPWiK) i uzgodnienia jej w zakładzie energetycznym - ze względu na jednostronne zasilanie energią elektryczną projektowanej przepompowni ścieków P4.
f) konserwacja i utrzymanie sieci wraz z przepompownią ścieków, będących przedmiotem zamówienia do czasu ich przekazania w eksploatację MPWiK w m. st. Warszawie tj. zawarcia umowy użyczenia pomiędzy Zamawiającym i MPWiK w m. st. Warszawie oraz sporządzenia protokołu zdawczo-odbiorczego w związku z tą umową.
g) wykonywanie przeglądów przepompowni ścieków w okresie gwarancyjnym.
h) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (bądź innego dokumentu wydanego przez PINB potwierdzającego gotowość do użytkowania).
i) opracowanie dokumentacji powykonawczej sieci kanalizacji sanitarnej, przepompowni ścieków oraz odcinków sieci zgodnie z wytycznymi MPWiK w m. st. Warszawie, przekazanie jej i uzgodnienie w MPWiK w m. st. Warszawie, a także uzyskanie protokołu odbioru technicznego MPWiK w m. st. Warszawie.
j) wykonanie monitoringu TV wybudowanej sieci.
k) wykonanie innych robót przewidzianych dokumentacją projektową.
l) odtworzenie nawierzchni oraz uporządkowanie terenu po budowie sieci kanalizacji sanitarnej:
- teren budowy należy przywrócić do stanu sprzed budowy.
- wykonawca zobowiązany jest do odtworzenia nawierzchni gruntowych poprzez zastosowanie warstwy grubości min. 10 cm z tłucznia kamiennego łamanego frakcji 0-31,5mm na szerokości co najmniej 3,0 m.
- wykonawca zobowiązany jest do odtworzenia nawierzchni jezdni asfaltowej z betonu asfaltowego na całej szerokości jezdni (5,0 metrów) wg niżej wskazanej konstrukcji: podbudowa dolna: warstwa gr. 15cm z kruszywa kamiennego łamanego frakcji 31,5 - 63mm; podbudowa górna: warstwa gr. 10cm z kruszywa kamiennego łamanego frakcji 0-31,5mm; warstwa wiążąca: mieszanka mineralno-bitumiczna o grubości 5 cm klasa AC16S; warstwa ścieralna: mieszanka mineralno-bitumiczna o grubości 4 cm klasa AC11S.
4.2) Zadanie B – zakres rzeczowy objęty prawem opcji/zamówienie opcjonalne: budowa kompletnej przepompowni ścieków P5 z komorą zasuw, szafą sterującą wraz z niezbędną infrastrukturą na działce nr ew. 167/4 obręb Jachranka, gm. Serock oraz opracowanie dokumentacji projektowej współpracy przepompowni P5 z agregatem prądotwórczym (agregat MPWiK) i uzgodnienia jej w zakładzie energetycznym - ze względu na jednostronne zasilanie energią elektryczną projektowanej przepompowni ścieków P5.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Stosownie do brzmienia art. 310 ustawy Pzp – „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w: 1) ogłoszeniu o zamówieniu - w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym albo partnerstwa innowacyjnego albo 2) zaproszeniu do negocjacji - w postępowaniu prowadzonym w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki. W toku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, już w chwili udostępnienia na stronie internetowej prowadzonego postępowania kwoty jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wykonawcom udzielona została informacja, że na sfinansowanie zamówienia Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę 100 000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych, zero groszy) – środki własne zabezpieczone w uchwale budżetowej Miasta i Gminy Serock na rok 2025. Jednocześnie Zamawiający poinformował, że w dniu 9 grudnia 2024r. złożył wniosek o dofinansowanie realizacji inwestycji w kwocie 4 999 997,38 zł brutto ze środków pochodzących z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, Inwestycja: B3.1.1. Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich – na dzień otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie otrzymał decyzji o przyznaniu środków publicznych. Zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu nr 2025/BZP 00049706/01 z dnia 20 stycznia 2025r. w Sekcji VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA w pkt 6.7.) wskazał, że przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały mu przyznane – Zamawiający udzielił odpowiedzi twierdzącej „Tak”. Ponadto w Rozdziale I SWZ w pkt 15 „Unieważnienie postępowania” Zamawiający wskazał, że: unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli zaistnieje jedna z przesłanek wskazanych w art. 255 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje ponadto unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane. W SWZ Zamawiający wskazał na art. 257 ustawy Pzp, co uznać należy jedynie za oczywistą omyłkę, bez wpływu na sposób argumentacji. Wniosek złożony przez Zamawiającego w dniu 9 grudnia 2024r. o dofinansowanie realizacji inwestycji w kwocie 4 999 997,38 zł brutto został sklasyfikowany na 176 pozycji, uzyskując jedynie 4 punkty na 10 możliwych do uzyskania. Złożone wnioski opiewają zaś na łączną kwotę 738 272 086,41 zł. Kwota alokacji środków publicznych w ramach naboru wniosków nr B3.1.1. KPO została wskazana w §2 Regulamin wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Inwestycja: B3.1.1. Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich (Postanowienia ogólne dotyczące naboru i wniosków). Na nabór wniosków w województwie mazowieckim przeznaczona została kwota w wysokości 92 746 576,00 zł. Mając na uwadze wysokość środków przeznaczonych na realizację inwestycji objętych naborem oraz wartość złożonych wniosków o przyznanie pomocy, środki publiczne we wskazanej wysokości wystarczają na dofinansowanie jedynie 22 operacji z 193 objętych złożonymi wnioskami. Dowodem potwierdzającym, że środki publiczne nie zostały Zamawiającemu przyznane jest uchwała nr 203/56/25 Zarządu Województwa Mazowieckiego (dysponenta środków publicznych) z dnia 4 lutego 2025r. w sprawie podania do publicznej wiadomości listy operacji informującej o kolejności przysługiwania pomocy w ramach inwestycji B3.1.1. „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich” objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności dla naboru przeprowadzonego od 9 grudnia 2024r. do 10 stycznia 2025r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.