eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzeladźAdaptacja części pomieszczeń w budynku Centrum Usług Społecznych w Czeladzi - zaprojektuj i wykonaj



Ogłoszenie z dnia 2025-04-01

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Adaptacja części pomieszczeń w budynku Centrum Usług Społecznych w Czeladzi – zaprojektuj i wykonaj

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych w Czeladzi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003450413

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 17 Lipca 27

1.5.2.) Miejscowość: Czeladź

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-250

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@cus.czeladz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cus.czeladz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Adaptacja części pomieszczeń w budynku Centrum Usług Społecznych w Czeladzi – zaprojektuj i wykonaj

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd400dd8-f7f0-4c6a-bebd-b2ea985219a1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00170959

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039322/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Adaptacja części pomieszczeń w budynku Centrum Usług Społecznych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt Partnerski pt.: „CUS – Nowe spojrzenie na usługi społeczne” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.07 Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, Działanie 7.5 Strategiczne projekty dla obszaru usług społecznych, Typ 4. Koordynacja usług społecznych – upowszechnienie i tworzenie CUS.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://mops-czeladz.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mops-czeladz.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://mops-czeladz.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zg z art.13ust.1i2rozporz.P.E.iR(UE)2016/679z 27kw.2016r.w spr.ochr.os.fiz.w zw.z przetw.dan.os.i w spr.swobod.przep.takich dan.oraz uchyl.dyr.95/46/WE(o.rozp.o ochr.d.)(Dz.Urz.UE L119z4.5.2016r.str. 1),dalej„RODO”,infor.że:1.Admin.Pani/Pana danych os.jest CUS w Cz-dzi z siedz.przy ul.17Lipca27,41-250Cz-dź,adr.e-mail:cus@cus.czeladz.pl,tel.+48322651442.2.W CUSwCz-dzi wyznacz.insp.ochr.dan.os.z któr.może sięPani/Pan skontak.:a)drogą elektr.poprz.e-mail:iod@cus.czeladz.plb)tel.p.nr.+48322651442.Z insp.ochr.dan.m.się kont.we wszys.spr.dot.przetw.dan.os.oraz korzys.z praw zw.z przetwarz.dan.3.Pani/Pana dane os.przetw.będą w celu przeprowadz.postęp.i udzielenia zam.prowadz.dok.księg.-podat.,arch.dan.,dochodz.roszcz.lub obr.przed roszcz.4.Podst.przetwarz.dan.os.jest:a)ustawa z11.09.2019r.– Pzp;b)ustawa z27.08.2009r.o finan.publ.;c)ustawa z14.07.1983r.o NZAiA;d)art.6lit.1lit.cRODO–przetwarz.jest niezb.do wyp.obow.praw.ciążąc.na adm.5.Odb.lub kat.odb.:Podm.upoważ.na podst.zawar.um.powierz.oraz uprawn.na mocy obowiąz.przep.prawa,w szczegól.os.lub podm., któr.zost.udostęp.dok.postęp.na podst.art.18orazart.74-76PZP.Zasada jaw.ma zastos.do wszys.dan.os.z wyjątkiem dan.,o któr.mowa w art.9ust.1RODO(szczeg.kat.dan.)6.Zebrane dane będą przechow.przez okres nie dł.niż jest to niezbęd.do cel.,w których dane te są przetwarz.oraz do cel.archiwiz. na podst.art.22dust.2Ustawy z dnia14lipca1983r.o NZAiA,zg.zJRWA,stanow.zał.do Zarządz.14/2025Dyr.CUS w Cz-dzi z dn.2stycz2025r.-zgodnie z art.78ust.1i4PZPprzez okr.4lat od dn.zakoń.postęp.o udziel.zam.a jeżeli okres obowiąz.um.w spr.zam.pub.przekr.4lata–przez cały okr.obowiąz.um.7.PosiadaPani/Pan prawo:a)żądania dost.do dan.;w przypadku gdy wyk.tego obow.,wymag.niewspółmiernie dużego wysiłku,zam.może zg.z art.75PZPżądać od os.,której dane dot.wskaz.dodat.infor.mających na celu sprecyz.nazwy lub daty zakoń.postęp.o udzielenie zam.b)żądania sprostow.lub uzup.dan.os.;zg.z art.76PZPwyk.tego obow.nie może naruszać integr.prot.post.oraz jego zał.c)usunięcia danych,w przyp.gdy dane os.nie są już niezb.do cel.w których zost.zebr.lub w inny spos.przetwarz.;d)żądania ogranicz.przetw.dan.os.;zg.z art.74ust.3PZPwyk.tego obow.nie ogr.przetw.dan.os.do czasu zak.post.o udziel.zam.8.PrzysługujePani/Pan prawo do wn.skargi do org.nadzor.tj.UODOul.Stawki2,00-913W-wa.9.Pani/Pana dane os.nie będą poddawane zautomat.podejm.decyzji,w tym również profilowaniu.10.Pani/Pana dane os.nie będą przekaz.odbior.w państwach znajduj.się pozaUEiEOGlub do organ.międzynar.11.Podanie danych os.jest wym.ustaw.okr.w przep.PZP,związ.z udziałem w postęp.o udziel.zam.Konsek.niepodania okr.dan.wynik.zPZP.12.Jednocz.Zam.przypomina o ciążącym naPani/Panu obow.infor.wynik.z art.14RODOwzgl.os.fiz.,których dane przekaz.zost.Zam.w związku z prowadz.postęp.i które Zam.pośrednio pozyska od Wyk.bior.udział w postęp.,chyba że ma zastos. co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art.14ust.5RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.5.RB.CUS.25

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 665998,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na adaptacji części pomieszczeń na Centrum Usług Społecznych w budynku położonym przy ul. 17 Lipca 27 w Czeladzi w ramach Projektu Partnerskiego pt.: „CUS – Nowe spojrzenie na usługi społeczne” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.07 Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, Działanie 7.5 Strategiczne projekty dla obszaru usług społecznych, Typ 4. Koordynacja usług społecznych – upowszechnienie i tworzenie CUS.
2.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
2.1.przebudowę i remont pomieszczeń strefy wejściowej i części pomieszczeń parteru budynku w celu dostosowania do nowej funkcji na Centrum Usług Społecznych i wydzielenie w jej obrębie nowych pomieszczeń i stref,
2.2.przebudowę zewnętrznych schodów i montaż zewnętrznego podnośnika pionowego dla osób niepełnosprawnych przy wejściu głównym do budynku,
2.3.budowę w środkowej części obiektu szybu windowego i montaż dźwigu osobowego komunikującego 3 kondygnacje użytkowe obiektu o udźwigu minimum 630kg/8osób,
2.4.przebudowę i modernizację obiektu, która będzie wykonana w technologii tradycyjnej, zakres polegać będzie na wykonaniu przebić konstrukcyjnych w istniejących ścianach nośnych pod planowane drzwi i przejścia, wykonanie otworów w istniejących stropach w celu budowy wewnętrznego szybu windowego, wydzielenie nowych pomieszczeń ściankami działowymi murowanymi oraz szklanymi systemowymi,
2.5.wykonanie robót remontowych typu ułożenie okładzin na ścianach i posadzce, montaż sufitu podwieszanego, wymianę drzwi, malowanie,
2.6.wykonanie w modernizowanej i przebudowanej części budynku kompletnych instalacji wraz z urządzeniami i armaturą gwarantujących ich prawidłowe funkcjonowanie:
2.6.1.instalacje sanitarne wody, kanalizacyjną, centralnego ogrzewania, instalację wentylacji mechanicznej i klimatyzacji,
2.6.2.instalacje elektryczne oświetlenia ogólnego, awaryjnego i ewakuacyjnego, gniazd wtykowych i gniazd specjalnych
2.6.3.instalacje niskoprądowe alarmowe, monitoringu, kontroli dostępu, przeciwpożarowe, awaryjnego zasilania, teleinformatyczną,
2.7.zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez Zamawiającego.
2.8.uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu.
2.9.wszelkie inne elementy nie wymienione powyżej a wynikające z Programu Funkcjonalno-Użytkowego wraz z załącznikami.
3.7.szczegółowy zakres robót budowlanych został określony w:
3.7.1.Programie Funkcjonalno Użytkowym (PFU) dla adaptacji części pomieszczeń w budynku Centrum Usług Społecznych w Czeladzi wraz z załącznikami,
3.7.2.SWZ wraz z załącznikami,
3.7.3.Projektowanych postanowieniach umowy,
3.7.4.Odpowiedziach na pytania udzielanych w trakcie procedury przetargowej (jeżeli dotyczy),
3.7.5.Obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego i normami.
Wszystkie ww. dokumenty należy traktować jako wzajemnie się uzupełniające. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71223000-7 - Usługi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45215000-7 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Cena ofertowa (IPc)60 % max 60 pkt
2.Doświadczenie personelu wyznaczonego do realizacji zamówienia - Kierownik Zespołu Projektowego (IPd1)10% max 10 pkt
3.Doświadczenie personelu kluczowego wyznaczonego do realizacji zamówienia – Kierownik budowy (IPd2)10% max 10 pkt
4.Okres udzielonej gwarancji na przedmiot umowy (IPg) 20%max – 20 pkt Razem100 % 100,00 pkt

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie personelu wyzmnaczonego do realizacji zamówienia, kierownik zespołu projektowego (IPd1)

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu kluczowego wyznaczonego do realizacji zamówienia – Kierownik budowy (IPd2)

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji na przedmiot umowy (IPg)

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy:
3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
3.4.1. Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich pięć (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej:
-dwie (2) roboty budowlane, każda o wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych), każda obejmująca swym zakresem m.in. budowę i/lub odbudowę i/lub przebudowę i/lub rozbudowę i/lub nadbudowę obiektu kubaturowego, które zostały ukończone.
Uwaga nr 3:
1) Za ukończone roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, dla których wystawiono Protokół Odbioru Końcowego.
2) Pojęcia „budowa”, „odbudowa”, „przebudowa”, „rozbudowa”, „nadbudowa”, należy rozumieć zgodnie z przepisami Prawa budowlanego (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.).
3) Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
4) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać zakres robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył/wykonywał.
5) W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
6) Jeżeli zakres robót budowlanych przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że
roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone jest szerszy od opisanego i wymaganego przez Zamawiającego, należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku
określonego przez Zamawiającego w SWZ.
7) W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.
3.4.2. Wykonawca musi wykazać że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) Kierownik Zespołu Projektowego - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
Doświadczenie ww. osoby:
Posiada doświadczenie w zaprojektowaniu co najmniej 2 (dwóch) dokumentacji projektowych tj. projekty budowlane i/lub budowlano-wykonawcze dla obiektów kubaturowych, które uzyskały decyzję o pozwoleniu na budowę dla zadań obejmujących budowę i/lub odbudowę i/lub przebudowę i/lub rozbudowę i/lub nadbudowę obiektu kubaturowego.
b) Kierownik budowy – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
Doświadczenie ww. osoby – posiada doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych (np. kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru), co najmniej na dwóch (2) robotach budowlanych, każda o wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych), każda obejmująca swym zakresem budowę i/lub odbudowę i/lub
przebudowę i/lub rozbudowę i/lub nadbudowę obiektu kubaturowego, które zostały ukończone.
Dot. ppkt 3.4.2. lit. a, b:
lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,oraz zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa,
lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2023r., poz. 682), tj. osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniają wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15
grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”);
UWAGA nr 4:
1) Funkcje wskazane w ust. 3.4.2 mogą być ze sobą łączone.
2) Za ukończone dokumentacje projektowe, roboty budowlane Zamawiający uważa dokumentacje, roboty, dla których wystawiono np. Protokół Odbioru Końcowego.
3) W ramach zamówienia, doświadczenie osób wskazanych do pełnienia funkcji Kierownika zespołu projektowego ora kierownika budowy, powyżej minimum opisanego w warunku udziału w postępowaniu, będzie przedmiotem oceny w ramach kryterium oceny ofert „Doświadczenie personelu wyznaczonego do realizacji zamówienia”.
4) Przez doświadczenie zawodowe należy rozumieć doświadczenie zdobyte w okresie od daty uzyskania uprawnień, do terminu składania ofert.
5) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunku określonego w ust. 3.4.2, Wykonawcy wykazują łącznie – Zamawiający nie formułuje w tym zakresie szczególnego sposobu spełnienia warunku o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy.
6) Jeżeli zakres prac przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że prace zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończony jest szerszy od opisanego i wymaganego przez Zamawiającego, należy w wykazie podać zakres odpowiadający zakresowi warunku określonego przez Zamawiającego w SWZ.
7) W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda jedynie złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ustawy, które to należy złożyć wraz z ofertą.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4.2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3 pkt 3.1., 3.2., 3.3.: – Nie dotyczy;
2) w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.1.:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Okres, o którym wyżej mowa liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
3) w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.2.:
a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty należy zał:
13.1.Of należy sporz na formul oferty lub wg tak sam sch, stanow załąc nr 1 do SWZ. Ofertę wraz z wym zał nal złoż pod ryg nieważ w form elektron (w postaci elektron opatrz kwalifik pod elektro) lub w post elektro opatrz podp zauf lub osob.13.2. Oferta wraz z zał musi być złoż za pośr Plat zakup. Zamawiający zaleca, aby oferta zos utworz w formacie .pdf oraz podpis wew kwalifi podpis elektron. W przyp zast podp zew należy pamiętać o obow doł do pliku stanowofertę także pliku podpis, który gen się automat podczas złoż podpisu.
13.3.Wraz z ofertą (dot oferty skład w odpowi na ogł o zamów) należy złożyć:
13.3.1.Oświadc, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy, o niepodl wykluc z postęp oraz spełn waru udz w postęp, w zakr wskaz w roz XIX SWZ – zg z zał nr 2 do SWZ. Oświad stanowi dowód potwi brak podstaw wykl Wykon oraz spełn przez niego warun udziału w postępow na dzień skład ofert, tymcz zastęp wym przez Zamawiają podmi środki dowod, wskaz w SWZ. Ośw skł się, pod rygor nieważ, w formie elektron (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalif podpisem elektron lub w postaci elektron opatrz podp zauf lub podp osob). Wykona, w przyp polega na zdoln techn lub zawod podm udost zas, przed wraz z ośw, o którym wyż mowa, także ośw podm udostępniaj zasoby, potwierdz brak pod wyklu tego pod oraz odpow speł war udziału w postęp w zakr, w jakim Wykon pow się na jego zasoby (zał 3 do SWZ).
13.3.2.Oś, że Wykon zapoznsię z war zam i z projekt postan umowy w spr zam, które zost wprow do um w spr zam oraz, że przyj ich treść bez żadnych zastrz – zg z treś zaw w form oferty, stanowiącym zał 1 do SWZ. Ośw składa się, pod rygorem nieważn, w formie elektr (w post elektro opatrz kwalif podp elektro) lub w postaci elektro opatrz podp zauf lub osob.
13.3.3. Pełnom ustanowione do reprezen Wykon ubieg się o udziel zam publ.
Pełnomoc przek się w post elektro i opatruje kwalifi podpisem elektro, zauf lub osob. W przyp, gdy pełnomoc zostało wyst w postaci papier i opatrzone własnoręcznym podp, przek się cyfr odwzor tego dok opatrz kwalifik podp elektro, zauf lub osob, pośw zg cyfrowego odwzor z dokumentem w postaci papierowej. Poświ zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
13.3.4.Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („(…) z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”) – o ile dotyczy (odnosi się do Wykon wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oświ to podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
13.3.5. Zobow podmiotu udost Wykonawcy zasoby, do oddania do dysp Wykonawcy niezb zasob na potrzeby reali zam lub inny podmy śr dow potw, że Wykon realizując zam, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykon korzysta ze zdoln in podm na zas określ
w art.118 ustawy). Zobowlub inny podmi środek dow w opis zakr, przekazuje się w post elektro, i opatruje kwalifik podp elektro, zaufanym lub osobistym. W przypadku, gdy zobow (inny podm śr dow) zost wyst w post papi i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalif podpi elektro, zaufanym lub osob, poświ zgodność cyfrowego odwzor z dok w post papi.
13.3.6. Przedm śr dow (jeżeli dot) – zg z zapi Rozd III nin SWZ.
13.3.7. Dow wniesienia wad:1) W przypadku wniesi wadium w post niepienięż, do oferty należy doł (w wyodrębnionym pliku) elektro dok potw wniesi wadi. W przypadku Wykon skład of wspólną treść dok wadial musi zapew możli zaspok inte Zamaco oz, że uzysk zagwarantj zapłaty wad musi obejmo wszystkie wsk w ust przesł zatrzym wad, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykon wsp ubiegh się o udziel zam;
1) W przyp wniesi wad w post pieni, zaleca się złoż wraz z ofertą potwi nad przel.
14. Spis wszystkich zał dok (spis treści) – zal, niewym.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 9 800,00 zł.
2. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium.
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
4. Forma wnoszenia wadium: Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419 z późn. zm.).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank ING, o numerze: 32 1050 1360 1000 0024 3513 6680. W tytule przelewu należy wpisać „Wadium - na przetarg o nazwie: „Adaptacja części pomieszczeń w budynku Centrum Usług Społecznych w Czeladzi – zaprojektuj i wykonaj”. Znak sprawy ZP.5.RB.CUS.25.
6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, tj. faktyczny wpływ środków na konto Zamawiającego, a nie termin zlecenia (dokonania) przelewu przez Wykonawcę.
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na nieoprocentowanym rachunku bankowym.
8. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę zakupową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z ust. 13.3.3. rozdz. XVI SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej.
Uwaga nr 2:
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ust. 13.3.1. rozdziału XVI SWZ) składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te potwierdza brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów
6. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub 3 ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („(…) z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”).
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający, poza możliwością zmiany zawartej umowy na podstawie art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, przewiduje również możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:
1) Zmiana terminów wykonania umowy w wyniku:
a) przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będące następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będące następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy;
b) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (np. regularne opady deszczu, gradu przez co najmniej 3 dni, nawałnice powodujące zalanie miejsca prowadzonych robót, wichury uniemożliwiające stosowanie sprzętu, długotrwałe upały trwające co najmniej 5 dni wymuszające dodatkowe przerwy w pracy pracowników zgodnie z przepisami bhp) uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. Wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych Wykonawca winien zgłosić w dzienniku budowy oraz pisemnie inspektorowi nadzoru inwestorskiego i Zamawiającemu. Zgłoszenie powinno zostać potwierdzone przez inspektora nadzoru wpisem w dzienniku budowy;
c) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:
- wystąpienie w trakcie prowadzenia robót klęsk żywiołowych;
- natrafienie w trakcie prowadzenia robót na niewypały lub niewybuchy;
- konieczność wykonania wykopalisk archeologicznych;
d) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
e) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;
f) wystąpienia konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej lub postęp technologiczny oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy;
g) zmiany będące następstwem działania lub braku działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:
- wystąpienie opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
- wystąpienie braku możliwości wykonania robót z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
Z uwagi na ograniczona liczbę znaków, pełen zakres informacji znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-23 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://mops-czeladz.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-23 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-22

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wykonaj, dlatego też podział zamówienia na części nie jest możliwy. Istotą takiego rozwiązania jest wykonanie zamówienia poprzez zaprojektowanie określonych robót budowlanych, a następnie ich zrealizowanie. Za całość takiego zamówienia odpowiada jeden wykonawca (ewentualnie wykonawcy wspólnie składający ofertę). Dlatego też podział zamówienia na odrębne części jest niezasadny i nie może zostać dokonany.
Dodatkowo należy wskazać, iż kwestia podzielności świadczenia nie została uregulowana w ustawie, wobec czego zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, Zamawiający stosuje w tym zakresie przepisy Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 379 §2: „świadczenie jest podzielne, jeżeli może być spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu lub wartości”. W określonej sytuacji, tj. w przypadku zastosowania roboty budowlanej realizowanej w formule „zaprojektuj i wybuduj”, świadczenie nie może zostać spełnione częściowo. Jednocześnie brak podziału zamówienia na części nie powoduje ograniczenia konkurencji oraz zapewnia równy dostęp podmiotów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana (uznana za najkorzystniejszą) zobowiązany jest przed zawarciem umowy w s zamówienia publicznego, do wniesienia zabezpieczenia należytego wykoanania umowy, w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.