eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GibyRedukcja liczebności populacji ssaków drapieżnych poprzez ich odstrzał na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Głęboki Bród w Puszczy Augustowskiej w roku łowieckim 2025/2026.



Ogłoszenie z dnia 2025-04-07

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Redukcja liczebności populacji ssaków drapieżnych poprzez ich odstrzał na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Głęboki Bród w Puszczy Augustowskiej w roku łowieckim 2025/2026.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Głęboki Bród

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790011240

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Głęboki Bród 4

1.5.2.) Miejscowość: Giby

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-506

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 875165203

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: glebokibrod@bialystok.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gleboki-brod.bialystok.lasy.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Redukcja liczebności populacji ssaków drapieżnych poprzez ich odstrzał na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Głęboki Bród w Puszczy Augustowskiej w roku łowieckim 2025/2026.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f927693-3b0d-42fe-9ef9-46232d1c7eae

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00180135

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt Razem dla natury – ochrona gatunków i siedlisk na terenach cennych przyrodniczo” (OPL2), dofinansowanego z Programu FENIKS 2021-2027.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

e-propublico.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl (dalej jako: ”Platforma”) oraz poczty elektronicznej

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: ” Usługa redukcji liczebności populacji ssaków drapieżnych poprzez ich odstrzał na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Głęboki Bród w Puszczy Augustowskiej w roku łowieckim 2025/2026 w ramach projektu „Razem dla natury – ochrona gatunków i siedlisk na terenach cennych przyrodniczo” (OPL2), dof. z Programu FENIKS 2021-2027.” – zn. spr. : ZG.270.2.2025. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicz., akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamiesz. na stronie inter. https://e-propublico.pl oraz uznaje go za wiążący. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postęp. musi posiadać konto na Platformie. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez os. upoważnioną do reprezent. Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Ilekroć w SWZ jest mowa o: a) podpisie zaufanym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa art. 3 pkt 14a ustawy z 17.02.2005 r. o informatyzacji działal. podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U.2024 poz. 1557 z późn. zm.); b) podpisie osobistym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa w art. z art. 2 ust. 1 pkt 9 ust. z 6.08.2010 r. o dowodach osobistych (tj. Dz.U.2022 poz. 671 z późn. zm.) Zalec. Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego: a) dokum. sporządzone i przesyłane w formacie .pdf zaleca się podpisywać kwalifikow. podpisem elektronicznym w formacie PAdES; b) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES; c) do składania kwalifikow. podpisu elektronicznego zaleca się stosow. algorytmu SHA-2 (lub wyższego). Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy: a) stały dostęp do sieci Internet; b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicz. (e-mail), c) komputer z zainstalow. systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux, d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek intern. (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera), e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies. Zamawiający dopuszcza następ. format przesyłanych danych: pliki w formatach określonych odpowiednimi przepisami prawa, tj. m.in.: .doc, .docx, .txt, .xls, .xlsx, .ppt, .csv, .pdf, .jpg, .git, .png, .tif, .dwg, .ath, .kst, .zip, .rar, przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 120 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików. Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: a) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącz., nie jest dostępny dla Zamaw. i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamaw. otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert; b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektron. datę oraz dokład. czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie ”Data przesłania”; c) o terminie przesłania decyd. czas pełnego przeprocesow. transakcji pliku na Platformie. W postępow., wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośred. Platformy (karta ”Wiadomości”) oraz poczty elektr. Za datę przekaz oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektron. Zamawiającego: glebokibrod@bialystok.lasy.gov.pl lub złożenia na platformie e-ProPublico działającej pod adresem https://e-ProPublico.pl/. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
Zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe reprezentujące Skarb Państwa Nadleśnictwo Głęboki Bród, Głęboki Bród 4 , 16-506 Giby.
Tel.: 87 5165203; 5165231; 5165403; e-mail: glebokibrod@bialystok.lasy.gov.pl
2) w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Pełnomocnikiem ds. Ochrony Danych Osobowych p. Emila Ławniczak, za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem emilia.lawniczak@projektpdp.pl dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usługa redukcji liczebności populacji ssaków drapieżnych poprzez ich odstrzał na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Głęboki Bród w Puszczy Augustowskiej w roku łowieckim 2025/2026 w ramach projektu „Razem dla natury – ochrona gatunków i siedlisk na terenach cennych przyrodniczo” (OPL2), dofinansowanego z Programu FENIKS 2021-2027.” – znak sprawy: ZG.270.2.2025 w tym wyboru najkorzystniejszej oferty i zwarcia umowy na realizację przedmiotu zamówienia oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania;
Administrator może przetwarzać dane osobowe takie jak: imię i nazwisko, dane adresowe, NIP, REGON, PESEL,
3) odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
4) Dane osobowe przedstawicieli, osób kontaktowych, a także innych osób, których dane zostały udostępnione drugiej Stronie w związku z ww. postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego są:
1. przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 129 ust. 1 pkt 1Ustawy z dnia 11 września 2019 r, Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) a w przypadku zawarcia umowy także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
2. przekazywane podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa oraz podmiotom działającym na zlecenie administratora. Ponadto w przypadku modyfikacji/wsparcia/awarii systemów informatycznych wykorzystywanych przez Zleceniodawcę dostęp do danych mogą mieć podmioty świadczące dla Zleceniodawcy usługi serwisowe. Ponadto mogą być udostępnione:
a. Ministerstwu Funduszy i Polityki Regionalnej, w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Zarządzającej (IZ) programem Fundusze Europejskie na Infra-strukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS 2021-2027) , z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa;
b. Ministerstwu Klimatu i Środowiska w zakresie, w jakim pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) FEnIKS 2021-2027 w ramach Priorytetu FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności, Działanie FENX.01.05.Ochrona przyrody i rozwój zielonej infrastruktury, z siedzibą przy ul. Wawelskiej 52/54, 00-922 Warszawa;
c. Narodowemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie, w jakim pełni funkcję Instytucji Wdrażającej (IW) FEnIKS 2021-2027 w ramach Priorytetu FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności, Działanie FENX.01.05.Ochrona przyrody i rozwój zielonej infrastruktury, z siedzibą przy ul. Konstruktorskiej 3A, 02-673 Warszawa;
d. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych z siedzibą w Warszawie (01-217) przy ul. Kolejowej 5/7
Pozostałe informacje dotyczące RODO znajdują się w dziale 28 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający informuje, że;
1) udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie;
2) udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
3) w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
4) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
5) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania;
6) w przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZG.270.2.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa redukcji liczebności populacji ssaków drapieżnych poprzez ich odstrzał na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Głęboki Bród w Puszczy Augustowskiej w roku łowieckim 2025/2026 w ramach projektu „Razem dla natury – ochrona gatunków i siedlisk na terenach cennych przyrodniczo” (OPL2), dofinansowanego z Programu FENIKS 2021-2027. Będzie ona realizowana poprzez odstrzał maksymalnie 322 ssaków drapieżnych (tj. lis, jenot, kuna, norka amerykańska, tchórz, borsuk oraz szop pracz i szakal w przypadku wystąpienia w Puszczy Augustowskiej), zgodnie z wystawionymi upoważnieniami do wykonywania polowania indywidualnego, na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny PGL LP w Nadleśnictwie Głęboki Bród (obwód łowiecki nr 32 i 33) od podpisania umowy do 31.12.2026 roku. Polowania odbywają się na terenie, na którym występuje głuszec (Tetrao urogallus). Redukcja drapieżnictwa jest działaniem czynnej ochrony na rzecz głuszca i jest kluczowym działaniem dla ochrony tego gatunku. Dotyczy zarówno głuszców bytujących na terenie OHZ Nadleśnictwa Głęboki Bród, jak również ptaków wsiedlanych w tym obszarze.
Usługa musi być zrealizowana wyłącznie przez myśliwego posiadającego stosowne uprawnienia oraz ważne upoważnienie do wykonywania polowania indywidualnego, wystawione przez Zamawiającego tj. Nadleśnictwo Głęboki Bród. Upoważnienia do wykonywania polowania będą wystawiane sukcesywnie (w cyklach miesięcznych) w miarę realizacji umowy. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Każdy pozyskany osobnik ssaka drapieżnego musi być odnotowany w książce ewidencji pobytu na polowaniu indywidualnym.
Tusze pozyskanych w ramach redukcji zwierząt pozostaną do dyspozycji Wykonawcy. W ramach wynagrodzenia umownego Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odstrzelonej zwierzyny w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77600000-6 - Usługi myśliwskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:
1 Cena 60 %
2 Dysponowanie osobami do realizacji zamówienia 30 %
3 Termin płatności 10 %

Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według następujących wzorów:
Nr kryterium Wzór
1 Cena
Liczba punktów = ( Cmin/Cof ) * 100 * waga
gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof - cena podana w badanej ofercie
W tym kryterium Wykonawca będzie mógł uzyskać maksymalnie 60,00 punktów. Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
Kryterium cena będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym
2 Dysponowanie osobami do realizacji zamówienia
3 osoby – 0 pkt
4 osoby - 10 pkt
5 osób - 20 pkt
6 osób – 30 pkt
Ilość osób, którymi dysponuje Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia należy podać w formularzu ofertowym.
Wszystkie osoby, którymi dysponuje wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi określone w dziale 7 pkt 7.2 ppkt 4 SWZ.
W tym kryterium Wykonawca będzie mógł uzyskać maksymalnie 30,00 punktów.
Podanie w ofercie 3 osób, którymi dysponuje Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia spowoduje, że w ramach tego kryterium oceny ofert wykonawca uzyska 0,00 punktów.
Podanie w ofercie 7-u lub więcej osób, którymi dysponuje Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia będzie skutkowało przyznaniem maksymalnej liczby punktów w tym kryterium tj. 30-u punktów.
3 Termin płatności
14 dni – 0 pkt
15-21 dni – 5 pkt
22-30 dni – 10 pkt
Termin płatności należy podać w formularzu ofertowym w dniach.
W tym kryterium Wykonawca będzie mógł uzyskać maksymalnie 10,00 punktów.
Podanie w ofercie 14 dni terminu płatności spowoduje, że w ramach tego kryterium oceny ofert wykonawca uzyska 0,00 punktów.
Maksymalny termin płatności wymagany przez Zamawiającego wynosi 30 dni. Podanie w ofercie terminu płatności dłuższego niż 30 dni będzie skutkowało przyznaniem maksymalnej liczby punktów w tym kryterium tj. 10-u punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dysponowanie osobami do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunek ten w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: co najmniej 3 osobami do realizacji zamówienia, które posiadają stosowne uprawnienia do wykonania polowania indywidualnego: członkostwo PZŁ, pozwolenie na posiadanie broni, aktualne zaświadczenie o przystrzeleniu broni, z której będzie realizowane zamówienia. Osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą posiadać co najmniej 1 rok doświadczenia w redukcji minimum 10 sztuk drapieżników w obwodach łowieckich leśnych, w okresie 3 lat od terminu składania ofert. Ww. doświadczenie musi być potwierdzone dowodami, że ww. usługi zostały wykonane należycie. Dowodami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie powinny być referencje z załączonymi do nich kopiami upoważnień do wykonywania polowania indywidualnego (tzw. odstrzałów) z wpisami pozyskanych w drodze polowania drapieżnikami.
Wykonanie polowania przez innych myśliwych, niż wskazani w ofercie będzie możliwe po ich zaakceptowaniu przez Zamawiającego, potwierdzone wydaniem upoważnienia do wykonania polowania indywidualnego. Myśliwi skierowani do realizacji zamówienia inni niż wskazani w ofercie muszą spełniać wymogi określone przez Zamawiającego w pkt 7.2 ppkt 4 SWZ
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ
Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia w zakresie art. 5k
Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia w zakresie, o którym mowa w art. 5k rozporządzenia Rady (UE) Nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1 z późn. zm.) Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ,
Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. W przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat, wraz z zaświadczeniem, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności. Zaświadczenie z ZUS lub KRUS
Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. W przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia
Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat posiadanych przez nie: doświadczenia, uprawnień i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały określone w dziale 7 pkt 7.2 ppkt 4 SWZ
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ
Pełnomocnictwo do złożenia oferty. Jeżeli umocowanie dla osób podpisujących ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca do oferty powinien dołączyć dokument pełnomocnictwa udzielonego przez osoby uprawnione i obejmujące swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym albo w elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpis elektronicznego.
Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Informacja z odpowiedniego rejestru lub inny równoważny dokumen.t
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast Informacji z Krajowego Rejestru Karnego składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
Dokument potwierdzający niezaleganie z opłacaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast "Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego" lub "Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub KRUS" składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że Wykonawca nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
Dokument potwierdzający, że nie otwarto likwidacji wykonawcy
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast "Odpisu lub informacji z KRS lub CEIDG" składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy, z uwzględnieniem terminów ważności tych dokumentów.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w pkt. 9.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony dopuszczają zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy określonego w § 4 ust. 1 umowy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. Zmiana wynagrodzenia może polegać zarówno na jego wzroście jak i obniżeniu.
2. Zamawiający ustala następujące zasady, stanowiące podstawę wprowadzenia zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy:
1) Zmiana wynagrodzenia musi być związana ze zmianą cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia oraz jest możliwa dwa razy w okresie realizacji zamówienia, w oparciu o wskaźnik zmian cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem publikowany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (dalej: „wskaźnik GUS”).
2) Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie.
3) Waloryzacja może nastąpić na podstawie wniosku złożonego przez jedną ze stron umowy nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy licząc od daty zawarcia umowy/terminu składania ofert i drugi raz nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od waloryzacji wynagrodzenia dokonanego na podstawie pierwszego wniosku.
4) Zwiększenie wynagrodzenia nastąpi w przypadku gdy wzrost wskaźnika GUS, począwszy od miesiąca w którym zawarto umowę/upłynął termin składania ofert1 wynosi, na moment złożenia wniosku przez stronę, więcej niż 110% (tj. wzrost przekraczający 10%).
5) Zmniejszenie wynagrodzenia nastąpi w przypadku gdy obniżenie wskaźnika GUS, począwszy od miesiąca w którym zawarto umowę/upłynął termin składania ofert wynosi, na moment złożenia wniosku przez stronę, mniej niż 90% (tj. obniżenie przekraczające 10%).
6) Waloryzacją nie zostaną objęte usługi, które zostały wykonane przed złożeniem wniosku o dokonanie waloryzacji wartości umowy.
7) W przypadku wzrostu wynagrodzenia należnego Wykonawcy, nastąpi ono w kwocie odpowiadającej procentowemu wzrostowi ponad ustalony poziom, od którego przewiduje się waloryzację (np. w przypadku gdy wskaźnik osiągnie 111%, wartość umowy zostanie powiększona o 1% wartości robót objętych waloryzacją).
8) W przypadku obniżenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy, nastąpi ono w kwocie odpowiadającej procentowemu zmniejszeniu poniżej ustalonego poziomu od którego przewiduje się waloryzację (np. w przypadku gdy wskaźnik osiągnie 89%, wartość umowy zostanie pomniejszona o 1% wartości robót objętych waloryzacją).
9) Łączna maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień ust. 4 oraz ust. 5 wynosi 10% wartości niewykonanych robót brutto. Zapłata wynagrodzenia z uwzględnieniem zmiany dokonanej na podstawie klauzuli waloryzacyjnej dotyczy tylko usług, które zostaną wykonane po waloryzacji umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia dokumentu zawierającego dokładny opis proponowanej zmiany wraz ze szczegółową kalkulacją kosztów oraz zasadami sporządzenia takiej kalkulacji.
3. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z ust. 5, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, o ile przedmiotem umowy z podwykonawcą są roboty budowlane, dostawy lub usługi, a okres obowiązywania umowy przekracza 6 miesięcy, pod rygorem kary umownej o której mowa w § 15 ust. 1 pkt y.
4. Zmiana wynagrodzenia w związku z zastosowaniem niniejszego ustępu wyczerpuje roszczenia Wykonawcy związane ze zmianą, o której mowa w 439 PZP.
5. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej (aneks do umowy) pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne jedynie w granicach określonych niniejszą umową bądź wynikających z przepisów prawa.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-15 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem Platformy e-propublico.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-15 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-14

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający informuje, że pełna nazwa zamówienia (zgodnie z SWZ), brzmi następująco: "Redukcja liczebności populacji ssaków drapieżnych poprzez ich odstrzał na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Głęboki Bród w Puszczy Augustowskiej w roku łowieckim 2025/2026 prowadzona w ramach projektu „Razem dla natury – ochrona gatunków i siedlisk na terenach cennych przyrodniczo” (OPL2), dofinansowanego z Programu FENIKS 2021-2027.” Nazwa zamówienia w ogłoszeniu jest niepełna ze względu na brak miejsca w formularzu. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczeg. rozwiązaniach w zakr. przeciwdział. wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpiec narodowego (tj. Dz.U. z 2024 r., poz. 507 ze zm.): 1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporz. 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy; 2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządz. 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy; 3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę wobec, którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w art. 5k rozporz. Rady (UE) Nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczaj. w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), w brzmieniu nadanym rozporządzen. Rady (UE) 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) Nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizujące sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1). Na podstawie art. 5k ust. 1 w/w rozporządzenia Rady (UE) zakazuje się udzielania lub dalszego wykonyw. wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)–e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)–f) i lit. h)–j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)–e) i lit. g)–i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)–d), lit. f)–h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem: a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji; b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu, w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.