eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krobia"ZBIERANIE, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW ROLNYCH, MIESZCZĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KROBIA"



Ogłoszenie z dnia 2025-04-08

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„ZBIERANIE, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW ROLNYCH, MIESZCZĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KROBIA”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KROBIA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050623

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: RYNEK 1

1.5.2.) Miejscowość: Krobia

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-840

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: 65 571 11 11

1.5.8.) Numer faksu: 65 571 11 11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@krobia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krobia.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„ZBIERANIE, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW ROLNYCH, MIESZCZĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KROBIA”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c57eac58-2011-4e8f-aa4f-e880f5f2f3ee

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00181254

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00021352/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Zbieranie, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest pochodzących z gospodarstw rolnych, mieszczących się na terenie gminy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/krobia.

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/krobia.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub
oświadczeń między Zam. a Wyk. odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za
pośrednictwem Platformy Zakupowej.
1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/krobia.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między
Zam. a Wyk., w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane
były za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krobia i formularza „Wyślij wiadomość do
zamawiającego”.
3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za
pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krobia. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania,
zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na
platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami
adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za
pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krobia do konkretnego Wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości
bezpośrednio na https://platformazakupowa.pl/pn/krobia przesłanych przez Zamawiającego, gdyż
system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz
udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych ( dalej: “Rozporządzenie w sprawie
środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
https://platformazakupowa.pl/pn/krobia, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Https://platformazakupowa.pl/pn/krobia działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej -
kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar.
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z https://platformazakupowa.pl/pn/krobia określone w Regulaminie
zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za
wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją
korzystania z https://platformazakupowa.pl/pn/krobia, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający
zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce
„Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w
przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy
Pzp.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna wynikająca z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” w odniesieniu do:
- wykonawcy będącego osobą fizyczną;
- wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową
działalność gospodarczą;
- pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe
zamieszczone w pełnomocnictwie);
- członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną
(np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK);
- osoby fizycznej skierowanej do realizacji, przygotowania i
przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
do kontaktów w sprawie realizacji zamówienia -została określona w SWZ w punkcie dotyczącym "OCHRONY DANYCH
OSOBOWYCH"

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WO.271.16.2025.ZP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania: „ZBIERANIE, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW ROLNYCH, MIESZCZĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KROBIA” w roku 2025 oraz 2026 w łącznej ilości około 557 Mg (około 428 Mg w 2025 r. oraz około 129 Mg w 2026 r. ).

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie kompleksowej usługi usuwania odpadów zawierających azbest pochodzących z gospodarstw rolnych, mieszczących się na terenie gminy Krobia, polegającej na zabezpieczeniu odpadów zawierających azbest, ich załadunku, transporcie i przekazaniu na składowisko odpadów w celu ich unieszkodliwienia, posiadające stosowną decyzję uprawniającą do unieszkodliwienia tego typu wyrobów. Szacunkowa ilość odpadów zawierających azbest przeznaczonych do unieszkodliwienia w ciągu dwóch lat (2025 i 2026 r.), która będzie mogła być usunięta z terenu gminy Krobia w ramach przedmiotowego zamówienia, wynosi około 557 Mg. Ostateczna ilość wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do unieszkodliwienia będzie zależna od ilości i zakresu wniosków składanych przez uprawnionych właścicieli nieruchomości o wykonanie usługi usunięcia wyrobów zawierających azbest, a także od jednostkowych kosztów wynikających z wybranej w niniejszym postępowaniu najkorzystniejszej oferty.
Przedmiot zamówienia realizowany będzie:
- w 2025 roku do wysokości przeznaczonych w budżecie Gminy Krobia w 2025 roku na ten cel środków finansowych w wysokości 300 000,00 zł, pochodzących z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu;
- w 2026 roku do wysokości przeznaczonych na ten cel w wieloletniej prognozie finansowej (WPF) Gminy Krobia w 2026 roku na ten cel środków finansowych w wysokości 89 000,00 zł, pochodzących z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Zaznacza się przy tym, że środki niewykorzystane w 2025 roku mogą zostać przeniesione do realizacji w 2026 roku.


2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje:
1) Zabezpieczenie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest zgromadzonych przez wnioskodawcę na terenie nieruchomości wskazanej przez Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa polegające na: ułożeniu na paletach, zabezpieczeniu folią, oznakowaniu i przygotowaniu do transportu;
2) Ważenie odpadów; do wykonania zadania wykonawca stosował będzie wagę przewoźną, posiadającą ważną legalizację, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2063) oraz stosownymi aktami wykonawczymi;
Ważenie odbywać się będzie w obecności właściciela (użytkownika wieczystego) lub zarządcy nieruchomości. Wykonawca dokona ważenia i z tej czynności sporządzi protokół, w którym zawrze informację o ilości odebranych odpadów zawierających azbest (w Mg), rodzaju odpadów zawierających azbest (płyta falista/płaska), adresie nieruchomości z której odpady te zostały zabrane. Dane zawarte w protokole muszą zostać potwierdzone podpisem obecnego podczas ważenia właściciela (użytkownika wieczystego) lub zarządcy nieruchomości.
Zamawiający zastrzega, że w ważeniu będą uczestniczyć przedstawiciele Zamawiającego;
3) załadunek i transport odpadów zawierających azbest z miejsca zbiórki bezpośrednio do miejsca unieszkodliwienia; transport odebranych odpadów zawierających azbest odbywać się będzie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1251), a także ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 643);
4) rozładunek i przekazanie odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587; ze zm) na odpowiednio do tego celu przeznaczone składowisko odpadów niebezpiecznych;
5) wszelkie prace towarzyszące prawidłowemu prowadzeniu i wykonaniu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności:
a) poinformowanie Wnioskodawców oraz Zamawiającego o planowanym terminie realizacji wniosków przynajmniej 3 dni robocze przed przystąpieniem do prac; Zamawiającemu należy przedłożyć harmonogram prac zawierający: terminy realizacji poszczególnych wniosków; adresy nieruchomości z których będą usuwane odpady zawierające azbest; ilości wyrobów zawierających azbest planowane do usunięcia z terenu nieruchomości,
b) czynności organizacyjne i przygotowawcze związane z wizją lokalną
u wnioskodawców,
c) identyfikację wyrobów zawierających azbest,
d) organizację i zabezpieczenie placu robót,
e) uporządkowanie miejsca po wykonaniu usługi w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska,
f) prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587; ze zm.),
Zakres przedmiotu zamówienia realizowany będzie na terenie poszczególnych nieruchomości, zgodnie z wnioskami osób zainteresowanych usunięciem wyrobów zawierających azbest, jako wykonanie kompleksowej usługi obejmującej zabezpieczenie odpadów zawierających azbest zgromadzonych na terenie nieruchomości wraz z komisyjnym (przedstawiciele Zamawiającego i Wykonawcy) ważeniem, ich załadunkiem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia (unieszkodliwienie odpadów).


3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca ubiegający się o zamówienie:
1) spełniał kryteria oraz warunki określone w rozporządzeniach: Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.), Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31) oraz Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824);
2) dysponował środkami transportu odpowiednimi do realizacji zamówienia;
3) do wykonania zadania zastosował wagę przewoźną, posiadającą ważną legalizację, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11.05.2001 r. Prawo o miarach (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2063) oraz stosownymi aktami wykonawczymi;
4) posiadał obowiązującą umowę zawartą ze składowiskiem posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest (kod odpadu 17 06 05*), gwarantującą odbiór tych odpadów w czasie realizacji zamówienia lub legitymował się zezwoleniem na prowadzenie takiego składowiska;
5) do prowadzenia prac skierował osoby posiadające wymagane uprawnienia, wiedzę i przeszkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (jako dowód – kserokopie zaświadczeń potwierdzających przeszkolenia przez uprawnioną instytucję zatrudnianych pracowników – minimum dla 2 osób, a także osób kierujących lub nadzorujących prace polegające na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest – minimum dla 1 osoby, w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania);
6) dokonał zgłoszenia Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Gostyniu, Okręgowemu Inspektorowi Pracy oraz Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Gostyniu o zamiarze przeprowadzenia prac przynajmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649, ze zm.); Wykonawca obowiązany będzie do przedłożenia kopii dokonanych zgłoszeń wraz z potwierdzeniem ich złożenia do ww. organów, opatrzonych oświadczeniem Wykonawcy, z którego będzie wynikać, że dotyczą one zgłoszeń dokonanych w ramach realizacji niniejszej umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90650000-8 - Usługi usuwania azbestu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 504 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

- CENA znaczenie – 60 %

- GOTOWOŚĆ WYKONANIA
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
W WIĘCEJ NIŻ 1 ETAPIE znaczenie – 40 %


Kryterium „CENA” – ocenie zostanie poddana cena brutto oferty za realizację całości zamówienia, obliczona przez wykonawcę, podana w „FORMULARZU OFERTOWYM”. Maksymalną liczbę punktów, tj. 60 pkt otrzyma wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę brutto, pozostali natomiast proporcjonalnie mniej. Oceny pozostałych ofert zostaną przeliczone według następującego wzoru:


Cena brutto najniższej zaproponowanej oferty

Ocena = ---------------------------------------------------------------------- x 60

Cena brutto oferty badanej

Kryterium „GOTOWOŚĆ WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W WIĘCEJ NIŻ 1 ETAPIE” – ocena punktowa w kryterium ”GOTOWOŚĆ WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W WIĘCEJ NIŻ 1 ETAPIE” dokonana zostanie zgodnie z procedurą opisaną poniżej:


Wykonawca otrzyma punkty za zadeklarowanie gotowości wykonania całości przedmiotu zamówienia (w 2025 r. oraz 2026 r.) w więcej niż 1 etapie, po wcześniejszych uzgodnieniach z Zamawiającym, aż do momentu wykorzystania przeznaczonych na ten cel środków w budżecie bądź do wyczerpania krajowego limitu skumulowanej pomocy de minimis w rolnictwie.

Zamawiający ustala, iż Wykonawca, po wcześniejszych uzgodnieniach z Zamawiającym, będzie wykonywał przedmiot zamówienia w następującej liczbie etapów: 1, 2, 3 i więcej, jednak nie później niż do wyznaczonego terminu realizacji zamówienia.

Liczba punktów dla każdej oferty w tym kryterium zostanie przyznana w następujący sposób:

LICZBA ETAPÓW
REALIZACJI ZAMÓWIENIA LICZBA PUNKTÓW
1 0
2 20
3 i więcej 40

Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest w formularzu ofertowym podać liczbę etapów w jakich gotowy będzie realizować przedmiot zamówienia.

Jeśli Wykonawca nie poda w formularzu ofertowym liczby etapów w jakich gotowy będzie realizować przedmiot zamówienia, złożona przez niego oferta w kryterium „GOTOWOŚĆ WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W WIĘCEJ NIŻ 1 ETAPIE” otrzyma 0 pkt.

Jako jeden etap uznaje się ustalenie terminów odbioru odpadów zawierających azbest z nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego na podstawie złożonych dotychczas wniosków przez uprawnionych mieszkańców gminy Krobia. Jeden etap może trwać kilka dni, w zależności od ilości azbestu przeznaczonego do odbioru (zgodnie z przekazaną przez Zamawiającego listą). Ostatni z etapów powinien skończyć się w wyznaczonym terminie realizacji zamówienia.

Zamawiający dopuszcza sytuację, gdy liczba zadeklarowanych etapów realizacji zamówienia przez Wykonawcę nie zostanie w pełni zrealizowana ze względu na brak nowych wniosków uprawnionych mieszkańców gminy Krobia, które umożliwiłyby uzgodnienie terminu kolejnego etapu.

1) Liczby punktów w poszczególnych kryteriach („CENA”, „GOTOWOŚĆ WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W WIĘCEJ NIŻ 1 ETAPIE”) zostaną zsumowane. Oferta, która uzyska największą liczbę punktów w poszczególnych kryteriach będzie ofertą najkorzystniejszą. Punktacja będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

2) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz wszystkim wymaganiom określonym w swz i który uzyskał najwyższą liczbę punktów w wyżej wymienionych kryteriach.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: „GOTOWOŚĆ WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W WIĘCEJ NIŻ 1 ETAPIE”

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału (art. 112 Pzp) dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną tego ubezpieczenia w wysokości 350 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:

W zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej należy przedłożyć, na wezwanie Zamawiającego, dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, jako załącznik nr 4 – (nie należy dołączać do oferty – składa Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) Formularz ofertowy, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z załącznikiem nr 2
do SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
Wykonawców, oświadczenie składane jest przez Wykonawcę wykazującego spełnienie warunku,
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ – w przypadku
wspólnego ubiegania się o zamówienie
przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczenia składa każdy z Wykonawców,
4) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
5) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienie – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile
upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do
oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia określające,
które roboty wykonują poszczególni Wykonawcy - według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do
SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców,
7) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby według wzoru stanowiącego załącznik nr 6
do SWZ - jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału polega na
zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby wraz z zobowiązaniem składa
oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowaniu tego podmiotu oraz oświadczenie o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na
jego zasoby,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 58 ust. 1 Pzp).
2. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki
cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy
spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
4. Przepisy Prawa zamówień publicznych dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
5. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej
jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia
do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty
budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane (art. 117 ust. 2 Pzp).
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 Pzp).
W przypadku, o którym mowa w niniejszym punkcie, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z załącznikiem nr 4
do SWZ (art. 117 ust. 4 Pzp).
W odniesieniu do warunków określonych w rozdziale XVI SWZ, wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę w postępowaniu (nie musi ich
spełniać osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). Na ich potwierdzenie
należy złożyć dokumenty określone w rozdziale XVII SWZ.
Każdy z Wykonawców występujących wspólnie zobowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku oświadczenia i/lub dokumenty wymienione w rozdziale XVII SWZ składa każdy z Wykonawców
występujących wspólnie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (art.125 ust. 4 Pzp).

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający, poza sytuacjami przewidzianymi w art. 454 i 455 ust. 1 pkt.2-4 oraz ust. 2 pzp zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w następującym zakresie oraz na następujących warunkach:
1) warunki oraz termin płatności, w szczególności w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, jak również w przypadku gdy ze względu na interes Zamawiającego zmiana warunków oraz terminu płatności jest konieczna, zmiana zostanie wprowadzona na zasadach wynikających z dokumentów potwierdzających te okoliczności;
2) zmiana osobowa: zmiana - za zgodą Zamawiającego - podwykonawców wskazanych w umowie (lub zakresu wskazanego w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom); w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące osób lub/i podmiotów, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie, oraz zmiany dotyczące zakresu rzeczowego wykonywanego przez podwykonawców;
3) zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi; zmianie może ulec termin realizacji zamówienia, zmiana zostanie wprowadzona stosownie do pisma Zamawiającego określającego te okoliczności;
4) sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na wykonanie zamówienia;
5) wystąpienie ograniczeń związanych z sytuacją epidemiczną.
2. Zgodnie z art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych, wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy może podlegać waloryzacji w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.
3. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie.
4. Wykonawca wnioskujący o zmianę umowy, przedkłada Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy wraz z niezbędnymi dowodami.
5. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
6. Zmiany mogą być dokonane tylko, jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-23 08:30

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/krobia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-23 09:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-22

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.