Ogłoszenie z dnia 2025-04-08
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Opery Śląskiej w Bytomiu oraz członków ich rodzin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OPERA ŚLĄSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000279315
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Moniuszki 21-23
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 323966856
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@opera-slaska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opera-slaska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Opery Śląskiej w Bytomiu oraz członków ich rodzin
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2cf63f5f-6e7d-4a02-8b09-4de45dc750ae
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00181977
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00175414/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Opery Śląskiej w Bytomiu oraz członków ich rodzin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/operaslaska3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Z powodu ochrony poufnego charakteru informacji Specyfikacja Warunków Zamówienia na podstawie art. 280 ust. 3 ustawy Pzp została podzielona na część zawierającą informacje jawne i część zawierającą informacje poufne, z czego:1) Treść SWZ nie objęta poufnością jest dostępna na Platformie do obsługi postępowań przetargowych dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/operaslaska Nr postępowania: TP-3811-01/2025
2) Część SWZ objęta poufnością zawierająca informacje o przebiegu dobrowolnego grupowego ubezpieczenia na życie dla pracowników Opery Śląskiej w Bytomiu oraz członków ich rodzin zawarta została w Załączniku Nr 1A do SWZ oraz w Załączniku Nr 1B do SWZ - Struktura pracowników i ubezpieczonych dotychczas członków rodzin. Zgodnie z art. 280 ust. 3 ustawy Pzp nie zostanie udostępniona na stronie internetowej prowadzonego postępowania w sposób bezpośredni i nieograniczony. Wykonawca chcąc uzyskać dostęp do Załącznika Nr 1A do SWZ i Załącznika Nr 1B do SWZ zobowiązany jest złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy do obsługi postępowań przetargowych dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/operaslaska w terminie od dnia udostępnienia Specyfikacji Warunków Zamówienia do upływu terminu składania ofert (Nr postępowania: TP-3811-01/2025).
3) W treści wniosku Wykonawca zobowiązany jest wskazać swoje dane identyfikacyjne oraz Numer sprawy TP-3811-01/2025. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy treści udostępnionych informacji i dokumentów. Wniosek o udostępnienie części poufnej stanowi Załącznik Nr 4 do SWZ.
4) Wniosek o udostępnienie części poufnej należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5) Osoba składająca wniosek o udostępnienie części poufnej zobowiązana jest do posiadania umocowania do reprezentowania Wykonawcy.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/operaslaska;
oraz w wyjątkowych sytuacjach za pomocą poczty elektronicznej na adresy e-mail:
- w sprawach formalnych: djuszczyszyn@opera-slaska.pl,
- w sprawach merytorycznych: pslota@equinum.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w postaci systemu zapewniającego obsługę procesu udzielania zamówień za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwanym dalej Platformą.
3. Platforma jest dostępna pod adresem: www.platformazakupowa.pl Nr postępowania TP-3811-01/2025.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie, ani logowania do Platformy.
5. Za pośrednictwem posiadanego na Platformie konta Użytkownika Zewnętrznego odbywa się komunikacja Wykonawcy z Zamawiającym w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań, wniosków w ramach postępowania.
6. Za pośrednictwem posiadanego na Platformie konta Jednostki Zamawiającej oraz kont jej Użytkowników Wewnętrznych odbywa się komunikacja Zamawiającego z Wykonawcą w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, informacji, odpowiedzi na pytania.
7. Zadawanie pytań przez Wykonawców odbywa się za pośrednictwem strony platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Po otwarciu ofert, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej (czyli opatrzone podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem Platformy. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę zapisania plików na serwerze. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Platformy.
8. Do pełnego i prawidłowego korzystania z Platformy przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
9. Korzystanie z Platformy możliwe jest, pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
Uwaga: Szczegółowe informacje oraz instrukcja pokazująca niezbędne czynności konfiguracyjne do poprawnego działania Platformy, zostały zamieszczone w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
10. Użycie przez Wykonawcę do kontaktu z Zamawiającym środków komunikacji elektronicznej zapewnionych
na Platformie jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez Wykonawcę Regulaminu korzystania z usług Platformy na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu Wykonawcy.
11. Korzystanie z Platformy przez Wykonawców jest bezpłatne.
12. Użytkownikom Zewnętrznym Wykonawcy przysługuje prawo korzystania z asysty obejmującej wsparcie techniczne w kwestiach dotyczących korzystania z Platformy, polegające na doradztwie telefonicznym i e-mailowym na zasadach określonych w Regulaminie korzystania z usług Platformy.
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków, pełen zakres informacji znajduje się w rozdziale XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Opera Śląska w Bytomiu ul. Moniuszki 21-23 41-902 Bytom
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Opery Śląskiej w Bytomiu oraz członków ich rodzin.” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18-19 oraz art. 74-76 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawą Pzp”;
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących
jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP-3811-01/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie dobrowolnego grupowego ubezpieczenia na życie dla pracowników Opery Śląskiej w Bytomiu oraz członków ich rodzin, zwanego dalej ubezpieczeniem. Pracownicy Zamawiającego oraz członkowie ich rodzin (małżonkowie oraz pełnoletnie dzieci) będą mogli przystąpić do jednego z trzech WARIANTÓW grupowego ubezpieczenia na życie, zróżnicowanych zakresem ochrony i wysokością świadczeń. Członek rodziny pracownika może wybrać WARIANT ubezpieczenia ten sam co pracownik lub WARIANT z niższą sumą ubezpieczenia na wypadek śmierci Ubezpieczonego.
Szczegółowe informacje na temat zamówienia znajdują się w SWZ oraz załącznikach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66511000-5 - Usługi ubezpieczeń na życie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
1. Okres realizacji zamówienia: 36 miesięcy, tj. od dnia 1 czerwca 2025r. do dnia 31 maja 2028r. z możliwością przedłużenia o kolejne 12 miesięcy na wniosek Zamawiającego, za zgodą Wykonawcy.2. Zamawiający w terminie co najmniej 3 miesięcy przed końcem okresu ubezpieczenia może złożyć pisemny wniosek o zamiarze skorzystania z możliwości przedłużenia podstawowego okresu ubezpieczenia. Wykonawca zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie, czy wyraża zgodę na przedłużenie terminu wykonywania zamówienia nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania wniosku Zamawiającego.
3. Wykonawca nie może zmienić warunków wykonywania zamówienia, w tym składek miesięcznych dla jednego ubezpieczonego w Wariancie I, Wariancie II lub w Wariancie III, w okresie przedłużenia umowy w stosunku do warunków zastosowanych w okresie podstawowym realizacji zamówienia.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna oferty złożone przez Wykonawców niewykluczonych z udziału w postępowaniu i niepodlegające odrzuceniu. Oferty oceniane będą w oparciu o zasady i kryteria zawarte w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość świadczeń
4.3.6.) Waga: 80
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, a także Wykonawcy ci występujący wspólnie, (np. spółka cywilna, konsorcjum) o ile spełniają warunki określone w ustawie Pzp oraz w niniejszej Specyfikacji.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
2.2. zdolności technicznej lub zawodowej
- określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.
3. Określenie warunków udziału w postępowaniu:
1) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest posiadanie przez Wykonawcę zezwolenia na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, zgodnie z ustawą z dnia 11.09.2015r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 838z późn. zm.) w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia lub, w przypadku prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na innej podstawie niż zezwolenie, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca uprawniony jest
do wykonywania działalności ubezpieczeniowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia.
2) zdolność techniczna lub zawodowa
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca spełni ten, jeżeli wykaże, że wykonał należycie 3 usługi dotyczące grupowego ubezpieczenia na życie dla pracowników oraz członków ich rodzin w zakładzie pracy (dla minimum 100 osób), w okresie nie krótszym niż 24 miesiące.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SWZ).
5. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp, sporządzoną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
2) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie
od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik Nr 8 do SWZ.
3) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz
z zaświadczeniem dokumenty potwierdzające, że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
4) Zaświadczenie lub inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Wykonawca składa dokumenty potwierdzające, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
5) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
6) Oświadczenie (Załącznik Nr 7 do SWZ) Wykonawcy / Podmiotu o:
- braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej
o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności,
- braku wobec niego prawomocnego orzeczenia o zakazie ubiegania się o zamówienia publiczne;
- niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2023r. poz. 70 z późn. zm.).
lokalnych (tj. Dz. U. z 2023r. poz. 70 z późn. zm.).
W związku z ograniczoną liczbą znaków pozostałe informacje dot. podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu znajduje się w sekcji 9 niniejszego Ogłoszenia (Pozostałe informacje).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SWZ).
4. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest posiadanie przez Wykonawcę zezwolenia na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, zgodnie z ustawą z dnia 11.09.2015r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 838 z późn. zm.) w zakresie tożsamym z przedmiotem zamówienia lub, w przypadku prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na innej podstawie niż zezwolenie, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca uprawniony jest do wykonywania działalności ubezpieczeniowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia.
W przypadku, gdy Wykonawcy rozpoczęli działalność przed wejściem w życie ustawy z dnia 28 lipca 1990r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 59 z 1990r. poz. 344 z późn. zm.) zezwolenia Ministra Finansów na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej.
2) W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca jest zobowiązany do złożenia następujących środków dowodowych:
a) Wykazu usług (Załącznik Nr 6 do SWZ) – wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy: w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – zgodnie z zapisem Rozdziału IX pkt 3 ppkt 2).
Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN
w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W przypadku dokonywania czynności związanych ze złożeniem wymaganych dokumentów przez osobę(y) nie wymienioną(e) w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy / Podmiotu, Zamawiający wymaga złożenia (wraz z Ofertą) oryginału pełnomocnictwa w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby (lub osób) uprawnionej do udzielania pełnomocnictwa.2. Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU),
3. Ogólne Warunki Dodatkowego Ubezpieczenia (OWDU),
4. Tabela norm oceny procentowej trwałego uszczerbku na zdrowiu,
5. Tabela operacji chirurgicznych,
6. Warunki indywidualnej kontynuacji ubezpieczenia,
7. Karta produktu ubezpieczenia – dokument zawierający informacje o oferowanym produkcie ubezpieczeniowym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy (konsorcja, spółki cywilne) mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w Rozdziale VIII SWZ.
3. Dokumenty składane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Konsorcjum firm:
a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jedną ofertę wspólną.
b) Ten sam Wykonawca może być członkiem tylko jednego konsorcjum.
c) Oświadczenie (Załącznik nr 3 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum. Dokument ten potwierdza brak podstaw wykluczenia każdego Wykonawcy oraz wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie.
d) Podmiotowe środki dowodowe wymienione w Rozdziale X pkt 5 SWZ składa każdy Wykonawca wchodzący w skład konsorcjum.
e) Podmiotowe środki dowodowe wymienione w Rozdziale X pkt 4 SWZ składa ustanowiony pełnomocnik konsorcjum.
2) Spółka cywilna:
a) Wspólnicy ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jedną ofertę wspólną.
b) Ten sam Wspólnik może być członkiem tylko jednej spółki.
c) Oświadczenie (Załącznik Nr 3 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wchodzących w skład spółki. Dokument ten potwierdza brak podstaw wykluczenia każdego Wykonawcy oraz wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie.
d) Podmiotowe środki dowodowe wymienione w Rozdziale X pkt 5 SWZ składa każdy Wykonawca wchodzący w skład spółki.
e) Podmiotowe środki dowodowe wymienione w Rozdziale X pkt 4 SWZ składa ustanowiony pełnomocnik spółki.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się wprowadzania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 i ust. 3 niniejszego paragrafu.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy zgodnie z art. 455 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, a także w następujących wypadkach:
1) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia stron umowy, powodującej konieczność dostosowania
do nich warunków umowy. Każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony umowy, począwszy od dnia wejścia w życie zmiany obowiązujących przepisów prawa, z propozycją zmiany warunków umowy, przedstawiając na piśmie treść proponowanej zmiany wraz z jej uzasadnieniem.
2) Zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r.
o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
W terminie miesiąca od dnia wejścia w życie wskazanych wyżej zmian każda ze Stron może wystąpić
do drugiej Strony umowy przedstawiając na piśmie propozycję nowej wysokości wynagrodzenia wraz
z uzasadnieniem wprowadzenia zmiany wysokości wynagrodzenia, jednakże w każdym przypadku ewentualny wzrost wynagrodzenia nie może być wyższy niż o bezpośredni wpływ zmiany powyższych czynników na wysokość wynagrodzenia. Zmiana nastąpi od dnia podpisania aneksu do umowy i dotyczyć będzie wyłącznie niezrealizowanej części umowy.
3) Wyrażenia zgody przez Wykonawcę na przedłużenie obowiązywania umowy na obecnych warunkach o kolejne 12 miesięcy.
3. Wszelkie zmiany umowy będą dokonywane poprzez kolejno numerowane aneksy sporządzone przez Strony umowy w formie pisemnej, dwustronnie podpisane, pod rygorem nieważności.
4. Zmiany wskazane w ust. 1 pkt 2 lit. b) – d) niniejszego paragrafu mogą nastąpić nie wcześniej po upływie 12 miesięcy od dnia wskazanego w § 3 ust. 2 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/operaslaska
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-17 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Kontynuacja sekcji 5.6. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu6. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa
w pkt 5 niniejszego Rozdziału:
1) ppkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) ppkt 3-5 - składa dokument lub dokumenty wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem
w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
b) nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd,
nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
7. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5 niniejszego Rozdziału lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków wymaganych przez Zamawiającego, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024r. poz. 507 z późn. zm.). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.
INNE PRZETARGI Z BYTOMIA
- "Dostawa gazów medycznych wraz z dzierżawą butli dla SP ZOZ Szpital Specjalistyczny Nr 1 w Bytomiu ".
- Wycena składników majątku SRK S.A. oraz majątku niebędącego własnością SRK S.A. [...] dla części obejmującej województwo dolnośląskie...
- "Naprawa rur" dla Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. Oddział Centralny Zakład Odwadniania Kopalń.
- ŚWIADCZENIE USŁUG TRANSPORTU SANITARNEGO W ZAKRESIE: TRANSPORT SANITARNY Z OPIEKĄ MEDYCZNĄ ORAZ TRANSPORT SANITARNY BARIATRYCZNY Z OPIEKĄ MEDYCZNĄ
- "Dostawa śrub i elementów złącznych" dla Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. Oddział Centralny Zakład Odwadniania Kopalń.
- Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Opery Śląskiej w Bytomiu oraz członków ich rodzin
więcej: przetargi w Bytomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ORAZ UBEZPIECZENIE POJAZDÓW POWIATU ŻNIŃSKIEGO I SZKÓŁ NIEPUBLICZNYCH Z TERENU POWIATU ŻNIŃSKIEGO"
- UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW MIASTA RYDUŁTOWY
- Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczenia komunikacyjne Miasta Garwolina wraz z jednostkami organizacyjnymi i instytucjami kultury
- Postępowanie o udzielenie zamówienia na ubezpieczenie Gminy Nowa Wieś Wielka
- Usługa ubezpieczenia Gminy Nowy Dwór Gdański wraz z jednostkami organizacyjnymi
- Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Rudnik
więcej: Usługi ubezpieczeniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.