Ogłoszenie z dnia 2025-04-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00171544/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-04-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tuchola
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351156
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: plac Zamkowy 1
1.5.2.) Miejscowość: Tuchola
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-500
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi212@tuchola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.miasto.tuchola.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/tuchola1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-63b92556-3bef-4547-aefb-22015b9708ef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00182098
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00022169/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa jednostek Gminy Tuchola: Urzędu Miejskiego w Tucholi, Ośrodka Pomocy Społecznej w Tucholi oraz Gminnego Zespołu Oświatowego w Tucholi
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt finansowany ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy i Budżetu Państwa2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00171544
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.6.2025.AS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.2. Nazwa przedmiotu zamówienia: Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby
cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola.
Zadanie jest dofinansowane z Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy i Budżetu Państwa.
Zamawiający zastrzega sobie, że – w wyniku braku dofinansowania ze środków ww. zrezygnuje z realizacji zamówienia.
Niniejsze zadanie podzielono na 3 etapy:
Etap nr 1 - Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby Urzędu Miejskiego w Tucholi
1. Zakup licencji na 2 lata narzędzia EDR na potrzeby 50 stanowisk
System klasy EDR/XDR do ochrony stacji roboczych - 50 licencji (ważnych do dnia 30.06.2026)
Zadanie obejmuje zakup, wdrożenie oraz szkolenie administratorów systemu EDR/XDR.
Rozwiązanie musi spełniać następujące wymagania:
Administracja zdalna w chmurze
Ochrona stacji roboczych
Ochrona serwera
Szyfrowanie
Ochrona urządzeń mobilnych opartych o system Android
Ochrona serwera pocztowego MS Exchange
Sandbox w chmurze
Ochrona usługi Microsoft 365
Moduł XDR
Moduł zarządzania podatnościami i aktualizacjami
Ochrona poprzez dwuskładnikowe uwierzytelnianie
Etap nr 2 - Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej
w Tucholi
1. Zakup licencji na 2 lata narzędzia EDR na potrzeby 50 stanowisk.
Przedmiotem zamówienia jest zakup licencji narzędzia EDR na potrzeby 50 stanowisk (z pakietem wdrożenia, szkolenia, konfiguracji i wsparcia inżynierskiego na okres do dnia 30 czerwca 2026)
Ochrona EDR
System EDR zarządzany z pojedynczej, centralnej konsoli, znajdującej się na serwerach producenta, do której dostęp zapewniony jest przez przeglądarkę internetową.
System musi posiadać certyfikaty:
OPSWAT (dla EDR na poziomie min. Platinium),
AVLAB +++
AV Comperative Advance +
AV-TEST (ochrona w 2023 na poziomie min.6)
producent systemu lub autoryzowany dystrybutor producenta musi posiadać certyfikat ISO 9001 oraz 27001 oraz usługi związane z cyberbezpieczeństwem
2. Zakup klastra niezawodnościowego zawierającego macierz, serwery oraz UPS
z oprogramowaniem.
Serwerów - dla budowy środowiska wirtualnego (2 sztuki)
Macierzy - dla budowy środowiska wirtualnego (1 sztuka)
UPS - dla budowy środowiska wirtualnego (1 sztuka)
3. Zakup przełączników zarządzalnych: 48 port – 4xSFP plus 10Gbit - przełącznik sieciowy – 2 sztuki.
4. Zakup zintegrowanego systemu bezpieczeństwa z licencją na 2 lata zawierającego funkcjonalności: firewall, IPS, filtrowanie treści WWW, antywirus, VPN, itp. - dostawa Firewall (UTM) wraz z wdrożeniem, montażem, wsparciem technicznym.
5. Zakup serwera NAS do tworzenia backupu danych - urządzenie typu NAS wraz z oprogramowaniem do wykonywania kopii zapasowych.
Zadanie nr 3 -Zakup wyposażenia na potrzeby Gminnego Zespołu Oświatowego w Tucholi
w Tucholi
1. Zakup licencji na 2 lata narzędzia EDR na potrzeby 20 stanowisk - System klasy EDR/XDR do ochrony stacji roboczych - 20 licencji (ważnych do dnia 30.06.2026)
2. Zakup klastra niezawodnościowego zawierającego macierz, serwery oraz UPS
z oprogramowaniem.
3. Zakup przełączników zarządzalnych: 48 port – 4xSFP plus 10Gbit - przełącznik sieciowy – 2 sztuki
4. Zakup zintegrowanego systemu bezpieczeństwa z licencją na 2 lata zawierającego funkcjonalności: firewall, IPS, filtrowanie treści WWW, antywirus, VPN, itp.
5. Zakup serwera NAS do tworzenia backupu danych - urządzenie typu NAS wraz z oprogramowaniem do wykonywania kopii zapasowych.
3.3. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę fabrycznie nowego sprzętu, jego zakres (ilość i parametry) szczegółowo określono w załączniku nr 1 do SWZ stanowiącym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
3.4. Wybrany wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia, rozładunku wniesienia oraz uruchomienia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, fabrycznie nowych, wolnych od wad fizycznych i prawnych urządzeń z oprogramowaniem wskazanych w zał. nr 1do SWZ. Urządzenia muszą być fabrycznie nowe – wyprodukowane najpóźniej w 2024 roku, oryginalnie zapakowane, nieuszkodzone, muszą pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producenta oraz muszą reprezentować model bieżącej linii produktowej. Zamawiający nie dopuszcza urządzeń odnawianych (refabrykownych), demonstracyjnych ani powystawowych.
3.5. Wykonawca zobowiązany jest wykonać dostawy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardami, postanowieniami Umowy, z uwzględnieniem wymogów bhp, organizacją oraz realizacją umowy bez zakłóceń.
3.6. Wykonawca zobowiązany jest do oferty załączyć dokumentację techniczną oferowanego sprzętu, wszystkie niezbędne instrukcje użytkowania, wymagane prawem certyfikaty zgodności oraz dokumenty gwarancyjne w języku polskim. Dla oprogramowania dostarczonego ze sprzętem Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia niewyłącznej licencji Zamawiającemu lub przeniesienia na Zamawiającego niewyłącznego uprawnienia licencyjnego zgodnego z zasadami licencjonowania określonymi przez producenta.
3.7. Zaoferowanych w ofercie asortymentowo cenowej towarów nie można zmieniać w trakcie trwania umowy na inny, ani zmieniać ich cen.
3.8. Minimalny wymagany okres gwarancji urządzeń 2 lata (24 miesiące).
3.9. W przypadku reklamacji złej jakości dostarczonego sprzętu lub niezgodności towaru z zamówieniem lub ze SWZ zamawiający żąda w ramach gwarancji wymiany towaru na nowy- odpowiadający parametrom opisanym w SWZ.
3.10. W przypadku nieterminowej lub braku dostaw z winy Wykonawcy lub dostarczenia przez Wykonawcę towaru złej jakości, Zamawiający zamówi towar u innego dostawcy, a kosztami obciąży Wykonawcę.
3.11. Zamówienie obejmuje dostawę przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 14:00 – po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym terminu dostawy urządzeń
3.12. Rozwiązania równoważne
Jeśli w załączonym opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, urządzeń, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp.
3.13. Wszystkie wskazane w dokumentacji SWZ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć, jako przykładowe i wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz „lub równoważny”. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację niniejszego zadania oraz zapewniają uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w załączniku nr 1 – szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, co oznacza, że Wykonawca może oferować przedmiot zamówienia charakteryzujący się podobnymi lub lepszymi parametrami technicznymi i/lub użytkowymi. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne – lecz nie o gorszych parametrach technicznych zamawianego sprzętu. Wymieniony sprzęt przez Zamawiającego w załączniku nr 1 – szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia określa warunki minimalne. Za rozwiązania równoważne Zamawiający uznaje rozwiązania gwarantujące spełnienie wymaganych parametrów technicznych, jakościowych i estetycznych. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
3.14. Wykonawca zobowiązany jest do oferty załączyć dokumentację techniczną oferowanego sprzętu. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany załączyć do oferty Wykaz dotyczący rozwiązań równoważnych wraz ze stosownymi dokumentami potwierdzającymi, że zaoferowane materiały/urządzenia/wyroby spełniają kryteria równoważności wskazane przez zamawiającego.
3.15. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej prowadzonego postępowania na platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/tuchola
4.5.3.) Główny kod CPV: 30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30230000-0 - Sprzęt związany z komputerami
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
32424000-1 - Infrastruktura sieciowa
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
48780000-9 - Pakiety oprogramowania do zarządzania systemem, przechowywaniem i zawartością
48820000-2 - Serwery
51600000-8 - Usługi instalowania komputerów i urządzeń biurowych
72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
72268000-1 - Usługi dostawy oprogramowania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W związku z postępowaniem przetargowym prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) pn.: „Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola” Gmina Tuchola, zawiadamia o unieważnieniu ww. zamówienia publicznego na podstawie art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.).Uzasadnienie faktyczne i prawne
Zamawiający nie ma technicznych możliwości po wszczęciu postępowania i zamieszczeniu ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, by zwiększyć ilość części postępowania, ani by z postępowania prowadzonego bez podziału na części wydzielić te części. Takich zmian można dokonać wyłącznie przed opublikowaniem ogłoszenia o zamówieniu. Brak podziału zamówienia na części, a tym samym zawężenie kręgu Wykonawców mogących przystąpić do postępowania jest naruszeniem zasady art. 16 pkt Pzp.
Wobec powyższego, działając zgodnie z art. 256 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) Zamawiający informuje, o unieważnieniu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, mając na uwadze, że unieważnienie to następuje przed upływem terminu składania ofert.
INNE PRZETARGI Z TUCHOLI
- "Budowa sieci ścieżek rowerowych na terenie powiatu Tucholskiego w celu kanalizacji ruchu turystycznego - etap I"
- "Zakup i montaż podnośnika pionowego w ramach projektu "Kompleksowa poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie powiatu tucholskiego"
- Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola
- "Zakup i montaż pionowego podnośnika w ramach projektu "Wsparcie dla uczniów i kadry szkół zawodowych Powiatu Tucholskiego - etap I"
- Zaprojektowanie, przebudowa, modernizacja i doposażenie Oddziału Wewnętrznego Szpitala Tucholskiego
- Montaż dźwigu oraz demontaż istniejącego urządzenia w Technikum Leśnym w Tucholi im. Adama Loreta
więcej: przetargi w Tucholi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa wyposażenia pracowni zawodowych oraz pomocy dydaktycznych dla PCEZ im. Z. Puławskiego w Świdniku w projekcie - Powiat Świdnicki - kształcenie zawodowe na miarę XXI wieku. Edycja 2
- Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu pn. "Edukacja przedszkolna w Gminie Kozy" dla dzieci w Gminnym Przedszkolu Publicznym w Kozach - cztery części
- "Usługa serwisowa dotycząca oprogramowania AMMS Plus oraz Infomedica"
- Dostawa serwerów z licencjami
- Dostawa sprzętu komputerowego do siedziby Zamawiającego
- Dostawa i wdrożenie fabrycznie nowych przełączników do sieci SAN Fibre Channel
więcej: Sprzęt związany z komputerami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.