eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kobyłka"Usługa cateringowa - Przygotowanie i dostarczanie wyżywienia/posiłków dla uczestników na pobycie dziennym i całodobowym Powiatowego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Kobyłce". Znak sprawy:1/2025



Ogłoszenie z dnia 2025-04-08

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa cateringowa - Przygotowanie i dostarczanie wyżywienia/posiłków dla uczestników na pobycie dziennym i całodobowym Powiatowego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Kobyłce”. Znak sprawy:1/2025

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Kobyłce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 522719796

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Poprzeczna 18

1.5.2.) Miejscowość: Kobyłka

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-230

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pcomkobylka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pcomkobylka.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Powiatowe Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne dla osób ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Usługa cateringowa - Przygotowanie i dostarczanie wyżywienia/posiłków dla uczestników na pobycie dziennym i całodobowym Powiatowego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Kobyłce”. Znak sprawy:1/2025

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e0eaabb9-ae0c-4698-929e-84136b8c4cb4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00182105

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00083027/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługa cateringowa - Przygotowanie i dostarczanie wyżywienia/posiłków dla uczestników na pobycie dziennym i całodobowym Powiatowego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Kobyłce

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e0eaabb9-ae0c-4698-929e-84136b8c4cb4

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacji między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy e-zamówienia oraz poczty elektronicznej.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej
"RODO") informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Kobyłce.
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: biuro@pcomkobylka.pl

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Znak sprawy:1/2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi żywienia.
„Usługa cateringowa - Przygotowanie i dostarczanie wyżywienia/posiłków dla uczestników na pobycie dziennym i całodobowym Powiatowego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Kobyłce”. Znak sprawy:1/2025

2. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają załącznik nr 2 do SWZ
3. Planowana maksymalna liczba porcji w okresie od 01.06. 2025 roku 31.05.2026 roku wynosi:
a. 3650 porcji (1 porcja dla 1 osoby – zestaw składający się ze śniadania, obiadu dwudaniowego z deserem i kompotem, podwieczorkiem oraz kolacji).
b. 7560 porcji (1 porcja dla 1 osoby – zestaw składający się ze śniadania, obiadu dwudaniowego z deserem i kompotem, podwieczorkiem).


4. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
- 55321000-6 – usługi przygotowania posiłków,
- 55521200-0 – usługa dowożenia posiłków,
- 55520000-1 – usługi dostarczania posiłków,
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.
7. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ).
Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi cateringu. Rozdzielenie usługi i zlecanie wykonania i dostawy poszczególnych posiłków groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy usługi wykonywanych przez różnych wykonawców.
2) Podział przedmiotu zamówienia na zadania groziłby znaczącym zwiększeniem kosztów oraz trudnościami technologicznymi wynikającymi z wykonywania przedmiotu zamówienia przez większą liczbę wykonawców.
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia.
Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw.
Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków

55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (doświadczenie kucharza) rozumiane jako staż pracy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) zgodnie z art. 112 ust. 2 pkt 1 Ustawy Pzp spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczy zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie
2) zgodnie z art. 112 ust. 2 pkt 2 Ustawy Pzp spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) dokument potwierdzający, że Wykonawca wdrożył obligatoryjny system zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego żywności, na który składają się:
-GMP– Dobra Praktyka Produkcyjna,
-GHP -Dobra Praktyka Higieniczna,
-HACCP – Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli.
Oświadczenie wstępne o wdrożonym systemie HACCP (w szczególności GHP, GMP) w miejscu
wykonywania usługi - stanowi załącznik nr 9 do SWZ.

3) zgodnie z art. 112 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia wynoszącą co najmniej 150 000 zł.
4) zgodnie z art. 112 ust. 2 pkt 4 Ustawy Pzp spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadania zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał lub wykonuje zamówienia (nie więcej niż 3) dotyczące usług żywienia w zakładzie (zakładach) żywienia zbiorowego typu zamkniętego, o wartości łącznej co najmniej 200.000,00 zł brutto, Jeżeli dana usługa jest nadal wykonywana, Wykonawca wlicza jedynie wartość już wykonanej części (najpóźniej na dzień, w którym upływa termin składania ofert). - wykaz usług zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.

b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą - posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu KUCHARZA (tj. co najmniej średnie wykształcenie o profilu kucharza) oraz posiadającą minimum 3 lata doświadczenia w pracy na stanowisku kucharza przy świadczeniu usługi żywienia na rzecz zakładu (zakładów) żywienia zbiorowego typu zamkniętego, która nadzorowała przygotowanie posiłków. – wykaz osób załącznik nr 7 do SWZ.UWAGA!! Wykonawca ma prawo do zmiany kucharza/szefa kuchni - osoby bezpośrednio realizującej przedmiot zamówienia, z zastrzeżeniem, że Wykonawca wykaże, iż nowa osoba wyznaczona do realizacji przedmiotu zamówienia posiada takie samo lub większe doświadczenie w pracy na stanowisku kucharza/szefa kuchni (staż pracy) - jak zadeklarowane w ofercie. Wykonawca jest zobowiązany do zgłoszenia Zamawiającemu zmiany osoby wyznaczonej do realizacji przedmiotu zamówienia (kucharza/szefa kuchni) w formie pisemnej w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia zmiany.

c) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej:
• jednym1 środkiem transportu, który będzie wykorzystywany do realizacji zamówienia, spełniającym wymagania wynikające z obowiązujących przepisów [w szczególności rozdz. IV załącznika II do Rozporządzenia (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. U. UE. L. z 2004 r. Nr 139, str. 1 z późn. zm.)] zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ. Na potwierdzenie dysponowania pojazdem należy załączyć skan dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz w przypadku dzierżawy lub użyczenia pojazdu – kopię stosownej umowy(dokumentu) o podstawie dysponowania pojazdem.
• Wykonawca posiada aktualną decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego właściwego ze względu na siedzibę Wykonawcy zatwierdzającą środek transportu służący do wykonywania zamówienia jako spełniający odpowiednie wymagania sanitarne do celów przewozu środków spożywczych (pożywienia) - zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia - zgodnie z załącznikiem nr 8.

d) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje zakładem żywienia zbiorowego:
Wymogi dotyczące lokalu
a. Wykonawca musi dysponować lokalem gastronomicznym lub restauracyjnym przeznaczonym na działalność zgodną z przedmiotem zamówienia. Lokal wraz z zapleczem musi posiadać decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu lokalu i jego wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej zgodnie z ustawą z dnia 25.08.2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Aktualną decyzję o zatwierdzeniu przez właściwego miejscowo (pod względem lokalizacji zakładu (kuchni) przygotowującego posiłki dla Zamawiającego) Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą, że obiekt spełnia wymagania konieczne do zapewnienia higieny w procesie produkcji i w obrocie środkami spożywczymi oraz do zapewnienia właściwego przechowywania artykułów spożywczych, oraz wpisanym do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w zakresie przygotowywania posiłków -Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego.

b. Dysponowanie lokalem spełniającym w/w warunki Wykonawca potwierdzi poprzez wypełnienie i załączenie do oferty oświadczenia o dysponowaniu lokalem (załącznik nr 9) wraz z dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu (np. umowa najmu lokalu lub dzierżawy) na czas realizacji zamówienia.

Uwaga: Ilekroć mowa jest o zakładzie żywienia zbiorowego lub zakładzie żywienia zbiorowego typu zamkniętego, pojęcia te należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający nie przewiduje możliwości zmiany zawartej umowy.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-16 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-16 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-15

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.