Ogłoszenie z dnia 2025-04-10
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa nowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Trzciance wraz z zakupem pierwszego wyposażenia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzcianka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791129
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Trzcianka
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-980
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@trzcianka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcianka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa nowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Trzciance wraz z zakupem pierwszego wyposażenia
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f6ed338-78c9-4fdf-921e-33702055656c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00184992
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10915753.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
7.1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się pisemnie, w języku polskim.
7.2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus.
7.3. Ilekroć w SWZ jest mowa o środkach komunikacji elektronicznej należy przez to rozumieć środki komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1222).
7.4. Postepowanie prowadzone jest za pośrednictwem pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka
7.5. Korzystanie przez wykonawcę z platformy zakupowej Open Nexus jest bezpłatne.
7.6. Ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Open Nexus sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, usług nieodpłatnych dla konta użytkownika drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformazakupowa.pl opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl dla użytkowników (wykonawców), dostępnym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl
7.7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
7.7.1. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej platformazakupowa.pl w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący;
7.7.2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej na stronie internetowej platformazakupowa.pl.
7.8. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
7.9. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów z 21 maja 2014 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773):
7.9.1. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf;
7.9.2. w celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip lub .7Z;
7.9.3. wśród formatów powszechnych, a nie występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie;
szczegóły rozdział 7 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): rozdział 23 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): rozdział 23 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.24.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem z Budynek Środowiskowego Domu Samopomocy (ŚDS):
powierzchnia zabudowy 467,17 m²
powierzchnia użytkowa 357,61 m²
kubatura 1090,60 m³
Wyposażenie:
zakup pierwszego wyposażenie
Przyłącza:
wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, gazowe, energetyczne
Zagospodarowanie terenu
parking i chodniki, zieleń, śmietnik,
Rozbiórki:
budynek mieszkalny, budynek gospodarczy
Kolizje:
usunięcie kolizji infrastruktury elektroenergetycznej
Zgody administracyjne:
Uzyskanie w imieniu zamawiającego decyzji o użytkowaniu obiektu.
5.2. Szczegółowo przedmiot zamówienia określa:
projekt budowlany - „Projekt zagospodarowania terenu, informacja BIOZ”,
projekt budowlany - „Architektura”,
projekt wykonawczy - „Architektura – konstrukcja”,
projekt budowlany - „Konstrukcja”,
projekt budowlany – „Instalacje sanitarne, przyłącza”,
projekt budowlano - wykonawczy: „(ŚDS) branża elektryczna”,
projekt budowlany - „Usunięcie kolizji elektroenergetycznej”,
projekt budowlany- „Plan rozbiórki budynku mieszkalnego i gospodarczego”,
opis geotechnicznych badań podłoża gruntowego – autor Robert Chuchro
specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – opracowanie z 2020r.
5.3. Pomocniczo przedmiot zamówienia określa:
przedmiar robót z 07.04.2025 r. - branża: budowlana, sanitarna, elektryczna
5.6. UWAGA
5.6.1. Wykonawca ma obowiązek wykonania i montażu tablicy informacyjnej w ilości 1 szt. (treść należy uzgodnić z Zamawiającym).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45215000-7 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 203 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
15. Informacje o warunkach udziału w postępowaniu.15.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
15.1.1. Wykonawca spełni ten warunek jeśli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie budynku kubaturowego o wartości robót co najmniej 2 000 000,00 zł brutto. Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku robót budowlanych w celu uzyskania kwoty 2 000 000,00 zł brutto.
15.1.2. Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, pełniącej funkcję kierownika budowy/robót, posiadających uprawnienia budowlane: w specjalności konstrukcyjno — budowlanej bez ograniczeń oraz co najmniej 5 lat doświadczenia na stanowisku kierownika budowy/robót posiadającego zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego .
15.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawców lub powoływania się na zasoby podmiotów trzecich w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wymaga się, by warunek określony w punkcie 15.1, spełniał samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców lub tych podmiotów. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), to Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca przedstawił doświadczenie grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie nie wykonywał wskazanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosowanych dowodów np. umowy konsorcjum, z którego wynika precyzyjnie zakres obowiązków.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Szczegóły rozdział 16 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
6. Wymagania dotyczące wadium.6.1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100
6.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
6.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
6.3.1. pieniądzu;
6.3.2. gwarancjach bankowych;
6.3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
6.3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465).
6.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Trzcianki w PeKaO S.A. I Oddział w Trzciance NR 36-1240-3741-1111-0000-4456-5295. Na przelewie należy umieścić informację „wadium – RI.271.24.2025
6.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi być złożone w oryginale w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę gwarancji / poręczenia za pośrednictwem Platformy.
6.6. Z treści gwarancji lub poręczeń musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na:
Budowa nowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Trzciance
wraz z zakupem pierwszego wyposażenia
6.7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Trzcianka.
6.8. Wadium wnoszone w formie gwarancji/poręczeń musi obejmować cały okres związania ofertą. Koniecznym jest, aby gwarancja/poręczenie zawierały w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium oraz obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium nie może być utrudnione.
6.9. Wadium, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie, może być wniesione wspólnie przez te podmioty lub przez jednego z wykonawców, z tym że z treści dokumentu musi wynikać, że wadium dotyczy oferty składanej przez wszystkie podmioty występujące wspólnie.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
. Szczegóły zostały zapisane w §15 załącznika nr 2 do SWZ istotne postanowienia umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-29 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-28
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający może prowadzić negocjacje w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, a po zakończeniu negocjacji Zamawiający zaprasza wykonawców do składania ofert dodatkowych.W przypadku decyzji Zamawiającego o przeprowadzeniu negocjacji, zaprosi on do kolejnego etapu nie więcej niż 3 wykonawców, którzy zaoferowali kolejno najniższe ceny.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wskazany w pkt. 4.2.10.) ogłoszenia maksymalny termin realizacji zamówienia, tj. 203 dni, wynika z przeliczenia 29 tygodniprzez 7 dni (formularz ogłoszenia nie pozwala na określenie terminu realizacji zamówienia w tygodniach).
INNE PRZETARGI Z TRZCIANKI
- Budowa nowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Trzciance wraz z zakupem pierwszego wyposażenia
- Rozbudowa ul. Rzemieślniczej oraz budowa drogi gminnej łączącej ul. Żeromskiego z ul. Rzemieślniczą w Trzciance
więcej: przetargi w Trzciance »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja i budowa budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Młynarze wraz z zagospodarowaniem terenu
- Budowa nowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Trzciance wraz z zakupem pierwszego wyposażenia
- Rozbudowa, modernizacja na potrzeby opieki długoterminowej PCM S.A. w Prudniku i ZOL-u w Głogówku w formule zaprojektuj i wybuduj - 2 zadania częściowe
- Wykonanie robót budowlanych na SOR w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja i doposażenie SOR oraz współpracujących pracowni diagnostycznych"
- Utworzenie Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w mieście Szczecinek
- Przebudowa hali agregatów prądotwórczych i rozdzielni głównej w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym Nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju wraz z zakupem agregatów prądotwórczych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.