Ogłoszenie z dnia 2025-04-10
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę pn. „Anatomia Antyku. Ciało i ruch
w rzeźbie"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum. Rezydencja Królów i Rzeczypospolitej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000860582
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Zamkowy 4
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-277
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamek-krolewski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek-krolewski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę pn. „Anatomia Antyku. Ciało i ruch
w rzeźbie"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-27c78d7c-419b-4c27-a27d-06c99daaa63c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00185239
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00013310/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę pn. „Anatomia antyku. Ciało i ruch w rzeźbie"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10908693.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1090869
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt VIII Rozdziału I SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt XXI Rozdziału I SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZN.26.1.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa transportu dzieł sztuki na wystawę pn. „Anatomia Antyku. Ciało i ruch w rzeźbie", która będzie prezentowana w Zamku Królewskim w Warszawie w okresie od dnia 12 czerwca 2025 r. do dnia 21 września 2025 r. Lista dzieł sztuki przeznaczonych na wystawę stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące czynności:
1) wykonanie specjalistycznych opakowań do transportu dzieł sztuki,
2) pakowanie i rozpakowywanie obiektów przez wykwalifikowanych pracowników,
3) specjalistyczne przygotowanie trudnych obiektów do transportu, przemieszczanie obiektów na terenie wypożyczającego i Zamawiającego,
4) realizacja transportu specjalistycznymi środkami lokomocji spełniającymi wymagania Zamawiającego i właścicieli obiektów,
5) podjazd z obiektami do schodów Biblioteki Królewskiej od ogrodów ul. Steinkellera. Pojazd musi mieć długość do 10 m ze względu na występujący garb na podjeździe do Zamku od strony ogrodów.
3. Skrzynie do pakowania obiektów winny spełniać następujące warunki:
1) wykonanie z materiału takiego jak drewno lub sklejka, odpornego na działanie wody i wilgoci oraz odpornych na drgania, skrzynie mają być pomalowane wodoodporną farbą,
2) posiadanie właściwości termoizolacyjności,
3) odporne na duże naprężenia i działanie obciążeń wywołanych przez ciężkie kamienne obiekty,
4) wyściełanie od wewnątrz z materiału bezpiecznego dla obiektów,
5) skrzynie skręcane na śruby lub wkręty.
4. Przed wykonaniem opakowań Wykonawca ma obowiązek zweryfikować wymiary każdego z obiektów uwzględniając wymagania właściciela dotyczące sposobu pakowania.
5. Wszystkie prace związane bezpośrednio z obiektami dzieł sztuki będą wykonywane pod nadzorem konserwatora Zamawiającego.
6. Wszystkie materiały używane do pakowania i transportu muszą być bezpieczne dla obiektów.
7. Wykonawca ma obowiązek przesłać listę ze specyfikacją skrzyń max. 48 godzin przed planowanym transportem. Lista powinna zawierać materiał z którego wykonane są skrzynie, wymiary oraz oznaczenie skrzyni w celu identyfikacji znajdującego się wewnątrz obiektu.
8. Przygotowanie obiektów do transportu może odbywać się równolegle w kilku miejscach – siedzibach instytucji wypożyczających obiekty. Z tych miejsc mogą być zwożone równocześnie obiekty do miejsca wystawy – Zamku Królewskiego w Warszawie.
9. Opis sposobu pakowania został zawarty w załączniku – lista obiektów w kolumnie „warunki/pakowanie/uwagi”, jeśli wytyczne nie zostały określone, należy zastosować poniższe:
1) Grafiki oprawione w ramy z szybą muszą posiadać zabezpieczenie poprzez przeklejenie specjalną taśmą zabezpieczeniową . Możliwe pakowanie do skrzyni zbiorczej.
2) Obrazy na płótnie i na desce oprawione w ramy zabezpieczone materiałem izolacyjnym muszą być pakowane do skrzyń.
3) Duże i ciężkie obiekty uprzednio zabezpieczone materiałem izolacyjnym muszą być umieszczane w wydzielonych przestrzeniach skrzyń klimatycznych, małe i drobne obiekty, zabezpieczone bibułką japońską, w przygotowanych wcześniej przegrodach skrzyń konserwatorskich.
4) Szczególnie wrażliwe obiekty – rzeźby płaskorzeźby gipsowe, wymagane są skrzynie podwójne z systemem antywstrząsowym.
5) Popiersia i biusty marmurowe należy przemieszczać na wózkach transportowych na gumowych kołach, pakować do skrzyń z wyściełaniem bezpiecznym dla obiektów, zabezpieczyć obiekty w skrzyni przy pomocy drewnianych zabezpieczeń mocowanych do ścian opakowania.
6) Ciężkie rzeźby marmurowe należy przemieścić wewnątrz Muzeum przy pomocy specjalistycznego sprzętu lub przy pomocy dźwigu HDS załadować do skrzyni, potem na samochód ciężarowy z podnośnikiem hydraulicznym. Rzeźba musi być zabezpieczona na czas transportu konstrukcją drewnianą, która zapobiegnie przed przemieszczaniem wewnątrz skrzyni. Na miejscu w Zamku rzeźbę należy umieścić w Bibliotece Królewskiej,
7) Zadanie może być wykonane tylko przez samochody z długą windą hydrauliczną ponad 2mb, aby uniknąć przemieszczania obiektów kamiennych po schodach, dalej do przestrzeni wystawowej w Bibliotece Królewskiej na miejsce ekspozycji.
8) Nie przewiduje się dopakowywania skrzyń, w innych miejscach wypożyczeń. Skrzynia zapakowana pozostaje zamknięta aż do miejsca przeznaczenia.
10. Organizacja transportów:
1) Transporty należy wykonywać według zaleceń i pod nadzorem i w porozumieniu ze stroną wypożyczającą. Lista miejsc skąd będą użyczane obiekty znajduje się w załączniku – lista obiektów.
2) Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania harmonogramów transportów najpóźniej na 1 tydzień przed planowanym transportem.
3) Każdemu transportowi będzie towarzyszył kurier – przedstawiciel Zamawiającego.
11. Wykonawca do realizacji zamówienia skieruje co najmniej 6 pracowników, w tym 4 pracowników z doświadczeniem co najmniej 3-letnim w przygotowaniu obiektów do transportu i pakowaniu dzieł sztuki.
12. Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie dysponował co najmniej jednym samochodem, który powinien posiadać co najmniej następujące parametry:
1) wnętrze termoizolacyjne z uchwytami na zapakowane obiekty,
2) urządzenie do regulacji temperatury wewnątrz,
3) przestrzeń załadunkowa o min. długości min 4,5 m i wysokości 2,4 m,
4) fabryczne zawieszenie pneumatyczne na oś tylną,
5) winda załadowcza o udźwigu do 1,5 tony, i długości ponad 2 mb ze względu na pokrycie schodów do biblioteki,
6) dopuszczalna masa całkowita w przedziale do 7,5 tony,
7) kabina z miejscem dla kuriera i/lub konwojenta oraz dwóch kierowców.
13. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, przedłoży polisę ubezpieczeniową od pakowania, transportu i spedycji dzieł sztuki wystawioną przez firmę ubezpieczeniową w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 4 mln złotych.
14. Transporty organizowane będą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeów przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz. U. 2014 poz. 1240).
15. Organizację konwojów w czasie transportu obiektów zleca Zamawiający.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował z należytą starannością co najmniej 2 usługi polegające na pakowaniu i transporcie na wystawę o dużej różnorodności obiektów (obrazy, grafika, rzemiosło, ciężkie kamienne rzeźby) w ilości minimum 90 obiektów.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. 2024 poz. 1616 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej — Załącznik nr 2 do Formularza oferty;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - na potwierdzenie warunku opisanego w pkt III.2.4) Rozdziału I SWZ (załącznik nr 3 do Formularza oferty).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt V.1. SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu- zgodnie z załącznikiem nr 1 do Formularza oferty.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-22 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1090869
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-22 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: "Rozbudowa DW nr 719 od km 22+531 do km 23+274 w miejscowości Nowa Wieś na terenie gminy Michałowice." - nr postępowania 054/25
- "Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 724 z ul. Mickiewicza w m. Konstancin Jeziorna." - nr postępowania 068/25
- Wewnętrzne roboty remontowo-budowlane w Teatrze Narodowym w Warszawie.
- Zakup wraz z sukcesywną dostawą artykułów biurowych i papieru biurowego (numer postępowania UD-IX-ZP-12-2025)
- ZP/CZD/052/25 Kompleksowa obsługa stacji uzdatniania wody i atrakcji wodnych na potrzeby basenów na terenie Instytutu "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie,
- Dostawy artykułów biurowych na potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne świadczenie usług transportowych autokarami minimum 50 osobowymi wraz z kierowcą na potrzeby jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (131)
- Transport autokarowy do Wiednia i do Bydgoszczy ADP.2301.51.2025
- Świadczenie usługi wynajmu i prania bielizny szpitalnej dla ZOZ w Chełmnie
- Usługa relokacji nieprawidłowo zaparkowanych hulajnóg elektrycznych
- Usługi transportowe dla uczestników programu Erasmus+ ADP.2301.48.2025
- Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę pn. "Anatomia Antyku. Ciało i ruch w rzeźbie"
więcej: Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów) »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.