Og³oszenie z dnia 2023-04-20
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00193206/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-26
- 2023/BZP 00206406/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-09
- 2023/BZP 00281780/01 - Wynik z dnia 2023-06-29
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i remont nawierzchni wraz z odwodnieniem terenu Placu Targowego w ¦wiebodzicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ¦WIEBODZICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718337
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wiebodzice
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-160
1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: swiebodzice@swiebodzice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.swiebodzice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i remont nawierzchni wraz z odwodnieniem terenu Placu Targowego w ¦wiebodzicach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6cc31d27-d90a-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00185498
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00076090/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.7 Przebudowa i remont nawierzchni wraz z odwodnieniem terenu Placu Targowego w ¦wiebodzicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/swiebodzice3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê w jêzyku polskim przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy zakupowej Gminy ¦wiebodzice https://platformazakupowa.pl/pn/swiebodzice.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl.
2. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach .pdf, .doc, .xls, .jpg (.jpeg) - okre¶lonych w za³±czniku nr 2 do rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych.
3. Wykonawca sk³ada ofertê na formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SWZ) wraz z wymaganymi za³±cznikami sporz±dzone w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Szczegó³owe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej zosta³y zawarte w rozdziale 7 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Administratorem Pañstwa danych osobowych jest Urz±d Miejski w ¦wiebodzicach, ul. Rynek 1, 58-160 ¦wiebodzice.
2. Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych - Piotr Cha³aszczyk, z którym mo¿na siê kontaktowaæ za po¶rednictwem poczty elektronicznej pod adresem: bezp.info@gmail.com.
3. Pañstwa dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Przebudowa i remont nawierzchni wraz z odwodnieniem terenu Placu Targowego w ¦wiebodzicach".
4. Odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art.18 oraz art. 74 ustawy PZP.
5. Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
6. Obowi±zek podania przez Pañstwa danych osobowych bezpo¶rednio Pañstwa dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
7. Posiadaj± Pañstwo:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pañstwa dotycz±cych,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pañstwa danych osobowych,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
Klauzula informacyjna RODO zosta³a zawarta w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Nie przys³uguje Pañstwu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
b) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Maj± Pañstwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznaj±, i¿ przetwarzanie Pañstwa danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
3. Obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio Pañstwa dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach Ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1720 ze zm.), zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4. W odniesieniu do Pañstwa danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
5. Wykonawca jest zobowi±zany, w zwi±zku z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu, do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i zwi±zanych z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowi±zków tych nale¿±:
a) obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³ i przekaza³ zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie zamawiaj±cego,
b) obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane Wykonawca pozyska³ w sposób po¶redni, a które to dane Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego.
6. W celu zapewnienia, ¿e Wykonawca wype³ni³ ww. obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em w postêpowaniu, Wykonawca sk³ada o¶wiadczenia o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – tre¶æ o¶wiadczenia zosta³a zawarta w za³±czniku Nr 1 do SWZ.
Klauzula informacyjna RODO zosta³a zawarta w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RS.271.3.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1 .Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i remont nawierzchni wraz z odwodnieniem terenu Placu Targowego w ¦wiebodzicach.
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowê i remont nawierzchni wraz z odwodnieniem terenu Placu Targowego znajduj±cego siê pomiêdzy ul. Wolno¶ci a Alejami Lipowymi, na terenie dzia³ek nr 300/5, 301/2, 302/2, 304, 305 obrêb ¦ródmie¶cie 3 w ¦wiebodzicach. Remont nawierzchni wykonany zostanie na powierzchni 4675 m2 oraz przewiduje rozbiórkê budynku gospodarczego mieszcz±cego siê na dzia³ce nr 301/2 obrêb ¦ródmie¶cie 3 w ¦wiebodzicach.
2. Zamówienie zosta³o objête jako ca³o¶æ dofinansowaniem z Programu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych edycja 3, co spowodowa³o, ¿e wygenerowana zosta³a przez Bank Gospodarstwa Krajowego wstêpna promesa do realizacji zadania. Na podstawie promesy z dnia 2 sierpnia 2022 r. nr Edycja3PGR//2021/3658/PolskiLad w przypadku inwestycji realizowanych w okresie d³u¿szym ni¿ 12 miesiêcy na podstawie jednej umowy - wyp³ata dofinansowania nastêpuje w dwóch transzach – pierwsza po zakoñczeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji, druga - po zakoñczeniu realizacji inwestycji.
3. Roboty nale¿y wykonaæ zgodnie z dokumentacjami projektowymi wykonanymi przez Pracowniê Projektow± „KONSTRUKTOR” mgr in¿. Piotr Rajca z siedzib± w ¦wiebodzicach przy ul. Wojska Polskiego 5.
Szczegó³owy zakres prac objêtych niniejszym zamówieniem znajduje siê w SWZ oraz w dokumentacji projektowej, które stanowi± podstawê do sporz±dzenia oferty.
4. Zakres robót obejmuje nastêpuj±ce prace:
1) rozbiórkê istniej±cej nawierzchni asfaltowej Placu Targowego,
2) wykonanie nowej nawierzchni z kostki betonowej wraz z now± podbudow±,
3) wykonanie odwodnienia terenu Placu Targowego,
4) wymianê zniszczonej instalacji wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej w obrêbie Placu Targowego oraz wykonanie instalacji wodoci±gowej wraz z przy³±czami oraz monta¿ hydrantu DN 80,
5) modernizacjê o¶wietlenia,
6) wyznaczenie miejsc postojowych,
7) rozbiórkê ogrodzenia i remont murków od ul. Wolno¶ci i Aleje Lipowe,
8) rozbiórkê budynku na dzia³ce nr 301/2 obrêb ¦ródmie¶cie 3,
9) wykonanie nasadzeñ (w tym: wykonanie do³ów oraz ewentualne usuniêcie kamieni i innych nieczysto¶ci, obowi±zkowo - uzupe³nienie do³ów ¿yzn± gleb±, nasadzenie drzew, wyrównanie ¿yzn± gleb±, opalikowanie drzew z poprzecznymi wzmocnieniami i ota¶mowaniem) - 10 szt. drzew gatunku g³óg (obwód 12-14 cm., wysoko¶æ minimalna 280 cm.). Nasadzenia nale¿y wykonaæ w rejonie projektowanych miejsc postojowych na Placu Targowym.
Prace obejmuj± korytowanie pod nowe warstwy konstrukcyjne - w tym rozbiórkê istniej±cej podbudowy oraz wykonanie robót ziemnych (wykopów), profilowanie pod³o¿a wraz z jego zagêszczeniem, wykonanie warstwy ods±czaj±cej, wykonanie warstwy dolnej podbudowy z mieszanki t³uczniowej, wykonanie warstwy górnej podbudowy z mieszanki t³uczniowej, wykonanie podsypki cementowo-piaskowej.
Zakres robót, które musz± byæ zrealizowane w 2023 r.:
1) rozbiórka istniej±cej nawierzchni asfaltowej Placu Targowego,
2) wykonanie nowej nawierzchni z kostki betonowej wraz z now± podbudow±,
3) wykonanie odwodnienia terenu Placu Targowego,
4) wymiana zniszczonej instalacji wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej w obrêbie Placu Targowego oraz wykonanie instalacji wodoci±gowej wraz z przy³±czami oraz monta¿ hydrantu DN 80,
5) modernizacja o¶wietlenia,
6) rozbiórka budynku na dzia³ce nr 301/2 obrêb ¦ródmie¶cie 3.
Zakres robót do zrealizowania w roku 2024:
1) wyznaczenie miejsc postojowych,
2) rozbiórkê ogrodzenia i remont murków od ul. Wolno¶ci i Aleje Lipowe,
3) wykonanie nasadzeñ drzew
5. Wymiana nawierzchni pod budynkami gospodarczymi przeznaczonymi do rozbiórki oraz wszystkie sieci, które ulegn± zniszczeniu w wyniku wymiany nawierzchni tj. zniszczona instalacja wodoci±gowa i kanalizacja sanitarna, modernizacja o¶wietlenia, rozbiórka ogrodzenia i remont murków od ul. Wolno¶ci i Aleje Lipowe, rozbiórka budynku na dzia³ce nr 301/2 obrêb ¦ródmie¶cie 3, pozosta³e elementy zagospodarowania tj. murki oporowe, s³upy o¶wietleniowe, ogrodzenie oraz wykonanie nasadzeñ s± to niezbêdne elementy inwestycji stanowi±ce integraln± jej ca³o¶æ. Stanowi± one element konieczny przebudowy i remontu nawierzchni. Wymieniony zakres prac wchodzi w sk³ad kompleksowej przebudowy. Przedmiot zamówienia, którego dotyczy postêpowanie jest to¿same z opisem inwestycji zawartej we wniosku o dofinansowanie.
6. Prace remontowe przebiegaæ maj± w nastêpuj±cy sposób:
Czê¶æ pierwsza - po przekazaniu oko³o ½ powierzchni placu budowy od strony ulicy Wolno¶ci, z udostêpnieniem bezpiecznego doj¶cia do obiektów handlowych na sta³e zwi±zanych z gruntem.
Czê¶æ druga – po przekazaniu oko³o ½ powierzchni placu budowy od strony ulicy Alei Lipowych, z udostêpnieniem bezpiecznego doj¶cia do obiektów handlowych na sta³e zwi±zanych z gruntem.
Przekazanie placu budowy odbywaæ siê bêdzie zgodnie z zaakceptowanym harmonogramem rzeczowo-finansowym.
Wykonawca zabezpieczy teren budowy ogrodzeniem trwa³ym i bezpiecznym, modu³owym o wysoko¶ci min. 1,5 m. Rozpoczêcie prac remontowych Placu Targowego musi odbyæ siê od ul. Wolno¶ci. Istniej±ce sieci wodoci±gowe, kanalizacji sanitarnej i deszczowej nale¿y zachowaæ w jak najwiêkszym zakresie. Wymianie poddaæ nale¿y tylko odcinki sieci konieczne do wymiany ze wzglêdów technicznych. Prace na sieciach wykonywaæ pod nadzorem ZWiK Sp. z o.o. z siedzib± w ¦wiebodzicach przy ul. Kasztanowej 1.
7. Wykonawca zobowi±zany jest udzieliæ gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres wskazany w formularzu oferty. Minimalny wymagany okres gwarancji i rêkojmi wynosi 24 miesi±ce, maksymalny okres gwarancji 60 miesiêcy od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego. Wykonawca zobowi±zany jest równie¿ udzieliæ gwarancji na wbudowane materia³y, elementy i zamontowane oraz dostarczone urz±dzenia na okres jak w udzielonej gwarancji na roboty budowlane.
8. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowi±zany bêdzie posiadaæ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci, w tym za szkody i nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków powsta³ych w zwi±zku z prowadzonymi pracami, na kwotê nie ni¿sz± ni¿ warto¶æ umowy, obejmuj±cej ca³y okres realizacji zadania do czasu odbioru koñcowego i zgodne z rodzajem robót objêtych umow±.
Szczegó³owy zakres prac objêtych zamówieniem znajduje siê w rozdziale 2 Specyfikacji Warunków Zamówienia, dokumentacji projektowej stanowi±cej za³±cznik nr 10 do SWZ oraz we wzorze umowy, które stanow± podstawê do sporz±dzenia oferty.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyj±tkiem dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45232452-5 - Roboty odwadniaj±ce
45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ kryteriami: cena i gwarancja. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w rozdziale 12 SWZ. Zamawiaj±cy wybierze ofertê najkorzystniejsz± na podstawie kryteriów oceny ofert okre¶lonych w rozdziale 12 SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u okre¶lone dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie,
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie,
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - Zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
1) nale¿ycie zrealizowa³ w okresie 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej 1 (jedn±) robotê budowlan± polegaj±c± na u³o¿eniu nawierzchni z kostki betonowej lub p³yt a¿urowych o min. powierzchni 2000 m2 i o warto¶ci co najmniej 1 000 000,00 (s³ownie: jeden milion z³otych 00/100),
2) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej 1 (jedn±) osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika budowy stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ, minimum 5 letnie do¶wiadczenie na stanowisku kierownika budowy oraz kierowa³ co najmniej jedn± robot± budowlan± polegaj±c± na utwardzeniu powierzchni na podbudowie z kostki betonowej lub p³yt a¿urowych o min. powierzchni , 2000 m2 ,
3) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej 1 (jedn±) osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika robót stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych,
4) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej 1 (jedn±) osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika robót stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ wodoci±gowych, gazowych i kanalizacyjnych
Osoby wykonuj±ce samodzielne funkcje w budownictwie czyli kierownicy budowy i robót musz± byæ czynnymi cz³onkami PIIB.
Oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow± Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w tym w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie pe³nionych samodzielnych funkcji technicznych na budowie, o których mowa powy¿ej warunkiem posiadania przez osobê stosownych uprawnieñ. Wykonawca musi wykazaæ, ¿e roboty zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz zgodny z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba ¿e Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wskazano dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów,
2) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 5 do SWZ,
3) O¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu wstêpnym, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - za³±cznik nr 7 do SWZ,
2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace by³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik Nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Ofertê nale¿y z³o¿yæ na formularzu zgodnie z za³±cznikiem nr 1 do SWZ.Wraz z ofert± Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ:
1) O¶wiadczenie wstêpne dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu i braku podstaw wykluczenia z postêpowania w zakresie wskazanym w za³±czniku nr 2 do SWZ aktualne na dzieñ sk³adania ofert,
2) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w zakresie wskazanym w za³±czniku nr 3 do SWZ – je¶li dotyczy,
3) Pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przypadku gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, a Wykonawca, sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika lub gdy Wykonawcy ubiegaj± siê wspólnie o udzielenie zamówienia - je¶li dotyczy,
4) Dowód wniesienia wadium - orygina³ dokumentu wadialnego (w przypadku wnoszenia wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na) lub potwierdzenie przelewu (w przypadku wniesienia wadium w formie pieni±dza).
W sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów wraz z ofert± nale¿y z³o¿yæ:
1) O¶wiadczenie wstêpne podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu i braku podstaw wykluczenia z postêpowania w zakresie wskazanym w za³±czniku nr 2a do SWZ sk³adane przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby,
2) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu bêdzie polega³ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby w zakresie wskazanym w za³±czniku nr 4 do SWZ lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ze Wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów,
3) Pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przypadku, gdy umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 17 000,00 z³ (s³ownie: siedemna¶cie tysiêcy z³otych).2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu, b) gwarancjach bankowych, c) gwarancjach ubezpieczeniowych, d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w BNP Paribas Bank nr 15 2030 0045 1110 0000 0229 7280 z dopiskiem „Wadium – RS.271.3.2023”. Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie PZP,
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium,
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie,
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert),
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa przedmiotowego postêpowania „Przebudowa i remont nawierzchni wraz z odwodnieniem terenu Placu Targowego w ¦wiebodzicach” oraz numer RS.271.3.2023,
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest Gmina ¦wiebodzice,
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wymaga, aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniê¿nej - zaleca siê, by dowód dokonania przelewu zosta³ do³±czony do oferty;
2) porêczeñ lub gwarancji - wymaga siê, by orygina³ dokumentu zosta³ z³o¿ony wraz z ofert±.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2) Podmioty wystêpuj±ce wspólnie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie zamówienia.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4) Pe³nomocnictwo nale¿y za³±czyæ do oferty.
5) Przepisy Prawa zamówieñ publicznych dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienia.
6) Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub wszyscy posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane (art. 117 ust. 2 ustawy Pzp). Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, gdy uprawnienie bêdzie posiada³ co najmniej jeden z konsorcjantów, który bêdzie realizowa³ t± czê¶æ zamówienia, do której realizacji te uprawnienia s± wymagane.
7) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane (art. 117 ust. 3 ustawy Pzp).
8) W przypadku, o którym mowa w pkt. 6 i 7 wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy - za³±cznik nr 3 do SWZ (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp).
9) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie o którym mowa w pkt 5.1 1) SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
10) O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. W odniesieniu do warunków okre¶lonych w postêpowaniu wymagania te musz± byæ spe³nione wspólnie przez Wykonawców sk³adaj±cych ofertê w postêpowaniu (nie musi ich spe³niaæ osobno ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±). Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (art.125 ust. 4 Pzp).
11) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, jeden z wykonawców musi wykazaæ siê ca³ym wymaganym do¶wiadczeniem. Warunek nie bêdzie spe³niony, je¿eli wszyscy wykonawcy w sumie wyka¿± siê wymaganym do¶wiadczeniem, ale ¿aden z nich samodzielnie nie wykaza³ siê ca³ym wymaganym do¶wiadczeniem (wyr. KIO 568/18 z dnia 11.04.2018 r.)
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zosta³y okre¶lone w rozdziale 16 SWZ oraz we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 9 do SWZ.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-05-12 08:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/swiebodzice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-12 08:10
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-06-10
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy ustala siê w wysoko¶ci 5% ceny ca³kowitej podanej w ofercie.2. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób na podstawie stosunku pracy:
Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia obejmuj±ce:
wykonanie robót rozbiórkowych, wykonanie robót ziemnych, wykonywanie robót budowlanych i nawierzchniowych, wykonywanie robót brukarskich,
wykonanie robót instalacyjnych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, wykonanie robót instalacyjnych elektrycznych, wykonanie robót zwi±zanych z zagospodarowaniem terenu.
3. Pouczenie o ¶rodkach ochrony prawnej przys³uguj±cych Wykonawcy zosta³o zawarte w rozdziale 19 SWZ.
4. Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza bêdzie zobowi±zany przed podpisaniem umowy z³o¿yæ Zamawiaj±cemu informacjê o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r., o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 129)
INNE PRZETARGI Z ¦WIEBODZIC
wiêcej: przetargi w ¦wiebodzicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa zbiornika wodnego w miejscowo¶ci Janowo gmina D±browa Che³miñska w celu gromadzenia i retencjonowania wód opadowych i gruntowych
- Budowa ¿³obka publicznego w Skokach wraz z infrastruktur± towarzysz±c±, parkingami, wiat± ¶mietnikow±, wiat± na rowery i placem zabaw.
- "Modernizacja drogi gminnej nr 290612K Tropie-Habalina-Sarys"
- Poprawa infrastruktury drogowej w Aleksandrowie Kujawskim
- Budowa drogi od skrzy¿owania ul. Spyrkówka z drog± krajow± nr 47 do ul. Chyców Potok w Zakopanem
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej w Narewce
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.