eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi M³awaPrzystosowanie do zmian klimatycznych terenu przy Alei ¦w. Wojciecha



Og³oszenie z dnia 2025-04-10

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przystosowanie do zmian klimatycznych terenu przy Alei ¦w. Wojciecha

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIASTO M£AWA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130377830

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Stary Rynek 19

1.5.2.) Miejscowo¶æ: M³awa

1.5.3.) Kod pocztowy: 06-500

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@mlawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mlawa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przystosowanie do zmian klimatycznych terenu przy Alei ¦w. Wojciecha

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7d51e7c3-bb35-4f22-ac6c-1c322dcb79a1

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00185619

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-04-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00022132/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.7 Przystosowanie do zmian klimatycznych terenu przy Alei ¦w. Wojciecha

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

„Zintegrowane przedsiêwziêcia infrastrukturalne dostosowuj±ce teren Miasta M³awa do zmian warunków pogodowych poprzez poprawê retencji i zarz±dzanie wodami opadowymi” realizowanego na podstawie umowy nr FEPW.02.02-IW.01-0017/23 z dnia 23.05.2024 r. w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, Priorytet FEPW.02 Energia i klimat, Dzia³ania 2.2. Adaptacja do zmian klimatu.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7d51e7c3-bb35-4f22-ac6c-1c322dcb79a1

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
UWAGA: Dokumentów nie nale¿y sk³adaæ w ostatniej chwili. Czas trwania wgrywania i przetwarzania dokumentów jest zale¿ny od ich ilo¶ci, rozmiaru oraz obci±¿enia Platformy.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z wykonawcami:
Pan Piotr Tomaszewski
tel. 23 654 64 42 wew. 500
e-mail: piotr.tomaszewski@mlawa.pl
Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie s± istotne i nie dotycz± og³oszenia o zamówieniu, dokumentów zamówienia oraz ofert.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia:
1) W celu prawid³owego korzystania z us³ug platformy e-Zamówienia wymagany jest komputer PC z minimalnymi parametrami: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD oraz z zainstalowanym jednym z poni¿szych systemów operacyjnych:
a) MS Windows 7 lub nowszy,
b) OSX/Mac OS 10.10,
c) Ubuntu 14.04.
2) Aby korzystaæ z funkcjonalno¶ci platformy nale¿y mieæ zainstalowan± jedn± z poni¿szych przegl±darek:
a) Chrome 66.0 lub nowsza,
b) Firefox 59.0 lub nowszy,
c) Safari 11.1 lub nowsza,
d) Edge 14.0 i nowsze.
3) Z platformy mo¿na korzystaæ równie¿ na tablecie lub telefonie. Dostawca dla mobilnych u¿ytkowników wskaza³ warunki minimalne dla tego typu sprzêtu, tj. 4 rdzenie procesora, 2 GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3 oraz przegl±darkê Chrome 61 lub nowsz±. Dla skorzystania z pe³nej funkcjonalno¶ci mo¿e byæ konieczne w³±czenie w przegl±darce obs³ugi protoko³u bezpiecznej transmisji danych SSL, obs³ugi JavaScript oraz cookies.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): INFORMACJA O OGÓLNYCH ZASADACH OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH, STOSOWANYCH W URZÊDZIE MIASTA M£AWA zawarta jest w Rozdziale XXV dokumentu SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WI.271.38.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego polegaj±cego na zagospodarowaniu terenu pod zieleñ publiczn± urz±dzon± przy Alei ¦w. Wojciecha w M³awie w ramach zadania pn.: „Przystosowanie do zmian klimatycznych terenu przy Alei ¦w. Wojciecha”. Zadanie obejmuje wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na wykonaniu m.in.: ci±gów pieszych o nawierzchni mineralnej przepuszczalnej, urz±dzenie zieleni z trawnikami, nasadzeniem drzew i krzewów, umo¿liwiaj±cych przenikanie bezpo¶rednio do gruntu wód ze sp³ywu powierzchniowego. Zakres obejmuje tak¿e plac zabaw z nawierzchni± piaskow±, si³owniê zewnêtrzn±, ma³± architekturê oraz o¶wietlenie solarne.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

37535200-9 - Wyposa¿enie placów zabaw

31500000-1 - Urz±dzenia o¶wietleniowe i lampy elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W ustalonych przez Zamawiaj±cego kryteriach (Pc1+Pc2+Pc3) najkorzystniejsza oferta otrzyma 100,00 punktów, a pozosta³ym ofertom zostan± przyznane punkty z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: wyd³u¿enie 36-miesiêcznego terminu gwarancji i rêkojmi (roboty budowlane i wbudowane materia³y)

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin p³atno¶ci faktury

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej. Zamawiaj±cy uzna warunki w tym zakresie za spe³nione, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ nale¿ycie i prawid³owo ukoñczy³ roboty budowlane, polegaj±ce na wykonaniu min. 1 roboty budowlanej, polegaj±cej na zagospodarowaniu terenu zieleni±, budowie lub przebudowie chodnika lub drogi o warto¶ci min. 500 tys. z³ brutto.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia w wyznaczonym terminie o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zwartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, wed³ug wzoru, zamieszczonego w Za³±czniku nr 6 w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Na wezwanie Zamawiaj±cego Wykonawca z³o¿y podmiotowe ¶rodki dowodowe na spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, zawartych w ust. 1 niniejszego rozdzia³u tj. wykaz robót budowlanych wraz z za³±czeniem dowodów (referencje, po¶wiadczenia, b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane zosta³y wykonane) okre¶laj±ce, poziom ich wykonania. Wykaz robót budowlanych zaleca siê sporz±dziæ wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 8 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Kosztorys ofertowy z cenami jednostkowymi wraz z narzutami i podsumowaniem elementów, zawieraj±cy wszystkie koszty niezbêdne dla wykonania przedmiotowego zamówienia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

a) w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców (np. cz³onkowie konsorcjum, wspólnicy spó³ki cywilnej) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te winny potwierdzaæ brak podstaw do wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu (art. 125 ust. 4 ustawy Pzp),
b) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (art. 125 ust. 5 ustawy Pzp), wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ, w przypadku polegania przez Wykonawcê na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na podstawie art. 118 ust. 1 ustawy Pzp wraz z zobowi±zaniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (zaleca siê skorzystanie z wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SWZ) lub za³±czenie innego ¶rodka dowodowego, potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu\tych podmiotów,
c) o¶wiadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dla podwykonawców, wskazanych w ofercie, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 9 do SWZ,

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia opisany jest w § 17 Za³±cznika nr 2 do SWZ (PPU).

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-04-25 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma e-zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-25 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-05-24

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zamawiaj±cy dodatkowo wykluczy z postêpowania Wykonawcê wskazanego w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. 2024 r. poz. 507).
INFORMACJE UZUPE£NIAJ¡CE
1. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.
1) Zamawiaj±cy wskazuje, i¿ wymaganiem zatrudnienia na podstawie stosunku pracy objête s± osoby, wykonuj±ce prace fizyczne przy robotach ogrodniczych, drogowych (robotnicy budowlani), wskazane w § 3 ust. 13 PPU.
2) Szczegó³owy sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli i sankcje dla Wykonawcy opisane s± w § 15 PPU.
2. Zamawiaj±cy nie przewiduje zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2.
3. Zamawiaj±cy nie zastrzega mo¿liwo¶ci ubiegania siê o udzielenie zamówienia wy³±cznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94.
4. Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
5. Zamawiaj±cy nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
6. Zamawiaj±cy nie zwraca kosztów udzia³u w postêpowaniu Wykonawcom.
7. Zamawiaj±cy nie wymaga wykonania przez Wykonawcê kluczowych zadañ w niniejszym zamówieniu.
8. Zamawiaj±cy nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
9. Zamawiaj±cy nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
10. Zamawiaj±cy korzysta z dofinansowania na realizacjê przedmiotowego zadania (otrzyma³ ¶rodki pieniê¿ne) i tym samym nie przewiduje uniewa¿nienia postêpowania z powodu nie przyznania ¶rodków.
11. Zamawiaj±cy nie wymaga przed³o¿enia oferty w formie katalogu elektronicznego i nie dopuszcza takiej mo¿liwo¶ci.
12. Zamawiaj±cy nie zastrzega dostêpu do dokumentów zamówienia.
13. Zamawiaj±cy przed wszczêciem postêpowania nie przeprowadzi³ konsultacji rynkowych.
14. Zamawiaj±cy nie udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania. Zamówienie jest dostêpne dla mikro, ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorców ze wzglêdu na swoj± charakterystykê. Zadanie dotyczy przedmiotu jednego obszaru spójnego pod wzglêdem zagospodarowania i nie jest zasadne wydzielanie odrêbnych czê¶ci.
15. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych.
16. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
17. Zamawiaj±cy nie uwzglêdnia w zamówieniu aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych, innowacyjnych lub etykiet zwi±zanych z realizacj± zamówienia.
18. Zamawiaj±cy nie okre¶la aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub innowacyjnych, nie ¿±da etykiet, nie stosuje rachunku kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert.
19. Informacja o procedurze dokonywania naruszeñ
Zgodnie z § 2 zarz±dzenia nr 257/2024 Burmistrza Miasta M³awa z dnia 3 grudnia 2024 r. wprowadzaj±cym w ¿ycie procedur± dokonywania zg³oszeñ naruszeñ prawa i podejmowania dzia³añ nastêpczych w Urzêdzie Miasta M³awa informujemy, ¿e w Urzêdzie obowi±zuje „Wewnêtrzna procedura dokonywania zg³oszeñ naruszeñ prawa i podejmowania dzia³añ nastêpczych”. Osoba zainteresowana jej tre¶ci± mo¿e j± uzyskaæ do wgl±du w siedzibie Urzêdu lub na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.mlawa.pl/ w zak³adce „Zg³oszenia naruszenia prawa”.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.