Og³oszenie z dnia 2023-04-20
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00199256/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-28
- 2023/BZP 00202951/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-05
- 2023/BZP 00214281/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-12
- 2023/BZP 00314509/01 - Wynik z dnia 2023-07-19
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynku "B" S±du Okrêgowego w Bia³ymstoku
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: S±d Okrêgowy w Bia³ymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000321276
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. M. Sk³odowskiej-Curie 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-950
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bialystok.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bialystok.so.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ w³adzy publicznej - organ kontroli pañstwowej i ochrony prawa oraz s±d i trybuna³
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Porz±dek i bezpieczeñstwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynku "B" S±du Okrêgowego w Bia³ymstoku
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6a0c311b-d9c2-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00185810
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00041890/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Przebudowa budynku B S±du Okrêgowego w Bia³ymstoku wraz z budow± instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji oraz zmian± sposobu u¿ytkowania fragmentu poddasza na pomieszczenie techniczne
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6a0c311b-d9c2-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6a0c311b-d9c2-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) na Platformie. Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
4. W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (elektronicznym), mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
5.Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.
6. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e mail: przetargi@bialystok.so.gov.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor S±du Okrêgowego w Bia³ymstoku z siedzib± przy ul. Sk³odowskiej – Curie 1, 15-950 Bia³ystok;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w S±dzie Okrêgowym w Bia³ymstoku jest Pan Kamil Pracki, kontakt: adres e-mail iod@bialystok.so.gov.pl, telefon 85 74 59 255;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego numer ZP.361.3.2023 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.361.3.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku S±du Okrêgowego (budynek B) wraz z budow± instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciep³a i systemu klimatyzacji VRF (wraz z pod³±czeniem urz±dzeñ do systemu BMS) oraz zmian± sposobu u¿ytkowania fragmentu poddasza nieu¿ytkowego na pomieszczenie techniczne.
2. Przedmiotowa zadanie objête jest pozwoleniem na budowê nr 1117/2019 z dnia 06 grudnia 2019 r.
3. W ramach zadania wykonawca jest zobowi±zany w szczególno¶ci do wykonania:
1) instalacji systemu wentylacji mechanicznej zgodnie z za³±czonym projektem,
2) instalacji systemu klimatyzacji VRF zgodnie z za³±czonym projektem,
3) przebudowy wraz ze zmian± sposobu u¿ytkowania fragmentu poddasza nieu¿ytkowego na pomieszczenie techniczne (maszynownia wentylacyjna),
4) niezbêdnych do realizacji powy¿szych zadañ robót budowlanych,
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331200-8 - Instalowanie urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45216112-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków s±dowych
45262700-8 - Przebudowa budynków
45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45442100-8 - Roboty malarskie
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262800-9 - Rozbudowa budynków
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312100-8 - Instalowanie przeciwpo¿arowych systemów alarmowych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45324000-4 - Roboty w zakresie ok³adziny tynkowej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urz±dzeñ sanitarnych
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian
45431100-8 - K³adzenie terakoty
45431200-9 - K³adzenie glazury
45432100-5 - K³adzenie i wyk³adanie pod³óg
31211100-9 - Tablice do aparatury elektrycznej
31214500-4 - Elektryczne tablice rozdzielcze
31600000-2 - Sprzêt i aparatura elektryczna
31681000-3 - Akcesoria elektryczne
31681300-6 - Obwody elektryczne
32421000-0 - Okablowanie sieciowe
44322300-6 - Ci±gi kablowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, spe³niaj±ca wszystkie wymagania okre¶lone w swz i nie podlegaj±ca odrzuceniu, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów obliczon± wg wzoru:
Liczba punktów badanej oferty =Najni¿sza zaoferowana w ofercie cena brutto /Cena brutto badanej oferty
x 100*100%
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 112 ust. 2 ustawy, dotycz±ce:3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- warunek ten zostanie spe³niony gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki obrotowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê nie mniejsz± ni¿ 3 000 000,00 z³ (s³ownie: trzy miliony z³otych),
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) w zakresie posiadania do¶wiadczenia warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie) wykona³:
- minimum dwa zamówienia polegaj±ce na monta¿u i uruchomieniu instalacji klimatyzacji VRF o mocy ch³odniczej nie mniejszej ni¿ 80 kW w jednym budynku (ka¿da z instalacji) oraz
- minimum dwa zamówienia polegaj±ce na monta¿u i uruchomieniu instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciep³a o wydajno¶ci (strumieniu powietrza nawiewanego) nie mniejszej ni¿ 4500 m3/h w jednym budynku (ka¿da z instalacji).
b) w odniesieniu do dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca bêdzie dysponowa³ nastêpuj±cymi osobami posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i przynale¿±cych do w³a¶ciwej izby in¿ynierów budownictwa:
- kierownik budowy (wymagania: min. 5-letnie do¶wiadczenie, prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, udokumentowanie, ¿e kierowa³ wykonaniem robót budowlanych o warto¶ci min. 1.000 tys. z³ brutto przy budowie, rozbudowie, przebudowie budynków),
- kierownik robót sanitarnych (wymagania: min. 5-letnie do¶wiadczenie, prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, udokumentowanie, ¿e kierowa³ wykonaniem robót instalacji systemów wentylacji lub klimatyzacji o warto¶ci min. 1.000 tys. z³ brutto),
- kierownik robót elektrycznych (wymagania: min. 2-letnie do¶wiadczenie, prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, udokumentowanie, ¿e kierowa³ wykonaniem robót elektrycznych o warto¶ci min. 150 tys. z³ brutto),
- kierownik robót teletechnicznych (wymagania: min. 2-letnie do¶wiadczenie, prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci telekomunikacyjnej, wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, udokumentowanie, ¿e kierowa³ wykonaniem robót teletechnicznych o warto¶ci min. 100 tys. z³ brutto).
c) Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia (prowadzenia przez tê sam± osobê) funkcji kierownika budowy i kierowników robót bran¿owych. Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie funkcji kierownika robót elektrycznych i kierownika robót teletechnicznych.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca sk³ada wraz z ofert± aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu - Za³±cznik nr 5 do SWZ. O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia i spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe. O¶wiadczenie wraz z ofert± winno zostaæ z³o¿one, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (elektronicznym).
2. Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, Zamawiaj±cy wezwie do z³o¿enia w terminie 5 dni aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ i podmiotowych ¶rodków dowodowych tj.:
1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
a) o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniach, o których mowa w pkt. XX.1, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania (zgodne z tre¶ci± za³±cznika nr 10 do swz),
b) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
c) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
d) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie podstaw wykluczenia okre¶lonych w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca sk³ada wraz z ofert± aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu - Za³±cznik nr 5 do SWZ. O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia i spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe. O¶wiadczenie wraz z ofert± winno zostaæ z³o¿one, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (elektronicznym).
2. Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, Zamawiaj±cy wezwie do z³o¿enia w terminie 5 dni aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ i podmiotowych ¶rodków dowodowych tj.:
2) W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykazu zamówieñ wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te zamówienia zosta³y wykonane nale¿ycie, na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 7 do swz (potwierdzenie spe³niania warunku okre¶lonego w pkt XVIII.1.4)a) swz– posiadanie do¶wiadczenia);
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 8 do swz (potwierdzenie spe³niania warunku okre¶lonego w pkt XVIII.1.4)b)swz – dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia);
c) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem (potwierdzenie spe³niania warunku okre¶lonego w pkt XVIII.1.3) swz – dot. sytuacji ekonomicznej lub finansowej),
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
1. Wykonawca do³±czy do oferty przedmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie nastêpuj±cych parametrów systemu klimatyzacji:1) Jednostka wewnêtrzna VRF typ na¶cienny o nominalnej mocy ch³odniczej 2,2 kW
a) nominalna wydajno¶æ ch³odnicza (nie mniejsza ni¿ 2,2 kW),
b) pobór mocy w trybie ch³odzenia (nie wiêkszy ni¿ 30 W),
c) wymiar jednostki wewnêtrznej (nie wiêkszy ni¿ 850x350x300 mm (szer. x wys. x g³.)),
d) wydatek powietrza na najni¿szym biegu (nie mniejszy ni¿ 230 m3/h),
e) wydatek powietrza na najwy¿szym biegu (nie mniejszy ni¿ 320 m3/h),
f) poziom g³o¶no¶ci na najni¿szym biegu (nie wiêcej ni¿ 24 dB),
g) poziom g³o¶no¶ci na najwy¿szym biegu (nie wiêcej ni¿ 35 dB),
h) ilo¶æ biegów wentylatora (minimum 4 biegi),
2) Jednostka wewnêtrzna VRF typ na¶cienny o nominalnej mocy ch³odniczej 3,5 kW:
a) nominalna wydajno¶æ ch³odnicza (nie mniejsza ni¿ 3,5 kW),
b) pobór mocy w trybie ch³odzenia (nie wiêkszy ni¿ 40W),
c) wymiar jednostki wewnêtrznej (nie wiêkszy ni¿ 850x350x300 mm (szer. x wys. x g³.)),
d) wydatek powietrza na najni¿szym biegu (nie mniejszy ni¿ 230 m3/h),
e) wydatek powietrza na najwy¿szym biegu (nie mniejszy ni¿ 450 m3/h),
f) poziom g³o¶no¶ci na najni¿szym biegu (nie wiêcej ni¿ 24 dB),
g) ilo¶æ biegów wentylatora (minimum 4 biegi),
3) Jednostka zewnêtrzna VRF o nominalnej mocy ch³odniczej 33 kW:
a) nominalna wydajno¶æ ch³odnicza (nie mniejsza ni¿ 33 kW),
b) wspó³czynnik EER (nie mniejszy ni¿ 3,4),
c) wspó³czynnik SEER (nie mniejszy ni¿ 7,20),
d) pobór mocy na ch³odzeniu (nie wiêkszy ni¿ 9,8 kW),
e) wymiar jednostki zewnêtrznej (umo¿liwiaj±cy wprowadzenie jej przez w³az dachowy o wymiarach 1,2x1,2m i wysoko¶ci przestrzeni pod w³azem 1,9 m),
f) poziom ha³asu w trybie ch³odzenia (nie wiêcej ni¿ 70 dB),
g) zakres temperatur pracy dla ch³odzenia (od -5,0 do 45,0°C)
h) typ pracy sprê¿arki (sprê¿arka inverterowa)
i) mo¿liwo¶æ pracy systemu w przypadku uszkodzenia lub braku napiêcia w jednej jednostce wewnêtrznej w uk³adzie.
2. Jako przedmiotowe ¶rodki zamawiaj±cy uzna dokumenty pochodz±ce od producenta /dystrybutora urz±dzeñ (karty katalogowe, opisy techniczne, instrukcje monta¿owe itp.) oraz odpowiednie certyfikaty Eurovent (lub równowa¿ne) wydane dla danego urz±dzenia. Zamawiaj±cy dopu¶ci jako równowa¿ne inne certyfikaty wystawione przez niezale¿n± od producenta jednostkê certyfikuj±c± lub badawcz±.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ uzupe³niania wszystkich wy¿ej wymienionych przedmiotowych ¶rodków dowodowych.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w wysoko¶ci 30 000,00 z³ (s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy 00/100 z³otych).2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert w formie (formach) dopuszczonych w ustawie Pzp (art. 97).
3. Je¿eli wadium wnoszone jest w formie innej ni¿ w pieni±dzu, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia.
4. Dokument wadialny musi zawieraæ informacjê, ¿e stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz S±du Okrêgowego w Bia³ymstoku, w postêpowaniu prowadzonym w trybie podstawowym nr ZP.361.3.2023 pn. „Budowa instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynku "B" S±du Okrêgowego w Bia³ymstoku”.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z dokumentu wadium musi wynikaæ, ¿e wadium zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, wraz z oznaczeniem tych Wykonawców.
6. Dokument wadialny musi zawieraæ w swej tre¶ci zobowi±zanie gwaranta lub porêczyciela do wyp³aty sumy wadium nieodwo³alnie i bezwarunkowo, na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego.
7. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy nr 43 1130 1017 0021 1001 6990 0004 (Bank Gospodarstwa Krajowego) tytu³em: „Wadium w procedurze Nr ZP.361.3.2023”.
8. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania rozliczeñ miêdzybankowych, Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o których mowa w pkt XX.1 swz (sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie to potwierdza spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±c wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.2. Zamawiaj±cy dopuszcza sumowanie zasobów wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. W przypadkach okre¶lonych w art. 117 ust. 2, 3 ustawy Pzp wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie do³±czaj± do oferty ¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy, zgodne z tre¶ci± za³±cznika nr 6 do swz.
4. Wspólnicy spó³ki cywilnej s± traktowani jak Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.
5. Dodatkowe wymagania odno¶nie wykonawców wspólnie sk³adaj±cych ofertê okre¶lone zosta³y równie¿ w pkt od XIV.21 do 26 swz.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszczalne s± zmiany umowy, je¿eli ich konieczno¶æ jest spowodowana okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci± nie móg³ przewidzieæ, o ile charakter umowy nie zmienia siê w sposób istotny.2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:
1) zmiany danych Wykonawcy (np. zmiana siedziby, nazwy itp.) lub zmiany wynikaj±cej z przekszta³cenia podmiotowego po stronie Wykonawcy np. w formie sukcesji uniwersalnej;
2) zaistnienia omy³ki pisarskiej, rachunkowej lub innej oczywistej omy³ki poprzez poprawienie takich omy³ek;
3) zmiany cen wynikaj±cej ze zmiany obowi±zuj±cych stawek VAT, wprowadzenia nowych podatków w stopniu wynikaj±cym z tych zmian;
4) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy - zmiana polegaj±ca na przed³u¿eniu terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie jest lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w terminie w nastêpuj±cych przypadkach:
a) wyd³u¿enie postêpowania w sprawie wydawania decyzji administracyjnych zwi±zanych z wykonywanymi robotami budowlanymi,
b) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych,
c) trudno¶ci z realizacj± zamówienia spowodowanych epidemi±, pandemi± lub stanem nadzwyczajnym,
d) wyst±pienia wcze¶niej nie przewidzianych okoliczno¶ci, niezale¿nych od Wykonawcy, a w szczególno¶ci si³y wy¿szej;
5) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy - zmiana polegaj±ca na zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku zmiany zakresu finansowania, o ile bêdzie ona mia³a wp³yw na ustalony termin wykonania przedmiotu umowy;
3. Zamawiaj±cy zastrzega sobie równie¿ mo¿liwo¶æ zmiany umowy, z zastrze¿eniem art. 454 i 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w przypadku:
1) zmiany w obowi±zuj±cych przepisach prawa maj±ce wp³yw na przedmiot i warunki umowy oraz zmiana sytuacji prawnej lub faktycznej Wykonawcy i/lub Zamawiaj±cego skutkuj±ca niemo¿liwo¶ci± realizacji przedmiotu umowy;
2) powstanie nadzwyczajnych okoliczno¶ci bêd±cych „si³± wy¿sz±” skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± realizacji przedmiotu umowy lub gro¿±c± ra¿±c± strat±, których Strony nie przewidzia³y przy zawarciu umowy; Jako „si³ê wy¿sz±” rozumie siê wydarzenia i okoliczno¶ci nadzwyczajne, nieprzewidywalne, niezale¿ne od woli i intencji którejkolwiek ze Stron umowy;
3) powstania nadzwyczajnych okoliczno¶ci nie bêd±cych „si³± wy¿sz±”, gro¿±cych ra¿±c± strat±, których strony nie przewidzia³y przy zawarciu umowy.
4. Wy¿ej wymienione zmiany mog± byæ dokonane na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy, za zgod± obu Stron i zostan± wprowadzone do umowy w formie aneksu.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-05-08 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. Wykonawca sk³ada ofertê na stronie internetowej prowadzonego postêpowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6a0c311b-d9c2-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b za po¶rednictwem Platformy ezamowienia.gov.pl, o której mowa w pkt. IX swz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-08 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-06-06
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Z postêpowanią o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy równie¿ wykonawcê, w przypadkach okre¶lonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 129 z pó¼n. zm.).2. Zgodnie z postanowieniami art. 310 ustawy Pzp Zamawiaj±cy mo¿e uniewa¿niæ niniejsze postêpowanie, je¿eli ¶rodki publiczne, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane.
3. UWAGA: ze wzglêdu na sposób finansowania zadania, kwotê któr± zamawiaj±cy zamierza przeznaczyæ na jego sfinansowanie zostanie podana w rozbiciu na:
1) kwotê przeznaczon± na wykonanie systemów wentylacji i klimatyzacji,
2) kwotê na wykonanie pozosta³ych prac zwi±zanych z realizacj± przedmiotu zamówienia,
3) ³±czn± kwotê na wykonanie ca³o¶ci zadania, stanowi±c± sumê kwot opisanych w pkt 1) i 2).
4. W przypadku gdy ceny podane w ofercie najkorzystniejszej przekrocz± któr±kolwiek kwotê wymienion± w pkt 1) lub pkt. 2), a Zamawiaj±cy nie otrzyma niezbêdnego dofinansowania, Zamawiaj±cy uniewa¿ni postêpowanie z powodu braku ¶rodków, równie¿ w przypadku, gdy ³±czna kwota któr± mo¿e przeznaczyæ na sfinansowanie zamówienia bêdzie wiêksza od ³±cznej ceny najkorzystniejszej oferty.
INNE PRZETARGI Z BIA£EGOSTOKU
- Dostawa i monta¿ 8 sztuk wiat przystankowych na terenie miasta Bia³egostoku
- Dostawa artyku³ów promocyjnych oraz druków informacyjno-promocyjnych na potrzeby jednostek Uniwersytetu w Bia³ymstoku
- "Budowa boisk (kortów) do padla w o¶rodku sportowym na osiedlu Zawady w Bia³ymstoku"
- Us³ugi zwi±zane z zabezpieczeniem i uprz±tniêciem lokali po przejêciu przez ZMK w budynkach Wspóln. Mieszkaniowych oraz spó³dzielczych z udzia³em Gminy Bia³ystok oraz lokali u¿ytkowych wolnostoj±cych.
- Projekt i Budowa rampy do od¶nie¿ania samochodów ciê¿arowych na terenie MOP Budzisko Zachód przy drodze ekspresowej S61 woj. Podlaskie
- "Przeprowadzenie szkoleñ specjalistycznych dla pracowników i kandydatów na pracowników centrum us³ug spo³ecznych"
wiêcej: przetargi w Bia³ymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modu³owej dla budowy Centrum Aktywno¶ci na os. Jagielloñskim w Krakowie
- Przebudowa stacji uzdatniania wody w Radomierowicach
- Dostawa i monta¿ systemów fotowoltaicznych na obiektach sportowych MCSiR w Nowym Targu - realizacja projektu Sportowa Polska 2022.
- Wykonanie technologii uzdatniania wody zewnêtrznej strefy saun
- Gospodarka wodno-¶ciekowa w Gminie Jastków - budowa sieci wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.