eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DąbrównoModernizacja przepompowni ścieków na terenie gminy Dąbrówno.



Ogłoszenie z dnia 2023-04-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Modernizacja przepompowni ścieków na terenie gminy Dąbrówno.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĄBRÓWNO

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743210

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Kościuszki 21

1.4.2.) Miejscowość: Dąbrówno

1.4.3.) Kod pocztowy: 14-120

1.4.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@dabrowno.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dabrowno.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00186025

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-04-20

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00172842

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

2.9. Numer planu postępowań w BZP

Przed zmianą:
2023/BZP 00027334/04/P

Po zmianie:
2023/BZP 00027334/05/P

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert

Przed zmianą:
1. Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska największą liczbę punktów.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród ofert nieodrzuconych) zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) Cena ofertowa (C) – znaczenie 60 %,
2) Okres udzielonej gwarancji (G) – znaczenie: 40 %,
3) Ocena punktowa złożonych ofert, dla każdego z kryteriów określonych w pkt. powyżej, dokonana zostanie zgodnie z następującymi formułami:
a) Liczba punktów w kryterium Cena (C) zostanie obliczona na podstawie następującego wzoru:
C=(Cn/Cb)x60
gdzie:
C - ilość punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w zakresie kryterium Cena (C),
Cn - najniższa cena oferty brutto spośród wszystkich ofert podlegających ocenie,
Cb - cena oferty brutto oferty ocenianej (badanej),
przy czym w zakresie kryterium Cena (C), do porównania i oceny ofert brana będzie cena oferty brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Oferty. Im niższa cena oferty, tym większa liczba uzyskanych w tym kryterium punktów.
W ramach wyżej wymienionego kryterium oferta może otrzymać maksymalnie 60 pkt.
punktów zgodnie ze wzorem.
b) Liczba punktów w kryterium Okres udzielonej gwarancji (G) zostanie przyznana na podstawie następującego wzoru:
P(G)= (G)i/(G)n·40
gdzie:
P(G) – liczba punktów jakie otrzyma oferta w kryterium Okres udzielonej gwarancji i rękojmi,
(G)i – okres gwarancji wskazany w badanej ofercie wyrażony w miesiącach,
(G)n – najdłuższy okres gwarancji wyrażony w miesiącach spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu.
Okres gwarancji nie może być krótszy niż 36 miesięcy pod rygorem odrzucenia oferty i nie dłuższy niż 60 miesięcy, przy czym okres dłuższy jest punktowany jak maksymalny wymagany w SWZ.
W przypadku kryterium „Gwarancja/Rękojmia” minimalną jednostką czasową ocenianą przez zamawiającego oraz jaką może posługiwać się w ofercie Wykonawca jest 1 (słownie: jeden) miesiąc.
W przypadku braku wskazania okresu gwarancji i rękojmi w formularzu ofertowym, Zamawiający przyjmie minimalny (36 miesięczny) okres i przyzna odpowiednią ilość punktów zgodnie ze wzorem.
3. Łączna ilość punktów dla badanej oferty wynikać będzie z sumy punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach oceny ofert.

Po zmianie:
1. Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska największą liczbę punktów.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród ofert nieodrzuconych) zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) Cena ofertowa (C) – znaczenie 60 %,
2) Okres udzielonej gwarancji (G) – znaczenie: 40 %,
3) Ocena punktowa złożonych ofert, dla każdego z kryteriów określonych w pkt. powyżej, dokonana zostanie zgodnie z następującymi formułami:
a) Liczba punktów w kryterium Cena (C) zostanie obliczona na podstawie następującego wzoru:
C=(Cn/Cb)x60
gdzie:
C - ilość punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w zakresie kryterium Cena (C),
Cn - najniższa cena oferty brutto spośród wszystkich ofert podlegających ocenie,
Cb - cena oferty brutto oferty ocenianej (badanej),
przy czym w zakresie kryterium Cena (C), do porównania i oceny ofert brana będzie cena oferty brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Oferty. Im niższa cena oferty, tym większa liczba uzyskanych w tym kryterium punktów.
W ramach wyżej wymienionego kryterium oferta może otrzymać maksymalnie 60 pkt.
punktów zgodnie ze wzorem.
b) Liczba punktów w kryterium Okres udzielonej gwarancji (G) zostanie przyznana na podstawie następującego wzoru:
P(G)= (G)i/(G)n·40
gdzie:
P(G) – liczba punktów jakie otrzyma oferta w kryterium Okres udzielonej gwarancji,
(G)i – okres gwarancji wskazany w badanej ofercie wyrażony w miesiącach,
(G)n – najdłuższy okres gwarancji wyrażony w miesiącach spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu.
Okres gwarancji nie może być krótszy niż 36 miesięcy pod rygorem odrzucenia oferty i nie dłuższy niż 60 miesięcy, przy czym okres dłuższy jest punktowany jak maksymalny wymagany w SWZ.
W przypadku kryterium „Okres udzielonej gwarancji” minimalną jednostką czasową ocenianą przez zamawiającego oraz jaką może posługiwać się w ofercie Wykonawca jest 1 (słownie: jeden) miesiąc.
W przypadku braku wskazania okresu gwarancji w formularzu ofertowym, Zamawiający przyjmie minimalny (36 miesięczny) okres i przyzna odpowiednią ilość punktów zgodnie ze wzorem.
3. Łączna ilość punktów dla badanej oferty wynikać będzie z sumy punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach oceny ofert.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja przepompowni ścieków na terenie gminy Dąbrówno.
1. Zakres realizacji prac obejmuje m. in.:
1) Przepompownia Główna Ścieków w Dąbrównie – działka nr 605/10.
Wykonanie nowej przepompowni z polimerobetonu zbiornik o średnicy Ø 2500 mm wraz z pompami i prowadnicami, armaturą, orurowaniem oraz podestami i drabinkami złazowymi – wyposażenie przepompowni ze stali nierdzewnej; wykonanie zagospodarowania terenu wraz z wykonaniem ogrodzenia i oświetleniem; montaż wentylacji wraz z filtrem węglowym ze stali nierdzewnej; montaż piaskownika; renowacja zbiornika istniejącej przepompowni ścieków o średnicy fi 7000 mm w celu wykorzystania go na zbiornik awaryjny wraz z podłączeniem do nowej przepompowni z zasuwami odcinającymi; przeniesienie istniejącej nowej szafy sterowniczej wraz z przełączeniem jej na prace nowej przepompowni i wykonanie zmian w istniejącym systemie monitoringu dla zmodernizowanej przepompowni ścieków; montaż atrap 2 kamer.
2) Przepompownia ścieków w Dąbrównie ul. Dworcowa - działka nr 8/30.
Renowacja istniejącego zbiornika o średnicy fi 1800 mm – remont zbiornika wraz z wymianą pokrywy i włazu i wykonanie powłoki zbiornika z polimocznika (właz ze stali nierdzewnej); wymiana pomp i prowadnic, armatury, orurowania oraz drabiny złazowej i podestu – wyposażenie przepompowni ze stali nierdzewnej; wykonanie zagospodarowania terenu wraz z wykonaniem ogrodzenia i oświetlenia; montaż wentylacji wraz z filtrem węglowym ze stali nierdzewnej; montaż piaskownika; podłączenie przepompowni po modernizacji do istniejącej nowej szafy sterowniczej i wykonanie zmian w funkcjonującym systemie monitoringu dla zmodernizowanej przepompowni ścieków; montaż atrap 2 kamer.
3) Przepompownia Stare Miasto działka nr 5/10.
Renowacja zbiornika, wymiana pomp i armatury wraz z orurowaniem i prowadnicami, wykonanie zagospodarowania terenu wraz z remontem ogrodzenia, montaż wentylacji wraz z filtrem węglowym ze stali nierdzewnej, montaż piaskownika.
4) Przepompownia Wierzbica działka nr 5/81.
Renowacja zbiornika, wymiana pomp i armatury wraz z orurowaniem i prowadnicami, wyk. zagospodarowania terenu wraz z remontem ogrodzenia, montaż wentylacji wraz z filtrem węglowym ze stali nierdzewnej, montaż piaskownika, sondy hydrostatycznej i pływaków, wymiana szafy sterowniczej wraz z automatyką i wpięciem w monitoring.
Wyżej wymienione przepompownie wymagają pilnej modernizacji z uwagi na ich zły stan techniczny, zagrażający środowisku naturalnemu. Inwestycja jest częścią planu uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej w Gminy Dąbrówno.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym – rozdziale II i stanowi załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia (zwanej dalej SWZ lub Specyfikacją).
UWAGA, PFU zostało opracowane dla 14 przepompowni. Wycenić należy wyłącznie wymienione powyżej 4 przepompownie oraz uwzględnić zapisy SWZ. Ogólne zapisy PFU w zakresie jakości wykonanych robót mają zastosowanie.
1) Zakres zadania obejmuje:
2) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorys inwestorski) na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego oraz zgodnie z zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dokumentacja projektowa musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego,
3) pozyskanie map do celów projektowych (o ile będzie to niezbędne dla realizacji przedmiotu umowy),
4) wykonanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego (o ile będzie to niezbędne dla realizacji przedmiotu umowy),
5) uzyskanie decyzji administracyjnej – pozwolenia na budowę (jeżeli będzie niezbędne dla realizacji robót budowlanych) lub dokonanie zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (jeżeli decyzja administracyjna dotycząca pozwolenia na budowę nie będzie wymagana przepisami prawa),
6) uzyskanie wszelkich zgód, zezwoleń i pozwoleń niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy,
7) wykonanie robót budowlanych zgodnie z wcześniej opracowaną, zaakceptowaną przez Zamawiającego, dokumentacją techniczną,
8) pełnienie nadzoru autorskiego.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub/i podwykonawcę i/lub dalszego podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w ust. 4, określone w Opisie przedmiotu zamówienia. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych, Wykonawca będzie zobowiązany zatrudnić na czas realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności, o których mowa w ust. 4, zwane dalej pracownikami, na podstawie umowy o pracę pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
4. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) prace rozbiórkowe, prace montażowe, prace porządkowe – sprzątanie terenu, przygotowanie terenu, roboty instalacyjne oraz pozostałe roboty ogólnobudowlane i specjalistyczne,
2) operatorzy maszyn sprzętu i urządzeń (obsługa sprzętu, maszyn i urządzeń), obejmujące cały zakres rzeczowy zamówienia wskazany w SWZ, dokumentacji technicznej oraz niniejszej umowie
– których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
5. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedłożył oświadczenie, iż osoby skierowane do realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 3, są zatrudnione na umowę o pracę. Oświadczenie powinno być złożone najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy i powinno zawierać co najmniej następujące dane: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy, rodzaj zawartej umowy o pracę, okres zatrudnienia, stanowisko i zakres obowiązków pracownika, dla każdej osoby skierowanej do realizacji zamówienia. Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia może żądać kopii umów o pracę i/lub innych dokumentów, o których mowa w art. 438 ust. 2 ustawy, z których jednoznacznie będzie wynikać, iż skierowane do realizacji zamówienia osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentów, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, umową cywilnoprawną.
7. Powyższe wymogi dotyczą również podwykonawców i dalszych podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja przepompowni ścieków na terenie gminy Dąbrówno.
1. Zakres realizacji prac obejmuje m. in.:
1) Przepompownia Główna Ścieków w Dąbrównie – działka nr 605/10.
Wykonanie nowej przepompowni z polimerobetonu zbiornik o średnicy Ø 2500 mm wraz z pompami i prowadnicami, armaturą, orurowaniem oraz podestami i drabinkami złazowymi – wyposażenie przepompowni ze stali nierdzewnej; wykonanie zagospodarowania terenu wraz z wykonaniem ogrodzenia i oświetleniem; montaż wentylacji wraz z filtrem węglowym ze stali nierdzewnej; montaż piaskownika; renowacja zbiornika istniejącej przepompowni ścieków o średnicy fi 7000 mm w celu wykorzystania go na zbiornik awaryjny wraz z podłączeniem do nowej przepompowni z zasuwami odcinającymi; przeniesienie istniejącej nowej szafy sterowniczej wraz z przełączeniem jej na prace nowej przepompowni i wykonanie zmian w istniejącym systemie monitoringu dla zmodernizowanej przepompowni ścieków; montaż atrap 2 kamer.
2) Przepompownia ścieków w Dąbrównie ul. Dworcowa - działka nr 8/30.
Renowacja istniejącego zbiornika o średnicy fi 1800 mm – remont zbiornika wraz z wymianą pokrywy i włazu i wykonanie powłoki zbiornika z polimocznika (właz ze stali nierdzewnej); wymiana pomp i prowadnic, armatury, orurowania oraz drabiny złazowej i podestu – wyposażenie przepompowni ze stali nierdzewnej; wykonanie zagospodarowania terenu wraz z wykonaniem ogrodzenia i oświetlenia; montaż wentylacji wraz z filtrem węglowym ze stali nierdzewnej; montaż piaskownika; podłączenie przepompowni po modernizacji do istniejącej nowej szafy sterowniczej i wykonanie zmian w funkcjonującym systemie monitoringu dla zmodernizowanej przepompowni ścieków; montaż atrap 2 kamer.
3) Przepompownia Stare Miasto działka nr 5/10.
Wykonanie nowej przepompowni z polimerobetonu zbiornik o średnicy Ø 1500 mm, wymiana pomp i armatury wraz z orurowaniem i prowadnicami, wykonanie zagospodarowania terenu wraz z remontem ogrodzenia, montaż wentylacji wraz z filtrem węglowym ze stali nierdzewnej, montaż piaskownika.
4) Przepompownia Wierzbica działka nr 5/81.
Wykonanie nowej przepompowni z polimerobetonu zbiornik o średnicy Ø 1500 mm, wymiana pomp i armatury wraz z orurowaniem i prowadnicami, wyk. zagospodarowania terenu wraz z remontem ogrodzenia, montaż wentylacji wraz z filtrem węglowym ze stali nierdzewnej, montaż piaskownika, sondy hydrostatycznej i pływaków, wymiana szafy sterowniczej wraz z automatyką i wpięciem w monitoring.
Wyżej wymienione przepompownie wymagają pilnej modernizacji z uwagi na ich zły stan techniczny, zagrażający środowisku naturalnemu. Inwestycja jest częścią planu uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej w Gminy Dąbrówno.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym – rozdziale II i stanowi załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia (zwanej dalej SWZ lub Specyfikacją).
UWAGA, PFU zostało opracowane dla 14 przepompowni. Wycenić należy wyłącznie wymienione powyżej 4 przepompownie oraz uwzględnić zapisy SWZ. Ogólne zapisy PFU w zakresie jakości wykonanych robót mają zastosowanie.
1) Zakres zadania obejmuje:
2) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorys inwestorski) na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego oraz zgodnie z zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dokumentacja projektowa musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego,
3) pozyskanie map do celów projektowych (o ile będzie to niezbędne dla realizacji przedmiotu umowy),
4) wykonanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego (o ile będzie to niezbędne dla realizacji przedmiotu umowy),
5) uzyskanie decyzji administracyjnej – pozwolenia na budowę (jeżeli będzie niezbędne dla realizacji robót budowlanych) lub dokonanie zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (jeżeli decyzja administracyjna dotycząca pozwolenia na budowę nie będzie wymagana przepisami prawa),
6) uzyskanie wszelkich zgód, zezwoleń i pozwoleń niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy,
7) wykonanie robót budowlanych zgodnie z wcześniej opracowaną, zaakceptowaną przez Zamawiającego, dokumentacją techniczną,
8) pełnienie nadzoru autorskiego.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub/i podwykonawcę i/lub dalszego podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w ust. 4, określone w Opisie przedmiotu zamówienia. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych, Wykonawca będzie zobowiązany zatrudnić na czas realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności, o których mowa w ust. 4, zwane dalej pracownikami, na podstawie umowy o pracę pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
4. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) prace rozbiórkowe, prace montażowe, prace porządkowe – sprzątanie terenu, przygotowanie terenu, roboty instalacyjne oraz pozostałe roboty ogólnobudowlane i specjalistyczne,
2) operatorzy maszyn sprzętu i urządzeń (obsługa sprzętu, maszyn i urządzeń), obejmujące cały zakres rzeczowy zamówienia wskazany w SWZ, dokumentacji technicznej oraz niniejszej umowie
– których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
5. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedłożył oświadczenie, iż osoby skierowane do realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 3, są zatrudnione na umowę o pracę. Oświadczenie powinno być złożone najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy i powinno zawierać co najmniej następujące dane: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy, rodzaj zawartej umowy o pracę, okres zatrudnienia, stanowisko i zakres obowiązków pracownika, dla każdej osoby skierowanej do realizacji zamówienia. Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia może żądać kopii umów o pracę i/lub innych dokumentów, o których mowa w art. 438 ust. 2 ustawy, z których jednoznacznie będzie wynikać, iż skierowane do realizacji zamówienia osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentów, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, umową cywilnoprawną.
7. Powyższe wymogi dotyczą również podwykonawców i dalszych podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie prawnym - Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w kwocie 1 000 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion 00/100),
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli:
Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) co najmniej jedną robotę budowlaną, o zakresie rzeczowym podobnym do przedmiotu zamówienia, obejmującą wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj (polegającej na zaprojektowaniu i wybudowaniu lub zaprojektowaniu i przebudowaniu) co najmniej 3 przepompowni ścieków wraz z infrastrukturą, której wartość wyniosła co najmniej 600 000,00 zł brutto.
lub
b) co najmniej trzy roboty budowlane, o zakresie rzeczowym podobnym do przedmiotu zamówienia, obejmujące wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj (polegające na zaprojektowaniu i wybudowaniu lub zaprojektowaniu i przebudowaniu) przepompowni ścieków wraz z infrastrukturą, których wartość wyniosła co najmniej 200 000,00 zł brutto każda.
c) Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku gdy wykonawca opracował oddzielnie co najmniej 3 dokumentacje projektowe na budowę lub przebudowę przepompowni ścieków, które zostały zrealizowane a obiekt oddany do użytkowania, oraz wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną, o zakresie rzeczowym podobnym do przedmiotu zamówienia, obejmującą budowanie lub przebudowanie co najmniej 3 przepompowni ścieków wraz z infrastrukturą, której wartość wyniosła co najmniej 600 000,00 zł brutto lub trzech odrębnych robót budowlanych określonych powyżej, których wartość wyniosła co najmniej 200 000,00 zł brutto każda.
Ponadto:
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
- co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń –
- co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
Uwaga:
Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 z późn. zm.).
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o których mowa w ust. 3, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdza spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo,
2) wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8. W celu przeliczenia na PLN wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego aktualny na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie prawnym - Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w kwocie 1 000 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion 00/100),
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli:
Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) co najmniej jedną robotę budowlaną, o zakresie rzeczowym podobnym do przedmiotu zamówienia, obejmującą wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj (polegającej na zaprojektowaniu i wybudowaniu lub zaprojektowaniu i przebudowaniu) co najmniej 3 przepompowni ścieków wraz z infrastrukturą, której wartość wyniosła co najmniej 600 000,00 zł brutto.
lub
b) co najmniej trzy roboty budowlane, o zakresie rzeczowym podobnym do przedmiotu zamówienia, obejmujące wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj (polegające na zaprojektowaniu i wybudowaniu lub zaprojektowaniu i przebudowaniu) przepompowni ścieków wraz z infrastrukturą, których wartość wyniosła co najmniej 200 000,00 zł brutto każda.
c) Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku gdy wykonawca opracował łącznie (w ramach jednej dokumentacji projektowej) lub oddzielnie dokumentacje projektowe na budowę lub przebudowę przepompowni ścieków, które zostały zrealizowane a obiekt oddany do użytkowania, oraz wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną, o zakresie rzeczowym podobnym do przedmiotu zamówienia, obejmującą budowanie lub przebudowanie co najmniej 3 przepompowni ścieków wraz z infrastrukturą, której wartość wyniosła co najmniej 600 000,00 zł brutto lub trzech odrębnych robót budowlanych określonych powyżej, których wartość wyniosła co najmniej 200 000,00 zł brutto każda.
Ponadto:
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
- co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń –
- co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
Uwaga:
Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 z późn. zm.).
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o których mowa w ust. 3, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdza spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo,
2) wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8. W celu przeliczenia na PLN wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego aktualny na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.