Ogłoszenie z dnia 2025-04-11
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00187898 z dnia 2025-04-11 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zarządzanie budynkami i lokalami użytkowymi Gminy Miejskiej Świdnik w okresie od 01.04.2025 r. do 30.09.2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świdnik
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019359
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stanisława Wyspiańskiego 27
1.5.2.) Miejscowość: Świdnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-040
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 817517602
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@e-swidnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://umswidnik.bip.lubelskie.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zarządzanie budynkami i lokalami użytkowymi Gminy Miejskiej Świdnik w okresie od 01.04.2025 r. do 30.09.2025 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a783f3c2-501d-4e3c-bb85-2393e3b699d8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00187898
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00024000/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.2 Zarządzanie budynkami i lokalami użytkowymi Gminy Miejskiej Świdnik w okresie od 01.04.2025 do 30.09.2025
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00147624
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Podstawa prawna: art. 214 ust.1 pkt 11 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320)
Uzasadnienie:
1) Zamawiający jest organem założycielskim gminnej spółki P.K. PEGIMEK Sp. z o.o., posiada w niej 100% udziałów. Gmina Miejska Świdnik jako jedyny Wspólnik powołuje członków Rady Nadzorczej, którzy sprawują bezpośredni nadzór nad działalnością Zarządu oraz powołują i odwołują członków Zarządu, co potwierdza spełnianie warunku sprawowania nad spółką kontroli, polegającej na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej;
2) 90,72% działalności spółki " P.K. PEGIMEK Sp. z o.o." dotyczy wykonania zadań powierzonych przez Zamawiającego;
3) w spółce P.K. PEGIMEK Sp. z o.o. nie ma udziału kapitału prywatnego.
Łączne spełnienie ww. przesłanek pozwala na udzielenie temu Wykonawcy zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie powołanego w podstawie prawnej przepisu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIZP 271.4.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 59310 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zarządca zobowiązuje się do zapewnienia prawidłowego, zgodnego z obowiązującym stanem prawnym i przeznaczeniem funkcjonowania budynków i lokali użytkowych będących własnością Gminy Miejskiej Świdnik.
Do obowiązków Zarządcy należy m.in.:
1. Bieżące administrowanie oraz właściwa eksploatacja budynków i lokali użytkowych zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz posiadaną dokumentacją;
2. Wykonywanie czynności i obowiązków przewidzianych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i przepisach wykonawczych związanych z zarządzaniem nieruchomościami;
3. Zapewnienie wykonywania czynności zarządzania budynkami i lokalami użytkowymi ze szczególną starannością oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, Kodeku Cywilnego, Kodeksu Pracy a ponadto przepisami etyki zawodowej;
4. Zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji zarządzanych nieruchomości;
5. Wykonywanie czynności, które ciążą na Zamawiającym w stosunkach pomiędzy Zamawiającym a najemcą:
1) przekazywanie lokali najemcom i przejmowanie lokali od najemców po zakończeniu najmu oraz zabezpieczenie ich przed samowolnym zajęciem,
2) zapewnienie dostawy mediów dla budynków położonych przy ul. Jarzębinowej 4, ul. gen. J. Hallera 9, ul. ks. kard. S. Wyszyńskiego 12 oraz lokali użytkowych położonych przy ul. Kolejowej 4 i ul. Niepodległości 19 oraz zawarcie właściwych umów w tym zakresie,
3) rozliczanie zużycia mediów na poszczególnych najemców, zużycia mediów przypadających na Zamawiającego w przypadku występowania pustostanów oraz zużycia energii elektrycznej na Zamawiającego niezbędnej do oświetlenia terenu przy budynku Przychodni Zdrowia „Brzeziny” przy ul. Jarzębinowej 4 w Świdniku,
4) reprezentowanie Zamawiającego w czynnościach dozoru technicznego przy dźwigu osobowym zainstalowanym w budynku Przychodni Zdrowia „Brzeziny” w Świdniku przy ul. Jarzębinowej 4, podpisywanie protokołów z wizji, odbioru decyzji i ich realizacji;
6. Wykonywanie czynności związanych z zarządzaniem i bieżącym funkcjonowaniem budynków i lokali użytkowych:
1) sprawowanie dozoru „pustostanów”,
2) przekazywanie odpisów uchwał Wspólnot Mieszkaniowych zarządzanych przez Zarządcę, w których Zamawiający posiada lokale;
7. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem budynków i lokali użytkowych we właściwym stanie technicznym oraz realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa budowlanego:
1) wykonywanie bieżących napraw budynków i lokali oraz prac konserwacyjnych niezbędnych do ich prawidłowego funkcjonowania,
2) przeprowadzanie kontroli technicznej i okresowych przeglądów zarządzanych lokali i budynków, a także urządzeń stanowiących jego wyposażenie techniczne zgodnie z przepisami Prawa budowlanego,
3) przeprowadzanie dyżurów konserwatorów instalacji wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, centralnego ogrzewania, gazowej,
4) prowadzenie rejestru wniosków dotyczących robót budowlanych w budynkach i lokalach,
5) sporządzanie inwentaryzacji i rzutów lokali oraz świadectw charakterystyki energetycznej niezbędnych do procedury związanej ze sprzedażą budynków i lokali,
6) zapewnienie ochrony przeciwpożarowej budynków na podstawie §4 ust. 1a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej,
7) podejmowanie niezwłocznych niezbędnych czynności w przypadku wystąpienia awarii lub innych zdarzeń stwarzających zagrożenie życia w celu usunięcie awarii i jej skutków na nieruchomości,
8) wykonywanie czynności przewidzianych w prawie budowlanym w przypadku zaistnienia katastrofy budowlanej,
9) w okresie opadów śniegu, dokonywanie na bieżąco kontroli stanu dachów i zlecanie ich odśnieżania oraz nadzorowanie prac związanych z odśnieżaniem, a także w przypadku uszkodzenia dachu w wyniku prowadzonych prac, egzekwowanie od firmy odśnieżającej naprawy wyrządzonej szkody.
Do obowiązków Zarządcy należy także wykonywanie innych obowiązków związanych z zarządzaniem budynkami i lokalami użytkowymi, opisanych szczegółowo w projekcie umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 70330000-3 - Usługi zarządzania nieruchomościami na zasadzie bezpośredniej płatności lub umowy
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Komunalne PEGIMEK Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430121305
7.3.3) Ulica: Al. Lotników Polskich 5
7.3.4) Miejscowość: Świdnik
7.3.5) Kod pocztowy: 21-040
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE PEGIMEK SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE PEGIMEK SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 79261,57 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z ŚWIDNIKA
- Skanowanie rejestrów ewidencyjnych oraz dokumentów zmian dla jednostki ewidencyjnej Gmina Trawniki oraz Gmina Miejska Świdnik
- Termomodernizacja budynku biblioteki przy ul. Gen. Maczka 3 w Świdniku
- Dostawa wielofunkcyjnego pojazdu wolnobieżnego (ładowarki) wraz z osprzętem do robót budowlanych oraz funkcją zamiatarki
więcej: przetargi w Świdniku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie kompleksowych usług polegających na zarządzaniu i administrowaniu Targowiskiem Miejskim zwanym "Babski Rynek" położonym w Białej Podlaskiej
- Zarządzanie terenem Ośrodków Rekreacyjnych "Balaton" i "Chechło" w Trzebini
- usługi czyszczenia budynków oraz zarządzania nieruchomościami.
- Wykonanie czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami oraz pełnienie roli wynajmującego w stosunku do lokali.Całkowita pow. użytkowa budynków - max. 190.497,88 m2. Całkowita pow. terenów - max. 592.706.53 m2.
więcej: Usługi zarządzania nieruchomościami na zasadzie bezpośredniej płatności lub umowy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.