eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnikTermomodernizacja budynku biblioteki przy ul. Gen. Maczka 3 w ¦widniku



Og³oszenie z dnia 2025-04-08

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku biblioteki przy ul. Gen. Maczka 3 w ¦widniku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postêpowania

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miejska ¦widnik

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019359

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Stanis³awa Wyspiañskiego 27

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-040

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.7.) Numer telefonu: 81 751 76 20

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@e-swidnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://umswidnik.bip.lubelskie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³ przeprowadzenie postêpowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadz±cego postêpowanie: Przedsiêbiorstwo Komunalne PEGIMEK Sp z o.o.

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 430121305

Adres podmiotu prowadz±cego postêpowanie:

1.11.3.) Ulica: Al. Lotników Polskich 5

1.11.4.) Miejscowo¶æ: ¦widnik

1.11.5.) Kod pocztowy: 21-040

1.11.6.) Województwo: lubelskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.11.9.) Numer telefonu: 81 751 20 44

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: knowakowski@pegimek.swidnik.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: www.pegimek.swidnik.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja budynku biblioteki przy ul. Gen. Maczka 3 w ¦widniku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-82b114f3-5520-470c-b1fd-7f18a447d428

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00181523

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-04-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00024000/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.6 Termomodernizacja budynku biblioteki przy ul. Gen. Maczka 3 w ¦widniku

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Niniejsza inwestycja jest przewidziana do dofinansowania w ramach projektu pn. „Termomodernizacja budynku biblioteki przy ul. Gen. Maczka 3 w ¦widniku” realizowanego w ramach inwestycji B1.1.4 „Wzmocnienie efektywno¶ci energetycznej obiektów lokalnej aktywno¶ci spo³ecznej” Krajowego Planu Odbudowy i Zwiêkszenia Odporno¶ci (KPO).

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://pegimek.logintrade.net/zapytania_email,194542,6b47e70d6235a5ddefc136129f23b9c1.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowanie bêdzie prowadzone na platformie przetargowej pod adresem:
https://pegimek.logintrade.net/zapytania_email,194542,6b47e70d6235a5ddefc136129f23b9c1.html (dalej zwana: „platform±”).
Dostêp do tej strony jest mo¿liwy równie¿ ze strony internetowej www.pegimek.swidnik.pl (zak³adka PRZETARGI).
Na podanej platformie przetargowej bêd± udostêpnione zmiany i wyja¶nienia tre¶ci SWZ oraz inne dokumenty zamówienia
bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest przy
u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog±
elektroniczn± tj. za pomoc± elektronicznej platformy przetargowej.
2. Platforma wskazana w pkt 1.2 SWZ bêdzie s³u¿y³a do sk³adania ofert i wszelkich dokumentów i o¶wiadczeñ sk³adanych wraz z
ofert±.
Platforma bêdzie s³u¿y³a tak¿e do udostêpniania SWZ, informacji o modyfikacji SWZ, przekazywania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci
SWZ, wyja¶nieñ tre¶ci SWZ o zamówieniu, wezwañ do wyja¶nieñ lub uzupe³nienia, wezwañ do przed³o¿enia dokumentów i
o¶wiadczeñ, wyja¶nieñ Wykonawców kierowanych w odpowiedzi na wezwania Zamawiaj±cego, uzupe³niania dokumentów
(o¶wiadczeñ lub pe³nomocnictw), udostêpnienia informacji z otwarcia ofert, informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej lub
uniewa¿nieniu postêpowania wraz z zawiadomieniami skierowanymi do Wykonawców, udostêpniania ofert, przekazywania
wniosków o przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± i wa¿no¶ci wadium oraz zgód w tym zakresie.
3. Przegl±danie postêpowañ, pobieranie dokumentów nie wymaga rejestracji ani logowania na Platformie. Rejestracji oraz logowania
wymaga z³o¿enie wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ i z³o¿enie oferty.
4. Logowania wymaga równie¿ przekazywanie wyja¶nieñ, dokumentów lub o¶wiadczeñ w odpowiedzi na wezwania Zamawiaj±cego,
kierowane w toku badania i oceny ofert.
5. Wykonawca przed z³o¿eniem wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ oraz przed z³o¿eniem oferty winien dok³adnie zapoznaæ siê ze
szczegó³ow± instrukcj± dostêpn± na Platformie pod adresem https://pegimek.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html .
6. Z³o¿enie oferty i pozosta³ych dokumentów oraz o¶wiadczeñ, o których mowa w SWZ wymaga zarejestrowania siê przez
Wykonawcê lub, w przypadku posiadania konta na Platformie, zalogowania. Rejestracja i logowanie s± bezp³atne. Rejestruj±c siê
albo loguj±c wykonawcy, akceptuj± warunki korzystania z platformy okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na platformie w
zak³adce REGULAMIN.
7. Szczegó³owe zasady korzystania z Platformy, w tym wymagania sprzêtowo — techniczne umo¿liwiaj±ce korzystanie z Platformy
(sporz±dzanie, wysy³anie i odbieranie korespondencji elektronicznej), szczegó³owy sposób sk³adania i wycofania ofert,
przekazywania o¶wiadczeñ, dokumentów zosta³y okre¶lone w Instrukcjach U¿ytkownika dostêpnych na platformie pod adresem
https://pegimek.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html. Korzystanie z platformy jest bezp³atne. Maksymalny rozmiar przesy³anych
plików: 150 MB.
8. Wymagania techniczne, jakim musi odpowiadaæ sprzêt komputerowy wykonawcy, aby móc korzystaæ z Platformy:
a) dopuszczalne przegl±darki internetowe:
Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11, Google Chrome 31, Mozilla Firefox 26, Opera 18.
b) pozosta³e wymagania techniczne:
- dostêp do sieci internet;
- obs³uga przez przegl±darkê protoko³u XMLHttpRequest – ajax;
- w³±czona obs³uga JavaScript;
- zalecana szybko¶æ ³±cza internetowego powy¿ej 500 KB/s;
- zainstalowany Acrobat Reader;
- zainstalowane ¶rodowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
9. Za datê z³o¿enia dokumentów elektronicznych rozumie siê datê ich wp³ywu na platformê, w przypadku z³o¿enia oferty - datê
wy¶wietlan± na koncie Zamawiaj±cego wskazan± w kolumnie „data z³o¿enia oferty”.
10. O¶wiadczenia lub dokumenty przekazywane za po¶rednictwem ¶rodka komunikacji elektronicznej przesy³a siê zgodnie z
zasadami okre¶lonymi w przepisach Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji
elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020, poz. 2452).
11. Pliki stanowi±ce ofertê powinny byæ uprzednio podpisane elektronicznie i do³±czone do formularza z³o¿enia oferty ju¿ z
naniesionym podpisem.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedsiêbiorstwo Komunalne Pegimek Sp. z o.o., Al. Lotników Polskich 5, 21-
040 ¦widnik;
2. We wszystkich sprawach zwi±zanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, jak równie¿ w przypadku pytañ lub
w±tpliwo¶ci mog± siê Pañstwo kontaktowaæ z Inspektorem Ochrony Danych na adres e-mail: iod@pegimek.swidnik.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia przedmiotowego
postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygniêcia, a tak¿e zawarcia umowy i jej
realizacji, udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
Obowi±zek informacyjny Zamawiaj±cy realizuje poprzez zamieszczenie klauzuli informacyjnej jako za³±cznika nr 8 do SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp skorzystanie przez osobê, której dane osobowe
dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ
zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia
publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp. Zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp w postêpowaniu o udzielenie zamówienia
zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/670, nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 1/2025/GMS

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.:
Termomodernizacja budynku biblioteki przy ul. Gen. Maczka 3 w ¦widniku objêtego wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego w ramach inwestycji B1.1.4 „Wzmocnienie efektywno¶ci energetycznej obiektów lokalnej aktywno¶ci spo³ecznej” Krajowego Planu Odbudowy i Zwiêkszenia Odporno¶ci (KPO).
2. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku na potrzeby biblioteki wraz z elementami infrastruktury technicznej.
Zakres przedmiotu zamówienia ilustruje dokumentacja projektowa i obejmuje:
- roboty rozbiórkowe (wyburzenie ¶cian dzia³owych, demonta¿ drzwi i okien, skucie pod³óg, wyburzenie komina, skrócenie fragmentów dachu nad dawnymi wej¶ciami, demonta¿ pokrycia, rozbiórka opaski wokó³ budynku i chodnika)
- przebudowê pomieszczeñ wewn±trz budynku,
- wymianê instalacji wewnêtrznych w budynku,
- rozbudowê budynku od strony wschodniej o przedsionek i magazyn,
- zmianê lokalizacji wej¶cia g³ównego od budynku,
- termomodernizacjê budynku,
- wymianê okien i drzwi w budynku,
- wymianê pokrycia dachowego,
- budowê chodników,
- przebudowê istniej±cego chodnika,
- budowê utwardzonego placu i wiaty ¶mietnikowej,
- budowê przy³±cza kanalizacji sanitarnej,
Dodatkowo Wykonawca opracuje i wykona organizacjê ruchu na czas prowadzenia robót oraz sta³± organizacjê ruchu (w przypadku przekroczenia terminu na wprowadzenie organizacji ruchu, któr± dysponuje Zamawiaj±cy) wraz z ich zatwierdzeniem w organie zarz±dzaj±cym ruchem.
Wykonawca wykona i dostarczy geodezyjne pomiary powykonawcze oraz uzyska, w imieniu Zamawiaj±cego, decyzjê pozwolenia na u¿ytkowanie lub potwierdzenia braku sprzeciwu w zakresie przyst±pienia do u¿ytkowania wydanego przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Na Wykonawcy spoczywa obowi±zek uzyskania wszystkich uzgodnieñ, opinii i pozwoleñ niezbêdnych do pozyskania ww. dokumentu w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego (m.in. opiniê Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej, Powiatowego Inspekcji Sanitarnej, zajêcie i odbiór pasa drogowego, sporz±dzenie charakterystyki energetycznej i inne).
Zamawiaj±cy wymaga ponadto inwentaryzacji przyrodniczej:
1) Przed termomodernizacj± nale¿y skonsultowaæ siê z do¶wiadczonym przyrodnikiem (ornitologiem i chiropterologiem), zleciæ wykonanie ekspertyzy przyrodniczej stwierdzaj±cej obecno¶æ lub brak chronionych gatunków ptaków i nietoperzy w danym obiekcie budowlanym.
2) Przed rozpoczêciem robót na adres: wfz@e-swidnik.pl przes³aæ dokumenty potwierdzaj±ce przeprowadzenie inwentaryzacji przyrodniczej.
3) Je¶li w budynku s± siedliska ptaków lub nietoperzy nale¿y uzyskaæ niezbêdn± decyzjê Regionalnego Dyrektora Ochrony ¦rodowiska (RDO¦) zezwalaj±c± na niszczenie siedlisk gatunków chronionych.
4) Po uzyskaniu zgód i decyzji mo¿na przyst±piæ do wykonywania planowanych prac z zachowaniem zaleceñ przyrodnika oraz decyzji RDO¦.
5) W miarê mo¿liwo¶ci prace termomodernizacyjne nale¿y przeprowadzaæ poza czasem lêgów ptaków zamieszkuj±cych dany budynek (okres lêgów ptaków trwa zwykle od marca do wrze¶nia).
6) Nale¿y pamiêtaæ o zaleceniach wynikaj±cych z decyzji RDO¦. Termomodernizacja podczas której nastêpuje niszczenie siedlisk powinna odbywaæ siê pod nadzorem przyrodniczym.
7) Po zakoñczeniu prac budowlanych nale¿y wykonaæ tzw. kompensacjê przyrodnicz±. Najczê¶ciej polega ona na monta¿u budek lêgowych. Skutecznym rozwi±zaniem jest pozostawienie miejsc, z których ptaki lub nietoperze bêd± mog³y korzystaæ po skoñczonej termomodernizacji. Rzadziej spotykany jest monta¿ platform lub wie¿ lêgowych. Z wie¿ lêgowych korzystaj± m.in. jerzyki, wróble i jaskó³ki.
Zamawiaj±cy wymaga równie¿ wykonania plakatu zgodnego z wymaganiami organu dofinansowuj±cego. Wykonawca wykona i zamontuje w terminie 10 dni od przekazania placu budowy odporny na warunki atmosferyczne plakat w formacie A3 zgodnie ze Strategi± Promocji i Informacji Krajowego Planu Odbudowy i Zwiêkszania Odporno¶ci oraz Ksiêg± Identyfikacji Wizualnej KPO oraz szablonem zawartym na stronie https://www.kpo.gov.pl/strony/o-kpo/dla-instytucji/dokumenty/strategia-promocji-i-informacji-kpo/. Wykonanie plakatu mo¿liwe jest po pisemnej akceptacji projektu przez Zamawiaj±cego. Wykonawca ustali miejsce monta¿u z Zamawiaj±cym. Wykonawca jest zobowi±zany na ¿±danie Zamawiaj±cego na wymianê plakatu.
Po wykonanych robotach budowlanych i uzyskanych pozwoleniach Wykonawca powinien przyst±piæ do sporz±dzenia audytu energetycznego powykonawczego (audyt expost).
Na Wykonawcy ci±¿y obowi±zek wbudowania, sprawdzenia materia³ów i urz±dzeñ spe³niaj±cych wymogi dokumentacji projektowej i gwarantuj±cych uzyskanie obliczeniowych wska¼ników z audytu projektowego (ex-ante) tj:
1) Zapotrzebowanie na energiê pierwotn± - 0,0 - efekt energetyczny i ekologiczny 100%
2) Oszczêdno¶ci pod wzglêdem rocznego zu¿ycia energii pierwotnej - 10 MWh/rok
3) Wielko¶æ emisji gazów cieplarnianych - 0,00 - efekt energetyczny i ekologiczny 100%
4) Wielko¶æ emisji py³ów PM2,5 - 0,00 - efekt energetyczny i ekologiczny 100%
5) Wielko¶æ emisji py³ów PM10- 0,00 - efekt energetyczny i ekologiczny 100%
Wykonywany audyt energetyczny powykonawczy powinien byæ zrealizowany t± sam± metodologi± co audyt projektowy.

3. Szczegó³owy opis przedmiou zamówienia stanowi za³acznik nr 6 do SWZ – dokumentacja projektowa, SSTWiOR

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert odbywaæ siê bêdzie w sposób wskazany w sekcji 14 SWZ na podstawie nastêpuj±cych kryteriów: jedynym kryterium jest cena - waga 100%

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
- wykonawca powinien wykazaæ nale¿yte wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie minimum jednej roboty budowlanej polegaj±cej na budowie, przebudowie, remoncie lub termomodernizacji budynku o warto¶ci robót co najmniej 200 000,00 z³ (brutto).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art.109 ust.1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a wprzypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków odopuszczenie do udzia³u wpostêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz zodsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie wsprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
2) za¶wiadczenie albo inny dokument w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecz-nych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art.109 ust.1 pkt1 Pzp, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u wpostêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci,
3) o¶wiadczenie wykonawcy o aktualnosci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art.125 ustawy (wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) wykaz robót budowlanych, zgodny ze wzorem zamieszczonym w za³±czniku nr 2 do SWZ, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty imiejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, októrych mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest wstanie uzyskaæ tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty
Uwaga: Je¿eli wykonawca powo³uje si± na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, powy¿szy wykaz mo¿e dotyczyæ tylko robót budowlanych faktycznie przez niego wykonanych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1.Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na
potrzeby wykonania zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c
zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami podmiotów udostêpniaj±cych zasoby (je¿eli dotyczy).
2. Pe³nomocnictwo lub inne dokumenty z których wynika prawo do podpisania oferty oraz do podpisania innych dokumentów sk³adanych wraz z ofert±, chyba ¿e Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji
dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz.U. z 2019r. poz.700 z pó¼n.zm.), o ile Wykonawca wskaza³a dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
3. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) za¶wiadczenia, o którym mowa w sekcji 5.6) pkt 1 og³oszenia, za¶wiadczenia albo innego dokumentu potwierdzaj±cego,
¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, o których mowa w sekcji 5.6)
pkt 2 og³oszenia– sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce
zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
a) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne,
- wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem
4. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa
ust. 3, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 109 ust.1 pkt 1 Pzp
zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ,
z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o
o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du
zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy (wystawione nie
wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem).
5.Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy dotycz±cego niepodlegania
wykluczeniu oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, potwierdzaj±cego tak¿e brak podstaw do wykluczenia z
postêpowania na podstawie art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie
przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U.z 2024r., poz.
507).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1.Wykonawcy ubiegaj±cy siê wspólnie o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± przedstawiæ:
a) pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowê o wspó³dzia³aniu z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo,
b) o¶wiadczenie sk³adane na podstawie art.117 ust. 4 (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ).
2.¯aden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z udzia³u w postêpowaniu.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiany w Umowie mo¿na wprowadziæ za zgod± obu stron na pi¶mie, w formie aneksu.
2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany Umowy w nastêpuj±cym zakresie i na warunkach:
2.1 Wykonanie robót zamiennych w sytuacji gdy proponowane rozwi±zanie jest równorzêdne lub lepsze funkcjonalnie, jako¶ciowo i technicznie.
2.2 Zwiêkszenie zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia o:
1) roboty w ilo¶ci wiêkszej ni¿ to wynika z przedmiaru,
2) wykonanie robót nieujêtych w dokumentacji na skutek b³êdu oraz robót dodatkowych, których wykonanie jest potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia i których z przyczyn technicznych, gospodarczych lub ekonomicznych nie nale¿y oddzieliæ od zamówienia podstawowego.
2.3 Zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia w przypadkach:
1) gdy wykonanie ca³ego zakresu nie bêdzie mo¿liwe z przyczyn prawnych, finansowych, organizacyjnych lub spo³ecznych,
2) stwierdzenia przez Zamawiaj±cego konieczno¶ci rezygnacji z wykonania czê¶ci przedmiotu zamówienia (roboty zaniechane lub zmniejszenie ilo¶ci robót).
2.4 Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku:
1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i us³ug (VAT) odpowiednio poprzez podwy¿szenie lub obni¿enie wynagrodzenia brutto z tym, ¿e wynagrodzenie netto pozostanie niezmienione,
2) konieczno¶ci wykonania robót w sytuacjach okre¶lonych w ust. 2.1 i 2.2 - wynagrodzenie za wykonanie roboty ustalane bêdzie zgodnie z § 12 ust. 5 pkt 1), 2) i 3),
3) zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia w sytuacjach okre¶lonych w ust. 2.3 - wynagrodzenie za wykonanie roboty ustalane bêdzie zgodnie z §12 ust. 5 pkt 4) i 5).
2.5 Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, gdy jest ona spowodowana:
1) warunkami atmosferycznymi, które to uniemo¿liwiaj± lub utrudniaj± w wysokim stopniu wykonanie robót zgodnie z technologi± i przepisami BHP – utrzymuj±cymi siê przez okres co najmniej 3 dni,
2) ujawnieniem niewybuchów i niewypa³ów wymagaj±cych wstrzymania robót
i dokonania ich usuniêcia przez specjalistyczne s³u¿by,
3) niemo¿no¶ci± prowadzenia prac ze wzglêdu na okresow± ochronê miejsc gniazdowania ptaków oraz miejsc stanowi±cych ich ostojê lub miejsce ¿erowania oraz w innych przypadkach wstrzymania prac zwi±zanych z ochron± gatunkow± zwierz±t,
4) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót zamiennych lub robót dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu zamówienia,
5) zwiêkszeniem zakresu rzeczowego, o ile nie bêdzie ich mo¿na wykonywaæ równolegle z zamówieniem,
6) wadami dokumentacji projektowej, gdy konieczno¶æ ich usuniêcia wymaga wprowadzenia zmian przez projektantów, uzyskania uzgodnieñ, opinii, decyzji administracyjnych, itp.,
7) dzia³aniem si³y wy¿szej w rozumieniu postanowieñ Umowy, uniemo¿liwiaj±cej wykonanie Umowy w okre¶lonym terminie – o czas dzia³ania si³y wy¿szej oraz
o czas potrzebny do usuniêcia skutków tego dzia³ania,
8) niemo¿liwo¶ci± wykonywania prac ze wzglêdu na protesty spo³eczne zwi±zane
z wykonywaniem robót budowlanych – o czas zablokowania prac oraz czas potrzebny do usuniêcia skutków tego dzia³ania,
9) niemo¿liwo¶ci± wykonywania prac ze wzglêdu na ograniczenia, zakazy i nakazy spowodowane epidemi± koronawirusa, w przypadkach i na zasadach okre¶lonych w przepisach,
10) wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w Dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,

(ci±g dalszy w sekcji IX - Pozosta³e informacje)

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-04-24 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Oferty sk³adaæ nale¿y elektronicznie pod adresem: https://pegimek.logintrade.net/zapytania_email,194542,6b47e70d6235a5ddefc136129f23b9c1.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-24 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-05-23

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

(ci±g dalszy z sekcji VII - Projektowane postanowienia umowy)
11) wstrzymaniem prac budowlanych przez w³a¶ciwy organ z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
12) wyd³u¿eniem minimalnych terminów uzyskania niezbêdnych uzgodnieñ i decyzji przez Wykonawcê i Zamawiaj±cego, pomimo dope³nienia przez Wykonawcê
i Zamawiaj±cego nale¿ytej staranno¶ci,
13) prowadzonymi równolegle robotami budowlano-monta¿owymi przez inne podmioty, które uniemo¿liwiaj± realizacjê zamówienia – o okres, w którym nie by³a mo¿liwa realizacja zamówienia z tego powodu potwierdzony wpisem Inspektora do dziennika budowy,
14) nastêpstwem wprowadzenia zmian w przepisach prawa.
Fakty te musz± byæ odnotowane w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora, lub informacja o nich przekazana Zamawiaj±cemu na pi¶mie.
W przypadku wyst±pienia opó¼nieñ spowodowanych wy¿ej wymienionymi okoliczno¶ciami, Strony ustal± nowe terminy z tym, ¿e maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu zamówienia równy bêdzie okresowi uzasadnionej przerwy lub przestoju.
3. Zamawiaj±cy przewiduje zmiany w zawartej Umowie w stosunku, do tre¶ci oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cym zakresie:
1) zmiany podwykonawcy z zastrze¿eniem, ¿e je¶li Wykonawca w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, w wyniku, którego zawarto Umowê, pos³u¿y³ siê do¶wiadczeniem podwykonawcy, nowy podwykonawca musi równie¿ wykazaæ siê do¶wiadczeniem wymaganym przez Zamawiaj±cego w procedurze o udzielenie zamówienia bêd±cego przedmiotem Umowy;
2) zmiany sposobu spe³nienia ¶wiadczenia (roboty zamienne nie powoduj±ce rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu okre¶lonego w SWZ oraz wynikaj±cego z tre¶ci oferty), w szczególno¶ci:
- konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia;
- konieczno¶æ wprowadzenia przez Zamawiaj±cego zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; - konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa;
- konieczno¶æ zmiany materia³ów lub urz±dzeñ, w sytuacji ich niedostêpno¶ci na rynku spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów b±d¼ urz±dzeñ;
3) zmian z powodu istotnych braków lub b³êdów w dokumentacji, w tym równie¿ polegaj±cych na niezgodno¶ci dokumentacji z przepisami prawa.
4. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 2.5 pkt 1) - 14) oraz ust. 3 jest z³o¿enie wniosku przez Stronê inicjuj±c± zmianê i uzyskanie zgody drugiej Strony Umowy.
5. W terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku dotycz±cego robót, o których mowa w ust. 2.1, 2.2, 2.3 wraz z propozycj± wyceny robót i informacji uzasadniaj±cych ¿±danie zmiany Umowy, Zamawiaj±cy zobowi±zany jest do pisemnego ustosunkowania siê do zg³oszonego ¿±dania zmiany Umowy i odpowiednio propozycji wyceny robót, zarówno w przypadku odmowy jak i akceptacji ¿±dania zmiany.
(pozosta³e informacje nt. zmian umowy znajduj± siê w za³±czniku nr 1 do SWZ - wzór umowy)

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.