eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁódźŚwiadczenie usługi serwisowej nad Systemem Obsługi Klientów QMATIC Orchestra



Ogłoszenie z dnia 2023-04-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usługi serwisowej nad Systemem Obsługi Klientów QMATIC Orchestra

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Urząd Miasta Łodzi

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057632

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Piotrkowska 104

1.4.2.) Miejscowość: Łódź

1.4.3.) Kod pocztowy: 90-926

1.4.4.) Województwo: łódzkie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uml.lodz.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://uml.lodz.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00194181

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-04-26

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00132860

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

2.8. Numer planu postępowań w BZP

Przed zmianą:
2023/BZP 00007564/10/P

Po zmianie:
2023/BZP 00007564/15/P

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - INFORMACJE DODATKOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
uzasadnienie wyboru trybu:
System kolejkowy Qmatic funkcjonuje w Urzędzie Miasta od 2011 roku. W tym czasie system był systematycznie rozbudowywany o dodatkowe stanowiska pracy, w różnych lokalizacjach Zamawiającego. W roku 2020, ze względu na „starzenie technologiczne” oprogramowania serwerowego i braku możliwości jego użytkowania w sposób pozwalający na skuteczną obsługę potrzeb mieszkańców, dokonano aktualizacji posiadanej wersji oprogramowania. Dokonano również rozszerzenia funkcjonalności Systemu w zakresie dostarczenia dodatkowych licencji do obsługi kalendarza wizyt wraz z konfiguracją. Obecnie ww. system funkcjonuje w 15 komórkach organizacyjnych Miasta, w tym Wydziale Spraw Społecznych i Komunikacji, i obejmuje oprogramowanie serwerowe pozwalające na zarządzanie całym systemem, a także wiele urządzeń takich jak: biletomaty, ekrany przywoławcze na stanowiskach oraz wiele innych elementów technicznych jak dedykowane okablowanie. Dzięki systemowi Miasto umożliwia poprzez stronę internetową rezerwację przez mieszkańców terminów wizyt, co znacznie usprawnia obsługę. W kontekście wyboru trybu przeprowadzania postępowania z wolnej ręki z jednym wykonawcą istotne jest, że posiadane przez Urząd oprogramowanie systemu kolejkowego jest sprzedawane w modelu COTS i nie są dostępne kody źródłowe tego oprogramowania.
Dodatkowo firma iFlow jest jedynym autoryzowanym dystrybutorem posiadanego przez Urząd oprogramowania systemu kolejkowego. Z punktu wyboru trybu postepowania istotny jest również fakt, że posiadane urządzenia będące własnością Urzędu składające się na system kolejkowy (kilkadziesiąt ekranów przywoławczych - wyświetlaczy, biletomaty, urządzenia sterujące ekranami informacyjnymi oraz okablowanie) są sprawne technicznie i mogą być wykorzystane wyłącznie z oprogramowaniem obecnie użytkowanym lub jego kolejnymi wersjami.
Zawarcie umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki, nie stanowi celowego działania Zamawiającego mającego na celu ograniczenie konkurencji. Biorąc pod uwagę brak możliwości udzielenia zamówienia w trybie konkurencyjnym z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów, a także brak uzasadnienia dla ponoszenia wysokich kosztów związanych z wymianą oprogramowania na nowe, bez narażania się na zarzut niegospodarności, przy założeniu, że w przypadku wymiany oprogramowania na inne, sprzęt wchodzący w skład oprogramowania pomimo, że jest sprawny nie może być wykorzystany do innych celów, zachodzi przesłanka wymieniona w art. 304 i 305 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp, zgodnie z którą nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, które mogłoby zaspokoić potrzeby zamawiającego w zakresie przedmiotu udzielanego zamówienia, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
Ponadto, taki sposób udzielenia zamówienia publicznego wypełnia wymogi art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, który mówi, że wydatek powinien być dokonany w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metody i środków służących osiągnięciu założonych celów.

Po zmianie:
I) Umowa została podpisana na wynegocjowaną kwotę 194 832,00 PLN brutto za 24 miesiące realizacji umowy (od 01.01.2023 r. do 31.12.2024 r.).
Ponieważ w rzeczywistości umowa została podpisana 01.02.2023 r. i będzie realizowana przez okres 23 miesięcy (od 01.02.2023 r. do 31.12.2024 r.), zawarty został Aneks nr 1 do Umowy zmniejszający wynagrodzenie umowne o kwotę 8 118,00 PLN brutto (wartość miesięcznej raty). W ślad za tym zgodnie z zawartym aneksem wartość wynagrodzenia miesięcznego wynosi 186 714,00 PLN brutto.

II) Uzasadnienie wyboru trybu:
System kolejkowy Qmatic funkcjonuje w Urzędzie Miasta od 2011 roku. W tym czasie system był systematycznie rozbudowywany o dodatkowe stanowiska pracy, w różnych lokalizacjach Zamawiającego. W roku 2020, ze względu na „starzenie technologiczne” oprogramowania serwerowego i braku możliwości jego użytkowania w sposób pozwalający na skuteczną obsługę potrzeb mieszkańców, dokonano aktualizacji posiadanej wersji oprogramowania. Dokonano również rozszerzenia funkcjonalności Systemu w zakresie dostarczenia dodatkowych licencji do obsługi kalendarza wizyt wraz z konfiguracją. Obecnie ww. system funkcjonuje w 15 komórkach organizacyjnych Miasta, w tym Wydziale Spraw Społecznych i Komunikacji, i obejmuje oprogramowanie serwerowe pozwalające na zarządzanie całym systemem, a także wiele urządzeń takich jak: biletomaty, ekrany przywoławcze na stanowiskach oraz wiele innych elementów technicznych jak dedykowane okablowanie. Dzięki systemowi Miasto umożliwia poprzez stronę internetową rezerwację przez mieszkańców terminów wizyt, co znacznie usprawnia obsługę. W kontekście wyboru trybu przeprowadzania postępowania z wolnej ręki z jednym wykonawcą istotne jest, że posiadane przez Urząd oprogramowanie systemu kolejkowego jest sprzedawane w modelu COTS i nie są dostępne kody źródłowe tego oprogramowania.
Dodatkowo firma iFlow jest jedynym autoryzowanym dystrybutorem posiadanego przez Urząd oprogramowania systemu kolejkowego. Z punktu wyboru trybu postepowania istotny jest również fakt, że posiadane urządzenia będące własnością Urzędu składające się na system kolejkowy (kilkadziesiąt ekranów przywoławczych - wyświetlaczy, biletomaty, urządzenia sterujące ekranami informacyjnymi oraz okablowanie) są sprawne technicznie i mogą być wykorzystane wyłącznie z oprogramowaniem obecnie użytkowanym lub jego kolejnymi wersjami.
Zawarcie umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki, nie stanowi celowego działania Zamawiającego mającego na celu ograniczenie konkurencji. Biorąc pod uwagę brak możliwości udzielenia zamówienia w trybie konkurencyjnym z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów, a także brak uzasadnienia dla ponoszenia wysokich kosztów związanych z wymianą oprogramowania na nowe, bez narażania się na zarzut niegospodarności, przy założeniu, że w przypadku wymiany oprogramowania na inne, sprzęt wchodzący w skład oprogramowania pomimo, że jest sprawny nie może być wykorzystany do innych celów, zachodzi przesłanka wymieniona w art. 304 i 305 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp, zgodnie z którą nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, które mogłoby zaspokoić potrzeby zamawiającego w zakresie przedmiotu udzielanego zamówienia, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
Ponadto, taki sposób udzielenia zamówienia publicznego wypełnia wymogi art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, który mówi, że wydatek powinien być dokonany w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metody i środków służących osiągnięciu założonych celów.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - UMOWA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.2. Wartość umowy/umowy ramowej

Przed zmianą:
194832,00

Po zmianie:
186714,00

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.