eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦wierklaniecDostawa narzêdzi TIK do szkó³ w ramach projektu "Rozwój edukacji szkolnej w Gminie ¦wierklaniec"



Og³oszenie z dnia 2025-04-18

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa narzêdzi TIK do szkó³ w ramach projektu "Rozwój edukacji szkolnej w Gminie ¦wierklaniec”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ¦WIERKLANIEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258983

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. M³yñska 3

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wierklaniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-622

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@ugswierklaniec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.swierklaniec.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa narzêdzi TIK do szkó³ w ramach projektu "Rozwój edukacji szkolnej w Gminie ¦wierklaniec”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ddf89009-e83c-4bad-b48e-efc6a8d2ed6c

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00197866

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-04-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00068002/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.2 Dostawa sprzetów TIK do szkó³ w ramach projektu "Rozwój edukacji szkolnej w Gminie ¦wierklaniec”.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Rozwój edukacji szkolnej w Gminie ¦wierklaniec (projekt FESL.06.02-IZ.01-0275/23-004 wspó³finansowany z EFS+, wy³oniony w naborze nr FESL.06.02-IZ.01-020/23)

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ugswierklaniec.logintrade.net/zapytania_email,192069,fc3826871b730f6008ff069fbdd7378b.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami mo¿e siê odbywaæ wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn±, to znaczy:
• poczt± elektroniczn± na adres e-mail: barbara.drozdziel@ugswierklaniec.pl oraz kancelaria@ugswierklaniec.pl lub
• poprzez platformê przetargow±: https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy z³o¿yæ ofertê zobowi±zany jest zapoznaæ siê z instrukcjami u¿ytkowników Platformy przetargowej dostêpnymi pod adresem https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html oraz zaakceptowaæ regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostêpny pod adresem: https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
2. Z³o¿enie oferty poprzez Platformê przetargow± oznacza akceptacjê regulaminu, o którym mowa w ust. 1.
3. Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Platformy przetargowej wskazane s± na stronie internetowej Platformy przetargowej pod adresem: https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
4. Wsparcia technicznego w zakresie dzia³ania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade S.A., ul. Legnicka 57 D lok. B/J, 53-680 Wroc³aw; numer telefonu 71/787 35 34; adres e-mail: helpdesk@logintrade.net

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Informacja zawarta w rozdziale 33 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja zawarta w rozdziale 33 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.271.2.4.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 4

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa z wniesieniem, rozmieszczeniem i instalacj± urz±dzeñ informatycznych do szko³y podstawowej im. Kai Mireckiej w Nakle ¦l±skim 42-620 przy ul. Dworcowej 2:

Laptop z oprogramowaniem - 2 sztuki,
Drukarka laserowa - 1 sztuka,
Komputer stacjonarny z oprogramowaniem - 12 sztuk,
Monitor interaktywny z OPS 86`` - 1 sztuka.

Dok³adny opis urz±dzeñ zawarty jest w za³±czniku do SWZ dostêpnym na stronie postêpowania.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

30213100-6 - Komputery przeno¶ne

30232110-8 - Drukarki laserowe

30231320-6 - Monitory dotykowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rêkojmi i gwarancji wykonawcy

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji producenta

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa z wniesieniem, rozmieszczeniem i instalacj± urz±dzeñ informatycznych do szko³y podstawowej im. Królowej Jadwigi w Nowym Chechle 42-622 przy ul. Lasowickiej 103:

Laptop z oprogramowaniem - 3 sztuki,
Drukarka laserowa - 3 sztuki,
Monitor interaktywny z OPS 86`` - 1 sztuka.

Dok³adny opis urz±dzeñ zawarty jest w za³±czniku do SWZ dostêpnym na stronie postêpowania.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przeno¶ne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

30232110-8 - Drukarki laserowe

30231320-6 - Monitory dotykowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rêkojmi i gwarancji wykonawcy

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji producenta

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa z wniesieniem, rozmieszczeniem i instalacj± urz±dzeñ informatycznych do szko³y podstawowej im. Rodziny Wieczorków w Orzechu 42-622 przy ul Brzechwy 8:

komputer stacjonarny z oprogramowaniem - 8 sztuk

Dok³adny opis urz±dzeñ zawarty jest w za³±czniku do SWZ dostêpnym na stronie postêpowania.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rêkojmi i gwarancji wykonawcy

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji producenta

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa z wniesieniem, rozmieszczeniem i instalacj± urz±dzeñ informatycznych do szko³y podstawowej im. Adama Mickiewicza w ¦wierklañcu 42-622 przy ul. ¬ródlanej 2:

Laptop z oprogramowaniem - 7 sztuk,
Drukarka laserowa - 2 sztuki,
Komputer stacjonarny z oprogramowaniem - 7 sztuk,
Monitor interaktywny z OPS 86`` - 2 sztuki.

Dok³adny opis urz±dzeñ zawarty jest w za³±czniku do SWZ dostêpnym na stronie postêpowania.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

30213100-6 - Komputery przeno¶ne

30232110-8 - Drukarki laserowe

30231320-6 - Monitory dotykowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rêkojmi i gwarancji wykonawcy

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji producenta

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy w nastêpuj±cych zakresach i w przypadkach, o ile nie zmieniaj± one ogólnego charakteru umowy:
1) w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci uniemo¿liwiaj±cych lub znacznie utrudniaj±cych dotrzymanie terminu realizacji przedmiotu umowy, wskazanego w §2 ust. 1 niniejszej Umowy, za których wyst±pienie Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci, w szczególno¶ci:
a) czasowej niedostêpno¶ci przedmiotu umowy na rynku, której nie mo¿na by³o przewidzieæ,
b) wyst±pienia okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi wy³±cznie Zamawiaj±cy,
Dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy, a w powy¿szych przypadkach nowy termin wykonania przedmiotu umowy ustali Zamawiaj±cy po negocjacjach z Wykonawc±;
2) w przypadku wyst±pienia si³y wy¿szej dopuszcza siê zmiany umowy, które mog± obejmowaæ wszelkie jej postanowienia, na które wp³yw ma wyst±pienie si³y wy¿szej,
3) w przypadku powstania konieczno¶ci wprowadzenia zmian do umowy wynikaj±cych ze zmian umowy o dotacjê,
4) w przypadku udokumentowanego wycofania z rynku oferowanego przedmiotu umowy wskazanego w ofercie Wykonawcy, które nast±pi³o po z³o¿eniu oferty przez Wykonawcê i z przyczyn od niego niezale¿nych, a tak¿e w przypadku wyst±pienia stanu czasowej (trwaj±cej ponad 7 dni) lub trwa³ej niedostêpno¶ci przedmiotu umowy na rynku, który to stan zaistnia³ po z³o¿eniu oferty przez Wykonawcê i z przyczyn od niego niezale¿nych, Strony dopuszczaj± zmianê Umowy poprzez zmianê danego przedmiotu umowy na inny pod warunkiem, ¿e:
a) inny sprzêt posiada funkcjonalno¶ci i parametry techniczne, jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe nie gorsze od tych, które mia³by wycofany sprzêt oraz spe³niaj± wszelkie wymogi SWZ, w tym OPZ,
b) wynagrodzenie Wykonawcy nie ulegnie podwy¿szeniu (mo¿e ulec obni¿eniu). W takim przypadku zmianie mo¿e ulec termin realizacji przedmiotu umowy, o ile powy¿sza okoliczno¶æ wp³ywa na termin realizacji przedmiotu umowy;
5) Niezale¿nie od pkt 4) powy¿ej dopuszczalna jest zmiana w³a¶ciwo¶ci (cech) przedmiotu umowy w stosunku do opisanych w Umowie, w tym SWZ, OPZ i ofercie stanowi±cej za³±cznik do niniejszej umowy, o ile zmiany te bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego na skutek zmian technologicznych pozwalaj±cych osi±gn±æ obni¿enie kosztów eksploatacji przedmiotu umowy lub lepsze parametry techniczne, u¿ytkowe lub estetyczne od przyjêtych w umowie, SWZ, w tym OPZ i ofercie Wykonawcy, przy czym zmiany te nie mog± prowadziæ do pogorszenia parametrów technicznych, jako¶ciowych i cech u¿ytkowych, w stosunku do tych, jakie wskazano umowie, w tym SWZ, OPZ i ofercie stanowi±cej za³±cznik do niniejszej umowy i nie mog± prowadziæ do zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy;
6) W przypadku zmian przepisów prawa wp³ywaj±cych na zasady lub sposób, lub zakres realizacji niniejszej umowy;
7) W przypadku skorzystania przez Zamawiaj±cego z uprawnieñ wynikaj±cych z wad przedmiotu umowy polegaj±cych na ¿±daniu dostarczenia nowego sprzêtu dopuszczalna jest zmiana przedmiotu umowy na inny posiadaj±cy funkcjonalno¶æ i parametry techniczne, jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe nie gorsze od tych, które okre¶lono w niniejszej umowie, w tym SWZ i ofercie, jak równie¿ spe³niaj±cy wszelkie wymogi SWZ i OPZ;
Dopuszczalna jest zmiana w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia wskazanego w §4 ust. 1 w przypadku wprowadzenia do umowy zmian wskazanych w pkt 1), pkt 2), pkt 3) i pkt 6), je¿eli ich wprowadzenie wp³ywa na koszt realizacji przedmiotu umowy.
Szczegó³owy opis mo¿liwych zmian umowy zawarty jest w projekcie umowy dostêpnym na stronie postêpowania.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-04-28 08:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ugswierklaniec.logintrade.net/zapytania_email,192069,fc3826871b730f6008ff069fbdd7378b.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-28 08:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-05-27

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.