eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ogardModernizacja drogi powiatowej nr 3501Z Tyczewo - Grzybnica



Og³oszenie z dnia 2025-04-18

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja drogi powiatowej nr 3501Z Tyczewo - Grzybnica

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Bia³ogardzki - Zarz±d Dróg Powiatowych w Bia³ogardzie

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Zarz±d Dróg Powiatowych w Bia³ogardzie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330960380

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Szosa Po³czyñska 57

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ogard

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdp.powiat-bialogard.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.powiat-bialogard.pl/bip

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

Zarz±dzanie drogami powiatowymi

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja drogi powiatowej nr 3501Z Tyczewo - Grzybnica

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ca9159b0-e8b6-47b0-a5f5-5476f83d39e5

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00198322

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-04-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00013916/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.4 Modernizacja drogi powiatowej nr 3501Z Tyczewo - Grzybnicaa

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ca9159b0-e8b6-47b0-a5f5-5476f83d39e5

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami:
1) Z zastrze¿eniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie o¶wiadczenia, wnioski (w tym o wyja¶nienie tre¶ci SWZ), zawiadomienia i informacje przekazywane s± przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2) Korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób (np. listownie, mailem) nie bêdzie brana pod uwagê. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@powiat-bialogard.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).
3) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej.
1) Ofertê i o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej (tj. przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacja zamieszczona w zak³adce „Centrum Pomocy”.
3) Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4) Sposób sporz±dzania i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozporz±dzeniem w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych”).
5) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporz±dzenia w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (zw. dalej „Rozporz±dzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci”), z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
6) Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 Rozporz±dzenia w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych okre¶lonych w przepisach Rozporz±dzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
7) Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
Pozosta³a tre¶æ w SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych), (Dz. Urz. z 04.05.2016 r. UE L119, s. 1 do 88), dalej RODO, informujê, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarz±d Dróg Powiatowych w Bia³ogardzie, 78-200 Bia³ogard, ul. Szosa Po³czyñska 57, e-mail: sekretariat@zdp.powiat-bialogard.pl, tel. +48 94 312 40 07, w imieniu której dzia³a Dyrektor ZDP, zwany dalej „ADMINISTRATOR”;
2) Dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: Dariusz Florek, Zarz±d Dróg Powiatowych w Bia³ogardzie, 78-200 Bia³ogard, ul. Szosa Po³czyñska 57, e-mail: iod@ordonotitia.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± w celu:
a) zwi±zanym z potrzeb± przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego „Modernizacja drogi powiatowej nr 3501Z Tyczewo - Grzybnica” prowadzonym w trybie podstawowym oraz realizacj± i wype³nianiem obowi±zku prawnego ci±¿±cego na ADMINISTRATORZE na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. obs³ugi przez ADMINISTRATORA kontrahentów i wspó³pracowników na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku Prawo zamówieñ publicznych;
b) realizacji i wykonywania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy, w celu przeprowadzenia postêpowania w ramach procedury zamówieñ publicznych przez ADMINISTRATORA, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO, a tak¿e obs³ugi przez ADMINISTRATORA kontrahentów i wspó³pracowników w zakresie wype³niania obowi±zku wynikaj±cego z umów zawartych na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku Prawo zamówieñ publicznych;
c) niezbêdnym dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeñ wynikaj±cych ze zobowi±zañ, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. f) RODO, np. roszczeñ finansowych wzglêdem kontrahentów – wykonawców, bior±cych udzia³ w postêpowaniu organizowanym przez ADMINISTRATORA, wynikaj±cych z naliczonych op³at i kar lub kontraktowych, w celu rozliczeñ zawartych umów z kontrahentami ADMINISTRATORA;
4) odbiorc± Pani/Pana danych osobowych bêd±:
a) osoby lub organy w³adzy publicznej oraz podmioty wykonuj±ce zadania publiczne lub dzia³aj±ce na zlecenie organów w³adzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikaj± z przepisów powszechnie obowi±zuj±cego prawa, w szczególno¶ci którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku Prawo zamówieñ publicznych;
b) dane mog± byæ tak¿e przekazywane innym podmiotom, zapewniaj±cym obs³ugê administracyjn±, techniczn± i informatyczn± ADMINISTRATORA, a w szczególno¶ci podmiotom administruj±cym systemami informatycznymi, serwisuj±cych sprzêt informatyczny, zapewniaj±cym transport dokumentów i no¶ników elektronicznych, zapewniaj±cym niszczenie dokumentów i no¶ników elektronicznych oraz podmiotom zapewniaj±cym obs³ugê prawn±. Przekazywanie danych realizowane bêdzie na podstawie zawartych umów, w tym powierzenia przetwarzania danych, a podmioty przetwarzaj±ce mog± je przetwarzaæ jedynie na polecenie ADMINISTRATORA, co nale¿y rozumieæ w ten sposób, ¿e nie s± uprawnione do przetwarzania tych danych we w³asnych celach.

Pozosta³a tre¶æ w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DzT.271.17.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja drogi powiatowej nr 3501Z Tyczewo – Grzybnica.
Modernizacja polegaæ bêdzie na remoncie nawierzchni jezdni drogi powiatowej na odcinku 1 385,50 m,
wraz z regulacj± i wyprofilowaniem poboczy na ca³ym odcinku drogi oraz przebudowie dwudziestu
trzech zjazdów na grunty rolne. Pocz±tek remontu zaczyna siê w odleg³o¶ci 36m od skrzy¿owania w
hektometrze (wg projektu) 0+000,00 a koñczy na wysoko¶ci granicy powiatu w hektometrze 1+385,40.
Zakres robót:
• wyrównanie wraz z wyprofilowaniem jezdni poprzez sfrezowanie nawierzchni ¶rednio o grubo¶ci do 4
cm, (uzyskana sfrezowana nawierzchnia bêdzie ponownie wykorzystana do mieszanki u¿ytej w
wykonaniu poboczy drogi) ,
• u³o¿enie nowej warstwy wyrównawczo – wi±¿±cej z betonu asfaltowego AC 11W
• u³o¿enie nowej warstwy ¶cieralnej z betonu asfaltowego AC 8S.
• regulacja wraz z uzupe³nieniem poboczy na ca³ym odcinku drogi
• przebudowa dwudziestu trzech zjazdów z kruszywa ³amanego z drogi na grunty rolne
Ponadto od km 0+947,00 do km 1+005,60 nawierzchnia zostanie dodatkowo wzmocniona poprzez
u³o¿enie na warstwie wyrównawczo – wi±¿±cej geosiatki 100 kN / m2 z wi±zek szklanych przes±czonych
asfaltem. Szeroko¶æ jezdni wyniesie 3,6m natomiast przed i na mo¶cie szeroko¶æ wynosiæ bêdzie od 4,0
do 5,8m. Pobocza drogi wykonane bêd± z mieszanki nie zwi±zanej z kruszywa ³amanego 0-31,5 –C50/30
i uzyskanego materia³u pozyskanego z sfrezowanej nawierzchni w stosunku 50 : 50 o szeroko¶ci 0,75m.
Spadki pod³u¿ne dostosowane bêd± do stanu istniej±cego, natomiast spadek poprzeczny od km 0+000,00
do 0+266,10 – jednostronny i wyniesie 1,5%, a od km 0+266,10 – daszkowy 1,5%. Odwodnienie
nawierzchni zaprojektowano poprzez spadki poprzeczne i pod³u¿ne w kierunku terenów zielonych.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejno¶ci

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.7.) Kolejno¶æ kryterium: 1

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie stawia warunków w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrêbnych przepisów;
Zamawiaj±cy nie stawia warunków w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie stawia warunków w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej;
 wykona³ nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli
15
okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane oddane
w umówionym terminie, polegaj±ce na remoncie, budowie lub przebudowie drogi,– o warto¶ci nie
mniejszej ni¿ 500 000,00 z³ brutto.
 dysponuj± osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
– Kierownikiem Budowy (jedna osoba) – posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±ce im wa¿ne
uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów,
a które uprawniaj± do pe³nienia funkcji kierownika budowy;
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, a tak¿e w przypadku, gdy
wykonawca polega na zdolno¶ciach technicznych innych podmiotów, wykonaniem robót budowlanych
okre¶lonych powy¿ej winien wykazaæ siê co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê
o udzielenie zamówienia lub podmiot, na którego zdolno¶ciach technicznych wykonawca bêdzie polega³.
W przypadku, gdy warto¶æ wyra¿ona bêdzie w walucie innej ni¿ PLN, Zamawiaj±cy do oceny spe³nienia
warunku przez danego wykonawcê przeliczy podane warto¶ci po ¶rednim kursie tej waluty w stosunku do
PLN publikowanym przez NBP w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu. Je¿eli w dniu publikacji
og³oszenia postêpowania NBP nie opublikuje kursu walut, Zamawiaj±cy przyjmie kurs opublikowany w
pierwszym dniu roboczym po tej dacie.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, a tak¿e w przypadku, gdy
wykonawca polega na zdolno¶ciach zawodowych innych podmiotów, wykazaniem siê dysponowania osob±
okre¶lon± powy¿ej winien wykazaæ jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie
zamówienia lub podmiot na którego zdolno¶ciach zawodowych wykonawca bêdzie polega³.
Je¿eli wykonawca wska¿e osobê, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
musi wykazaæ, ¿e osoba ta legitymuje siê kwalifikacjami odpowiadaj±cymi wymaganym uprawnieniom w
kraju zamieszkania, je¶li takie w tym kraju obowi±zuj±, z uwzglêdnieniem prawa do wykonywania
okre¶lonych zawodów regulowanych lub okre¶lonych dzia³alno¶ci, je¿eli te kwalifikacje zosta³y uznane na
zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 334 z pó¼n.
zm.) oraz w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów
budownictwa (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 551 z pó¼n. zm.).
2. Zamawiaj±cy nie precyzuje wymagañ w odniesieniu do warunków okre¶lonych w art. 112 ust. 2 pkt. 1,
2, 3 ustawy Pzp.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: O¶wiadczenie Wykonawcy dotycz±ce przes³anek wykluczenia - Za³±cznik nr 3 do SWZ
O¶wiadczenie Wykonawcy dotycz±ce spe³niania warunków - Za³±cznik nr 4 do SWZ
Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê na podstawie przes³anek, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507)

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca na wezwanie
Zamawiaj±cego przedstawi nastêpuj±ce dokumenty:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres
prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem
dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie przy czym dowodami, o
których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie
uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - zgodnie ze wzorem okre¶lonym w
Za³±czniku nr 6 do SWZ, (okres 5 lat liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert,
a pod pojêciem nale¿ycie wykonane roboty budowlane nale¿y rozumieæ: roboty zosta³y wykonane
zgodnie z umow± oraz w umówionym terminie);
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci
odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnieñ i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e
zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi
osobami zgodnie ze wzorem okre¶lonym w Za³±czniku nr 7 do SWZ;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Wykonawca przystêpuj±c do przetargu wnosi wadium w wysoko¶ci 5 000,00 z³.
2. Wykonawca mo¿e wnie¶æ wadium w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu, wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Santander Bank Polska S.A. Nr:
18 1090 2646 0000 0001 4677 2915 z dopiskiem w tytule:” Modernizacja drogi powiatowej nr 3501Z
Tyczewo - Grzybnica”.
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
22
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.
419 z pó¼n. zm.).
3. W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji, gwarancja ma byæ co najmniej
gwarancj±: bezwarunkow±, nieprzeno¶n±, nieodwo³aln± i p³atn± na pierwsze pisemne ¿±danie
Zamawiaj±cego. Gwarancja ma byæ sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winna zawieraæ
nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku
lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) oznaczenie postêpowania,
3) okre¶lenie przedmiotu postêpowania
4) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±,
5) kwotê gwarancji,
6) termin wa¿no¶ci gwarancji,
7) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne ¿±danie
Zamawiaj±cego, je¿eli:
a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1
ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych
lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w
art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa
w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej
przez wykonawcê jako najkorzystniejszej;
b) wykonawca, którego ofertê wybrano:
 odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych
w ofercie,
 nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy,
c) je¿eli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn
le¿±cych po stronie Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.
4. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2)-4),
wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
5. Termin wniesienia wadium.
Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert, przy czym wniesienie wadium w
pieni±dzu za pomoc± przelewu bankowego Zamawiaj±cy bêdzie uwa¿a³ za skuteczne tylko wówczas,
23
gdy bank prowadz±cy rachunek Zamawiaj±cego potwierdzi, ¿e otrzyma³ taki przelew przed up³ywem
terminu sk³adania ofert.
W wymienionym przypadku do³±czenie do oferty kopii polecenia przelewu jest warunkiem
niewystarczaj±cym do stwierdzenia przez Zamawiaj±cego terminowego wniesienia wadium przez
Wykonawcê.
6. Termin obowi±zywania wadium.
Wadium wniesione do postêpowania przetargowego musi zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania
ofert±.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Oferta wspólna. w przypadku, kiedy ofertê sk³ada kilka podmiotów, oferta musi spe³niaæ nastêpuj±ce warunki:
1) Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Oferta winna byæ podpisana przez ustanowionego pe³nomocnika.
3) Upowa¿nienie do pe³nienia funkcji pe³nomocnika wymaga podpisu prawnie upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z partnerów - nale¿y za³±czyæ je do oferty.
4) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez zamawiaj±cego w SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5) Podmioty wystêpuj±ce wspólnie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie zobowi±zañ.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych wykonawców, którzy wykonuj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. w takiej sytuacji wykonawcy s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonuj± poszczególni wykonawcy.
7) Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upowa¿nionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z form± reprezentacji okre¶lon± w dokumencie rejestrowym w³a¶ciwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
8) Oferta musi byæ podpisana przez Wykonawcê lub upowa¿nionych przedstawicieli Wykonawcy. Pe³nomocnictwo powinno zostaæ z³o¿one w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza siê równie¿ przed³o¿enie elektronicznej kopii dokumentu po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadaj±cej uprawnienia notariusza.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

W zakresie nieuregulowanym w umowie znajduj± zastosowanie przepisy reguluj±ce kwestiê udzielania
zamówieñ publicznych, a w zakresie niesprzecznym z tymi przepisami – Kodeks cywilny.
2. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem
niewa¿no¶ci takiej zmiany z zachowaniem warunków przewidzianych w art. 455 Pzp.
3. Zamawiaj±cy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych przewiduje mo¿liwo¶æ
dokonania zmiany umowy w formie aneksów w ni¿ej wymienionych przypadkach:
1) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy;
2) zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia
3) zmiana wynagrodzenia;
4. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiany wynikaj±ce z warunków atmosferycznych, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do
unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci w przypadku wyst±pienia klêsk ¿ywio³owych, lub
warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych dla danej pory roku, uniemo¿liwiaj±cych
prowadzenie robót budowlanych,
2) zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, które spowodowa³y
niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci wstrzymanie robót
przez Zamawiaj±cego,
3) zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania lub braku dzia³ania organów administracji i innych podmiotów, które
spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci w
przypadku, gdy wydanie przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.
warunkuje rozpoczêcie lub kontynuowanie robót budowlanych, a decyzja, zezwolenie, uzgodnienie itp.
zosta³y wydane po zawarciu umowy. W takim przypadku mo¿liwe jest wyd³u¿enie terminu lub terminów
wykonania umowy maksymalnie o czas, jaki min±³ od dnia zawarcia umowy do dnia uzyskania ostatecznej
decyzji, zezwolenia lub uzgodnienia,
4) konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub zamówieñ dodatkowych.
5. Zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiany technologiczne spowodowane w szczególno¶ci nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) z uwagi na mo¿liwo¶æ osi±gniêcia wymaganego efektu poprzez zastosowanie innych rozwi±zañ
technicznych lub materia³owych zwiêkszaj±cych jako¶æ, parametry techniczne lub eksploatacyjne
obiektów budowlanych lub skracaj±cych termin realizacji zamówienia,
b) pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na poniesienie
ni¿szych kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu
umowy, lub umo¿liwiaj±ce uzyskanie lepszej jako¶ci robót,
c) pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalaj±cej na skrócenie
czasu realizacji inwestycji, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
technologicznych,
d) zmiana decyzji, postanowieñ lub uzgodnieñ przez organy administracyjne i podmioty uzgadniaj±ce
dokumentacjê projektow±,
e) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych
lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa,
Pozosta³a tre¶æ w projektowanych postanowieniach umowy §15 - Za³±czniku nr 5 do SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-05-13 09:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ na Platformie e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-13 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

W przypadku gdy Zamawiaj±cy bêdzie przeprowadza³ negocjacje, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ ograniczenia liczby
wykonawców, których zaprosi do negocjacji ofert. Zamawiaj±cy zaprosi do negocjacji trzech Wykonawców najwy¿ej
ocenionych, którzy z³o¿yli oferty które nie podlegaj± odrzuceniu w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.