Og³oszenie z dnia 2025-04-23
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej nr 174503N (ul. M³odzie¿owa w Piszu)
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Pisz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671538
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Gustawa Gizewiusza 5
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Pisz
1.5.3.) Kod pocztowy: 12-200
1.5.4.) Województwo: warmiñsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - E³cki
1.5.7.) Numer telefonu: 874241226
1.5.8.) Numer faksu: 874241238
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubliczne@pisz.home.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.pisz.pl/bip
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej nr 174503N (ul. M³odzie¿owa w Piszu)
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-2f0aa1fb-dd95-44e3-a4e2-c1f5e2e4eea0
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00202145
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-04-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00037844/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.9 Przebudowa drogi gminnej nr 174503N (ul. M³odzie¿owa w Piszu)
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2f0aa1fb-dd95-44e3-a4e2-c1f5e2e4eea03.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
4. Postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/konkursy”.
5. Identyfikator (ID) postêpowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-2f0aa1fb-dd95-44e3-a4e2-c1f5e2e4eea0
6. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
7. Sposób sporz±dzania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowanie) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy (Dz. U. poz. 2415 z pó¼n. zm.).
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych
w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. poz. 773) – z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
9. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych okre¶lonych w przepisach Rozporz±dzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
10. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, e-mail: joanna.banach@pisz.home.pl
11. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem og³oszenia o zamówieniu, ID postêpowania lub znakiem postêpowania (OB.271.9.2025).
Z uwagi na ograniczon± liczbê znaków pozosta³e zapisy zawarte s± w cz. VIII Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej „SWZ”.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119.1
z pó¼n. zm.), zwanego dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem danych osobowych pozyskanych od Wykonawcy (zwanych dalej „danymi osobowymi Wykonawcy”) jest Gmina Pisz z siedzib± w Piszu, ul. Gustawa Gizewiusza 5, 12-200 Pisz;
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzêdzie Miejskim w Piszu jest mo¿liwy pod adresem e-mail: inspektor@pisz.home.pl;
3) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia
pn.: „Przebudowa drogi gminnej nr 174503N (ul. M³odzie¿owa w Piszu)”;
4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy;
5) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych Wykonawcy jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy;
7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Wykonawcy,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy narusza przepisy RODO.
9) Wykonawcy nie przys³uguje:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. a i c.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OB.271.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 174503N ul. M³odzie¿owej w Piszu na odcinku od skrzy¿owania z ul. Ryback± do skrzy¿owania z ul. Warszawsk± na dzia³kach o nr geod. 415/16, 428/2, 432/1, 433, 496/5 obrêb Pisz 1 oraz 183/1, 422/13, 431, 432, 435/2, 488/1, 1423/10 obrêb Pisz 2, a w szczególno¶ci:
1) wykonanie robót przygotowawczych;
2) wykonanie robót ziemnych;
3) budowa kanalizacji deszczowej;
4) wymiana kanalizacji deszczowej;
5) budowa o¶wietlenia ulicznego;
6) wykonanie koryta pod warstwy nawierzchni jezdni, zjazdów, chodnika;
7) ustawienie krawê¿ników i obrze¿y;
8) regulacja urz±dzeñ podziemnych;
9) wykonanie nawierzchni jezdni z kostki granitowej;
10) wykonanie nawierzchni jezdni z kostki betonowej;
11) wykonanie zjazdu na parking o nawierzchni z kostki granitowej;
12) wykonanie chodnika o nawierzchni z kostki granitowej i betonowej;
13) wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urz±dzeñ bezpieczeñstwa ruchu drogowego;
14) przebudowa skrzy¿owania z ulic± Warszawsk± w Piszu;
15) przebudowa skrzy¿owania z ulic± Ryback± i ul. Ratuszow± w Piszu;
16) wykonanie robót mostowych;
17) urz±dzenie zieleni.
2. Szczegó³owy zakres prac zosta³ ujêty w dokumentacjach projektowych stanowi±cych za³±cznik nr 4 do SWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowi±cych za³±cznik nr 5 do SWZ, przedmiarach robót stanowi±cych za³±cznik nr 6 do SWZ oraz projektowanych postanowieniach umowy stanowi±cych za³±cznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45112730-1 - Roboty w zakresie kszta³towania dróg i autostrad
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45221113-7 - Roboty budowlane w zakresie mostowych przej¶æ dla pieszych
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej
45232200-4 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 350 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane bêd± nastêpuj±ce kryteria:
1) cena brutto za realizacjê ca³ego przedmiotu zamówienia – 60 pkt;
2) d³ugo¶æ okresu udzielonej gwarancji – 40 pkt.
2. Ocena poszczególnych kryteriów bêdzie obliczana oddzielenie wed³ug nastêpuj±cych zasad i wzoru:
1) cena brutto za realizacjê ca³ego przedmiotu zamówienia – 60 pkt
X
------- x 60 pkt
Y
gdzie: X – cena brutto za realizacjê ca³ego przedmiotu zamówienia oferty
z najni¿sz± cen± brutto za realizacjê ca³ego przedmiotu zamówienia
Y – cena brutto za realizacjê ca³ego przedmiotu zamówienia oferty ocenianej
2) d³ugo¶æ okresu udzielonej gwarancji – 40 pkt
Najkrótszy mo¿liwy okres gwarancji wymagany przez Zamawiaj±cego
to 36 miesiêcy liczone od daty dokonania odbioru koñcowego robót.
Najd³u¿szy mo¿liwy okres gwarancji wymagany przez Zamawiaj±cego
to 60 miesiêcy liczone od daty dokonania odbioru koñcowego robót.
Wykonawca mo¿e zaproponowaæ nastêpuj±ce okresy gwarancji: 36 miesiêcy lub 48 miesiêcy lub 60 miesiêcy liczone od daty dokonania odbioru koñcowego robót.
Faktyczna ilo¶æ punktów zostanie obliczona nastêpuj±co:
– okres gwarancji - 60 miesiêcy – 40 pkt
– okres gwarancji - 48 miesiêcy – 20 pkt
– okres gwarancji - 36 miesiêcy – 0 pkt
W tym kryterium mo¿na maksymalnie uzyskaæ 40 punktów.
Zamawiaj±cy odrzuci jako niezgodn± z tre¶ci± SWZ ofertê Wykonawcy, który zaoferuje okres gwarancji inny ni¿ 36 miesiêcy lub 48 miesiêcy lub 60 miesiêcy liczone od daty dokonania odbioru koñcowego robót.
3. Ocena ofert nast±pi w skali od 0 do 100 pkt.
4. Po dokonaniu oceny ofert przez komisjê przetargow± nast±pi podsumowanie przyznanych punktów w poszczególnych kryteriach, do dwóch miejsc po przecinku. Oferta, która otrzyma najwy¿sz± liczbê punktów, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych przez nich ofert lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ, Wykonawcy s± zobowi±zani do przedstawienia wyja¶nieñ w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego.
6. Zamawiaj±cy poprawi w ofercie:
1) oczywiste omy³ki pisarskie;
2) omy³ki rachunkowe, z uwzglêdnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
3) inne omy³ki polegaj±ce na niezgodno¶ci oferty z dokumentami zamówienia, niepowoduj±ce istotnych zmian w tre¶ci oferty
– niezw³ocznie zawiadamiaj±c o tym Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
7. Je¿eli zaoferowana cena lub jej istotne czê¶ci sk³adowe, wydaj± siê ra¿±co niskie
w stosunku do przedmiotu zamówienia i budz± w±tpliwo¶ci Zamawiaj±cego co do mo¿liwo¶ci wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego lub wynikaj±cymi z odrêbnych przepisów oraz w przypadkach okre¶lonych w art. 224 ust. 2 ustawy, Zamawiaj±cy zwróci siê o udzielenie wyja¶nieñ, w tym z³o¿enie dowodów, dotycz±cych wyliczenia ceny, w szczególno¶ci w zakresie wskazanym w art. 224 ust. 3 ustawy.
8. Obowi±zek wykazania, ¿e oferta nie zawiera ra¿±co niskiej ceny, spoczywa
na Wykonawcy.
9. Odrzuceniu, jako oferta z ra¿±co nisk± cen±, podlega oferta Wykonawcy, który nie udzieli³ wyja¶nieñ w wyznaczonym terminie, lub je¿eli z³o¿one wyja¶nienia wraz z dowodami nie uzasadniaj± podanej w ofercie ceny.
10. Ocena ofert, w oparciu o podane w ust. 1 kryteria, nast±pi na odrêbnym posiedzeniu komisji przetargowej, po otwarciu ofert. Ocenie bêd± podlegaæ wy³±cznie oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone przez Zamawiaj±cego oraz nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy, art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5 i 8 ustawy oraz art. 7 ust. 1 pkt 1 – 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514). Warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz± zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Wykonawcy.2. W zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Wykonawca powinien wykazaæ:
1) nale¿yte wykonanie przez Wykonawcê w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwóch robót budowlanych, tj.:
a) jednej polegaj±cej na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z kostki granitowej o warto¶ci wykonanych robót nie mniejszej ni¿ 500 000,00 z³ brutto (s³ownie: piêæset tysiêcy 00/100) oraz
b) jeden polegaj±cej na remoncie lub przebudowie obiektu mostowego o warto¶ci wykonanych robót nie mniejszej ni¿ 250 000,00 z³ brutto (s³ownie: dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy 00/100),
2) dysponowanie co najmniej:
a) jedn± osob±, przewidzian± do kierowania robotami budowlanymi, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci drogowej,
b) jedn± osob±, przewidzian± do kierowania robotami budowlanymi, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
c) jedn± osob±, przewidzian± do kierowania robotami budowlanymi, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia - o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 12 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia.
2. Na wezwanie Zamawiaj±cego, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ nastêpuj±ce podmiotowe ¶rodki dowodowe w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) wykaz robót budowlanych (zgodnie z za³±cznikiem nr 7 do SWZ) wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat (od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert), a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty, z których wynikaæ bêdzie wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych, tj.:
a) jednej polegaj±cej na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni
z kostki granitowej o warto¶ci wykonanych robót nie mniejszej ni¿ 500 000,00 z³ brutto (s³ownie: piêæset tysiêcy 00/100) oraz
b) jeden polegaj±cej na remoncie lub przebudowie obiektu mostowego
o warto¶ci wykonanych robót nie mniejszej ni¿ 250 000,00 z³ brutto (s³ownie: dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy 00/100).
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz
o którym mowa powy¿ej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
2) wykaz osób (zgodnie z za³±cznikiem nr 9 do SWZ), skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego,
a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj±
o podstawie do dysponowania tymi osobami, z którego wynikaæ bêdzie dysponowanie co najmniej:
a) jedn± osob±, przewidzian± do kierowania robotami budowlanymi, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci drogowej,
b) jedn± osob±, przewidzian± do kierowania robotami budowlanymi, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
c) jedn± osob± przewidzian± do kierowania robotami budowlanymi, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych
i elektroenergetycznych.
3. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ podmiotowych ¶rodków dowodowych wymaganych przez Zamawiaj±cego, w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Przystêpuj±c do prowadzonego postêpowania Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w kwocie – 10 000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy).2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
3. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy 17 9364 0000 2002 0007 2065 0005, zaznaczeniem w tytule przelewu: ,,Wadium – Przebudowa drogi gminnej nr 174503N (ul. M³odzie¿owa w Piszu)”. Wniesienie wadium w pieni±dzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego bêdzie skuteczne z chwil± uznania tego rachunku bankowego kwot± wadium (je¿eli wp³yw ¶rodków pieniê¿nych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego nast±pi przed up³ywem terminu sk³adania ofert).
5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
6. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, je¿eli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 ustawy, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe
z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.
7. Z tre¶ci gwarancji i porêczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 musi wynikaæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, zobowi±zanie gwaranta lub porêczyciela do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego kwoty okre¶lonej w gwarancji lub porêczeniu, w okoliczno¶ciach, o których mowa w ust. 6.
8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy – zostanie odrzucona.
9. Zasady zwrotu wadium okre¶lone zosta³y w art. 98 ust. 1-5 ustawy.
10. Tre¶æ gwarancji wadialnej musi zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji/porêczenia oraz wskazanie ich siedzib,
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem – okre¶lenie przedmiotu zamówienia,
3) kwotê gwarancji/porêczenia, termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia
w formule: „od dnia ……. – do dnia ………”,
4) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia bezwarunkowo i nieodwo³alnie kwoty wskazanej w gwarancji/porêczeniu na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego
w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
Z uwagi na ograniczon± liczb± znaków pozosta³e zapisy zawarte s± w cz. XXIX SWZ.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa wart. 125 ust. 1 ustawy, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z
którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 11 do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia podmiotowy ¶rodek dowodowy, wymieniony w cz. XXII ust. 2 pkt 2 SWZ (tj. na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia), sk³ada ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zawarte s± w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych za³±cznik nr 8 do SWZ.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-05-12 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Oferty nale¿y sk³adaæ za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia na stronie https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-12 10:20
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-06-10
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:
W przypadku podjêcia decyzji o przeprowadzeniu negocjacji w celu ulepszenia tre¶ci ofert, do negocjacji Zamawiaj±cy zaprosi 3 Wykonawców spe³niaj±cych w najwy¿szym stopniu kryteria oceny ofert, które zosta³y opisane w czê¶ci XVII SWZ.Natomiast, w przypadku gdy liczba Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu bêdzie mniejsza ni¿ 3,
Zamawiaj±cy zaprosi wszystkich Wykonawców do negocjacji.
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Zamawiaj±cy informuje, ¿e Wykonawca mo¿e przesy³aæ ustrukturyzowane faktury elektronicznie, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub us³ugi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1666 z pó¼n. zm.), tj. faktury spe³niaj±cewymagania umo¿liwiaj±ce przesy³anie za po¶rednictwem systemu teleinformatycznego, zwanego dalej „platform±”, o których
mowa w art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i us³ug. Zamawiaj±cy informuje, i¿ posiada
konto na platformie, umo¿liwiaj±ce odbiór i przesy³anie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych oraz innych
ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych za swoim po¶rednictwem, a tak¿e przy wykorzystaniu systemuteleinformatycznego obs³ugiwanego przez OpenPEPPOL, której funkcjonowanie zapewnia Minister Rozwoju i Technologii zsiedzib± przy Placu Trzech Krzy¿y 3/5, 00-507 Warszawa.
Platforma dostêpna jest pod adresem: https://efaktura.gov.pl/uslugi-pef/.
Globalny Numer Lokalizacyjny, który oznacza Zamawiaj±cego w sensie formalno-prawnym - 5907699060009.
2. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego z postêpowania o
udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy równie¿:
1) Wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo
wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka,o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego ;
2) Wykonawcê którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniupieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z pó¼n. zm.) jest osoba wymieniona w wykazachokre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego;
3) Wykonawcê którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z pó¼n. zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu
765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz
s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
3. Zamówienie jest dofinansowane z Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg.
INNE PRZETARGI Z PISZA
- Przebudowa drogi gminnej nr 174503N (ul. M³odzie¿owa w Piszu)
- Budowa budynku u¿yteczno¶ci publicznej na dz. o nr geod. 471/11 i 471/12 obrêb Pisz-1
wiêcej: przetargi w Piszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej Nr 311104W - Kossobudy 4 w miejscowo¶ci Kossobudy, gmina Raci±¿ oraz Przebudowa drogi gminnej Nr 311109W Kossobudy - ¯ychowo nr ewid. dzia³ki 15 w m. Kossobudy.
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodoci±gowej na terenie Miasta i Gminy Sanniki
- Rozbudowa gospodarki wodno-¶ciekowej w gminie Lubichowo
- Poprawa gospodarki wodnej w Rozkopaczewie
- Przebudowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 3 w K³obucku
- "Przebudowa drogi gminnej nr 400112W Huta-Leszczyny"
wiêcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.