Ogłoszenie z dnia 2023-05-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00285399/01 - Wynik z dnia 2023-07-03
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa Przedszkola Samorządowego w Różanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RÓŻAN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668344
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Obrońców Różana 4
1.5.2.) Miejscowość: Różan
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-230
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugrozan@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rozan.bipgminy.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa Przedszkola Samorządowego w Różanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-96cb754b-edab-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00205914
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00025549/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Budowa Przedszkola Samorządowego w Różanie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-96cb754b-edab-11ed-9355-06954b8c6cb93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dotyczące korespondencji elektronicznej opisane są w SWZ Rozdział XIII "Sposób komunikacji oraz wyjaśnienia treści SWZ, opis
sposobu przygotowania ofert oraz wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i dokumentów".
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PIOŚ.271.8.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego p.n.: „Budowa
Przedszkola Samorządowego w Różanie”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz informacje dotyczące wykonania zadania zawiera Program Funkcjonalno-
Użytkowy dla zadania budowy budynku przedszkola w miejscowości Różan” stanowiący załącznik nr 12 do niniejszej SWZ
oraz projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik Nr 11 do niniejszej SWZ. Wykonawca jest zobowiązany w
szczególności na etapie projektowania i wykonawstwa do posiadania stosownych atestów, certyfikatów, klasyfikacji
wydanych przez akredytowane jednostki potwierdzających dla przegród zewnętrznych jak i wewnętrznych, stropów oraz
dachu wymagane Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać
budynki i ich usytuowanie dla obiektów ZLII odporności ogniowej.
3. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wszystkie prace, czynności i roboty konieczne dla wykonania zadania
inwestycyjnego, w tym następujące elementy:
1) Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień,
decyzji, pozwoleń oraz zgłoszeń robót;
2) Kompleksowe roboty budowlane w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową;
3) Pełnienie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji robót budowlanych.
Ponadto, o ile dla wykonania robót budowlanych wchodzących w zakres przedmiotu umowy konieczne będzie wykonanie
innych robót, czynności lub uzyskanie zezwoleń, to Wykonawca zrealizuje te roboty i czynności oraz uzyska niezbędne
zezwolenia własnym kosztem i staraniem.
Inwestycję zaplanowano w Różanie powiat makowski, woj. mazowieckie na działce nr: 152/5, o powierzchni 6 214,00m².
Działka bezpośrednio sąsiadująca od północy z działką nr 152/1, na której zlokalizowano szkołę podstawową wraz z halą
sportową, od południowej i wschodniej strony usytuowane są działki drogowe, od zachodu działka graniczy z zabudową
usługową. Rzędne terenu płaskie, wahają się od ok. 117,3 m n.p.m. do 117,9 m n.p.m. Działka we władaniu Gminy Różan.
Aktualnie działka przeznaczona pod planowaną Inwestycję jest zabudowana.
Dla projektowanego budynku przedszkola należy zapewnić zagospodarowanie terenu działki – miejsca parkingowe w ilości
zgodnej z projektem zagospodarowania terenu oraz utwardzone dojścia do budynku, a także zadaszenie nad wejściami
głównymi. Projektowany obiekt należy zaprojektować jako dostępny dla osób niepełnosprawnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212220-4 - Roboty budowlane związane z wielofunkcyjnymi obiektami sportowymi
65000000-3 - Obiekty użyteczności publicznej
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych wRozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Na potwierdzenie spełniania warunku, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że posiadają środki
finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 4 000 000,00 zł oraz są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę/sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 10
000 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Na potwierdzenie spełniania warunku, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że:
dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, pełniącymi funkcję:
a) Projektanta - jedna osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej. Zamawiający
wymaga, aby Projektant posiadał doświadczenie w zakresie zaprojektowania co najmniej dwóch budynków
dwukondygnacyjnych wraz z instalacjami, zagospodarowaniem terenu oraz sieciami zewnętrznymi wykonanymi w
technologii prefabrykowanej opartej o szkielet drewniany zakwalifikowanych do PKOB (pod symbolami 1263; 1264) o
powierzchni użytkowej minimum 1000 m2.
b) Kierownika budowy - jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi.
Zamawiający wymaga, aby Kierownik budowy posiadał co najmniej 5 letnie doświadczenie jako kierownik budowy we
wskazanej specjalności konstrukcyjno –budowlanej oraz pełnił funkcję kierownika budowy na co najmniej dwóch budynkach
dwukondygnacyjnych zakwalifikowanych do PKOB (pod symbolami 1263; 1264) wykonywanych w technologii
prefabrykowanej opartej o konstrukcję drewnianą o powierzchni użytkowej minimum 1000 m2.
c) jedna osoba posiadająca uprawnienia sanitarne w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29
kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w
aktualnym stanie prawnym, uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności,
d) jedna osoba posiadająca uprawnienia elektryczne i AKPiA w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z
dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w
aktualnym stanie prawnym, uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności.
Wszystkie w/w osoby muszą posiadać dokument potwierdzający aktualną przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa.
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, osoby które przed wejściem w życie ustawy PB
uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zgodnie z art.
12 a ustawy PB, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie określone na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy PB, mogą
również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w
odrębnych przepisach. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Zamawiający zaakceptuje uprawnienia
budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w w/w ustawie.
- nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wykonali należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli co najmniej dwa zamówienia, z
których każde obejmowało swoim zakresem budowę budynku dwukondygnacyjnego zakwalifikowanego do PKOB (pod
symbolami 1263; 1264) o konstrukcji drewnianej, prefabrykowanej wraz z instalacją: wodno-kanalizacyjną, centralnego
ogrzewania, wentylacyjną, elektryczną, teletechniczną oraz zagospodarowaniem terenu o powierzchni użytkowej nie
mniejszej niż 2000 m2 o wartości co najmniej 10 000 000,00 zł brutto każde, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa są referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty.
W przypadku podania kwot w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według
średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli
w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona
odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do
warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców z
wyjątkiem warunku dotyczącego doświadczenia Wykonawcy w realizacji ww. robót budowlanych, który musi się wykazać co
najmniej jeden z wykonawców składających ofertę (jeden z członków konsorcjum).
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
ubiegający się o udzielenie zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli
posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub
zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację
zamówienia.
6. Ocena spełniania warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w
oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcyzłotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z
2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Różanie nr 79 8925 0006 0000
0143 2000 0050 z dopiskiem "Wadium: „Budowa Przedszkola Samorządowego w Różanie".
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci
elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w
ustawie PZP.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż
pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Różan ul. Plac Obrońców Różana 4, 06-230 Różan
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy PZP), Zamawiający
wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji)
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza
ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium
nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98
ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkachokreślonych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 11 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie
uregulowanym w art. 438 oraz 454-455 ustawy PZP oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 11 do
SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-22 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-20
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.