Ogłoszenie z dnia 2024-02-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00079229/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-30
- 2024/BZP 00088512/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-02
- 2024/BZP 00104226/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-13
- 2024/BZP 00191220/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa nowego oświetlenia na terenie Gminy Kunice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kunice
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Kunice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647475
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gwarna 1
1.5.2.) Miejscowość: Kunice
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-216
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 76/8575322
1.5.8.) Numer faksu: 76/8575482
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.grzeszyk@kunice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kunice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8764301.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa nowego oświetlenia na terenie Gminy Kunice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7ea4f1c1-b53f-11ee-b628-1a85378e6c0a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00216225
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00049850/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa nowego oświetlenia na terenie Gminy Kunice
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00079229
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) Zadanie nr 1 polegające na budowie oświetlenia drogowego na terenie Gminy Kunice w miejscowości Spalona wzdłuż ul. Rybińskiej, dz. nr 286, 181/3 obręb 0009 Spalona, w zakresie budowy linii kablowej oświetlenia ulicznego ~ 1755 m, montażu słupów oświetleniowych (55 szt.) wraz z oprawami (55 szt.) oraz montażem szafki oświetleniowej. Zadanie realizowane na podstawie uzyskanego przez Zamawiającego pozwolenia na budowę.
b) Zadanie nr 2 polegające na budowie oświetlenia drogowego w miejscowości Grzybiany ul. Ogrodowa - II etap, dz. nr 451 obręb 0003 Grzybiany, w zakresie budowy linii kablowej oświetlenia ulicznego ~ 437 m, montażu słupów oświetleniowych (14 szt.) wraz z oprawami (14 szt.) oraz montażem szafki oświetleniowej. Zadanie realizowane na podstawie uzyskanego przez Zamawiającego pozwolenia na budowę.
c) Zadanie nr 3 polegające na budowie oświetlenia drogowego w miejscowości Grzybiany ul. Topolowa, dz. nr 93/8, 829/15, 102/5, 103/3, 108/18, 102/8, 103/4, 90/4 obręb 0003 Grzybiany, w zakresie budowy linii kablowej oświetlenia ulicznego ~ 481 m, montażu słupów oświetleniowych (14 szt.) wraz z oprawami (14 szt.). Zadanie realizowane na podstawie uzyskanego przez Zamawiającego pozwolenia na budowę.
d) Zadanie nr 4 polegające na budowie oświetlenia drogowego w miejscowości Grzybiany ul. Lipowa, dz. nr 6/4, 10/18, 10/23, 17/8 obręb 0003 Grzybiany, w zakresie budowy linii kablowej oświetlenia ulicznego ~ 325 m, montażu słupów oświetleniowych (9 szt.) wraz z oprawami (9 szt.). Zadanie realizowane na podstawie uzyskanego przez Zamawiającego pozwolenia na budowę.
e) Zadanie nr 5 polegające na budowie oświetlenia drogowego w miejscowości Grzybiany ul. Polna dz. nr 447 obręb 0003 Grzybiany, w zakresie budowy linii kablowej oświetlenia ulicznego ~ 173 m, montażu słupów oświetleniowych (4 szt.) wraz z oprawami (4 szt.). Zadanie realizowane na podstawie uzyskanego przez Zamawiającego braku sprzeciwu w zakresie wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę.
f) Zadanie nr 6 polegające na budowie oświetlenia drogowego w miejscowości Grzybiany ul. Łąkowa, dz. nr 24/5, 66/5, 65/4, 67/7, 68/4, 69/6, 70/8, 70/11, 71/3, 72/3, 73/3, 74/3, 75/4, 841/5, 77/13 obręb 0003 Grzybiany, w zakresie budowy linii kablowej oświetlenia ulicznego ~ 480 m, montażu słupów oświetleniowych (17 szt.) wraz z oprawami (17 szt.). Zadanie realizowane jako „zaprojektuj i wybuduj” wraz z uzyskaniem przez Wykonawcę braku sprzeciwu do wykonania robót budowlanych lub decyzji pozwolenia na budowę.
Szczegóły w zakresie przedmiotu zamówienia znajdują się w dokumentacji postępowania dostępnej na stronie prowadzonego postępowania.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W art. 16 pkt 1) ustawy pzp ustawodawca wyartykułował fundamentalną zasadę obowiązującą w systemie udzielania zamówień publicznych tj. wskazał, że Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Zamawiający zobowiązany jest także do zachowania zasady proporcjonalności. Stąd też fakt naruszenia zasad udzielania zamówień publicznych, które realnie zawęziło krąg podmiotów, które złożyły w tym postępowaniu oferty, należy uznać za wadę tego postępowania.W ramach uzasadnienia faktycznego należy wskazać, że w dniu 15 lutego 2024r. jeden z Wykonawców przesłał do Zamawiającego pytanie z wnioskiem o przedłużenie terminu składania ofert (…) W dniu 15 lutego 2024r. Zamawiający przygotował odpowiedź dla Wykonawców z zamiarem jej publikacji na stronie prowadzonego postępowania, wskazując że mając na względzie umożliwienie złożenia oferty przez jak najszerszą ilość Wykonawców Zamawiający zmienia termin składania ofert, otwarcia ofert oraz związania ofertą. Wyznaczone nowe terminy wynosiły odpowiednio 21 luty 2024r. godzina 10:00, 21 luty 2024r. godzina 10:05 oraz 21 marca 2024r. (…)
Urząd Zamówień Publicznych z uwagi na trwającą awarię nie dokonał publikacji zmiany ogłoszenia o zamówieniu co najmniej do dnia 16 lutego 2024r. do godziny 12:45:07. Dopiero dnia 19 lutego 2024r. Zamawiający stwierdził publikację ogłoszenia o zmianie ogłoszenia nr 2024/BZP 00191220/01 z dnia 15.02.2024r. Pomimo systemowej daty, którą zarejestrowała platforma prowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych, faktyczna data publikacji nie nastąpiła do pierwotnie wyznaczonego terminu składania ofert tj. do 16 lutego do godziny 10:00.
W związku z powyższym Zamawiający nie miał możliwości umieścić na stronie prowadzonego postępowania zmienionej dokumentacji oraz w konsekwencji Wykonawcy nie mieli technicznej możliwości złożenia oferty w nowym terminie tj. do 21 lutego 2024 do godziny 10:00
Zgodnie z art. 271 ustawy pzp Zamawiający niezwłocznie po zamieszczeniu zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnia lub przekazuje ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w sposób, o którym mowa w art. 270 ust. 1 lub 2 ustawy pzp o ile opublikował ogłoszenie o zamówieniu w ten sposób. Zamawiający nie ma więc możliwości zmiany ustalonych terminów w postępowaniu, warunków udziału w postępowaniu czy oceny ofert przed faktycznym dokonaniem publikacji ogłoszenia o zamianie ogłoszenia (…)
W wyniku opisanych zdarzeń Zamawiający dokonał otwarcia ofert w pierwotnie wyznaczonym dniu tj. 16 lutego po godzinie 10:00.
Natomiast późniejsza publikacja zmiany ogłoszenia o zmianie ogłoszenia dokonana przez Urząd Zamówień Publicznych z datą wsteczną wprowadziła w błąd Wykonawców, którzy mogli mieć możliwość złożenia ofert w zmienionym terminie tj. do dnia 21 lutego 2024r. godzina 10:00, co należy rozumieć także poprzez potencjalną możliwość, którą każdy z Wykonawców mógł wykorzystać tj. złożyć ofertę lub przy otrzymaniu dodatkowych wycen od producentów komponentów lub wycofać ofertę wcześniej złożoną i ją zmienić.
W ramach uzasadnienia prawnego należy dodać, że nie jest zgodne z przepisami ustawy pzp udzielenie zamówienia wykonawcy, który został wybrany w ramach procedury dotkniętej wadą, polegającą na niezachowaniu w postępowaniu przestrzegania zgodności z zasadami naczelnymi ustawy pzp, a więc zasadą uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców i zasadą proporcjonalności. Zasady te, a zwłaszcza zasada uczciwej konkurencji, mają bowiem charakter zasad fundamentalnych dla udzielania zamówień publicznych. Stąd fakt naruszenia ustawy pzp skutkujący realnym zawężeniem kręgu podmiotów, które złożyły w tym postępowaniu oferty, należy uznać za fundamentalną wadę tego postępowania.
Pełne uzasadnienie dostępne jest na stronie prowadzonego postępowania tj. https://platformazakupowa.pl/transakcja/876430
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Rozbudowa sieci rozdzielczej nN, oświetlenia i monitoringu (etap pierwszy)"
- Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Waganiec
- Zakup sprzętu i aparatury medycznej oraz dostosowanie infrastruktury medycznej, technicznej i logistycznej do prowadzenia Oddziału Geriatrii
- Przebudowa otwartych zbiorników retencyjnych na terenie Gminy Jelcz-Laskowice w formule zaprojektuj i wybuduj w podziale na 4 zadania
- Budowa oświetlenia drogowego w m. Pieszcz
- Zaprojekt., wykonanie robót bud. zw. z przebudową parteru bud. ŻCOP-segm. "D" wraz ze zmianą spos. użytkow. pomieszcz. na pomieszcz. Centrum Zdrowia Psychicznego, budowa szybu windowego, montaż windy
więcej: Lampy i oprawy oświetleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.