Ogłoszenie z dnia 2021-10-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00216962/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-06
- 2021/BZP 00231163/01 - Modyfikacja z dnia 2021-10-13
- 2021/BZP 00263653/01 - Wynik z dnia 2021-11-09
- 2021/BZP 00277283/01 - Wynik z dnia 2021-11-21
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
5 Zadań (...) realizowane w ramach przedsięwzięcia pod nazwą: „Wzrost dostępności placówki SPZOZ w Ogrodzieńcu dla osób ze szczególnymi potrzebami.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Ogrodzieńcu
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276985281
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Plac Wolności 23
1.4.2.) Miejscowość: Ogrodzieniec
1.4.3.) Kod pocztowy: 42-440
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.4.7.) Numer telefonu: +48 32 6732021 wew. 24
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: grzanka.aneta@gmail.com
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.spzoz.ogrodzieniec.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00233566
2.2.) Data ogłoszenia: 2021-10-18
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu,3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00216962/02
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 02
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1) Przed zmianą:
Zadanie nr 1:
Doposażenie gabinetu w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności, tj:
- Stół do badań - szt. 9:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. trzyczęściowy wielofunkcyjny; .
4. elektryczna regulacja wysokości - zakres regulacji umożliwiający umieszczenie pacjenta do minimalnego poziomu 46 cm i umożliwiający umieszczenie pacjenta w pozycji Trendelenburga i anty-Trendelenburga;
5. trzy sekcyjny z zagłówkiem;
6. regulacja zagłówka i podnóżka;
7. system kółek jezdnych oraz hamulce blokujące koła;
8. obciążenie do min. 260kg;
9. wymiary: (długość: min. 186 cm, max.200cm; szerokość: min. 60 cm max. 65cm);
10. uchwyt na ręcznik papierowy.
- Fotel zabiegowy z wieszakiem na podkład- szt. 1;
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. wysokość regulowana pilotem;
4. oparcie regulowane za pomocą sprężyn gazowych;
5. regulowane podłokietniki;
6. podnóżek regulowany za pomocą sprężyn gazowych.
7. wysokość regulowana pilotem;
- Podnośnik jezdny - szt. 1:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. transport pacjenta w pozycji stojącej;
4. elektryczna regulacja wysokości;
5. regulacja rozstawu ramion jezdnych;
6. udźwig do min. 170 kg;
7. regulacja szerokości podstawy – zakres regulacji: min. 54cm - 95cm;
8. zakres podnoszenia min. od 72cm do 165 cm.
- Podnośnik z elektryczną regulacją wysokości i regulacją rozstawu ramion jezdnych - szt. 1:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. podnośnik jezdny;
4. podnoszenie pacjenta bezpośrednio z podłogi;
5. elektryczna regulacja rozstawu nóg;
6. regulacja podstawy od min. 55 cm. do 92cm;
7. zakres podnoszenia min. od: 44 cm do 178 cm;
8. waga podnośnika do 70kg;
9. udźwig do min. 175 kg.
Po zmianie:
Zadanie nr 1:
Doposażenie gabinetu w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności, tj:
- Stół do badań - szt. 9:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. trzyczęściowy wielofunkcyjny; .
4. elektryczna regulacja wysokości - zakres regulacji umożliwiający umieszczenie pacjenta do minimalnego poziomu 46 cm i umożliwiający umieszczenie pacjenta w pozycji Trendelenburga i anty-Trendelenburga;
5. trzy sekcyjny z zagłówkiem;
6. regulacja zagłówka i podnóżka;
7. system kółek jezdnych oraz hamulce blokujące koła;
8. obciążenie do min. 250kg;
9. wymiary: (długość: min. 186 cm, max.200cm; szerokość: min. 60 cm max. 65cm);
10. uchwyt na ręcznik papierowy.
- Fotel zabiegowy z wieszakiem na podkład- szt. 1;
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. wysokość regulowana pilotem;
4. oparcie regulowane za pomocą sprężyn gazowych;
5. regulowane podłokietniki;
6. podnóżek regulowany za pomocą sprężyn gazowych.
7. wysokość regulowana pilotem;
- Podnośnik jezdny - szt. 1:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. transport pacjenta w pozycji stojącej;
4. elektryczna regulacja wysokości;
5. regulacja rozstawu ramion jezdnych;
6. udźwig do min. 150 kg;
7. regulacja szerokości podstawy – zakres regulacji: min. 56cm - 93cm;
8. zakres podnoszenia min. od 77 cm do 165 cm.
- Podnośnik z elektryczną regulacją wysokości i regulacją rozstawu ramion jezdnych - szt. 1:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. podnośnik jezdny;
4. podnoszenie pacjenta bezpośrednio z podłogi;
5. elektryczna regulacja rozstawu nóg;
6. regulacja podstawy od min. 55 cm. do 92cm;
7. zakres podnoszenia min. od: 44 cm do 178 cm;
8. waga podnośnika do 70kg;
9. udźwig do min. 175 kg.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2) Przed zmianą:
Zadane nr 2:
Doposażenie gabinetu ginekologicznego w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności:
Fotel ginekologiczny - 1 szt.:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. przeznaczenie: różne tryby zabiegów ginekologicznych;
4. elektryczna regulacja wysokości - zakres regulacji: min. od 86 cm do 106 cm;
5. sterowanie fotelem za pomocą ręcznego lub nożnego sterownika;
6. szerokość siedziska do min. 70 cm;
7. oparcie z elektryczną regulacją wysokości min. od 5o do 50o.
8. możliwość przesunięcia i podparcia nóg.
Po zmianie:
Zadane nr 2:
Doposażenie gabinetu ginekologicznego w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności:
Fotel ginekologiczny - 1 szt.:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. przeznaczenie: różne tryby zabiegów ginekologicznych;
4. elektryczna regulacja wysokości - zakres regulacji: min. od 86 cm do 95 cm;
5. sterowanie fotelem za pomocą ręcznego lub nożnego sterownika;
6. szerokość siedziska do min. 70 cm;
7. oparcie z elektryczną regulacją wysokości min. od 5o do 50o.
8. możliwość przesunięcia i podparcia nóg.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 3) Przed zmianą:
Zadanie nr 3:
Doposażenie gabinetu zabiegowego w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności, tj:
- Fotel do pobierania krwi - 1 szt.:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. stanowisko do pobierania krwi;
4. elektryczna regulacja wysokości – zakres regulacji min. od 58 cm do 87 cm;
5. regulacja kąta siedziska;
6. funkcja regulacji podłokietników (regulacja obrotu, wysokości oraz nachylenia);
7. wklęsły kształt podłokietników stabilizujący kończynę;
8. regulacja kąta oparcia pleców;
9. szerokość siedziska min. 60 cm;
10. dopuszczalne obciążenie do min. 180 kg;
11. wyposażony w system jezdny uruchamiany dźwignią nożną;
12. hydrauliczna regulacja oparcia i siedziska.
Po zmianie:
Zadanie nr 3:
Doposażenie gabinetu zabiegowego w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności, tj:
- Fotel do pobierania krwi - 1 szt.:
1. Fabrycznie nowy/e
2. Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
3. stanowisko do pobierania krwi;
4. elektryczna regulacja wysokości – zakres regulacji min. od 60 cm do 85 cm;
5. regulacja kąta siedziska;
6. funkcja regulacji podłokietników (regulacja obrotu, wysokości oraz nachylenia);
7. wklęsły kształt podłokietników stabilizujący kończynę;
8. regulacja kąta oparcia pleców;
9. szerokość siedziska min. 60 cm;
10. dopuszczalne obciążenie do min. 180 kg;
11. wyposażony w system jezdny uruchamiany dźwignią nożną;
12. hydrauliczna regulacja oparcia i siedziska.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 5) Przed zmianą:
Zadanie nr 5:
Doposażenie gabinetów w brakujący sprzęt medyczny:
Fabrycznie nowy/e
Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
- Defibrylator AED - szt. 1:
1. zewnętrzny, publiczny defibrylator AED;
2. funkcja analizy rytmu serca i podawania impulsu defibrylacyjnego, pozwalającego przywrócić prawidłowy rytm serca;
3. odporny na pył i wilgoć;
4. dwufazowy impuls defibrylacyjny – energia dla dzieci i dorosłych;
5. energia wstrząsu: dzieci 50J / dorośli: 150J;
6. pojemność baterii: minimum 200 defibrylacji lub 4 godziny pracy;
7. elektrody oraz baterie litowe - żywotność baterii: min. 4 lata;
8. wbudowany metronom i polecenia głosowe umożliwiające prowadzenie akcji ratowniczej;
9. waga (do max. 2kg);
10. wyposażony w elektrody będące jednocześnie czujnikiem EKG;
11. elektrody do wykonania defibrylacji dla dzieci i dorosłych.
- Ciśnieniomierz naramienny elektroniczny - szt. 10:
1. automatyczny, cyfrowy z wyświetlaczem LCD;
2. funkcja wykrywania objawów arytmii;
3. pomiar ciśnienia krwi i tętna;
4. pompowanie mankietu;
5. min. dwa kanały pomiarowe dla dwóch osób;
6. pamięć wyników wraz z godziną i datą pomiaru;
7. ochrona przed nadmiernym napompowaniem mankietu;
8. automatyczna funkcja szybkiego spuszczania powietrza;
9. standardowy mankiet na ramię;
10. zakres pomiarowy ciśnienia: od 0 do 300mmHg.
- Lampa Zabiegowa LED bezcieniowa+ statyw jezdny - szt. 6;
1. bezcieniowa;
2. technologia LED;
3. elastyczne ramię o długości min. 650 mm zapewniające swobodny ruch we wszystkich płaszczyznach;
4. statyw jezdny;
5. wierne oddawanie kolorów (wysoka temperatura barwowa min. 5500 stopni K);
6. natężenie światła w odległości 30cm: min. 50.000 lux.
- Nosze transportowe - szt. 1:
1. składane w krzesełko;
2. wyposażone w pasy stabilizujące;
3. wymiary po rozłożeniu: 188x50x20 cm (+/-10cm);
4. wymiary po złożeniu: 104x55x22 cm (+/-10cm);
5. udźwig: min. 159 kg;
6. waga noszy: do max. 14kg.
- Spirometr - szt. 1:
1. ekran dotykowy kolorowy – min. 7 cali;
2. wyposażony w drukarkę termiczną – szerokość papieru min. 112 mm;
3. prezentacja krzywych przepływ - objętość w czasie rzeczywistym;
4. wbudowany system motywacyjny dla dzieci;
5. pomiar za pomocą cyfrowych turbin;
6. wewnętrzny czujnik temperatury: półprzewodnik 0-45o;
7. możliwość korzystania z turbin jednorazowych i wielokrotnego użytku;
8. waga: do max. 3,5kg;
9. akumulator ładowany z sieci;
10. Wyświetlacz graficzny – min. 800 x 480 pixele.
- Waga elektroniczna do wózków inwalidzkich - szt. 1:
wyposażona w wytrzymałą poręcz;
uniwersalne zastosowanie;
czytelny wyświetlacz;
maksymalne obciążenie min. 300 kg;
funkcje: TARA, HOLD, BMIF.
- Waga kolumnowa ze wzrostomierzem - szt. 8:
1. wyposażona w rolki lub stopki;
2. wyposażona we wzrostomierz;
3. wyświetlacz;
4. obciążenie maksymalne: min. 200 kg;
5. zasilanie bateryjne i sieciowe;
6. wyposażona w zasilacz sieciowy;
7. wymiary: (szer. 294 x wys. 831 x gł. 417 mm) +/-10%;
8. wymiary platformy (szer. 272 x wys. 75 x 280 mm) +/-10%;
9. funkcje TARA ,HOLD, BMI;
10. wzrostomierz mierzący min. od 60 cm do 210 cm;
11. dokładność min. 100 g w całym zakresie pomiaru.
- Wózek Inwalidzki - szt. 2:
1. maksymalna waga użytkownika: min. 120 kg;
2. szerokość użytkowa siedziska: min. 50 cm;
3. głębokość użytkowa siedziska: min. 40 cm;
4. szerokość całkowita wózka: max. 67 cm;
5. długość całkowita z podnóżkiem: 101cm (+/- 10 cm);
6. szerokość wózka po złożeniu: 27cm (+/- 5 cm);
7. wysokość oparcia: 45cm (+/- 3 cm);
8. średnica kół tylnych: 60 cm (+/- 2cm);
9. średnica kół przednich: 19 cm (+/- 2cm);
10. koła pełne;
11. waga wózka: do max. 18,5 kg;
12. składana rama stalowa o konstrukcji krzyżakowej;
13. uchylne podłokietniki;
14. podnóżki odchylane i demontowane;
15. wyposażony w hamulce stalowe z regulacją docisku;
16. ergonomiczne uchwyty z hamulcami;
17. kolor ramy – srebrny metalik;
18. antybakteryjne siedzisko i oparcie.
- Ciśnieniomierz stacjonarny - szt. 1:
1. pamięć pomiaru co najmniej 2 użytkowników;
2. zakres pomiaru: ciśnienie min. 30-280 mmHg; tętno min. 40-199 uderzeń na minutę;
3. wyświetlacz LCD;
4. dokładność ciśnienia min. +/-5%;
5. zasilanie bateryjne i sieciowe;
6. automatyczny.
- Maska twarzowa do prowadzenia oddechu zastępczego - szt. 26:
Maska silikonowa, zapakowana w bezpieczny do przechowywania pojemnik.
Rozmiary:
Nr 0 - szt. 2;
Nr 1 - szt. 2;
Nr 2 - szt. 10;
Nr 3 - szt. 10;
Nr 4 - szt. 2.
- Otoskop światłowodowy z bezobsługowym oświetleniem LED - szt. 6:
1. transmisja jasnego (białego) światła;
2. min. 3-krotne powiększenie obiektywu obrotowego;
3. żarówka LED;
4. wytrzymałość diody LED (min. 50.000 godzin pracy);
5. oświetlenie pozwalające na nieprzerwaną pracę min. 10 godzin;
6. zasilanie bateryjne.
- Pulsoksymetr napalcowy - szt. 7:
1. przeznaczony dla dorosłych i dzieci;
2. pomiar SpO2;
3. wyświetlacz;
4. klipsowy na palec;
5. funkcja automatycznego wyłączenia się.
- Skaner naczyń krwionośnych - szt. 1:
1. lokalizacja żył powierzchniowych;
2. wbudowany ekran;
3. rejestracja naczyń powierzchniowych w czasie rzeczywistym;
4. różne tryby pracy;
5. min. 5-kolorów;
6. min. 4 poziomu jasności;
7. wbudowany akumulator umożliwiający użytkowanie niezależne od zasiania sieciowego;
8. ładowarka stacjonarna;
9. bateria litowo-jonowa;
10. czas pracy do min. 180 min. przy pełnym naładowaniu z włączonym podświetleniem żył;
11. czas ładowania: max. 3 godziny;
12. cyfrowy.
- Termometr bezdotykowy - szt. 8:
1. elektroniczny;
2. bezkontaktowy;
3. zakres pomiaru temp. ciała: min. od 32oC do 43 oC;
4. podświetlany wyświetlacz.
- Elektroniczna waga niemowlęca - szt. 1:
1. nośność: min. 20 kg;
2. podziałka: min. 5 g max.10 g < 10 kg > min. 10 g max. 20 g;
3. funkcje min.: TARA, HOLD, BMIF;
4. wyświetlacz LCD;
5. automatyczne wyłączanie;
6. zasilanie bateryjne oraz sieciowe (zasilacz w zestawie).
- Elektrokardiograf - szt. 2:
1. przenośny;
2. aparat min. 12-kanałowy;
3. wyświetlacz;
4. klawiatura;
5. możliwość przesyłania wyników w standardzie HL7 poprzez sieć internet;
6. urządzenie pozwala wykonać badanie EKG automatycznie oraz manualnie;
7. drukowanie wybranej grupy;
8. regulacja długości zapisu;
9. umożliwiający zmianę ilości odprowadzeni;
10. wyposażenie:
- kabel do EKG KEKG,
- elektrody przyssawkowe – 2 komplety,
- elektrody kończynowe klipsowe – 2 komplety,
- żel EKG 250g,
11. walizka na sprzęt medyczny;
12. umożliwiający wykonanie do min. 130 badań w trybie pracy akumulatorowej;
13. wydruk w trybie: 1, 3, 6 lub 12 przebiegów EKG, drukowanie wybranej grupy;
14. kabel uziemiający w zestawie.
- Bilirubinomet - miernik żółtaczki dla noworodków - szt. 1:
1. zasilanie za pomocą baterii lub za pomocą akumulatora;
2. zakres pomiarowy od min. 0.0 mg/dl do 30.0 mg/dl;
3. dokładność – nie gorsza niż 1,0 mg/dl dla wartości fizjologicznych oraz 1,5 mg/dl dla wartości bilirubiny powyżej normy;
4. czas pomiaru max. 10 sekund;
5. wyposażony w wyświetlacz LCD, baterie.
Przewijak dla dzieci - szt. 2:
1. przeznaczony do zabiegów pielęgnacyjnych;
2. blat stolika zabezpieczony z trzech stron miękkim materiałem umożliwiającym dezynfekcję, wyposażony w wyjmowany materac;
3. stelaż wykonany z wytrzymałych rur stalowych;
4. wysokość całkowita: od min. 79cm do max. 91cm;
5. szerokość blatu: od min. 80 cm do max. 100cm;
6. głębokość całkowita blatu: od min. 65cm do max. 75 cm.
- Torba lekarza + wyposażenie, duża - szt. 3:
1. pas nośny odpinany, regulowany z naramiennikiem;
2. uszy spinane rączką;
3. wnętrze torby wyposażone w przegrody i kieszenie;
4. boczne kieszenie;
5. min. 5 kieszonek w głównej komorze zamykanych na gumki;
6. na klapie min. 2 kieszenie zamykane na suwak;
7. min. 2 boczne kieszenie, w których znajdują się przegrody segregacyjne zamykane na zamek;
8. wyposażona w ruchome ampularium (min. 14 dużych i min. 22 małe ampułki);
9. dno torby usztywnione, zabezpieczone gumowymi stopkami;
10. oznakowanie krzyż św. Andrzeja i taśma odblaskowa biała;
11. pojemność: min. 30 litrów;
12. ciężar: do 1 kg;
13. kolory: czerwony.
- Kula łokciowa z podwójną regulacją wysokości z podpórką odchylaną - szt. 2:
1. min. podwójna regulacja wysokości;
2. podpórka odchylana;
3. miękki uchwyt;
4. min. dwa odblaski;
5. nasadka/stopka wzmocniona podkładką stalową;
6. anodowane aluminium;
7. waga do max. 0,60 kg;
8. masa użytkownika do min. 130 kg.
- Stojak na kule - szt. 2:
1. stojak powinien pomieścić 25 szt. lasek/kul;
2. wykonany ze stali, malowany epoksydowo.
- Przewijak pielęgnacyjny - szt. 1:
1. przeznaczony do pielęgnacji pacjentów wymagających szczególnej opieki;
2. hydrauliczna lub elektryczna regulacja wysokości;
3. koła z hamulcami lub antypoślizgowe stopki;
4. dane techniczne:
długość: 200 cm (+/- 10 cm),
wysokość regulowana: zakres regulacji min.: 49-90 cm,
szerokość stołu: 95-120 cm,
waga pacjenta – do min. 300 kg.
Ze względu na ogr. ilość znaków cd w sekcji Informacje dodatkowe oraz w sekcji Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Po zmianie:
Zadanie nr 5:
Doposażenie gabinetów w brakujący sprzęt medyczny:
Fabrycznie nowy/e (dot. wszystkich sprzętów w Zad. 5)
Minimalny (wymagany) okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru. (dot. wszystkich sprzętów w Zad. 5).
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia. (dot. wszystkich sprzętów w Zad. 5).
- Defibrylator AED - szt. 1:
1. zewnętrzny, publiczny defibrylator AED;
2. funkcja analizy rytmu serca i podawania impulsu defibrylacyjnego, pozwalającego przywrócić prawidłowy rytm serca;
3. odporny na pył i wilgoć;
4. dwufazowy impuls defibrylacyjny – energia dla dzieci i dorosłych;
5. energia wstrząsu: dzieci 50J / dorośli: 150J;
6. pojemność baterii: minimum 200 defibrylacji lub 4 godziny pracy;
7. elektrody oraz baterie litowe - żywotność baterii: min. 4 lata;
8. wbudowany metronom i polecenia głosowe umożliwiające prowadzenie akcji ratowniczej;
9. waga (do max. 2kg);
10. wyposażony w elektrody będące jednocześnie czujnikiem EKG;
11. elektrody do wykonania defibrylacji dla dzieci i dorosłych.
- Ciśnieniomierz naramienny elektroniczny - szt. 10:
1. automatyczny, cyfrowy z wyświetlaczem LCD;
2. funkcja wykrywania objawów arytmii;
3. pomiar ciśnienia krwi i tętna;
4. pompowanie mankietu;
5. min. dwa kanały pomiarowe dla dwóch osób;
6. pamięć wyników wraz z godziną i datą pomiaru;
7. ochrona przed nadmiernym napompowaniem mankietu;
8. automatyczna funkcja szybkiego spuszczania powietrza;
9. standardowy mankiet na ramię;
10. zakres pomiarowy ciśnienia: min. od 0 do 280mmHg.
- Lampa Zabiegowa LED bezcieniowa+ statyw jezdny - szt. 6;
1. bezcieniowa;
2. technologia LED;
3. elastyczne ramię o długości min. 650 mm zapewniające swobodny ruch we wszystkich płaszczyznach;
4. statyw jezdny;
5. wierne oddawanie kolorów (wysoka temperatura barwowa min. 5500 stopni K);
6. natężenie światła w odległości 30cm: min. 50.000 lux.
- Nosze transportowe - szt. 1:
1. składane w krzesełko;
2. wyposażone w pasy stabilizujące;
3. wymiary po rozłożeniu: 188x50x20 cm (+/-10cm);
4. wymiary po złożeniu: 104x55x22 cm (+/-10cm);
5. udźwig: min. 159 kg;
6. waga noszy: do max. 14kg.
- Spirometr - szt. 1:
1. ekran dotykowy kolorowy – min. 7 cali;
2. wyposażony w drukarkę termiczną – szerokość papieru min. 112 mm;
3. prezentacja krzywych przepływ - objętość w czasie rzeczywistym;
4. wbudowany system motywacyjny dla dzieci;
5. pomiar za pomocą cyfrowych turbin;
6. wewnętrzny czujnik temperatury: półprzewodnik 0-45o;
7. możliwość korzystania z turbin jednorazowych i wielokrotnego użytku;
8. waga: do max. 3,5kg;
9. akumulator ładowany z sieci;
10. Wyświetlacz graficzny – min. 800 x 480 pixele.
- Waga elektroniczna do wózków inwalidzkich - szt. 1:
wyposażona w wytrzymałą poręcz;
uniwersalne zastosowanie;
czytelny wyświetlacz;
maksymalne obciążenie min. 300 kg;
funkcje: TARA, HOLD, BMIF.
- Waga kolumnowa ze wzrostomierzem - szt. 8:
1. wyposażona w rolki lub stopki;
2. wyposażona we wzrostomierz;
3. wyświetlacz;
4. obciążenie maksymalne: min. 200 kg;
5. zasilanie bateryjne i sieciowe;
6. wyposażona w zasilacz sieciowy;
7. wymiary: (szer. 294 x wys. 831 x gł. 417 mm) +/-10%;
8. wymiary platformy (szer. 272 x wys. 75 x 280 mm) +/-10%;
9. funkcje TARA ,HOLD, BMI;
10. wzrostomierz mierzący min. od 60 cm do 210 cm;
11. dokładność min. 100 g w całym zakresie pomiaru.
- Wózek Inwalidzki - szt. 2:
1. maksymalna waga użytkownika: min. 120 kg;
2. szerokość użytkowa siedziska: min. 50 cm;
3. głębokość użytkowa siedziska: min. 40 cm;
4. szerokość całkowita wózka: max. 67 cm;
5. długość całkowita z podnóżkiem: 101cm (+/- 10 cm);
6. szerokość wózka po złożeniu: 27cm (+/- 5 cm);
7. wysokość oparcia: 45cm (+/- 3 cm);
8. średnica kół tylnych: 60 cm (+/- 2cm);
9. średnica kół przednich: 19 cm (+/- 2cm);
10. koła pełne;
11. waga wózka: do max. 18,5 kg;
12. składana rama stalowa o konstrukcji krzyżakowej;
13. uchylne podłokietniki;
14. podnóżki odchylane i demontowane;
15. wyposażony w hamulce stalowe z regulacją docisku;
16. ergonomiczne uchwyty z hamulcami;
17. kolor ramy – srebrny metalik;
18. antybakteryjne siedzisko i oparcie.
- Ciśnieniomierz stacjonarny - szt. 1:
1. pamięć pomiaru co najmniej 2 użytkowników;
2. zakres pomiaru: ciśnienie min. 30-280 mmHg; tętno min. 40-199 uderzeń na minutę;
3. wyświetlacz LCD;
4. dokładność ciśnienia min. +/-5%;
5. zasilanie bateryjne i sieciowe;
6. automatyczny.
- Maska twarzowa do prowadzenia oddechu zastępczego - szt. 26:
Maska silikonowa, zapakowana w bezpieczny do przechowywania pojemnik.
Rozmiary:
Nr 0 - szt. 2;
Nr 1 - szt. 2;
Nr 2 - szt. 10;
Nr 3 - szt. 10;
Nr 4 - szt. 2.
- Otoskop światłowodowy z bezobsługowym oświetleniem LED - szt. 6:
1. transmisja jasnego (białego) światła;
2. min. 3-krotne powiększenie obiektywu obrotowego;
3. żarówka LED;
4. wytrzymałość diody LED (min. 50.000 godzin pracy);
5. oświetlenie pozwalające na nieprzerwaną pracę min. 10 godzin;
6. zasilanie bateryjne.
- Pulsoksymetr napalcowy - szt. 7:
1. przeznaczony dla dorosłych i dzieci;
2. pomiar SpO2;
3. wyświetlacz;
4. klipsowy na palec;
5. funkcja automatycznego wyłączenia się.
- Skaner naczyń krwionośnych - szt. 1:
1. lokalizacja żył powierzchniowych;
2. wbudowany ekran;
3. rejestracja naczyń powierzchniowych w czasie rzeczywistym;
4. różne tryby pracy;
5. min. 5-kolorów;
6. min. 4 poziomu jasności;
7. wbudowany akumulator umożliwiający użytkowanie niezależne od zasiania sieciowego;
8. ładowarka stacjonarna;
9. bateria litowo-jonowa;
10. czas pracy do min. 180 min. przy pełnym naładowaniu z włączonym podświetleniem żył;
11. czas ładowania: max. 3 godziny;
12. cyfrowy.
- Termometr bezdotykowy - szt. 8:
1. elektroniczny;
2. bezkontaktowy;
3. zakres pomiaru temp. ciała: min. od 32oC do 43 oC;
4. podświetlany wyświetlacz.
- Elektroniczna waga niemowlęca - szt. 1:
1. nośność: min. 20 kg;
2. podziałka: min. 5 g max.10 g < 10 kg > min. 10 g max. 20 g;
3. funkcje min.: TARA, HOLD, BMIF;
4. wyświetlacz LCD;
5. automatyczne wyłączanie;
6. zasilanie bateryjne oraz sieciowe (zasilacz w zestawie).
- Elektrokardiograf - szt. 2:
1. przenośny;
2. aparat min. 12-kanałowy;
3. wyświetlacz;
4. klawiatura;
5. możliwość przesyłania wyników w standardzie HL7 poprzez sieć internet;
6. urządzenie pozwala wykonać badanie EKG automatycznie oraz manualnie;
7. drukowanie wybranej grupy;
8. regulacja długości zapisu;
9. umożliwiający zmianę ilości odprowadzeni;
10. wyposażenie:
- kabel do EKG KEKG,
- elektrody przyssawkowe – 2 komplety,
- elektrody kończynowe klipsowe – 2 komplety,
- żel EKG 250g,
11. walizka na sprzęt medyczny;
12. umożliwiający wykonanie do min. 130 badań w trybie pracy akumulatorowej;
13. wydruk w trybie: 1, 3, 6 lub 12 przebiegów EKG, drukowanie wybranej grupy;
14. kabel uziemiający w zestawie.
- Bilirubinomet - miernik żółtaczki dla noworodków - szt. 1:
1. zasilanie za pomocą baterii lub za pomocą akumulatora;
2. zakres pomiarowy od min. 0.0 mg/dl do 30.0 mg/dl;
3. dokładność – nie gorsza niż 1,0 mg/dl dla wartości fizjologicznych oraz 1,5 mg/dl dla wartości bilirubiny powyżej normy;
4. czas pomiaru max. 10 sekund;
5. wyposażony w wyświetlacz LCD, baterie.
Przewijak dla dzieci - szt. 2:
1. przeznaczony do zabiegów pielęgnacyjnych;
2. blat stolika zabezpieczony z trzech stron miękkim materiałem umożliwiającym dezynfekcję, wyposażony w wyjmowany materac;
3. stelaż wykonany z wytrzymałych rur stalowych;
4. wysokość całkowita: od min. 79cm do max. 91cm;
5. szerokość blatu: od min. 80 cm do max. 100cm;
6. głębokość całkowita blatu: od min. 65cm do max. 75 cm.
- Torba lekarza + wyposażenie, duża - szt. 3:
1. pas nośny odpinany, regulowany z naramiennikiem;
2. uszy spinane rączką;
3. wnętrze torby wyposażone w przegrody i kieszenie;
4. boczne kieszenie;
5. min. 5 kieszonek w głównej komorze zamykanych na gumki;
6. na klapie min. 2 kieszenie zamykane na suwak;
7. min. 2 boczne kieszenie, w których znajdują się przegrody segregacyjne zamykane na zamek;
8. wyposażona w ruchome ampularium (min. 14 dużych i min. 22 małe ampułki);
9. dno torby usztywnione, zabezpieczone gumowymi stopkami;
10. oznakowanie krzyż św. Andrzeja i taśma odblaskowa biała;
11. pojemność: min. 30 litrów;
12. ciężar: do 1 kg;
13. kolory: czerwony.
- Kula łokciowa z podwójną regulacją wysokości z podpórką odchylaną - szt. 2:
1. min. podwójna regulacja wysokości;
2. podpórka odchylana;
3. miękki uchwyt;
4. min. dwa odblaski;
5. nasadka/stopka wzmocniona podkładką stalową;
6. anodowane aluminium;
7. waga do max. 0,60 kg;
8. masa użytkownika do min. 130 kg.
- Stojak na kule - szt. 2:
1. stojak powinien pomieścić 25 szt. lasek/kul;
2. wykonany ze stali, malowany epoksydowo.
- Przewijak pielęgnacyjny - szt. 1:
1. przeznaczony do pielęgnacji pacjentów wymagających szczególnej opieki;
2. hydrauliczna lub elektryczna regulacja wysokości;
3. koła z hamulcami lub antypoślizgowe stopki;
4. dane techniczne:
długość: 200 cm (+/- 10 cm),
wysokość regulowana: zakres regulacji min.: 49-90 cm,
szerokość stołu: 95-120 cm,
waga pacjenta – do min. 300 kg.
Ze względu na ogr. ilość znaków cd w sekcji Informacje dodatkowe oraz w sekcji Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
I. 1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
Zamawiający zaleca, aby oferta została utworzona w formacie .pdf oraz podpisana wewnętrznym podpisem elektronicznym – zgodnie z rozdz. VIII ust. 2 SWZ.
W przypadku zastosowania podpisu zewnętrznego należy pamiętać o obowiązku dołączenia do pliku stanowiącego ofertę także pliku podpisującego, który generuje się automatycznie podczas złożenia podpisu.
II. Termin wykonania przedmiotu zamówienia:
Zadanie 1-5: do 21 dni od dnia zawarcia umowy.
III. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa
w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy (obligatoryjne przesłanki wykluczenia)(Zad. 1-5).
IV. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym
mowa w art 125 ust 1 ustawy Pzp tylko w zakresie potwierdzającym brak podstaw wykluczenia z
postępowania.
V. Ze względu na ogr. ilość znaków Zamawiający podaje pełną nazwę zamówienia:
Zadanie nr 1:
Doposażenie gabinetu w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności;
Zadane nr 2:
Doposażenie gabinetu ginekologicznego w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności;
Zadanie nr 3:
Doposażenie gabinetu zabiegowego w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności;
Zadanie nr 4:
Wyposażenie poczekalni w krzesła z podłokietnikami;
Zadanie nr 5:
Doposażenie gabinetów w brakujący sprzęt medyczny;
realizowane w ramach przedsięwzięcia pod nazwą: „Wzrost dostępności placówki SPZOZ w Ogrodzieńcu dla osób ze szczególnymi potrzebami.”
VI. cd sekcji - Przedmiot zamówienia (Zad. 5):
Przenośny ULTRASONOGRAF szt.1:
1. urządzenie wyposażone w 3 głowice: convex, endo, rektalna;
2. programy do badań specjalistycznych:
- funkcja obrazowania doplera pulsacyjnego (daje możliwość pomiaru prędkości i kierunku przepływu krwi w naczyniach),
- programy do badań specjalistycznych: jamy brzusznej, echo serca, ginekologiczne,
położnicze, urologiczne, kardiologiczne i naczyniowe;
3. monitor LCD – min. 15 cali;
4. waga ułatwiająca mobilność – max. 8 kg;
5. interfejs w języku polskim;
6. pamięć wewnętrzna ponad 5000 badań;
7. wydruk badań na drukarce i videoprinterze;
8. zapis badań na pen-drive i komputerze Pc;
9. wymiary 33cmx32cmx25cm (+/- 5cm);
10. dopler kolorowy;
11. wbudowana bateria (czas pracy min. 4 godziny);
12. kabel zasilający;
13. podświetlana klawiatura;
14. uchwyt do mocowania głowicy i żelu;
15. możliwość podłączenia dodatkowych urządzeń (głowic).
VII. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania – Zadanie od nr 1 do nr 5. Wykonawca może złożyć jedna ofertę na jedno lub więcej zadań. Wybór oferty nastąpi odrębnie dla każdego zadania.
VIII. Wymagany okres gwarancji: min. 24 miesiące liczone od dnia podpisania protokołu odbioru (odpowiednio dla każdego zadania od nr 1 do nr 5).
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
IX. Przedmiot zamówienia uwzględnienia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp. Użytkownikami sprzętu będącego przedmiotem zamówienia będą również osoby niepełnosprawne.
X. Wykonawca dostarczy na własny koszt i ryzyko przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego tj.: do budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej 42-440 Ogrodzieniec Plac Wolności 23.
XI. Obowiązki Wykonawcy zw. z realizacją zamówienia okr. także zał. do SWZ projektowane postanowienia umowy (Zad.1-5).
Po zmianie:
I. 1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
Zamawiający zaleca, aby oferta została utworzona w formacie .pdf oraz podpisana wewnętrznym podpisem elektronicznym – zgodnie z rozdz. VIII ust. 2 SWZ.
W przypadku zastosowania podpisu zewnętrznego należy pamiętać o obowiązku dołączenia do pliku stanowiącego ofertę także pliku podpisującego, który generuje się automatycznie podczas złożenia podpisu.
II. Termin wykonania przedmiotu zamówienia:
Zadanie 1-5: do 21 dni od dnia zawarcia umowy.
III. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa
w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy (obligatoryjne przesłanki wykluczenia)(Zad. 1-5).
IV. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym
mowa w art 125 ust 1 ustawy Pzp tylko w zakresie potwierdzającym brak podstaw wykluczenia z
postępowania.
V. Ze względu na ogr. ilość znaków Zamawiający podaje pełną nazwę zamówienia:
Zadanie nr 1:
Doposażenie gabinetu w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności;
Zadane nr 2:
Doposażenie gabinetu ginekologicznego w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności;
Zadanie nr 3:
Doposażenie gabinetu zabiegowego w sprzęt medyczny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności;
Zadanie nr 4:
Wyposażenie poczekalni w krzesła z podłokietnikami;
Zadanie nr 5:
Doposażenie gabinetów w brakujący sprzęt medyczny;
realizowane w ramach przedsięwzięcia pod nazwą: „Wzrost dostępności placówki SPZOZ w Ogrodzieńcu dla osób ze szczególnymi potrzebami.”
VI. cd sekcji - Przedmiot zamówienia (Zad. 5):
Przenośny ULTRASONOGRAF szt.1:
1. urządzenie wyposażone w 3 głowice: convex, endo, rektalna;
2. programy do badań specjalistycznych:
- funkcja obrazowania doplera pulsacyjnego (daje możliwość pomiaru prędkości i kierunku przepływu krwi w naczyniach),
- programy do badań specjalistycznych: jamy brzusznej, echo serca, ginekologiczne,
położnicze, urologiczne, kardiologiczne i naczyniowe;
3. monitor LCD – min. 12,1 cali;
4. waga ułatwiająca mobilność – max. 8 kg;
5. interfejs w języku polskim;
6. pamięć wewnętrzna ponad 5000 badań;
7. wydruk badań na drukarce i videoprinterze;
8. zapis badań na pen-drive i komputerze Pc;
9. wymiary 33cmx32cmx25cm (+/- 5cm);
10. dopler kolorowy;
11. wbudowana bateria (czas pracy min. 4 godziny);
12. kabel zasilający;
13. podświetlana klawiatura;
14. uchwyt do mocowania głowicy i żelu;
15. możliwość podłączenia dodatkowych urządzeń (głowic).
VII. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania – Zadanie od nr 1 do nr 5. Wykonawca może złożyć jedna ofertę na jedno lub więcej zadań. Wybór oferty nastąpi odrębnie dla każdego zadania.
VIII. Wymagany okres gwarancji: min. 24 miesiące liczone od dnia podpisania protokołu odbioru (odpowiednio dla każdego zadania od nr 1 do nr 5).
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia.
IX. Przedmiot zamówienia uwzględnienia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp. Użytkownikami sprzętu będącego przedmiotem zamówienia będą również osoby niepełnosprawne.
X. Wykonawca dostarczy na własny koszt i ryzyko przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego tj.: do budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej 42-440 Ogrodzieniec Plac Wolności 23.
XI. Obowiązki Wykonawcy zw. z realizacją zamówienia okr. także zał. do SWZ projektowane postanowienia umowy (Zad.1-5).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2021-10-18 10:00
Po zmianie:
2021-10-21 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2021-10-18 10:30
Po zmianie:
2021-10-21 10:30
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup, dostawa i montaż wyposażenia sali terapii integracji sensorycznej (SI) oraz innego wyposażenia do nowego obiektu CMN znajdującego się przy ul. Granicznej 4a, 05-830 Nadarzyn
- Dostawa sprzętu do sali doświadczania świata obejmująca jego instalację i rozmieszczenie w ramach projektu pn.: "Akademia Przedszkolaka w ZPE-T w Bobrowie".
- Dostawa wyposażenia i aparatury medycznej
- DOSTAWA, MONTAŻ I SZKOLENIE Z OBSŁUGI WIEŻY LAPAROSKOPOWEJ DO SZPITALA POWIATOWEGO GAJDA - MED SP. Z O.O.
- D/86/2024 Zakup mebli na potrzeby różnych jednostek Uniwersytetu Opolskiego
- Zakup i dostawa materiałów dydaktycznych, pomocy naukowych i wyposażenia do prowadzenia zajęć dodatkowych w ramach projektu pn. IN PLUS - podnoszenie jakości kształcenia podstawowego w Bilczy
więcej: Urządzenia medyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.