Ogłoszenie z dnia 2024-03-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00208632/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-02-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksowy zakup paliwa gazowego dla obiektów administrowanych przez Zakład Gospodarki Lokalowej w Mikołowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Lokalowej w Mikołowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270547060
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Mikołów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zgl.mikolow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgl.mikolow.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8873971.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowy zakup paliwa gazowego dla obiektów administrowanych przez Zakład Gospodarki Lokalowej w Mikołowie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-87e4c610-cf0f-11ee-a3b5-e25d731b0da9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00234508
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00208632
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZGL/TP/04/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 679242,39 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup paliwa gazowego przez Zamawiającego o łącznym szacunkowym wolumenie 2473896 kWh w okresie dostaw, tj. przez okres 21 miesięcy licząc od dnia 01.04.2024 roku.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 5 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
2.Wspólny Słownik Zamówień CPV:
09123000-7 Gaz ziemny
60300000-1 Usługi przesyłu rurociągami
3.Wykonawca dokona wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży paliwa gazowego, w tym w szczególności: wypowiedzenia istniejących umów kompleksowych, zgłoszenia do OSD nowych umów sprzedaży paliwa gazowego. Czynności te Wykonawca wykona na podstawie stosownych pełnomocnictw udzielonych wraz z zawarciem umów sprzedaży paliwa gazowego.
4. Zamawiający w ramach przedmiotowego postępowania może skorzystać z prawa opcji polegającego na zwiększeniu zamawianego wolumenu paliwa gazowego o maksymalnie 15%. Szczegóły dotyczące zasad skorzystania z prawa opcji zawarto w projektowanych postanowieniach umowy.
5.Dostawa paliwa gazowego odbywać się będzie na warunkach określonych ustawą Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1385) oraz w oparciu o przepisy wykonawcze do tej ustawy, w szczególności rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (t. j. Dz.U. 2018 poz. 1158 z późn. zm.) rozporządzenie Ministra Energii z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie paliwami gazowymi (Dz. U. z 2021 r., poz. 280), zgodnie z taryfą dla paliwa gazowego OSD, zasadami określonymi w koncesjach, zgodnie z postanowieniami warunków umowy a także zgodnie z ofertą Wykonawcy i zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
6. Zestawienia wszystkich punktów poboru wraz z danymi o historycznym zużyciu paliwa gazowego, aktualnych parametrach dystrybucyjnych i aktualnym stanie umów podana jest w zestawieniu stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
7. Dane o ilości kupowanego paliwa gazowego mają charakter szacunkowy, obliczone są na podstawie dotychczasowych poborów gazu. Prognoza zużycia paliwa gazowego wskazana w SWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny jednostkowe paliwa gazowego lub ceny wynikające z Taryfy Wykonawcy (jeżeli mają zastosowanie zapisy wskazane w ust. 17). Wykonawca dokonywać będzie rozliczeń finansowych na podstawie rzeczywistego zużycia paliwa gazowego wskazanego urządzeniami pomiarowo-rozliczeniowymi i nie może dochodzić żadnych roszczeń finansowych, jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający uczestniczący w postępowaniu zakupią łącznie od Wykonawcy mniejszą ilość paliwa gazowego niż prognozowana.
8.Każdy nowy PPG powstający w trakcie obowiązywania umowy musi mieć zapewnioną cenę jednostkową paliwa gazowego zgodnie z ofertą Wykonawcy wybranym w niniejszym postępowaniu przetargowym. Dostawa paliwa gazowego dla nowego PPG nie objętego załącznikiem do umowy będzie dokonywana na podstawie zmiany załącznika dla danej umowy, bez konieczności renegocjowania warunków Umowy.
9. Dostarczane paliwo gazowe musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne, aktami wykonawczymi oraz Polskimi Normami.
10. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców.
11. Wykonawca jest zobowiązany przyjmowania od Zamawiającego, w uzgodnionym czasie, zgłoszeń i reklamacji, dotyczących dostarczanego paliwa gazowego.
12. Wykonawca winien dysponować nie później niż w dniu rozpoczęcia dostaw bezpiecznym portalem dostępowym dla odbiorców umożliwiającym pobieranie obrazów faktur i obserwację zużyć paliwa gazowego. Platforma powinna umożliwić zakładanie indywidualnych kont dla Odbiorców posługujących się tym samym nr NIP. Korzystanie z platformy winno być bezpłatne dla Odbiorcy.
13. Zamawiający wymaga by Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia na dzień składania ofert posiadali zawartą obowiązującą umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, na podstawie której można prowadzić sprzedaż paliwa gazowego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tych OSD do wszystkich punktów poboru gazu wskazanych przez Zmawiającego.
14. Stawki opłat dystrybucyjnych, które Zamawiający wykorzystał w kalkulacji kwoty wskazanej w Załączniku nr 1 pochodzą z aktualnej taryfy lokalnego OSD. W trakcie realizacji zamówienia mogą one ulegać zmianie, jeżeli zmianie ulegnie taryfa lokalnego OSD.
15. Warunkiem rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego we wskazanym terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy oraz skuteczne rozwiązanie/ wygaśnięcie dotychczas obowiązujących umów na dostawę paliwa gazowego.
16. Wykonawca będzie stosował cenę jednostkową rozliczeniową za dostarczone paliwo gazowe zgodnie z uregulowaniami zawartymi w Ustawie z dnia 26 stycznia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. z 2022 r., poz. 202 z późn. zm.) dla Punktów Poboru Gazu, dla których Zamawiający złoży stosowne, wymagane ustawą, oświadczenia, jeżeli Taryfa Wykonawcy będzie niższa niż złożone ceny ofertowe.
17. Zamawiający nie wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
60300000-1 - Usługi przesyłu rurociągami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 764118,72 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 866101,40 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 764118,72 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PGNiG Obrót Detaliczny Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5272706082
7.3.3) Ulica: Jana Kazimierza 3
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 01-248
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PGNIG OBRÓT DETALICZNY SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PGNIG OBRÓT DETALICZNY SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-06
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 764118,72 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 miesiące
INNE PRZETARGI Z MIKOŁOWA
- Dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku i drobnego sprzętu medycznego
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i ich zwrotów dla Starostwa Powiatowego w Mikołowie
- Zakup i sukcesywna dostawa żywności na potrzeby Żłobka Miejskiego w Mikołowie w roku 2025
- Wykonywanie drobnych robót awaryjnych w branżach : ogólnobudowlanej, instalacyjnej, elektrycznej oraz dekarsko blacharskich dla budynków administrowanych przez ZGL w roku 2025
- Wykonanie i dostawa tablic rejestracyjnych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Mikołowie oraz odbiór i złomowanie wycofanych z użytku tablic rejestracyjnych w latach 2025-2026
więcej: przetargi w Mikołowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Gminy Szczucin i innych jednostek
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Staszowie
- WYKONANIE KOMPLEKSOWEJ DOSTAWY GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO TYPU E NA POTRZEBY GMINY KIETRZ I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego wysokometanowego typ E(GZ-50) dla obiektów jednostek organizacyjnych Gminy Oborniki Śląskie
- Kompleksowe świadczenie przez Wykonawcę na rzecz USK w Opolu dostawy gazu ziemnego wysokometanowego grupy E przeznaczonego na cele opałowe wraz z usługą dystrybucji.
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Gminy Rytwiany
więcej: Gaz ziemny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.