Ogłoszenie z dnia 2024-03-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rekultywacja i zagospodarowanie terenów po zniszczonych elementach Fortu Nr 2 „Kościuszko” w Krakowie – Etap II B-2D1.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350768365
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bolesława Czerwieńskiego 16
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-319
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zbk.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbk-krakow.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rekultywacja i zagospodarowanie terenów po zniszczonych elementach Fortu Nr 2 „Kościuszko” w Krakowie – Etap II B-2D1.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eded2df7-dc5c-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00234928
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne:
art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp
Uzasadnienie faktyczne:
Z uwagi na charakter i zakres opisanych robót, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do umowy podstawowej oraz ze względu na wartość zamówienia w wysokości 1.225.501,90 zł ( brutto) koniecznym staje się udzielenie zamówienia zgodnie z przesłaniem art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z którego jednoznacznie wynika, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 13/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 227581,64 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są wykopy w gruncie jamistym, osadzenie i instalacja zbiorników na wodę opadową, formowanie nasypów z ziemi, wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej, zagospodarowanie terenu nasadzeniami.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Ze względu na specyfikę i obszar prac objętych zakresem zamówienia, jak również konieczność zsynchronizowania prac na jednym obiekcie według ustalonego harmonogramu, nie ma możliwości powierzenia ich wykonania więcej niż jednemu wykonawcy.
Główny kod CPV: 45000000-7– Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV: 45111291-4- Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45310000-3 – Roboty instalacyjne elektryczne
39370000-6 – Instalacje wodne
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób wykonania zamówienia określają:
– Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
– Przedmiary robót,
- Dokumentacja projektowa, Pozwolenia konserwatorskie, Pozwolenia na budowę.
- Dokumentacja Zagospodarowania Terenu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
39370000-6 - Instalacje wodne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Budmex Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7341002400
7.3.3) Ulica: ul. Magazynowa 2
7.3.4) Miejscowość: Nowy Sącz
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO-HANDLOWE "BUDMEX" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO-HANDLOWE "BUDMEX" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 299451,79 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-07-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Powody zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki:
(podać uzasadnienie faktyczne i prawne)
Uzasadnienie prawne:
art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
Uzasadnienie faktyczne:
Z uwagi na charakter i zakres opisanych robót, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do umowy podstawowej oraz ze względu na wartość zamówienia w wysokości 1.225.501,90 zł ( brutto) koniecznym staje się udzielenie zamówienia zgodnie z przesłaniem art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z którego jednoznacznie wynika, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
Mając na uwadze powyższe znajduje uzasadnienie udzielenie zamówienia w powyższym trybie wobec spełnienia wymagań ustawy warunkujących możliwość skorzystania z art. 214 ust. 1 pkt 7 do udzielenia zamówień podobnych, tj.:
1) możliwość udzielenia takiego zamówienia, została przewidziana przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego nr 14/2022 – Ogłoszenie nr 2022 BZP 00005431/03/P z dnia 28-02-2022 r.
2) w ogłoszeniu o zamówieniu został określony przedmiot przewidywanych zamówień podobnych (zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego), ich zakres (do wartości 50% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego), oraz zostały określone warunki na jakich zostaną udzielone zamówienia podobne.
3) zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy tj.: PPH BUDMEX Sp. z o.o. z siedzibą w Nowym Sączu ul. Magazynowa 2 zarejestrowanej w rejestrze przedsiębiorców pod nr KRS 0000168057
4) zamówienie zostanie udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego –
umowa podstawowa została zawarta dnia 14.04.2022 r.
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym, zamówienia
podobne nie mogą przekroczyć 50% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego.
Wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wynosiła - 2.482.794,39 zł, a 50% z tej wartości stanowi kwota 1.241.397,20 zł netto, tj. 1.526.918,55 zł brutto.
a/ Zamawiający udzielił zamówienia na podobne roboty budowlane o wartości wynoszącej 996.343,01 zł ( netto) , co stanowi ~40,13 % wartości zamówienia podstawowego.
b/ Zamawiający zamierza udzielić kolejnego zamówienia na podobne roboty budowlane o wartości szacunkowej wynoszącej 227.581,64 zł (netto), co stanowi 9,17% wartości zamówienia podstawowego.
c/ Łączna wysokość szacunkowej wartości robót w postępowaniu 52/2023 wynosząca 996.343,01/100 i w przedmiotowym zamówieniu wynosząca 227.581,64/100 stanowi w sumie 1.223.924,65/100 tj. ~ 49,30% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej dostawy worków i padów dla jednostek Uniwersytetu Jagiellońskiego (z wyłączeniem Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum)
- Regeneracja i naprawa dysku rozpyłowego zabudowanego w Zakładzie Termicznego Przekształcania Odpadów w Krakowie
- Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w budynkach przychodni zdrowia, w podziale na 3 części
- Sprzedaż i dostawa pianotwórczych środków gaśniczych.
- DOSTARCZENIE TESTERA BEZPIECZEŃSTWA ELEKTRYCZNEGO
- 78.2025 Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy, montażu, uruchomienia wraz z konfiguracją jednego (1) mobilnego zestawu mikrofonowego do dyskusji z dodatkowym wyposażeniem oraz szkoleniem dla WB UJ.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa Budynku Garażu Ochotniczej Straży Pożarnej w Magnuszewie z niezbędną infrastrukturą oraz wymianą konstrukcji dachu na istniejącej części budynku garażu
- BUDOWA SIECI KANALIZACJI SANITARNEJ DLA MIEJSCOWOŚCI DOMANIÓW - ETAP 3
- Rewitalizacja budynku byłego dworca PKP we Fromborku
- Pomoc osobom z niepełnosprawnościami z terenu Powiatu Łosickiego w dostępie do całodobowego wsparcia w ramach utworzenia Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Nowych Litewnikach.
- Wymiana trzech wind osobowych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Płocku
- Modernizacja stacji uzdatniania wody Tajno Stare, gmina Bargłów Kościelny
więcej: Instalacje wodne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.