Og³oszenie z dnia 2024-03-11
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00255783/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-22
- 2024/BZP 00264646/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-28
- 2024/BZP 00398580/01 - Wynik z dnia 2024-07-05
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa przedszkola integracyjnego 8 oddzia³owego przy ul. C.K. Norwida w Lesznie w formule zaprojektuj i wybuduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miasto Leszno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050445
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Kazimierza Karasia 15
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Leszno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bpw@leszno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.leszno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa przedszkola integracyjnego 8 oddzia³owego przy ul. C.K. Norwida w Lesznie w formule zaprojektuj i wybuduj
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9c570a7f-df7d-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00239461
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-03-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00066629/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.3 Budowa przedszkola integracyjnego 8 oddzia³owego przy ul. C.K. Norwida w Lesznie w formule zaprojektuj i wybuduj
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania dot. specyfikacji po³±czenia, formatu przesy³anych danych, szyfrowania i oznaczania czasu przekazania,odbioru danych za po¶rednictwem platformazakupowa.pl :-sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s; komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje; zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa poza przegl±dark± Internet Explorer;w³±czona obs³uga JavaScript; zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf; platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej–kodowanie UTF8; oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê i dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³. Urzêdu Miar. 2.Wykonawca, przystêpuj±c do postêpowania o udzielenie zamówienia:akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie dostêpnym na ww.stronie w zak³adce „Regulamin" i uznaje go za wi±¿±cy; zapoznaje i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert dostêpnej na platformazakupowa.pl. 3.Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, zw³aszcza za zapoznanie siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert, w wyniku np. z³o¿enia oferty przez „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”. Taka oferta zostanie uznana za ofertê handlow±. Nie bêdzie brana pod uwagê w postêpowaniu. 4. Wszelkie instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje .5.Zalecenia:1)formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców winny byæ zgodne z Za³. nr 2 do “Rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci…”, dalej „Rozporz±dzenie KRI”. 2) rekomenduje siê wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf,3)W celu kompresji danych rekomenduje siê wykorzystanie jednego z formatów: a).zip, b).7Z.4)W¶ród formatów powszechnych a niewystêpuj±cych w „Rozporz±dzeniu KRI” wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Pliki te zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.5)zwraca siê uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB i na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp- do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.6)W przypadku u¿ycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:-ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku i ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zaleca siê w miarê mo¿liwo¶ci przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES. -pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca winien pamiêtaæ aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.- rekomenduje siê wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.7) zaleca siê aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików. 8) zaleca siê aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestowa³ wybran± metodê podpisania plików oferty.9)Ofertê nale¿y przygotowaæ z nale¿yt± staranno¶ci±, zachowaniem odpowiedniego odstêpu czasu do zakoñczenia przyjmowania ofert. Zaleca siê z³o¿enie oferty na 24 h przed terminem sk³adania ofert.11)Je¶li Wykonawca kompresuje pliki np.zip zaleca siê wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego z plików. 12) zaleca siê aby nie wprowadzaæ zmian w plikach po podpisaniu podpisem kwalifikowanym. Mo¿e to naruszyæ integralno¶æ plików, doprowadziæ do odrzucenia oferty.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Miasta Leszna, reprezentowany przez Prezydenta Miasta Leszna, ul. K. Karasia 15, 64-100 Leszno. Mo¿e siê Pani/Pan kontaktowaæ z nim listownie na adres ul. K. Karasia 15, 64-100 Leszno, telefonicznie dzwoni±c pod numer 65 529 81 00 lub przez elektroniczn± skrzynkê podawcz± na stronie um@leszno.pl
2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, Pana Krzysztofa Pukaczewskiego, z którym mo¿na kontaktowaæ siê pod adresem e-mail: iod@leszno.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
• ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019r. - Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
• aktów wykonawczych do ustawy Pzp,
• ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej;
• ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
• ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
4) Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane w celu prowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia-znak sprawy: IN.271.2.2024, prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1) ustawy Pzp oraz jego rozstrzygniêcia, jak równie¿ zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jego realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji.
5) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp oraz OPEN NEXUS Sp. z o.o., ul. Boles³awa Krzywoustego 3, 61-144 Poznañ, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora danych jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Urz±d Miasta Leszna prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
6) Pani/Pana dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego/organizacji miêdzynarodowej;
7) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
8) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
9) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
10) Posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
• na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO, o której mowa w art. 77 RODO.
11) Nie przys³uguje Pani/Panu:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiaj±cy informuje o ograniczeniach stosowania przepisów RODO, o których mowa w art. 19 ust 2 i 3 ustawy Pzp.
1. Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±.
2. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” na podstawie programu funkcjonalno-u¿ytkowego oraz koncepcji architektonicznej nowego 8-oddzia³owego (w tym 2 oddzia³y o charakterze specjalnym przeznaczone do kszta³cenia, wychowania i opieki dla dzieci posiadaj±cych orzeczenie o potrzebie kszta³cenia specjalnego), obiektu przedszkola miejskiego o powierzchni zabudowy ok. 2 378,20 m2 w Lesznie przy ul. C.K. Norwida, na terenie dzia³ek nr 6/31 i 1/47 o ³±cznej pow. 22 665,0 m2. Teren dzia³ek objêty jest miejscowym planem zagospodarowania terenu uchwalonym Uchwa³a nr XV/211/2019 Rady Miejskiej Leszna z dnia 24.10.2019 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic: Cypriana Kamila Norwida i Obroñców Lwowa w Lesznie.
Projekt budowlany oraz realizacja powinny zak³adaæ zastosowanie w budynku rozwi±zañ technicznych i technologicznych doprowadzaj±cych budynek do parametrów obiektu pasywnego lub plus energetycznego - Certyfikat budynku pasywnego nie jest wymagany.
CHARAKTERYSTYCZNE PARAMETRY BUDYNKU:
Powierzchnia zabudowy: 1.570,0 m2
Powierzchnia u¿ytkowa: 2.378,20 m2
Kubatura: 14.150,0 m3
Szeroko¶æ budynku: 31,25m
D³ugo¶æ budynku: 56,75m
Wysoko¶æ budynku: 9,90m
Ilo¶æ kondygnacji : II
Kategoria zagro¿enia ludzi : ZLII, sala sportowo-widowiskowa ZL I.
W ramach zadania nale¿y przygotowaæ projekt likwidacji kolizji planowanego zagospodarowania nieruchomo¶ci gruntowej przy ul. C.K. Norwida dz.nr 6/31 z istniej±c± infrastruktur± elektroenergetyczn± ¶redniego napiêcia, zgodnie z wydanymi przez Enea operator warunkami likwidacji kolizji nr MUK/246874/2023 z dnia 16.01.2023 r., wraz z realizacj± robót.
Zakres zadania obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pracami przedprojektowymi, wybudowanie obiektu kubaturowego wraz zagospodarowaniem terenu, infrastruktur± techniczn± oraz wyposa¿enie budynku w meble, sprzêty, urz±dzenia, zgodnie z zakresem i zapisami wynikaj±cymi z niniejszej SWZ wraz za³±cznikami.
Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg wspólnego s³ownika zamówieñ CPV:
2. Szczegó³owy zakres i sposób wykonania przedmiotu zamówienia jest opisany:
1) w programie funkcjonalno-u¿ytkowym, koncepcji architektonicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w zbiorczym zestawieniu kosztów– dokumenty stanowi± Za³±cznik nr 8 do SWZ.
2) Wzorze umowy – stanowi±cy Za³±cznik nr 7 do SWZ
3. Dokumenty dotycz±ce przedmiotu zamówienia mo¿na pobraæ ze strony https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno.
4. Zakres zamówienia obejmuje prace z podzia³em na dwa etapy:
1) Etap I:
- wykonanie i przekazanie Zamawiaj±cemu:
a) pe³nej dokumentacji projektowej w zakresie zgodnym z wymaganiami okre¶lonymi w SWZ, Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym, warunkami technicznymi wraz z uzyskaniem na rzecz Zamawiaj±cego wymaganych prawem wszelkich decyzji, uzgodnieñ i opinii umo¿liwiaj±cych realizacjê zadania inwestycyjnego,
b) projektów wykonawczych dla ka¿dej z bran¿,
c) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) przedmiarów robót, kosztorysów, szczegó³owego wykazu wyposa¿enia
e) planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia,
f) innych dokumentów i opracowañ niezbêdnych do realizacji zadania inwestycyjnego.
g) uzyskanie ostatecznego pozwolenia na budowê (na podstawie dokumentacji projektowej, zaakceptowanej przez Zamawiaj±cego) oraz wszelkich niezbêdnych warunków, uzgodnieñ i pozwoleñ.
2) Etap II:
- wykonanie robót budowlanych z wyposa¿eniem na podstawie przyjêtego przez Zamawiaj±cego do realizacji projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na u¿ytkowanie/zg³oszenia zakoñczenia robót.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego
71223000-7 - Us³ugi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych
71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpo¿arowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 33 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsz± ofert±, bêdzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia.
Zamawiaj±cy dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
1) Najni¿sza cena ofertowa brutto (Pc) – waga kryterium to 60 pkt.
2) Gwarancja Jako¶ci (Pg) – waga kryterium to 40 pkt.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie:
- co najmniej jedn± robotê polegaj±c± na budowie lub przebudowie budynku o powierzchni u¿ytkowej min. 1 500 m² wraz budow±/przebudow± instalacji wewnêtrznych (co najmniej 3 z: instalacji wodoci±gowej, kanalizacyjnej, c.o., gazowej, elektrycznej, wentylacyjnej, teletechnicznej).
Ponadto Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ przez jedn± robotê rozumie jedn± wykonan± robotê budowlan± w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.
UWAGA:
Zamawiaj±cy wyja¶nia, i¿ zgodnie z wyrokiem TSUE z 04.05.2017 r. w sprawie C-387/14 Esaprojekt, Wykonawca samodzielnie sk³adaj±cy ofertê w postêpowaniu, w celu potwierdzenia spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego do¶wiadczenia zawodowego, mo¿e polegaæ na zasobach w postaci do¶wiadczenia grupy Wykonawców (Konsorcjum), której by³ cz³onkiem przy realizacji innego zamówienia, je¿eli faktycznie i konkretnie uczestniczy³ w jego realizacji.
b) dysponuje nastêpuj±cymi osobami skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi:
A. osob± pe³ni±c± funkcjê Projektanta bran¿y architektonicznej – Koordynatora zespo³u projektantów, posiadaj±c± nastêpuj±ce do¶wiadczenie i kwalifikacje zawodowe:
- uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej bez ograniczeñ;
- minimum 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe w projektowaniu;
- do¶wiadczenie polegaj±ce na wykonaniu co najmniej dwóch dokumentacji projektowych w zakresie budowy lub przebudowy budynku o powierzchni u¿ytkowej min. 1 500 m2 wraz z budow±/przebudow± instalacji wewnêtrznych (co najmniej 3 z: instalacji wodoci±gowej, kanalizacyjnej, c.o., gazowej, elektrycznej, wentylacyjnej, teletechnicznej),
B. Osobami pe³ni±cymi funkcje Projektantów bran¿owych, posiadaj±cymi nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe:
-osobê pe³ni±c± funkcjê Projektanta bran¿y konstrukcyjno-budowlanej, posiadaj±c± nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w projektowaniu;
- osobê pe³ni±c± funkcjê Projektanta bran¿y elektrycznej, posiadaj±c± nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w projektowaniu;
- osobê pe³ni±c± funkcjê Projektanta bran¿y sanitarnej, posiadaj±c± nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w projektowaniu;
- osobê pe³ni±c± funkcjê Projektanta bran¿y drogowej, posiadaj±c± nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci drogowej i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe
w projektowaniu;
- osobê pe³ni±c± funkcjê Projektanta bran¿y telekomunikacyjnej, posiadaj±c± nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych bez ograniczeñ i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w projektowaniu;
C. osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika Budowy/kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych, posiadaj±c± nastêpuj±ce do¶wiadczenie i kwalifikacje zawodowe:
− uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ;
− minimum 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu budowami;
D. Osobami pe³ni±cymi funkcje Kierowników Robót, posiadaj±cymi nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe:
− min. 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami;
− min. 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami;
− min. 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami w drogowej i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami;
− min. 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych bez ograniczeñ i minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami;
Osoba wyznaczona na Kierownika Budowy musi posiadaæ aktualne za¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, odpowiednie uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) lub równowa¿ne uprawnienia uzyskane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego i – je¿eli jest to wymagane – ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej. Osoby bêd±ce obywatelami krajów cz³onkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako eksperci, od których wymagane s± stosowne uprawnienia budowlane, powinny posiadaæ decyzjê w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2023 r., poz. 334).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê w ogólnodostêpnych i bezp³atnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcê w o¶wiadczeniu o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ (Za³±cznik nr 2 do SWZ), danych umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 7 pkt 2) lit. a) SWZ:
a) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury – wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
2) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 16 pkt. 1) powy¿ej, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust 1 pkt 1, 2 lit a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ.
Dokumenty, o których mowa w zdaniach poprzedzaj±cych powinny byæ wystawione w terminach odpowiednich dla dokumentów wymienionych powy¿ej.
Dokumenty podmiotów udostêpniaj±cych zasoby:
1. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 7 pkt 2) lit. a) SWZ, dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
2. Zamawiaj±cy, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê w ogólnodostêpnych i bezp³atnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcê w o¶wiadczeniu, o którym mowa w Rozdziale 7, danych umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
3. W przypadku podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, maj±cych siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zapisy ust. 16 stosuje siê odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, które wymaga Zamawiaj±cy tj.:
1) W celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci zawodowej okre¶lonego
w Rozdziale 5 ust. 2 pkt 4) lit. a) i b) SWZ:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; (Za³±cznik nr 6a do SWZ);
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (Za³±cznik nr 6b do SWZ).
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Dokumenty, które nale¿y z³o¿yæ:1) Formularz oferty – Za³±cznik nr 1 do SWZ.
Wymagana forma: Formularz ofertowy sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upowa¿nionej do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z form± reprezentacji okre¶lon± w dokumencie rejestrowym w³a¶ciwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
Dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
1) O¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - Za³±cznik nr 2 do SWZ,
Wymagana forma: O¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - Za³±cznik nr 3 do SWZ, (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby),
Wymagana forma: O¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby) – Za³±cznik nr 4 do SWZ.
Wymagana forma: Zobowi±zanie musi byæ z³o¿one w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
W przypadku, gdy zobowi±zanie zosta³o sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia lub notariusz.
4) o¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia- w sytuacji opisanej w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (Za³±cznik nr 5 do SWZ).
Wymagana forma: Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upowa¿nionej do reprezentowania Wykonawców, zgodnie z form± reprezentacji okre¶lon± w dokumencie rejestrowym w³a¶ciwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
5) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik lub pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
Wymagana forma: O¶wiadczenia i dokumenty o których mowa powy¿ej nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1.Ka¿dy Wykonawca musi wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 20.000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych 00/100). 2.Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:1)pieni±dzu; 2)gwarancjach bankowych; 3)gwarancjach ubezpieczeniowych; 4)porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci. 3.Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w Banku PKO BP S.A. nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu: WADIUM „Znak sprawy: ED.271.01.2023.HS i nazwê postêpowania. Kopiê polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca siê z³o¿yæ wraz z ofert±. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania okresu rozliczeñ miêdzybankowych Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 4.Wadium wnoszone w formie porêczenia lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. 5.W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji lub porêczenia, dokument powinien byæ sporz±dzony zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winien zawieraæ nastêpuj±ce elementy:1)nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela (instytucji udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2)okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem; 3)kwotê gwarancji/porêczenia; 4)termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia; 5)bezwarunkowe, nieodwo³alne i na pierwsze pisemne ¿±danie, zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp tj.:5.1)Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej; 5.2)Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a)odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b)nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; 5.3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana. 6)gwarancja/porêczenie winno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe; 7)gwarancja/porêczenie musi byæ wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8)wszelkie spory dotycz±ce gwarancji/porêczenia podlegaj± rozstrzygniêciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegaj± kompetencji s±du w³a¶ciwego dla siedziby Zamawiaj±cego; 9)jednocze¶nie Zamawiaj±cy wymaga, aby okres wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia nie by³ krótszy ni¿ okres zwi±zania ofert±. 6.Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 7.Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa powy¿ej, przed up³ywem terminu sk³adania ofert tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako termin sk³adania ofert.6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w pkt 3) powy¿ej, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (Za³±cznik nr 5 do SWZ).
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian w umowie o udzielenie zamówienia publicznego po jej zawarciu, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. W szczególno¶ci Zamawiaj±cy, dopuszcza:1. Zmianê terminu realizacji przedmiotu Umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi,
w szczególno¶ci:
a) klêski ¿ywio³owe,
b) wyj±tkowo niekorzystne (udokumentowane przez Wykonawcê i potwierdzone przez Zamawiaj±cego) warunki atmosferyczne, uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji robót okre¶lonej Umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania robót w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca odpowiada. Poprzez wyj±tkowo niekorzystne warunki atmosferyczne rozumieæ nale¿y d³ugotrwa³e wyst±pienie bardzo niskich temperatur i silnych podmuchów wiatru uniemo¿liwiaj±cych wykonanie okre¶lonych prac z uwagi na technologiê i technikê wykonywanych robót, w tym wymaganych technologii przez producentów stosowanych materia³ów i urz±dzeñ. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn od Wykonawcy niezale¿nych oraz o czas trwania ich nastêpstw.
c) wyst±pienie warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wstêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy oraz o czas trwania ich nastêpstw.
d) odkrycia w trakcie robót budowlanych niewypa³ów i niewybuchów,
e) odkrycia w trakcie robót budowlanych obiektów podziemnych wymagaj±cych wcze¶niejszej rozbiórki lub usuniêcia,
f) odkrycia przedmiotu wzglêdem, którego powstanie przypuszczenie, ¿e jest on zabytkiem, co oznaczaæ bêdzie konieczno¶æ wstrzymania robót lub takiego ich wykonania, aby zabytek nie zosta³ zniszczony, ale zabezpieczony jako przedmiot archeologiczny i miejsce jego znaleziska,
g) stwierdzenia innego usytuowania obiektów podziemnych lub podziemnych sieci uzbrojenia terenu ni¿ wynikaj±ce z ewidencji geodezyjnej, co bêdzie wymaga³o odpowiednich zmian w opracowaniach projektowych lub sposobie wykonania robót,
Szczegó³owy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia znajduj± siê w projekcie umowy stanowi±cym Za³±cznik nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-28 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-28 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-04-26
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Z postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy równie¿ Wykonawcê, w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.):1) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. 1 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego;
2) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego;
3) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
INNE PRZETARGI Z LESZNA
- Naprawy dróg gminnych o nawierzchni nieutwardzonej
- Us³uga szkoleniowa w zakresie nauki prawa jazdy kategorii B dla uczniów Zespo³u Szkó³ nr 4 w Lesznie
- ¦wiadczenie kompleksowej us³ugi sprz±tania w obiektach S±du Rejonowego i O¶rodku Kuratorskim
- Modernizacja bandy absorbuj±cej okalaj±cej tor ¿u¿lowy na stadionie im. Alfreda Smoczyka w Lesznie
- Dostawa chudego betonu do stabilizacji pod³o¿a o wytrz. 10 MPa
- Dostawa kruszywa granitowego ³amanego 0/31,5
wiêcej: przetargi w Lesznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla realizacji inwestycji pn.: Budowa hali skateparku, lodowiska na terenie O¶rodka Sportu i Rekreacji Bemowo przy ul. Obroñców Tobruku 40.
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modu³owej dla budowy Centrum Aktywno¶ci na os. Jagielloñskim w Krakowie
- Budowa zbiorników wodnych ma³ej retencji w Gminie Ciechanowiec
- Gospodarka wodno-¶ciekowa w Gminie Jastków - budowa sieci wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.