eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnicaRoboty awaryjne i remonty bie¿±ce w budynkach administrowanych przez Miejski Zarz±d Nieruchomo¶ci w ¦widnicy



Og³oszenie z dnia 2023-05-31


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty awaryjne i remonty bie¿±ce w budynkach administrowanych przez Miejski Zarz±d Nieruchomo¶ci w ¦widnicy

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MIASTO ¦WIDNICA MIEJSKI ZARZ¡D NIERUCHOMO¦CI w ¦widnicy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890219806

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Waleriana £ukasiñskiego 7

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mzn@mzn.swidnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.swidnica.nv.pl/mzn,m,8448,przetargi.html

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

Administrowanie mieniem komunalnym

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Roboty awaryjne i remonty bie¿±ce w budynkach administrowanych przez Miejski Zarz±d Nieruchomo¶ci w ¦widnicy

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-eb6ac0b4-ff7d-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00240835

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-05-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00174340/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.2 Roboty awaryjne i remonty bie¿±ce w budynkach administrowanych przez Miejski Zarz±d Nieruchomo¶ci w ¦widnicy

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-eb6ac0b4-ff7d-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Za po¶rednictwem platformy e-Zamówienia, która dostêpna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl, ePUAPu, dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: mzn@mzn.swidnica.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji
przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu e-Zamówienia oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: P-NT/4/V/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 4

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na kilka czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 1 - ROBOTY OGÓLNOBUDOWLANE
a) rozbiórki elementów budynków mieszkalnych i u¿ytkowych lub obiektów budowlanych,
b) roboty murarsko-tynkarsko-malarskie, w tym zamurowanie otworów w budynkach, naprawa tynków wewnêtrznych i zewnêtrznych, posadzek, kominów i innych elementów, osadzenie drzwiczek spadowych, skucie odspojonych tynków, zabezpieczanie pustostanów, osadzenie oraz typowej stolarki okiennej i drzwiowej, malowanie ¶cian i sufitów, naprawa i zabezpieczenia czê¶ci wspólnych budynku – stropy, podsufitki,
c) roboty ciesielskie, w tym miejscowa naprawa pod³óg na klatkach schodowych, strychach, lokalach mieszkalnych, naprawie poszczególnych elementów schodów, balustrad, miejscowej naprawie stropów itp., wzmocnienia i naprawy miejscowej wiê¼b dachowych,
d) roboty dekarskie, w tym : naprawa obróbek blacharskich i podbitek, wymiana i zabezpieczenie miejscowe pokryæ dachowych,
e) roboty kowalsko-¶lusarskie w tym: drobna naprawa bram metalowych, wykonanie i monta¿ pojedynczych okienek piwnicznych, krat wsypowych, krat i drzwi stalowych, trzepaków, naprawa b±d¼ wymiana samozamykaczy, naprawa lub wymiana zamków itp. z wy³±czeniem napraw g³ównych,
f) naprawa nietypowej stolarki okiennej i drzwiowej wraz z jej osadzeniem, renowacja stolarki zabytkowej oraz drobna naprawa stolarki okiennej i drzwiowej ³±cznie z towarzysz±cymi robotami ¶lusarskimi
i szklarskimi itp.
g) podejmowanie zleceñ w trybie awaryjnym do 2 godzin, a w nag³ych przypadkach losowych zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu lub zniszczeniu mienia niezw³ocznie, w dni robocze w godzinach od 7:00 do 20:00 oraz w dni wolne od pracy i ¶wiêta w godzinach od 12:00 do 18:00.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-07-11 do 2024-07-10

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 2 - ROBOTY INSTALACYJNE SANITARNE ( WOD-KAN, GAZ, C.O. )

a) remonty polegaj±ce na naprawie miejscowej instalacji wodno -kanalizacyjnej, gazowej, c.o., udra¿nianie kanalizacji sanitarnej i deszczowej, lokalizacja i usuwanie nieszczelno¶ci pionów i poziomów instalacji wodno-kanalizacyjnych, c.o., udra¿nianie studzienek kanalizacji sanitarnej i deszczowej, lokalizacja wycieku i nieszczelno¶ci instalacji gazowych w lokalach mieszkalnych oraz czê¶ciach wspólnych budynków, wymiana uszkodzonych odcinków instalacji i armatury, odciêcie zasilania do niesprawnych urz±dzeñ odbiorczych: np. piecyków, kuchenek, kot³ów gazowych, wymiana podstaw pod gazomierze, odpowietrzenie grzejników oraz instalacji c.o., wymiana zaworów grzejnikowych, pomiar temperatur w lokalach, wymiana grzejników, konserwacja i naprawa pomp, urz±dzeñ i armatury, sprawdzenie instalacji,
b) zabezpieczenie instalacji przed zamarzaniem, a w przypadku zamarzniêcia – jej odmro¿enie, odciêcie zasilania i zabezpieczenie instalacji wodno-kanalizacyjnej, gazowej i c.o. w budynkach i w ich obrêbie,
c) podejmowanie zleceñ w trybie awaryjnym do 2 godzin, a w nag³ych przypadkach losowych zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu lub zniszczeniu mienia niezw³ocznie, w dni robocze w godzinach od 7:00 do 20:00 oraz w dni wolne od pracy i ¶wiêta w godzinach od 12:00 do 18:00.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-07-11 do 2024-07-10

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 3 – ROBOTY INSTALACYJNE ELEKTRYCZNE

a) naprawa lub wymiana instalacji elektrycznych (WLZ) klatek schodowych,
b) wymiana elementów instalacji o¶wietleniowej klatek schodowych, piwnic, strychów,
c) naprawa lub wymiana czê¶ci instalacji elektrycznej w lokalach mieszkalnych oraz przywrócenie zasilania budynków oraz lokali mieszkalnych w energiê elektryczn±,
d) konserwacja, uzupe³nienie lub wymiana osprzêtu (np. przyciski, wy³±czniki, lampy, bezpieczniki, zabezpieczenia) w czê¶ciach wspólnych budynku,
e) odciêcie zasilania instalacji w budynkach wykwaterowanych, konserwacja i naprawa instalacji domofonowej itp.,
f) sprawdzenie instalacji elektrycznej,
g) podejmowanie zleceñ w trybie awaryjnym do 2 godzin, a w nag³ych przypadkach losowych zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu lub zniszczeniu mienia niezw³ocznie, w dni robocze w godzinach od 7:00 do 20:00 oraz w dni wolne od pracy i ¶wiêta w godzinach od 12:00 do 18:00.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-07-11 do 2024-07-10

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 4 - ROBOTY INSTALACYJNE TELETECHNICZNE

a) konserwacja i naprawa instalacji domofonowych,
b) podejmowanie zleceñ w trybie awaryjnym do 2 godzin, a w nag³ych przypadkach losowych zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu lub zniszczeniu mienia niezw³ocznie, w dni robocze w godzinach od 7:00 do 20:00 oraz w dni wolne od pracy i ¶wiêta w godzinach od 12:00 do 18:00.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45314000-1 - Instalowanie urz±dzeñ telekomunikacyjnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-07-11 do 2024-07-10

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Wykonawca sk³adaj±cy ofertê winien spe³niaæ warunki w zakresie:
a) posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ,
b) zapewnienia sprawowania nadzoru robót przez osoby posiadaj±ce odpowiednie kwalifikacje zawodowe
i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalno¶ciach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego, je¿eli zakres robót bêdzie tego wymaga³,
c) posiadania niezbêdnej wiedzy i do¶wiadczenia oraz dysponowanie potencja³em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) wykonania w ostatnich trzech latach, a je¿eli okres dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym czasie, robót to¿samych z przedmiotem zamówienia na kwotê ³±czn± nie mniejsz± ni¿ 200.000,00 z³, UWAGA ! Je¿eli wykonawca sk³ada ofertê na wiêcej ni¿ jedno zadanie, to warunek musi byæ spe³niony na ka¿de z nich.
e) znajdowania siê w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaj±cej wykonanie zamówienia, tj. posiadanie wa¿nej polisy ubezpieczeniowej obejmuj±cej pe³ny okres wykonywanych robót lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na kwotê nie mniejsz± ni¿ 50.000,00 z³ oraz posiadanie ¶rodków finansowych lub zdolno¶ci kredytowej w wysoko¶ci minimum 50.000,00 z³.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶ci 1.000,00 z³ PLN (s³ownie: jeden tysi±c z³otych) .
2. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP, w zale¿no¶ci od wyboru Wykonawcy.
3. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji powinno byæ z³o¿one w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±. Orygina³ wadium, sporz±dzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta, nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ istotnych zmian niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana umowy dopuszczalna bêdzie w granicach wyznaczonych w art. 455 ustawy Pzp

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-06-15 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: W celu z³o¿enia oferty nale¿y postêpowaæ zgodnie z instrukcjami dostêpnymi na Platformy e-Zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-15 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.