Og³oszenie z dnia 2021-10-28
Powi±zane og³oszenia:
- 2021/BZP 00264583/01 - Modyfikacja z dnia 2021-11-10
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Budowa instalacji fotowoltaicznej w przedsiêbiorstwie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Eko Nowa Sp. z o.o.
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Eko Nowa Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030293438
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Terespolska 38
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Piszczac
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-530
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 83 377 80 36
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@ekonowa.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: ekonowa.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inny zamawiaj±cy
Spó³ka prawa handlowego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji fotowoltaicznej w przedsiêbiorstwie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-252eb8c3-303d-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00248955
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2021-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt pn. „Budowa instalacji fotowoltaicznej w przedsiêbiorstwie” wspó³finansowany jest ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
http://ekonowa.eu3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://epuap.gov.pl/wps/portal, https://miniportal.uzp.gov.pl, biuro@ekonowa.eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 11.1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu, dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
11.2. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami:
Sylwester Nestorowicz, tel. 509 253 997 oraz Sylwester Chmiel, tel. 502 092 984 email: biuro@ekonowa.eu,
11.3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
11.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP). Zasady sk³adania ofert oraz dokumentów sk³adanych wraz z ofert± oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysy³ania opisane zosta³y w Instrukcji u¿ytkownika. Wykonawca zobowi±zany jest zapoznaæ siê z ww. Instrukcj± i postêpowaæ wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie zamówienia w szczególno¶ci sk³adaj±c ofertê akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w Instrukcji u¿ytkownika i SWZ. W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez u¿ytkownika urz±dzeniem teleinformatycznym z dostêpem do sieci Internet. Aplikacja dzia³a tylko na platformie Windows i wymaga .NET Framework 4.5. W przypadku korzystania z urz±dzeñ mobilnych oraz Mac lub Linux, dostêp do wszystkich funkcjonalno¶ci systemu miniPortal mo¿e byæ ograniczony. Specyfikacja po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
− specyfikacja po³±czenia formularze udostêpnione s± za pomoc± protoko³u
TLS 1.2,
− format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostêpne s± w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
− oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opieraj± siê
o czas serwera i dane zapisywane s± z dok³adno¶ci± co do setnej czê¶ci sekundy,
− integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysy³aj±cego wniosek do Zamawiaj±cego, ESP Zamawiaj±cego automatycznie generuje Rodzaj Urzêdowego Po¶wiadczenia Odbioru, czyli Urzêdowe Po¶wiadczenie Przed³o¿enia (UPP), które jest powi±zane z wysy³anym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane po¶wiadczenia” jest zawarta informacja o dacie dorêczenia.
System dostêpny jest za po¶rednictwem nastêpuj±cych przegl±darek internetowych:
− Microsoft Internet Explorer od wersji 9.0,
− Mozilla Firefox od wersji 15,
− Google Chrome od wersji 20.
11.5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
11.10. Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
11.11. Sposób z³o¿enia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany zosta³ w „Instrukcji u¿ytkownika”, dostêpnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Budowa instalacji fotowoltaicznej w przedsiêbiorstwie” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2021 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i monta¿ 3 (trzech) niezale¿nych instalacji fotowoltaicznych w obiektach u¿yteczno¶ci publicznej na terenie Gminy Piszczac w ramach projektu „Budowa instalacji fotowoltaicznej
w przedsiêbiorstwie”.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególno¶ci dostawê i monta¿ w oparciu o posiadan± przez Zamawiaj±cego dokumentacjê techniczn± 3 (trzech) niezale¿nych instalacji fotowoltaicznych, w tym:
1) 1 (jedna) instalacja fotowoltaiczna o mocy min. 29,7 kWp na gruncie na terenie Oczyszczalni ¦cieków Piszczac w ramach, której zostan± wykonane nastêpuj±ce prace:
a) zakup i monta¿ paneli fotowoltaicznych w ilo¶ci max. 90 szt. o mocy min. 330 Wp ka¿dy;
b) monta¿ dwóch falowników dopasowanych do mocy instalacji (przemienników pr±du sta³ego na zmienny) o mocy 14,5 kW;
c) podrozdzielnia DC i AC (zabezpieczenia przeciwprzepiêciowe)
do instalacji 30 kWp;
d) okablowanie, konektory, akcesoria uzupe³niaj±ce do instalacji;
e) system monitorowania i zarz±dzania instalacj± fotowoltaiczn±.
f) wykonanie w 2 egz. dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej i egz. w wersji elektronicznej zgranej na urz±dzeniu przeno¶nym, do dokumentacji powykonawczej za³. kopiê kpl. zg³oszeñ do PGE,
2) 1 (jedna) instalacja fotowoltaiczna o mocy min. 26,16 kWp na gruncie oraz dachu w lokalizacji Stacja Ujêcia i Uzdatniania Wody Piszczac w ramach, której zostan± wykonane nastêpuj±ce prace:
a) zakup i monta¿ paneli fotowoltaicznych na gruncie w ilo¶ci max. 32 szt. o mocy min. 330 Wp ka¿dy;
b) zakup i monta¿ paneli fotowoltaicznych na dachu w ilo¶ci max. 48 szt. o mocy min. 325 Wp ka¿dy;
c) monta¿ dwóch falowników dopasowanych do mocy instalacji (przemienników pr±du sta³ego na zmienny) o mocy 9,6 kW oraz 12 kW;
d) system monta¿owy na grunt dla instalacji o mocy 10 kWp;
e) system monta¿owy na dach p³aski dla instalacji o mocy 16 kWp;
f) podrozdzielnia DC i AC (zabezpieczenie przeciwprzepiêciowe) dla instalacji;
g) okablowanie, konektory, akcesoria uzupe³niaj±ce do instalacji;
h) system monitorowania i zarz±dzania instalacj± fotowoltaiczn±;
i) prace ziemne, wykonanie przekopu;
j) wykonanie w 2 egz. dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej i egz. w wersji elektronicznej zgranej na urz±dzeniu przeno¶nym, do dokumentacji powykonawczej za³. kopiê kpl. zg³oszeñ do PGE,
3) 1 (jedna) instalacja fotowoltaiczna o mocy min. 9,9 kWp na gruncie
w lokalizacji Stacja Ujêcia i Uzdatniania Wody Po³oski Stare w ramach, której zostan± wykonane nastêpuj±ce prace:
a) zakup i monta¿ paneli fotowoltaicznych na gruncie w ilo¶ci max. 30 szt. o mocy min. 330 Wp ka¿dy;
b) monta¿ falownika (przemiennika pr±du sta³ego na zmienny) o mocy 9,6 kW;
c) system monta¿owy na grunt dla instalacji;
d) podrozdzielnia DC i AC (zabezpieczenie przeciwprzepiêciowe) do instalacji;
e) okablowanie, konektory, akcesoria uzupe³niaj±ce do instalacji;
f) system monitorowania i zarz±dzania instalacj± fotowoltaiczn±;
g) prace ziemne, wykonanie przekopu;
h) wykonanie w 2 egz. dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej i egz. w wersji elektronicznej zgranej na urz±dzeniu przeno¶nym, do dokumentacji powykonawczej za³. kopiê kpl. zg³oszeñ do PGE.
3. Szczegó³owy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w za³±czniku Nr 1 do SWZ - Dokumentacja techniczna, na któr± sk³ada siê:
1) PROJEKT BUDOWLANY - BUDOWY INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ NA OCZYSZCZALNI ¦CIEKÓW W MIEJSCOWOSCI PISZCZAC,
2) PROJEKT BUDOWLANY - BUDOWY INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ NA STACJI UJÊCIA I UZDATNIANIA WODY W MIEJSCOWO¦CI PISZCZAC,
3) PROJEKT BUDOWLANY - BUDOWY INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ NA STACJI UJÊCIA I UZDATNIANIA WODY PO£OSKI STARE,
4) Przedmiary robót.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert: Cena (PC) - 100%
Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.
2. Punkty za kryterium „Cena” zostan± obliczone wed³ug wzoru:
Cn
Pc = ------- x 100 pkt
Cb
gdzie,
Pc - ilo¶æ punktów za kryterium cena,
Cn - najni¿sza cena ofertowa spo¶ród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najni¿sz± cen± otrzyma 100 punktów a pozosta³e oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najni¿szej ceny odpowiednio mniej. Koñcowy wynik powy¿szego dzia³ania zostanie zaokr±glony do dwóch miejsc po przecinku.
3. Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów (O) w kryterium cena.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1) Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e ww. warunek zostanie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie), wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonuje) nale¿ycie: co najmniej dwa zamówienia, z których ka¿de:− polega³o na dostawie wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 9 kWp,
− mia³o warto¶æ minimum 50.000,00 z³ brutto (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³).
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonywania zamówienia i skieruj± do jego realizacji: min. jedn± osobê pe³ni±c± funkcjê Kierownika budowy i posiadaj±c± odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych.
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZ¡CE WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) Wykonawcy mog± wykazaæ siê do¶wiadczeniem tak¿e wówczas, je¿eli realizowali wymagane zamówienia w formule robót budowlanych, a nie w formule dostaw z monta¿em.
2) Wykonawca powinien w wykazie dostaw wyra¼nie okre¶liæ zakres (w tym moc instalacji) i warto¶æ dostaw, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu.
3) Warto¶ci podane w dokumentach w walutach innych ni¿ wskazane przez Zamawiaj±cego bêd± przeliczane wg ¶redniego kursu NBP na dzieñ publikacji og³oszenia.
4) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowied¼ na pytanie czwarte/ Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na podstawie art. 118 ustawy Pzp Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê
o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostêpniaj±cy zasoby musi posiadaæ pe³ne do¶wiadczenie wskazane w warunku udzia³u w postêpowaniu wskazane w pkt. 6.1.4, ppkt. 1) SWZ - dotyczy to konieczno¶ci wykazania do¶wiadczenia wynikaj±cego z powtarzalno¶ci wykonanych dostaw tj. wykonania minimum
2 dostaw przez jeden podmiot.
5) Przez posiadanie uprawnieñ budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia, rozumie siê uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2020 r, poz. 1333 z pó¼n. zm.) oraz przepisów wcze¶niejszych. Samodzielne funkcje techniczne
w budownictwie (nazwy specjalno¶ci i ich zakresy) bêd± rozpatrywane zgodnie z przepisami reguluj±cymi nadawanie uprawnieñ budowlanych w dacie ich nadania.
6) Wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ mo¿e wskazaæ osobê bêd±c± obywatelem pañstwa cz³onkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która naby³a kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed terminem sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy przed terminem sk³adania ofert zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 7 do SWZ – w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4 ppkt. 1) SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy z³o¿enia wraz z ofert± nastêpuj±cych przedmiotowych ¶rodków dowodowych:a) karty katalogowe oferowanych modu³ów fotowoltaicznych podpisane przez producenta lub podmiot uprawniony do reprezentowania producenta
lub dystrybutora urz±dzeñ na rynku polskim obejmuj±ce informacje potwierdzaj±ce spe³nianie przez te urz±dzenia parametrów zawartych
w za³±czniku Nr 9 do SWZ – „Minimalne parametry urz±dzeñ do potwierdzenia kartami katalogowymi”, zgodnie z pkt. 1,
b) karty katalogowe oferowanych inwerterów fotowoltaicznych podpisane przez producenta lub podmiot uprawniony do reprezentowania producenta lub dystrybutora urz±dzeñ na rynku polskim obejmuj±ce informacje potwierdzaj±ce spe³nianie przez te urz±dzenia parametrów zawartych w za³±czniku
Nr 9 do SWZ – „Minimalne parametry urz±dzeñ do potwierdzenia kartami katalogowymi”, zgodnie z pkt. 2.
Zamawiaj±cy akceptuje równowa¿ne przedmiotowe ¶rodki dowodowe, je¶li potwierdzaj±, ¿e dostawy spe³niaj± wymagania, cechy lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
4.7.1. Zamawiaj±cy informuje, ¿e dzia³aj±c na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy Pzp przewiduje, ¿e w sytuacji, w której Wykonawca nie z³o¿y³ przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub z³o¿one przedmiotowe ¶rodki dowodowe s± niekompletne, Zamawiaj±cy jednokrotnie wezwie do ich z³o¿enia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie.4.7.2. Postanowieñ pkt 4.7.1 SWZ nie stosuje siê, je¿eli pomimo z³o¿enia przedmiotowego ¶rodka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania.
4.7.3. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowi±cy Za³±cznik Nr 3 do SWZ (przy czym Wykonawca mo¿e sporz±dziæ ofertê wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmowaæ dane wymagane dla oferty w SWZi za³±cznikach).
Uwaga: Wykonawca ma obowi±zek wskazaæ w Formularzu ofertowym
producenta oraz model oferowanych urz±dzeñ tj. modu³ów i inwerterów fotowoltaicznych).
2) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 4.7 SWZ;
3) O¶wiadczenia, o których mowa w pkt 8.1 SWZ;
4) O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 8.2 SWZ (je¿eli dotyczy),
5) Zobowi±zanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (je¿eli dotyczy).
6) Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby:
a) Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, ¿±da z³o¿enia wraz z ofert± odpisu lub informacji
z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w lit a), je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
c) je¿eli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika
z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z³o¿enia wraz z ofert± pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
7) Pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
12.1. Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 3000,00 PLN(s³ownie z³: trzy tysi±ce z³otych 00/100).
12.2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
12.3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Bank Spó³dzielczy w £omazach
Nr konta 96 8037 0008 0130 1166 2000 0010
z adnotacj± „Wadium – Znak sprawy: 1/2021
12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu, Zamawiaj±cy uzna wadium, które zostanie zaksiêgowane na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
12.5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej – przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub porêczenia gwarancja lub porêczenie musi byæ nieodwo³alne, bezwarunkowe i p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwê: daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta lub porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotê wadium,
c) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia kwoty wskazanej
w gwarancji/porêczeniu na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego w sytuacjach zatrzymania wadium okre¶lonych w przepisach ustawy Pzp.
12.7. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium okre¶lono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniuo udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³±cznika Nr 7 do SWZ.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych i innych przypadków wskazanych w niniejszej umowie, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.2. Katalog zmian umowy w zakresie terminu przewidzianego na zakoñczenie dostaw i monta¿u instalacji:
1) zmiany bêd±cej wynikiem zmiany umowy o dofinansowanie projektu zawartej pomiêdzy Zamawiaj±cym a Instytucj± Wspó³finansuj±c± w zakresie terminów
(w tym terminu rzeczowej realizacji projektu) lub wysoko¶ci i warunków p³atno¶ci dofinansowania realizacji projektu stanowi±cego przedmiot niniejszej umowy;
2) wyst±pienia si³y wy¿szej w rozumieniu § 18 umowy,
3) przed³u¿enie terminu wykonania umowy o którym mowa w § 2 ust. 1 mo¿e nast±piæ w przypadku postoju w wykonaniu ¶wiadczenia, wynikaj±cego bezpo¶rednio z okoliczno¶ci zwi±zanych z utrzymywaniem siê lub ponownym og³oszeniem podczas realizacji umowy stanu epidemii lub stanu zagro¿enia epidemiologicznego na terytorium RP o ile okoliczno¶ci te maj± bezpo¶redni wp³yw na brak mo¿liwo¶ci realizacji zamówienia w umówionym terminie. Przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia bêdzie mo¿liwe o czas postoju spe³niaj±cego ww. wymagania który nie mo¿e trwaæ d³u¿ej ni¿ do momentu odwo³ania stanu epidemii lub zagro¿enia epidemicznego,
4) przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od za³o¿onych w dokumentacji projektowej i powoduj±cych konieczno¶æ wstrzymania prac lub konieczno¶æ ich wykonania przy wykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych rozwi±zañ technicznych, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± do wyeliminowania utrudnieñ zwi±zanych z ich wyst±pieniem,
5) przed³u¿enie terminu wykonania umowy o którym mowa w § 2 ust. 1 mo¿e nast±piæ z powodu dzia³añ osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych wykonanie zamówienia pod warunkiem, ¿e dzia³ania te nie s± konsekwencj± dzia³añ którejkolwiek ze Stron niniejszej Umowy.
3. Zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia jest dopuszczalna w przypadku wyst±pienia ni¿ej wymienionych okoliczno¶ci:
1) zmiany w zakresie doboru poszczególnych urz±dzeñ wchodz±cych w sk³ad zestawu instalacji wynikaj±ce z b³êdów w dokumentacji wykonanej przez uprawnione podmioty niemo¿liwej do stwierdzenia przy za³o¿eniu dochowania nale¿ytej staranno¶ci Zamawiaj±cego;
2) niezale¿nych od Wykonawcy przeszkód uniemo¿liwiaj±cych terminow± dostawê wskazanych w ofercie produktów w szczególno¶ci w przypadku zakoñczenia ich produkcji lub niedostêpno¶ci ich na rynku w momencie realizowania dostaw – pod warunkiem, ¿e Wykonawca dochowa³ nale¿ytej staranno¶ci i w momencie uzyskania zamówienia wykona³ odpowiednie czynno¶ci w celu ich zamówienia. W przypadku opisanym w zdaniu poprzedzaj±cym Wykonawca mo¿e dostarczyæ i zamontowaæ inne urz±dzenia (urz±dzenia zastêpcze), które spe³niaj± wymogi opisane w SWZ i za³±cznikach pod warunkiem wykazania przez wykonawcê zgodno¶ci tych urz±dzeñ w wymogami zamawiaj±cego oraz przedstawienia dla urz±dzeñ zastêpczych wszystkich dokumentów wymaganych w postêpowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego i niniejszej umowie.
4. Pozosta³e rodzaje zmian spowodowane nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiaj±cy realizuje przedmiot umowy na inne spe³niaj±ce warunki okre¶lone w SWZ;
2) si³a wy¿sza w rozumieniu § 18 umowy uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ;
3) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT;
4) zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez zamawiaj±cego umowy
o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotycz±cych realizacji projektu.
5) zmiana podwykonawcy w trakcie realizacji umowy.
Pozosta³e zmiany zawarto w sekcji IX og³oszenia „Informacje dodatkowe".
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-11-12 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca zobowi±zany jest podaæ adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona bêdzie korespondencja zwi±zana z postêpowaniem.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-12 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-12-11
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
6) zmiana zasad p³atno¶ci. Je¿eli przed zakoñczeniem realizacji zamówienia Zamawiaj±cy otrzyma indywidualn± interpretacjê podatkow± (lub interpretacje dotycz±ce innych p³atników ale wydane w identycznym stanie faktycznym) dotycz±c± podatku od umów zawartych na podstawie niniejszego postêpowania, która wska¿e na konieczno¶æ zastosowania innej stawki podatku VAT ni¿ wynikaj±cy oferty i umowy, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy z Wykonawc± na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy polegaj±c± na zmianie stawki podatku VAT - do tych czê¶ci zamówienia, do których bêdzie to uzasadnione w ¶wietle otrzymanej interpretacji indywidualnej (sta³a zostaje kwota netto, Wykonawca wystawi faktury z w³a¶ciwym podatkiem VAT).7) zmiana stawki VAT w przypadku zmiany lokalizacji/miejsca monta¿u instalacji, powoduj±cej zmianê stawki podatku VAT,
8) wszelkie zmiany, które bêd± konieczne do zagwarantowania zgodno¶ci umowy z wchodz±cymi w ¿ycie po terminie sk³adania ofert przepisami o podatku od towarów i us³ug w zakresie wynikaj±cym z tych przepisów,
5. O zmianach wskazanych w ust. 3 pkt 1 Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê na minimum 15dni przed dniem, na który zaplanowano monta¿ instalacji.
6. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
7. Nie stanowi zmiany istotnej umowy w rozumieniu art. 454 ustawy Prawo zamówieñ publicznych:
1) zmiana danych teleadresowych,
2) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy
(np. zmiana nr rachunku bankowego);
8. Strona, która wystêpuje z propozycj± zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powy¿ej katalog zmian umowy zobowi±zana jest do sporz±dzenia i uzasadnienia wniosku o tak± zmianê. Wszelkie zmiany umowy dla swej wa¿no¶ci wymagaj± formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.
INNE PRZETARGI PISZCZAC
- "¦wiadczenie dla klientów Gminnego O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w Piszczacu specjalistycznych us³ug opiekuñczych i specjalistycznych us³ug opiekuñczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w 2025 roku"
- Obs³uga kredytu d³ugoterminowego na finansowanie deficytu bud¿etu Gminy Piszczac oraz na sp³atê zobowi±zañ z tytu³u wcze¶niej zaci±gniêtych kredytów i po¿yczek d³ugoterminowych
wiêcej: przetargi PISZCZAC »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe w szko³ach podstawowych Gminy Stê¿yca
- Remont i przystosowanie pomieszczeñ na potrzeby realizacji projektu "Bli¿ej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin prze¿ywaj±cych problemy opiekuñczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastêpczej-etap II"
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ci±g³ym
- Modernizacja i przebudowa budynku obs³ugi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównowa¿ona mobilno¶æ miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku u¿ytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowi±zuj±cych przepisów przeciwpo¿arowych
- Wykonanie dok. projektowej oraz robót bud. zw. z wykoñczeniem i wyposa¿. stref komercyjnych stadionu miejskiego w zakr. hotelowym, gastron. i handlowym w ramach zad. inw. Budowa St. Miej. w Katowicach
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.