eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mys³owiceMateria³y do sterylizatorni



Og³oszenie z dnia 2024-03-19


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Materia³y do sterylizatorni

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SP ZOZ Szpital nr 2 im. T. Boczonia w Mys³owicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000308258

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Bytomska 41

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Mys³owice

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-400

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 723 183 366

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: j.zachara@szpital2myslowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.szpital2myslowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Materia³y do sterylizatorni

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-8643e1c7-e5de-11ee-9c02-ce2b643d361d

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00250525

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-03-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://szpital2myslowice.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpital2myslowice.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Oferta sk³adana jest pod rygorem
niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym. Ofertê nale¿y sporz±dziæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: https://szpital2myslowice.ezamawiajacy.pl

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Szp2/NZ-271-7/24

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 5

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

pakiet 1

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 75120 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

24000000-4 - Produkty chemiczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

ZAMAWIAJ¡CY jest uprawniony zleciæ WYKONAWCY dodatkowy zakres rzeczowy obejmuj±cy asortyment analogiczny, jak
opisany w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). ZAMAWIAJ¡CY nie jest zobowi±zany do zlecenia dostaw
objêtych przedmiotem Opcji, a WYKONAWCY nie s³u¿y roszczenie o ich zlecenie. Dostawy bêd±ce przedmiotem Opcji
mog± zostaæ zlecone na warto¶æ do 20% warto¶ci przedmiotu zamówienia.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 2
Pakiet 2

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 29245 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

24000000-4 - Produkty chemiczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

ZAMAWIAJ¡CY jest uprawniony zleciæ WYKONAWCY dodatkowy zakres rzeczowy obejmuj±cy asortyment analogiczny, jak
opisany w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). ZAMAWIAJ¡CY nie jest zobowi±zany do zlecenia dostaw
objêtych przedmiotem Opcji, a WYKONAWCY nie s³u¿y roszczenie o ich zlecenie. Dostawy bêd±ce przedmiotem Opcji
mog± zostaæ zlecone na warto¶æ do20 % warto¶ci przedmiotu zamówienia.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 3
Pakiet 3

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 2966 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

24000000-4 - Produkty chemiczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

ZAMAWIAJ¡CY jest uprawniony zleciæ WYKONAWCY dodatkowy zakres rzeczowy obejmuj±cy asortyment analogiczny, jak
opisany w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). ZAMAWIAJ¡CY nie jest zobowi±zany do zlecenia dostaw
objêtych przedmiotem Opcji, a WYKONAWCY nie s³u¿y roszczenie o ich zlecenie. Dostawy bêd±ce przedmiotem Opcji
mog± zostaæ zlecone na warto¶æ do 20% warto¶ci przedmiotu zamówienia.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 4
Pakiet 4

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 57224 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

24000000-4 - Produkty chemiczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

ZAMAWIAJ¡CY jest uprawniony zleciæ WYKONAWCY dodatkowy zakres rzeczowy obejmuj±cy asortyment analogiczny, jak
opisany w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). ZAMAWIAJ¡CY nie jest zobowi±zany do zlecenia dostaw
objêtych przedmiotem Opcji, a WYKONAWCY nie s³u¿y roszczenie o ich zlecenie. Dostawy bêd±ce przedmiotem Opcji
mog± zostaæ zlecone na warto¶æ do 20% warto¶ci przedmiotu zamówienia.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 5
Pakiet 5

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 3750 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33198000-4 - Szpitalne wyroby papierowe

24000000-4 - Produkty chemiczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

opisany w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). ZAMAWIAJ¡CY nie jest zobowi±zany do zlecenia dostaw
objêtych przedmiotem Opcji, a WYKONAWCY nie s³u¿y roszczenie o ich zlecenie. Dostawy bêd±ce przedmiotem Opcji
mog± zostaæ zlecone na warto¶æ do 20% warto¶ci przedmiotu zamówienia.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1.Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany umowy w nastêpuj±cych sytuacjach:
a. zmiana danych podmiotów zawieraj±cych umowê;
b. obni¿enie ceny przedmiotu umowy przez Wykonawcê (mo¿e nast±piæ w ka¿dym czasie i nie wymaga zgody
Zamawiaj±cego ani sporz±dzenia aneksu do Umowy);
c. zmiany stawki podatku VAT w przypadku ich urzêdowej zmiany. W takim przypadku zmianie ulegnie cena brutto; cena
netto pozostanie niezmieniona;
d. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ przed³u¿enia terminu obowi±zywania umowy w przypadku niepe³nej realizacji
przedmiotu umowy, w okresie jej obowi±zywania, przy zachowaniu jej warto¶ci (nie d³u¿ej ni¿ o 30 dni);
e. Zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na
podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
f. zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na
ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
g. zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4
pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych
je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê.
2. W przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczno¶ci okre¶lonych w ust. 1 Wykonawca zobowi±zany bêdzie przed³o¿yæ
Zamawiaj±cemu pisemny wniosek o zmianê Umowy z uzasadnieniem proponowanej zmiany. W przypadku nie wyra¿enia
zgody przez Zamawiaj±cego na proponowan± zmianê, Zamawiaj±cy ma prawo rozwi±zaæ umowê za jednomiesiêcznym
wypowiedzeniem.
3. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
4. W przypadku wyst±pienia zmian wskazanych w ust. 1 Wykonawca uprawniony jest do z³o¿enia do Zamawiaj±cego
wniosku o dokonanie stosownego aneksu, w którym to wskazuje w jakim stopniu przedmiotowe zmiany przek³adaj± siê na
wysoko¶æ nale¿nego wynagrodzenia.
8. Dopuszczalne s± równie¿ zmiany umowy, których ³±czna warto¶æ jest mniejsza ni¿ progi unijne oraz jest ni¿sza ni¿ 10%
warto¶ci pierwotnej umowy, okre¶lonej w § 3 ust.1.
9. Dopuszczalne s± nieistotne zmiany umowy, które to nie maj± wp³ywu na warto¶æ umowy i których wprowadzenie nie
zmienia krêgu potencjalnych wykonawców zamówienia.
10. W przypadku wzrostu ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia Wykonawca uprawniony jest do
Og³oszenie nr 2024/BZP 00001484 z dnia 2024-01-02
2024-01-02 Biuletyn Zamówieñ Publicznych Og³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
z³o¿enia do Zamawiaj±cego wniosku o dokonanie waloryzacji, w którym to wskazuje w jakim stopniu przedmiotowy wzrost
przek³ada siê na wysoko¶æ nale¿nego wynagrodzenia.
11. W przypadku spadku ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do
z³o¿enia do Wykonawcy wniosku o z³o¿enie wyja¶nieñ w jakim stopniu przedmiotowy spadek przek³ada siê na koszty
realizacji zamówienia. Uzyskane informacje s± podstaw± do dokonania waloryzacji.
12. Waloryzacja obowi±zywaæ bêdzie od dnia wej¶cia w ¿ycie stosownych zmian, dokonanych w formie aneksu do Umowy.
13. £±czna warto¶æ zmiany wynagrodzenia wynikaj±ca z waloryzacji nie mo¿e przekroczyæ 5 % warto¶ci wynagrodzenia
okre¶lonego w § 3 ust. 1.
14. Mo¿liwa jest zmiana umowy w zakresie osób wskazanych jako kontakty robocze w umowie, oznaczenia stron umowy, nr
rachunków itp.
7.5.) Zamawiaj±cy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-27 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://szpital2myslowice.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-27 09:10

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.