Og³oszenie z dnia 2023-06-07
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00305913/01 - Wynik z dnia 2023-07-13
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup pompy do instalacji up³ynniania
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: G³ówny Instytut Górnictwa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000023461
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Gwarków 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-166
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mwallenburg@gig.eu phachula@gig.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gig.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Instytut Badawczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup pompy do instalacji up³ynniania
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-940e1391-0510-11ee-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00252225
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-06-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zakup bêdzie realizowana z projektu: Bezpo¶rednia hydrotermalna katalityczna konwersja biomasy oraz wêgli brunatnych do paliw ciek³ych i chemikaliów Komisja Europejska (KE)- Fundusz Badawczy dla Wêgla i Stali, nr Porozumienia Grantowego: 899471 — HyCon — RFCS-2019, z dnia: 28.05.2020 r.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-940e1391-0510-11ee-9355-06954b8c6cb93.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-940e1391-0510-11ee-9355-06954b8c6cb9
mwallenburg@gig.eu,
phachula@gig.eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê przy u¿yciu poczty elektronicznej mwallenburg@gig.eu lub phachula@gig.eu lub
Platformy e-Zamówienia, dostêpnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Wszystkie wys³ane i odebrane przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne bêd± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
2. Postêpowanie mo¿na wyszukaæ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia poprzez kafelek „Przegl±daj postêpowania / konkursy”.
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu musi posiadaæ aktywne konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca posiadaj±cy aktywne konto na Platformie e-Zamówienia bêdzie mia³ dostêp do formularzy s³u¿±cych do komunikacji z Zamawiaj±cym oraz do formularzy umo¿liwiaj±cych z³o¿enie lub wycofanie oferty. Przegl±danie i pobieranie publicznej
tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
UWAGA – Wykonawca powinien dok³adnie zapoznaæ siê z instrukcj± zak³adania konta u¿ytkownika, dostêpn± na Platformie e-Zamówienia, kafelek „Centrum Pomocy”.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów / o¶wiadczeñ / informacji zosta³y opisane w regulaminach korzystania z Platformy e-Zamówienia, dostêpnych pod adresem https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Centrum Pomocy”.
5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia wynosi 150 Mb. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z Platformy e-Zamówienia oraz wymagania dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
6. Za datê przekazania oferty przyjmuje siê datê jej przekazania na Platformê e-Zamówienia, a za datê przekazania dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowañ dokumentów oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na Platformê e-Zamówienia, a w przypadku przekazywania tych dokumentów oraz informacji za pomoc± poczty elektronicznej – datê potwierdzenia dostarczenia wiadomo¶ci zawieraj±cej dokument / informacjê z serwera pocztowego Zamawiaj±cego.
7. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê numerem postêpowania nadanym przez Zamawiaj±cego, tj. FZ/5816/PH/23.
8. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w Rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. (Dz.U. z 2020r., poz.2452).
9. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest G³ówny Instytut Górnictwa z
siedzib± przy Pl. Gwarków 1 w Katowicach, 40-166, tel.: 32 259 20 00, fax: 32 259 65 33.
2. Inspektor Ochrony Danych dostêpny jest pod adresem: gdpr@gig.eu.
3. Dane osobowe s± przetwarzane w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO - w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego – podstaw± prawn± ich przetwarzania jest ci±¿±cy na Administratorze obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ
publicznych.
4. W razie zawarcia wskutek przeprowadzonej przez Administratora procedury o udzielenie zamówienia publicznego umowy dane osobowe przetwarzane s± w celu zawarcia i realizacji tej umowy na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbêdne do zawarcia i realizacji umowy lub czynno¶ci poprzedzaj±cych jej realizacjê;
b) art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania obowi±zków ci±¿±cych na Administratorze, wynikaj±cych z przepisów prawa, w tym przepisów prawa zamówieñ publicznych i prawa podatkowego;
c) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przetwarzanie jest niezbêdne dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym dochodzenia lub odpierania ewentualnych roszczeñ.
5. Przys³uguje Pani/Panu prawo do:
a) dostêpu do tre¶ci danych osobowych oraz ich sprostowania, przy czym skorzystanie
z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
b) ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art.18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu
zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia;
c) wniesienia sprzeciwu, za¿±dania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych – w zakresie okre¶lonym w przepisach RODO;
d) wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbêdne do realizacji celów, w jakich dane s± przetwarzane. W przypadku niepodania danych osobowych udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcie i realizacja umowy nie bêdzie mo¿liwe. Niezbêdno¶æ podania przez Pani±/Pana danych osobowych w zwi±zku z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego jest wymogiem ustawowym, okre¶lonym w przepisach ustawy Prawo zamówieñ publicznych, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Udostêpnione przez Pani±/Pana dane osobowe mog± byæ udostêpnione innym podmiotom w celu wykonania na zlecenie Administratora czynno¶ci zwi±zanych z realizacj± celów przetwarzania. Odbiorcami danych mog± byæ równie¿ instytucje upowa¿nione z mocy prawa, w tym podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art.18 oraz art.74 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
8. Udostêpnione przez Pani±/Pana dane nie bêd± podlega³y udostêpnieniu do pañstwa trzeciego lub do organizacji miêdzynarodowej.
9. Udostêpnione przez Pani±/Pana dane osobowe nie bêd± przetwarzane w sposób automatyzowany oraz w formie profilowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZ/5816/PH/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie uk³adu pompowego przystosowanego do podawania mieszaniny wodnej zawieraj±cej cz±steczki sta³e wêgla brunatnego i osadów ¶ciekowych o ¶rednicy do 0,5 mm. Zawarto¶æ cz±stek sta³ych 10-15 %
Pompa zostanie wykorzystana do podawania mieszaniny do instalacji up³ynnienia.
Medium w temperaturze maksymalnej 50º C bêdzie pompowane do reaktora przy ci¶nieniu maksymalnym 200 bar.
Pompê nale¿y dostarczyæ wraz ze stela¿em na którym bêdzie ona zamontowana.
Przep³yw od 2 – 10 dm3/h. Zamawiaj±cy wymaga p³ynnej i dok³adnej regulacja ilo¶ci podawanej mieszaniny.
W ramach dostawy przedmiotu Zamówienia, Zamawiaj±cy wymaga uruchomienia urz±dzenia i przeprowadzenie testów na instalacji.
Pompa musi byæ nowa , nie u¿ywana, rok produkcji 2023.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 42122000-0 - Pompy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najni¿sza cena - Cena brutto (z podatkiem VAT) za realizacjê przedmiotu zamówienia, na któr±
powinny sk³adaæ siê wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcê. Ocenie zostanie poddana cena oferty brutto za realizacjê
przedmiotu zamówienia obliczona przez Wykonawcê zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa i podana w Formularzu oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ. Za ofertê najkorzystniejsz± bêdzie uznana oferta z najni¿sz± cen± brutto.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejno¶ci
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejno¶æ kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy niniejszego postêpowania
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Nie dotyczy niniejszego postêpowania
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania (za³±cznik nr 2 do SWZ), sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, sk³adaj± w formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SWZ) o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5. Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
6. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia.
7. Zamawiaj±cy wymaga, aby w przypadku powierzenia czê¶ci zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskaza³ w ofercie (za³±cznik nr 1 do SWZ) czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz poda³ (o ile s± mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
8. Powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za nale¿yte wykonanie zamówienia
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszystkie przes³anki i zakresy zmiany umowy oraz warunki ich wprowadzenia zawiera za³±cznik nr 3 do SWZ7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-06-15 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-15 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-07-14
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Ci±g dalszy tre¶ci z pkt. 3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny):8. Udostêpnione przez Pani±/Pana dane nie bêd± podlega³y udostêpnieniu do pañstwa trzeciego lub do organizacji miêdzynarodowej.
9. Udostêpnione przez Pani±/Pana dane osobowe nie bêd± przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz w formie profilowania.
II. Jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Pani/Panu obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art.14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co
najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art.14 ust. 5 RODO.
Z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza siê wykonawcê je¿eli zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U.2022.835). Powy¿sze wykluczenie nastêpowaæ bêdzie na okres trwania ww. okoliczno¶ci. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 wymienionej wy¿ej ustawy, zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego wykonawcy
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- "¦wiadczenie us³ug konserwacyjnych wraz z wykonywaniem drobnych napraw oraz usuwanie awarii w obiekcie WFO¦iGW zlokalizowanym w Katowicach przy ul. Plebiscytowej 19 ...
- Serwis pogwarancyjny aparatury medycznej dla Oddzia³u Anestezjologii i Intensywnej Terapii
- Odbiór, wywóz i utylizacja odpadów komunalnych, segregowanych, odpadów wielkogabarytowych oraz gruzu z budynków Urzêdu Miasta Katowice, siedzib OSP i Rad Dzielnic w roku 2025 r.
- Zakup i dostawa (wraz z roz³adunkiem) sprzêtu serwerowo -sieciowego na potrzeby Ministerstwa Przemys³u
- US£UGA UBEZPIECZENIA SPZOZ MSWiA w KATOWICACH
- Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialno¶ci cywilnej dla spó³ki Katowickie Inwestycje S.A.
wiêcej: przetargi w Katowicach »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.