Ogłoszenie z dnia 2021-11-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00191913/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-09-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla 8 zadań w ramach zadania Uzupełnienie odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w mieście Zawiercie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258871
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: LEŚNA 2
1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: +48324941274, 324941267
1.5.8.) Numer faksu: Nie dotyczy
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zawiercie.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla 8 zadań w ramach zadania Uzupełnienie odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w mieście Zawiercie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4af16dc0-1c45-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00252759
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004440/24/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.20 Wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla 4 zadań.
1.1.23 Wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla 7 zadań
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00191913/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WIZP.271.106.2021.KW
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 128341,09 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla: Odcinek DN 160 mm do działki nr 2927/7 obręb Blanowice (k.m. 7) przy ul. Blanowskiej.Zakres robót obejmuje:
mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 25 cm 8,00 m2
wykopy w gruncie kat. I-II – 18,15 m3
zasypywanie wykopów w gruncie kat I-III – 18,50m³
kanały z rur PCV lite SN8 160/4,7mm – 14,78mb
przewierty w gruncie kat III-IV – rura stalowa 273mm 14,78mb
przejścia szczelne bezciśnieniowe do rur PCV o śr. 160 mm 1 szt
korek fi 160 mm 1 szt
włączenie rurociągu do istniejącej studni 1 kpl.
odtworzenie podbudowy z kruszywa łamanego pod drogę o gr. 25 cm- 8,00m²
odtworzenie podbudowy z kruszywa łamanego o gr. 15 cm - 8,00m²
nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- żwirowych warstwa wiążąca o gr.7cm - 8,00m²
nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- żwirowych warstwa ścieralna o gr.5cm - 8,00m²
powykonawcza inspekcja rurociągu kamerą przemysłową
wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu o zamówieniu.
Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.5.) Wartość części: 22973,82 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla: Odcinek DN 160mm do działki nr 2170/5 obręb Blanowice (k.m.7) przy ul. Wierczki.Zakres robót obejmuje:
mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 25 cm 11,25 m2
rozebranie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo- piaskowej 5,00m²
mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 20 cm 5,00 m2
wykopy w gruncie kat. I-II – 30,45 m3
zasypywanie wykopów kat I-III – 8,93 m³
podłoża pod kanały – podsypka i obsypka 5,69m³
rura PVC-U SN8 160/4,7mm – 5,75 mb
studnie rewizyjne z kręgów betonowych o śr. 1200 mm 1 szt
właz żeliwny typ ciężki – D 400 fi 600 1szt
przejścia szczelne bezciśnieniowe do rur PCV o śr. 160 mm 1 szt
przejścia szczelne bezciśnieniowe do rur PCV o śr. 200 mm 2 szt
korek fi 160 mm 1 szt
włączenie rurociągu do istniejącej studni 1 kpl.
podbudowa z kruszywa łamanego pod drogę o gr. 25 cm- 11,25m²
podbudowa z kruszywa łamanego o gr. 15 cm- 11,25m²
nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- żwirowych warstwa wiążąca o gr.7cm – 11,25m²
nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- żwirowych warstwa ścieralna o gr.5cm – 11,25m²
podbudowa z kruszywa łamanego pod chodnik o gr. 20 cm- 5,00m²
podsypka cementowo- piaskowa o gr. 5 cm- 5,00m²
nawierzchnie z kostki brukowej o gr 8 cm 5,00m²
ława pod krawężnik 0,17 m³
krawężniki betonowe wystające o wym. 15x30cm 2,50mb
powykonawcza inspekcja rurociągu kamerą przemysłową
wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu o zamówieniu.
Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.5.) Wartość części: 22191,78 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla: Odcinek DN 160 mm do działki nr 580 obręb Kosowska Niwa (k.m. 2) przy ul. Kormoranów.Zakres robót obejmuje:
mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 25 cm 8,00 m2
wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami przedsiębiernymi 0,40m³ na odkład
w gruncie kat. I-II – 8,71 m³
zasypywanie wykopów grunt kat. I-II – 5,23m³
podłoża pod kanały – podsypka i obsypka 3,48m³
kanały z rur PVC – U SN 8 160/4,7mm – 3,52 mb
korek fi 160 mm 1 szt
włączenie rurociągu do istniejącej studni 1 kpl.
podbudowa z kruszywa łamanego pod drogę o gr. 25 cm- 8,00m²
podbudowa z kruszywa łamanego o gr. 15 cm- 8,00m²
powykonawcza inspekcja rurociągu kamerą przemysłową
wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu o zamówieniu.
Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.5.) Wartość części: 8014,22 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla Odcinek DN 160 mm do działki nr 48/18 obręb Zawiercie (k.m 10) przy ul. Cerefisko.Zakres robót obejmuje:
rozebranie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo- piaskowej 8,00m²
mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 20 cm 8,00 m2
wykopy w gruncie kat. I-II – 18,81 m3
zasypywanie wykopów grunt kat. I-III – 18,81m³
kanały z rur PCV lite SN8 160/4,7mm – 12,39mb
przewierty w gruncie kat III-IV – rura stalowa 273mm 12,39mb
przejścia szczelne bezciśnieniowe do rur PCV o śr. 160 mm 1 szt
korek fi 160 mm 1 szt
podbudowa z kruszywa łamanego pod chodnik o gr. 20 cm- 8,00m²
podsypka cementowo- piaskowa o gr. 5 cm- 6,00m²
nawierzchnie z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo- piaskowej o gr 8 cm 8,00m²
ława pod krawężnik - 0,17 m³
krawężniki betonowe wystające o wym. 15x30cm- 2,50mb
powykonawcza inspekcja rurociągu kamerą przemysłową
wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu o zamówieniu.
Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.5.) Wartość części: 21023,29 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla Odcinek DN 160 mm do działki nr 84/3 obręb Zawiercie (k.m 44) przy ul. Majakowskiego.Zakres robót obejmuje:
rozebranie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo- piaskowej 25,00m²
mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 20 cm 25,00 m2
wykopy w gruncie kat. I-II – 18,81 m3
zasypywanie wykopów grunt kat. I-III – 18,81m³
kanały z rur PCV lite SN8 160/4,7mm – 12,39mb
przewierty w gruncie kat III-IV – rura stalowa 273mm 12,39mb
przejścia szczelne bezciśnieniowe do rur PCV o śr. 160 mm 1 szt
korek fi 160 mm 1 szt
podbudowa z kruszywa łamanego pod chodnik o gr. 20 cm- 8,00m²
podsypka cementowo- piaskowa o gr. 5 cm- 6,00m²
nawierzchnie z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo- piaskowej o gr 8 cm 8,00m²
ława pod krawężnik- 0,17 m³
krawężniki betonowe wystające o wym. 15x30cm - 2,50mb
powykonawcza inspekcja rurociągu kamerą przemysłową
wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu o zamówieniu.
Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.5.) Wartość części: 20155,88 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla Odcinek DN 160 mm do działki nr 152 obręb Zawiercie (k.m 36) przy ul. Krakowskiej.Zakres robót obejmuje:
rozebranie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce piaskowej- 2,00m²
mechaniczne rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno- bitumicznych o gr 8 cm – 6,59 m²
mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 25 cm - 8,59 m2
wykopy w gruncie kat. III – 18,49 m3
wykopy liniowe w gruncie kat. III-IV – 4,62 m3
kanały z rur PCV o śr. 160mm – 12,39mb
przewierty w gruncie kat III-IV – rura stalowa 273mm- 8,59mb
zaślepka o śr. 160mm 1 szt
trójnik o śr. 160mm 1 szt
ułożenie rur osłonowych z PCV – 1,50 mb
podłoża pod kanały z materiałów sypkich – 4,93m³
zasypywanie wykopów grunt kat. III- IV – 18,18m³
próba szczelności kanałów rurowych- 8,59 mb
podbudowa z kruszywa łamanego pod chodnik o gr. 25 cm- 8,59m²
nawierzchnie z kostki brukowej betonowej na podsypce piaskowej o gr 8 cm 8,00m²
nawierzchnie z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo- piaskowej o gr 6 cm 2,00m²
nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- warstwa wiążąca o gr.4cm – 6,59m²
nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- warstwa ścieralna o gr.4cm – 6,59m²
powykonawcza inspekcja rurociągu kamerą przemysłową
wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu o zamówieniu. Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
4.5.5.) Wartość części: 9867,89 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla Odcinek DN 160 mm do działki nr 501 obręb Kosowska Niwa (k.m 2) przy ul. Słowiczej.Zakres robót obejmuje:
wykopy w gruncie kat. I-II – 40,51 m3
zasypywanie wykopów grunt kat. I-III – 32,80m³
podłoża pod kanały z materiałów sypkich podsypka i obsypka – 7,71m³
kanały z rur PCV lite SN8 160/4,7mm – 7,79mb
przejścia szczelne bezciśnieniowe do rur PCV o śr. 160 mm 1 szt
przejścia szczelne bezciśnieniowe do rur PCV o śr. 200 mm 2 szt
rura ochronna stalowa 273mm 2,80mb
studnie rewizyjne z kręgów żebetowych o śr. 1200 mm 1 szt
właz żeliwny typ ciężki – D 400 fi 600 1szt
połączenie istniejącego rurociągu ze studnią 1kpl
podbudowa z kruszywa łamanego pod drogę o gr. 20 cm- 15,02m²
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu o zamówieniu.
Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.5.) Wartość części: 20191,41 PLN
Część 8
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinków kanalizacji sanitarnej od kolektora głównego do granic posesji z rur PCV dla Odcinek DN 160 mm do działki nr 35 obręb Zawiercie (k.m 8) przy ul. Podmiejskiej.Zakres robót obejmuje:
mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 25 cm 3,29 m2
mechaniczne rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno- bitumicznych o gr.8cm 1,29m²
rozebranie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce piaskowej 2,00m²
wykopy w gruncie kat. III – 4,88 m3
podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich- – 1,88m³
kanały z rur PCV-U SN8 160mm – 3,29mb
kształtki PVC – zaślepka 1 szt
Trójnik PVC – 1 szt
rury ochronne PCV 3,29 mb
powykonawcza inspekcja rurociągu kamerą przemysłową
wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu o zamówieniu.
Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
4.5.5.) Wartość części: 3922,80 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 11.10.2021r., godz. 09:00 nie złożono żadnej oferty w powyższym postępowaniu, w związku z czym postępowanie zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1 Pzp, zgodnie z którym:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.”
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 11.10.2021r., godz. 09:00 nie złożono żadnej oferty w powyższym postępowaniu, w związku z czym postępowanie zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1 Pzp, zgodnie z którym:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.”
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9600,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 7000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: DUET Usługi Drogowo - Mostowe mgr inż. Grzegorz Loranty
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6491022898
7.3.3) Ulica: Obrońców Poczty Gdańskiej 20G
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 7000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 25000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 25000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 25000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "JANSBUD" Jan Soboń
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6490016039
7.3.3) Ulica: Polska 42
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 25000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 24500,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 24500,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 24500,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "JANSBUD" Jan Soboń
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6490016039
7.3.3) Ulica: Polska 42
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
DUET USŁUGI DROGOWO - MOSTOWE MGR INŻ.LORANTY GRZEGORZ
jakie przetargi wygrała firma
DUET USŁUGI DROGOWO - MOSTOWE MGR INŻ.LORANTY GRZEGORZ
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 24500,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 14760,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14760,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14760,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 6)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "JANSBUD" Jan Soboń
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6490016039
7.3.3) Ulica: Polska 42
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 6)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 14760,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 7
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 7)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 19900,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 30750,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 19900,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 7)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: DUET Usługi Drogowo - Mostowe mgr inż. Grzegorz Loranty
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6491022898
7.3.3) Ulica: Obrońców Poczty Gdańskiej 20G
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 7)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 19900,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 8
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 8)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 8)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "JANSBUD" Jan Soboń
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6490016039
7.3.3) Ulica: Polska 42
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 8)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zadanie nr 1 Odcinek DN 160 mm do działki nr 2927/7 obręb Blanowice (k.m. 7) przy ul. Blanowskiej.
Zadanie nr 2 Odcinek DN 160mm do działki nr 2170/5 obręb Blanowice (k.m.7) przy ul. Wierczki.
Zadanie nr 3 Odcinek DN 160 mm do działki nr 580 obręb Kosowska Niwa (k.m. 2) przy ul. Kormoranów.
Zadanie nr 4 Odcinek DN 160 mm do działki nr 48/18 obręb Zawiercie (k.m 10) przy ul. Cerefisko.
Zadanie nr 5 Odcinek DN 160 mm do działki nr 84/3 obręb Zawiercie (k.m 44) przy ul. Majakowskiego.
Zadanie nr 6 Odcinek DN 160 mm do działki nr 152 obręb Zawiercie (k.m 36) przy ul. Krakowskiej.
Zadanie nr 7 Odcinek DN 160 mm do działki nr 501 obręb Kosowska Niwa (k.m 2) przy ul. Słowiczej.
Zadanie nr 8 Odcinek DN 160 mm do działki nr 35 obręb Zawiercie (k.m 8) przy ul. Podmiejskiej.
w ramach zadania „Uzupełnienie odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w mieście Zawiercie”.
INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
- Dostawa odzieży medycznej
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach zadania pn.: "Budowa Powiatowego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Zawierciu-sporządzenie dokumentacji"
- Remont sanitariatów - toaleta dla chłopców na parterze w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Zawierciu
- Wymiana okien w sali gimnastycznej w II Liceum Ogólnokształcącym im. H. Malczewskiej w Zawierciu
- Zakup i dostawa materiałów do budowy sieci wodociągowej dla zadania "Budowa Komendy Powiatowej PSP oraz Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP w Zawierciu"
- Kompleksowy remont szatni wraz z odwodnieniem pionowej izolacji przeciwwilgociowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Zawierciu.
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa ul. Wierzbowej w Dąbczu. Zabezpieczenie gazociągu wysokiego ciśnienia DN150 odb. Leszno
- "Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Wysoka (ETAP I)"
- Przebudowa drogi gminnej nr 104234B Bęćkowo - Zacieczki, gm. Szczuczyn
- Modernizacja obiektów sportowych - budowa zaplecza sportowego na stadionie sportowym Strzemieszyce w Dąbrowie Górniczej
- Budowa obiektu socjalno-biurowego w Parku Leśnym w Lubinie
- Profilowanie dróg
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.