eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LegionowoBieżące utrzymanie zieleni w pasach drogowych dróg powiatowych



Ogłoszenie z dnia 2024-03-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Bieżące utrzymanie zieleni w pasach drogowych dróg powiatowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Legionowski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269858

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Gen. Władysława Sikorskiego 11

1.5.2.) Miejscowość: Legionowo

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-119

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.7.) Numer telefonu: +48227640598

1.5.8.) Numer faksu: +48227640450

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat-legionowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat-legionowski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/884756

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bieżące utrzymanie zieleni w pasach drogowych dróg powiatowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3dbe1214-c66f-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00253050

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00025907/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Koszenie poboczy i zieleńców

1.3.4 Wycinka zakrzaczeń

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00098253

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZPU.272.7.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 448722,91 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część nr 1 - Koszenie traw, chwastów i samosiejek w pasach drogowych dróg i ulic powiatowych Powiatu Legionowskiego wraz ze zgrabieniem, wywozem i utylizacją urobku.
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na koszeniu traw, chwastów i samosiejek w pasach drogowych dróg i ulic powiatowych (pobocza, pasy zieleni, rowy odwadniające a także w elementach utwardzonych, tj. chodnikach, ściekach przykrwężnikowych i ścieżkach rowerowych) Powiatu Legionowskiego wraz ze zgrabieniem, wywozem i utylizacją urobku.
2) Wykaz powierzchni terenów zielonych w ciągach dróg powiatowych Powiatu Legionowskiego przedstawiono w załączniku do SWZ pod nazwą Wykaz koszenia.
3) Przewidywana łączna ilość metrów kwadratowych powierzchni do koszenia:
1 364 865,00 m2.
Cena jednostkowa za 100 m2
1 jednostka = 100 m2
1 364 865,00 m2 = 13 648,65 jednostek
Algorytm:
Cobl= 13 648,65 jednostek x Cjedn
Cobl –cena obliczeniowa
Cjedn – cena jednostkowa
4) Koszenie pasów drogowych dróg powiatowych należy wykonywać na całej ich szerokości gdzie pas drogowy wyznacza linia ogrodzeń lub rów odwadniający (skarpa, dno, przeciwskarpa) a w przypadku niewyznaczonego pas drogowego po 2,00 m z każdej strony drogi licząc od krawędzi drogi.
5) Zamawiający zastrzega, że podane wyżej ilości służą do skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawca, z którym Zamawiający zawrze umowę nie przysługują roszczenia o realizację zamówienia w podanych ilościach. Jednak Zamawiający zastrzega, że zrealizuje minimum 90% zamówienia.
6) Zamawiający każdorazowo zlecać będzie koszenie pasów zieleni w ciągach dróg powiatowych podając zakres.
7) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia i rozliczenia częściowego zakresu koszenia pasów drogowych dróg powiatowych w zależności od potrzeb.
8) Zamawiający dopuszcza następujące formy przekazywania Wykonawcy zleceń: na piśmie, faxem, pocztą elektroniczną (e-mail).
9) Roboty musza być wykonane zgodnie ze SWZ oraz podpisaną miedzy stornami umową.
10) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia możliwości stałego kontaktu z Zamawiającym w celu przyjmowania i realizacji zleceń udostępniając Zamawiającemu numer fax oraz adres e-mail.
11) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia i wyznaczenia osoby do kontaktu i zobowiąże się do przyjmowania od Zamawiającego zleceń w dni robocze w godzinach 8.00-16.00.
12) Wykonawca zobowiązany będzie zabezpieczyć i oznakować front robót w pasie drogowym.
13) W przypadku wyrządzenia przez Wykonawcę szkód podczas prowadzenia prac, Wykonawca zobowiązany będzie do naprawienia szkody, a w przeciwnym wypadku Zamawiający dokona potrącenia z faktury wystawionej przez Wykonawcę w wysokości pełnej wartości szkody.
14) Koszenie pasów drogowych dróg powiatowych ma się odbywać z jednoczesnym grabieniem i wywozem wytworzonego urobku. Zamawiający nie dopuszcza zalegania wytworzonego urobku w pasie drogowym po wykonaniu koszenia.
15) Wszystkie prace związane z koszeniem pasów drogowych oraz usunięciem urobku należy prowadzić uwzględniając zapisy Uchwały nr 115/20 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 8 września 2020 r. w sprawie programu ochrony powietrza dla stref w województwie mazowieckim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 9595).
16) W przypadku awarii sprzętu technicznego Wykonawca zapewnia natychmiastowe zastępstwo własnym staraniem i na własny koszt, celem należytego wykonania umowy.
17) Okres rękojmi wynosi 12 miesięcy.
18) Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w celu zapewnienia poprawnego wykonania przedmiotu umowy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, na okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, które będą wykonywać czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia, tj. na stanowisku:
- operator kosiarki bijakowej z nośnikiem lub samojezdnej,
- operator kosy spalinowej (minimum 3 osoby),
- kierowca samochodu do wywozu urobku.
Realizacja ww. czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.). Wymóg powyższy nie dotyczy samego Wykonawcy lub Podwykonawcy (w tym wspólników spółek osobowych), który osobiście realizować będzie wyżej wymienione czynności na zasadzie jednoosobowej działalności gospodarczej (samozatrudnienie). Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy. Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem ww. osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały zawarte w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik do SWZ.
2. Wymagany czas podjęcia działań przez Wykonawcę, tzn. czas przystąpienia do wykonania prac objętych danym zleceniem wynosi maksymalnie 6 dni roboczych licząc od daty otrzymania zlecenia. Wykonawca zobowiązany będzie zakończyć prace w terminie określonym w ww. zleceniu od dnia przystąpienia do wykonania prac.
3. Zaproponowanie w ofercie czasu podjęcia działań w terminie krótszym niż 6 dni roboczych od otrzymania zlecenia będzie dodatkowo punktowane zgodnie z zapisami SWZ. Zaproponowanie w ofercie czasu podjęcia działań w terminie dłuższym niż 6 dni roboczych będzie podstawą odrzucenia oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.5.5.) Wartość części: 337879,91 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część nr 2 - Wycinka krzaków z pasów drogowych oraz regulacja skrajni drogowej (pobocza, pasy zieleni, rowy odwadniające) dróg powiatowych Powiatu Legionowskiego wraz ze zgrabieniem, wywozem i utylizacją urobku.
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi związanej z wycinką krzaków, krzewów, zakrzaczeń, odrostów, gałęzi i konarów drzew z poboczy, pasów zieleni i rowów odwadniających w celu poprawy odwodnienia nawierzchni oraz widoczności drogi.
2) Wykaz dróg powiatowych Powiatu Legionowskiego przedstawiono w załączniku do SWZ pod nazwą Wykaz dróg i ulic.
3) W ramach zamówienia Zamawiający przewiduję 33 000,00 m2 powierzchni terenów zielonych do usunięcia z krzaków, krzewów, zakrzaczeń oraz łącznej sumie obwodów drzew w ilości 4000 cm (mierzonych na wys. 130 cm od poziomu gruntu) w zakresie regulacji skrajni drogowej w postaci cieć sanitarnych i pielęgnacyjnych drzew, tj. usuniecie odrostów, gałęzi oraz konarów.
4) Przewidywana łączna ilość metrów kwadratowych powierzchni do usunięcia krzewów:
33 000,000 m2.
Cena jednostkowa za 1,00 m2
Przewidywana łączna ilość cm obwodu drzew: 4000,00 cm.
Cena jednostkowa za cm
Algorytm:
Cobl = (33000,00 x Cjedn1) + (4000,00 x Cjedn2)
Cobl –cena obliczeniowa
Cjedn1 – cena jednostkowa za wycinkę krzaków
Cjedn2 – cena jednostkowa za regulacje skrajni drogowej
5) Wycinka krzaków polega na wycinaniu krzaków, krzewów, zakrzaczeń i odrostów z drzew do wysokości poziomu gruntu.
6) Regulacja skrajni drogowej polega na cięciach pielęgnacyjnych i formujących konarów i gałęzi drzew w zakresie zapewnienia normatywnej skrajni dróg, ulic, chodników, dróg dla rowerów i poboczy.
7) Zamawiający zastrzega, że podane wyżej ilości służą do skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawca, z którym Zamawiający zawrze umowę nie przysługują roszczenia o realizację zamówienia w podanych ilościach. Jednak Zamawiający zastrzega, że zrealizuje minimum 90% zamówienia.
8) Zamawiający każdorazowo zlecać będzie wycinkę krzaków z pasów zieleni w ciągach dróg powiatowych podając zakres.
9) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia i rozliczenia częściowego zakresu wycinki krzaków z pasów drogowych dróg powiatowych w zależności od potrzeb.
10) Zamawiający dopuszcza następujące formy przekazywania Wykonawcy zleceń: na piśmie,
faxem, pocztą elektroniczną (e-mail).
11) Roboty musza być wykonane zgodnie z SWZ oraz podpisaną miedzy stornami umową.
12) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia możliwości stałego kontaktu z Zamawiającym w celu przyjmowania i realizacji zleceń udostępniając Zamawiającemu numer fax oraz adres e-mail.
13) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia i wyznaczenia osoby do kontaktu i zobowiąże się do przyjmowania od Zamawiającego zleceń w dni robocze w godzinach 8.00-16.00.
14) Wykonawca zobowiązany będzie zabezpieczyć i oznakować front robót w pasie drogowym.
15) W przypadku wyrządzenia przez Wykonawcę szkód podczas prowadzenia prac, Wykonawca zobowiązany będzie do naprawienia szkody, a w przeciwnym wypadku Zamawiający dokona potrącenia z faktury wystawionej przez Wykonawcę w wysokości pełnej wartości szkody.
16) Wycinka krzaków oraz regulacja skrajni drogowej pasów drogowych dróg powiatowych ma się odbywać z jednoczesnym grabieniem i wywozem wytworzonego urobku Zamawiający nie dopuszcza zalegania wytworzonego urobku w pasie drogowym po wykonaniu prac.
17) Wszystkie prace związane z wycinką krzaków oraz regulacja skrajni drogowej pasów drogowych oraz usunięciem urobku należy prowadzić uwzględniając zapisy Uchwały nr 115/20 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 8 września 2020 r. w sprawie programu ochrony powietrza dla stref w województwie mazowieckim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 9595).
18) W przypadku awarii sprzętu technicznego Wykonawca zapewnia natychmiastowe zastępstwo własnym staraniem i na własny koszt, celem należytego wykonania umowy.
19) Okres rękojmi wynosi 12 miesięcy.
20) Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w celu zapewnienia poprawnego wykonania przedmiotu umowy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, na okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, które będą wykonywać czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia, tj. na stanowisku:
- operator podnośnika koszowego,
- kierowca samochodu do wywozu urobku.
Realizacja ww. czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.). Wymóg powyższy nie dotyczy samego Wykonawcy lub Podwykonawcy (w tym wspólników spółek osobowych), który osobiście realizować będzie wyżej wymienione czynności na zasadzie jednoosobowej działalności gospodarczej (samozatrudnienie). Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy. Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem ww. osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały zawarte w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik do SWZ.
2. Wymagany czas podjęcia działań przez Wykonawcę, tzn. czas przystąpienia do wykonania prac objętych danym zleceniem wynosi maksymalnie 6 dni roboczych licząc od daty otrzymania zlecenia. Wykonawca zobowiązany będzie zakończyć prace w terminie określonym w ww. zleceniu od dnia przystąpienia do wykonania prac.
3. Zaproponowanie w ofercie czasu podjęcia działań w terminie krótszym niż 6 dni roboczych od otrzymania zlecenia będzie dodatkowo punktowane zgodnie z zapisami SWZ. Zaproponowanie w ofercie czasu podjęcia działań w terminie dłuższym niż 6 dni roboczych będzie podstawą odrzucenia oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów

4.5.5.) Wartość części: 110843,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 320743,27 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 471697,34 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 320743,27 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ROBSON Robert Chymkowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1250560893

7.3.3) Ulica: ul. Myszyniec 48a

7.3.4) Miejscowość: Stare Załubice

7.3.5) Kod pocztowy: 05-255

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 320743,27 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-15

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 78900,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 133620,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 78900,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: P.H.U. Kamil Dobrowolski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5311578175

7.3.3) Ulica: ul. Magistracka 2

7.3.4) Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki

7.3.5) Kod pocztowy: 05-100

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 78900 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-15

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.