Ogłoszenie z dnia 2023-06-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00274855/01 - Wynik z dnia 2023-06-26
- 2023/BZP 00362951/01 - Wynik z dnia 2023-08-22
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa spedycja towarów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Karolkowa 30
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-207
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kowr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Realizacja zadań w zakresie wdrażania i stosowania instrumentów wsparcia rolnictwa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa spedycja towarów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-64458bec-06c4-11ee-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00255642
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008976/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Spedycja towarów na zagraniczne wydarzenia promocyjne w II połowie 2021 roku oraz w I połowie 2022 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kowr.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – pod adresem: https://kowr.eb2b.com.pl/ i pod numerem postępowania wskazanym w tytule SWZ.
3. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne i wymaga zarejestrowania konta na Platformie. Wykonawca w celu rejestracji przechodzi do Formularza rejestracyjnego poprzez zakładkę „LOGOWANIE” oraz opcję „ZAREJESTRUJ SIĘ”. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego Wykonawca otrzymuje e-maila informującego, że może dokonać pierwszego logowania do Platformy.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu po zalogowaniu się na Platformie musi uruchomić polecenie „Zgłoś się do udziału w postępowaniu”. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy na Platformie.
5. W zakładce „Załączniki” przedmiotowego postępowania Zamawiający zamieszcza dokumentację postępowania. Pobranie dokumentu następuje po kliknięciu na wybrany załącznik i wciśnięciu polecenia „Pobierz”. W celu pobrania wszystkich załączników jednocześnie należy wybrać polecenie „Pobierz paczkę”, a następnie „Pobierz wszystkie załączniki organizatora”.
6. Zakładka „Załączniki” służy również Wykonawcom do złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą.
7. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy w zakładce „Pytania / Informacje”.
8. Za datę wpływu oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów, oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich wczytania do systemu (przesłania na Platformę).
9. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem:
https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms
10. Zamawiający określa:
1) niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 2 mb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 4GB RAM, procesor Intel IV 4GHZ, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna najnowsza wersja przeglądarki internetowej; w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 11.0;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Acrobat Reader.
2) dopuszczalne formaty przesyłanych danych: pliki o wielkości do 50 MB w formatach: .doc, .docx, .pdf, .zip, .rar., pades, xades, .xls, xlsx
3) informacje na temat szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
a) plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w systemie jako zaszyfrowany. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;
b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), znajdującą się po prawej stronie dokumentu w kolumnie „Data przesłania”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 179/2023/C
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 588461,20 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa spedycja towarów: żywności, materiałów promocyjnych, publikacji, których specyfikacja została określona w Załączniku nr 1 do Istotnych Postanowień Umowy, stanowiących Załącznik nr 6a do SWZ.
Wykonawca wykonuje usługi spedycji w miejscach i w terminach wskazanych w zleceniu spedycji, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do umowy, w ramach następujących wydarzeń targowych stanowiących przedmiot zamówienia podstawowego:
1) Vietfood and Beverage (Ho Chi Minh, Wietnam) odbywające się w dniach
10 – 12.08.2023 r.,
2) SIAL INTERFOOD JAKARTA (Dżakarta, Indonezja) odbywające się w dniach 08 – 11.11.2023 r.
4.2.5.) Wartość części: 267333,20 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
60600000-4 - Usługi transportu wodnego
60400000-2 - Usługi transportu lotniczego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. W okresie obowiązywania umowy Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji, polegającej na zleceniu Wykonawcy, na podstawie jednostronnego oświadczenia Zamawiającego, kompleksowej spedycji towarów w związku z udziałem Zamawiającego w następujących wydarzeniach targowych:1) Foodex Japan (Tokio, Japonia) odbywające się w dniach 05 – 08.03.2024 r.,
2) Food & Hotel (Singapur, Singapur) odbywające się w kwietniu 2024 r.,
3) SIAL China (Szanghaj, Chiny) odbywające się w maju 2024 r.,
4) Thaifex (Bangkok, Tajlandia) odbywające się w maju 2024 r.,
5) Seoul Food & Hotel (Seul, Korea Płd.) odbywające się w maju/czerwcu 2024 r.,
6) wydarzeniach targowych lub innych wydarzeniach promocyjnych, niewymienionych ust. 2 i w pkt 1-5 niniejszego ustępu, odbywających się w okresie od dnia 01 lipca 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. z podziałem na regiony:
a) Azja,
b) Australia i Oceania.
2. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z opcji, Wykonawca jest zobowiązany do wykonania kompleksowej usługi spedycji towarów na wydarzenie targowe lub inne wydarzenie promocyjne, określone w oświadczeniu Zamawiającego o skorzystaniu z opcji.
3. Zamawiający może korzystać z opcji wielokrotnie, do wyczerpania wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 Istotnych Postanowień Umowy.
4. Zamawiający zastrzega, że opcja jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z opcji albo skorzystania z niej mniejszym zakresie niż określony w ust. 1, Wykonawcy nie przysługuje wobec Zamawiającego żadne roszczenie.
5. Oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z opcji musi być złożone, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Osobą upoważnioną do podpisania oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z opcji jest Dyrektor albo Zastępca Dyrektora Departamentu Wsparcia Eksportu w Centrali Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
7. Oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z opcji będzie przekazywane na adres e-mail Wykonawcy, na który będą kierowane zlecenia spedycji, o których mowa w § 3 ust. 2 Istotnych Postanowień Umowy.
10. Wykonanie Przedmiotu umowy w ramach opcji będzie odbywało się na zasadach określonych dla przedmiotu zamówienia podstawowego.
11. Skorzystanie przez Zamawiającego z opcji nie wymaga zmiany Umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin przekazania informacji o przesyłanym towarze
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość magazynu spedycyjnego Wykonawcy od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa spedycja towarów: żywności, materiałów promocyjnych, publikacji, których specyfikacja została określona w Załączniku nr 1 do Istotnych Postanowień Umowy, stanowiących Załącznik nr 6b do SWZ.
Wykonawca wykonuje usługi spedycji w miejscach i w terminach wskazanych w zleceniu spedycji, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do umowy, w ramach następujących wydarzeń targowych stanowiących przedmiot zamówienia podstawowego:
1) Foodex Saudi (Rijad, KAS) odbywające się w dniach 17-20.09.2023 r.,
2) Anuga (Kolonia, Niemcy) odbywające się w dniach 07-11.10.2023 r.,
3) Indagra (Bukareszt, Rumunia) odbywające się w dniach 25-29.10.2023 r.,
4) ISM Middle East (Dubaj, ZEA) odbywające się w dniach 07-09.11.2023 r.,
5) Food Africa Cairo (Kair, Egipt) odbywające się w dniach 12-14.12.2023 r.,
6) Biofach (Norymberga, Niemcy) odbywające się w dniach 13-16.02.2024 r.
4.2.5.) Wartość części: 321128,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
60600000-4 - Usługi transportu wodnego
60400000-2 - Usługi transportu lotniczego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. W okresie obowiązywania umowy Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji, polegającej na zleceniu Wykonawcy, na podstawie jednostronnego oświadczenia Zamawiającego, kompleksowej spedycji towarów w związku z udziałem Zamawiającego w następujących wydarzeniach targowych:1) Grüne Woche (Berlin, Niemcy) odbywające się w dniach 19-28.01.2024 r.,
2) Gulfood (Dubaj, ZEA) odbywające się dniach 19-23.02.2024 r.,
3) IFE London (Londyn, Wielka Brytania) odbywające się w marcu 2024 r.,
4) ISM Cologne (Kolonia, Niemcy) odbywające się w kwietniu lub w styczniu 2024 r.,
5) Freskon (Saloniki, Grecja) odbywające się w kwietniu lub maju 2024 r.
6) Sweet & Snacks Expo (Chicago, Stany Zjednoczone) odbywające się w maju 2024 r.,
7) wydarzeniach targowych lub innych wydarzeniach promocyjnych, niewymienionych w ust. 2 i w pkt 1-6 niniejszego ustępu, odbywające się w okresie od 01 lipca 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. z podziałem na regiony:
a) Europa,
b) Bliski Wschód,
c) Afryka,
d) Ameryka Północna,
e) Ameryka Południowa.
2. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z opcji, Wykonawca jest zobowiązany do wykonania kompleksowej usługi spedycji towarów na wydarzenie targowe lub inne wydarzenie promocyjne, określone w oświadczeniu Zamawiającego o skorzystaniu z opcji.
3. Zamawiający może korzystać z opcji wielokrotnie, do wyczerpania wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 Istotnych Postanowień Umowy.
4. Zamawiający zastrzega, że opcja jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z opcji albo skorzystania z niej mniejszym zakresie niż określony w ust. 1, Wykonawcy nie przysługuje wobec Zamawiającego żadne roszczenie.
5. Oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z opcji musi być złożone, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Osobą upoważnioną do podpisania oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z opcji jest Dyrektor albo Zastępca Dyrektora Departamentu Wsparcia Eksportu w Centrali Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
7. Oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z opcji będzie przekazywane na adres e-mail Wykonawcy, na który będą kierowane zlecenia spedycji, o których mowa w § 3 ust. 2 Istotnych Postanowień Umowy.
8. Wykonanie Przedmiotu umowy w ramach opcji będzie odbywało się na zasadach określonych dla przedmiotu zamówienia podstawowego.
9. Skorzystanie przez Zamawiającego z opcji nie wymaga zmiany Umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin przekazania informacji o przesyłanym towarze
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość magazynu spedycyjnego Wykonawcy od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca, składający ofertę na wykonanie części nr 1 lub części nr 2 lub dwóch części zamówienia, wykaże, że posiada:1) aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającym dyrektywę Rady 96/26/WE, zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
albo
2) aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy, wydaną na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów.
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca, składający ofertę na wykonanie części nr 1 lub części nr 2 lub na wykonanie obu części zamówienia wykaże, że w okresie ostatnich czterech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – wykonuje, co najmniej dwie usługi polegające na kompleksowej obsłudze spedycyjno-transportowej, obejmującej transport oraz dopełnienie formalności celnych i sanitarnych towarów, w tym produktów spożywczych, z Polski do krajów spoza Unii Europejskiej, o wartości minimum 25 000,00 złotych brutto każda.
Uwaga 1: Jeżeli wartość usługi jest wyrażona w walucie innej niż PLN, w celu oceny spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający przeliczy podaną wartość na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, a jeżeli w tym dniu nie publikowano kursu tej waluty – według ostatniego średniego kursu Narodowego Banku Polskiego przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Uwaga 2: W przypadku usługi wykonywanej, której realizacja nie zakończyła się przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wykazać tylko zakres i wartość usługi, zrealizowane do upływu terminu składania ofert, co do której może przedstawić dowody potwierdzające jej należyte wykonywanie.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek udziału w postępowaniu dotyczący:
1) uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane;
2) zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia Wykonawcy – musi spełniać w całości jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub w całości podmiot udostępniający Wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie zasoby w postaci doświadczenia, który wykona usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych – oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ);
b) art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych – odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty, o których mowa w powyższym ustępie składa każdy z nich.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Postanowienia ust. 3 stosuje się.
7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1 lit. b, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
8. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowienia ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby musi potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, z którego musi wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Przykład oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
3. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, dotyczących:
3.1. uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej:
a) aktualnego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającym dyrektywę Rady 96/26/WE, zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
albo
b) aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy, wydanej na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów.
3.2. zdolności zawodowej:
a) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 4 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – również wykonywanych, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SWZ);
b) dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
4. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług, o którym mowa w ust. 3 pkt 3.2. lit. a, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ust. 3 pkt 3.2. lit. b.
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, o którym mowa w ust. 3 pkt 3.2. lit. a, musi dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania – jeżeli w imieniu odpowiednio Wykonawcy albo podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, działa osoba, której umocowanie do reprezentowania podmiotu nie wynika z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium:1) w wysokości 4 000,00 PLN (cztery tysiące złotych) – jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 1 zamówienia;
2) w wysokości 4 500,00 PLN (cztery tysiące pięćset złotych) – jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 2 zamówienia.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany umowy obejmują w szczególności:1) terminy realizacji wydarzeń targowych wskazanych w § 1 ust. 2 i 3 lub termin wskazany w § 2 ust. 1,
2) zwiększenie zakresu świadczonych usług powyżej wartości wskazanej w § 5 ust. 1, jednak nie więcej niż o 10 %,
3) przypadki siły wyższej, o której mowa w § 7 w zakresie. w jakim wystąpienie siły wyższej nie uniemożliwia realizacji Przedmiotu umowy w całości lub w części, a której wystąpienie wpływa na warunki realizacji Przedmiotu umowy i powoduje konieczność zmiany w Przedmiocie umowy lub sposobie wykonania umowy.
2. W przypadku ustawowego zmniejszenia bądź zwiększenia stawki podatku VAT na usługi będące Przedmiotem umowy, kwota netto wynagrodzenia Wykonawcy pozostanie niezmieniona, a odpowiedniej zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto oraz kwota podatku VAT. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w wystawianej fakturze podatku VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami.
Waloryzacja wynagrodzenia:
1. Kwoty wynagrodzenia za spedycję 1 kilograma określonego asortymentu towaru, podane w Formularzu cenowym, oraz kwoty wynagrodzenia, o których mowa w § 5, mogą ulec zmianie w przypadku zmiany (zwiększenia lub obniżenia) miesięcznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, ogłaszanego w obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia za spedycję 1 kilograma określonego asortymentu towaru jeden raz w trakcie realizacji umowy.
3. Zmiana wynagrodzenia za spedycję 1 kilograma określonego asortymentu towaru może mieć zastosowanie wyłącznie do spedycji wykonanych na podstawie zleceń spedycji przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego po dniu 1 stycznia 2024 r.
4. Strona wnioskująca o zmianę wynagrodzenia powinna wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia. Niezależnie od postanowień ustępu poprzedniego, zmiana wynagrodzenia będzie miała zastosowanie wyłącznie do spedycji wykonanych przez Wykonawcę po zawarciu przez Strony aneksu do Umowy, o którym mowa w ust. 8.
5. Strony dokonają zmiany wynagrodzenia za spedycję 1 kilograma określonego asortymentu towaru pod warunkiem, że suma miesięcznych wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, ogłaszanych w obwieszczeniach Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, wyniesie ponad 10% (wzrost albo spadek wskaźnika) w stosunku do miesiąca, w którym nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego zawarto umowę (warunek waloryzacji).
6. W przypadku zaistnienia warunku waloryzacji, o którym mowa w ustępie poprzednim, wynagrodzenie za spedycję 1 kilograma określonego asortymentu towaru ulegnie zmianie o wskaźnik waloryzacji wynoszący 10%.
7. Łączna wartość zmiany (obniżenia lub wzrostu) wynagrodzenia, wynikająca z waloryzacji, nie może być wyższa niż 10% wynagrodzenia brutto, określonego w § 5 ust. 1 w momencie zawarcia Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-06-20 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty można składać za pośrednictwem Platformy https://kowr.eb2b.com.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-20 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-07-19
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia dla części nr 1 i części nr 2 w terminie od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej niż od dnia 01.07.2023 r., do dnia 30.06.2024 r.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: "Rozbudowa DW nr 719 od km 22+531 do km 23+274 w miejscowości Nowa Wieś na terenie gminy Michałowice." - nr postępowania 054/25
- "Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 724 z ul. Mickiewicza w m. Konstancin Jeziorna." - nr postępowania 068/25
- Wewnętrzne roboty remontowo-budowlane w Teatrze Narodowym w Warszawie.
- Zakup wraz z sukcesywną dostawą artykułów biurowych i papieru biurowego (numer postępowania UD-IX-ZP-12-2025)
- ZP/CZD/052/25 Kompleksowa obsługa stacji uzdatniania wody i atrakcji wodnych na potrzeby basenów na terenie Instytutu "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie,
- Dostawy artykułów biurowych na potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne świadczenie usług transportowych autokarami minimum 50 osobowymi wraz z kierowcą na potrzeby jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (131)
- Transport autokarowy do Wiednia i do Bydgoszczy ADP.2301.51.2025
- Świadczenie usługi wynajmu i prania bielizny szpitalnej dla ZOZ w Chełmnie
- "Świadczenie usług transportu sanitarnego na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Nr 1 w Bełżycach - II"
- Realizacja zadań związanych z zapewnieniem opieki rannym dzikim zwierzętom bytującym na terenie miasta Bielska-Białej.
- Usługa relokacji nieprawidłowo zaparkowanych hulajnóg elektrycznych
więcej: Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów) »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.