eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Golub-Dobrzyń"Usługi pocztowe dla Starostwa Powiatowego w Golubiu-Dobrzyniu"



Ogłoszenie z dnia 2023-06-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Usługi pocztowe dla Starostwa Powiatowego w Golubiu-Dobrzyniu”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: POWIAT GOLUBSKO-DOBRZYŃSKI

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118550

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Plac 1000-lecia 25

1.4.2.) Miejscowość: Golub-Dobrzyń

1.4.3.) Kod pocztowy: 87-400

1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: l.mazurkiewicz@golub-dobrzyn.com.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.golub-dobrzyn.com.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00267708

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-06-20

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00259693

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Golubiu-Dobrzyniu oraz Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Zamawiającego. Świadczenie usług pocztowych odbywa się zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:
a. ustawą z 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe oraz aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie,
b. innymi powszechnie obowiązującymi przepisami,
c. regulaminem wykonawcy.
2. Szczegółowy zakres przesyłek pocztowych (rodzaje oraz szacunkowe ilości) zawiera formularz będący załącznikiem do niniejszego zamówienia.
3. Wykaz zamawianych usług:
przesyłki pocztowe:
a. zwykłe – przesyłki nierejestrowane niebędące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym,
b. zwykłe priorytetowe – przesyłki nierejestrowane listowe najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym,
c. polecone – przesyłki rejestrowane niebędące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym (w tym paczki),
d. polecone priorytetowe – przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym (w tym paczki),
e. polecone ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłki niebędące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym (w tym paczki),
f. polecone priorytetowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) przesyłki będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym,
g. zwroty przesyłek nieodebranych.
4.2.2) Szczegółowe informacje dotyczące wykonanej usługi:
1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował placówką nadawczą w miejscowości, w której znajduje się jednostka Zamawiającego.
2. Wykonawca zobowiązany jest do:
a) nadawania przesyłek w dniu ich dostarczenia przez Zamawiającego do Wykonawcy, oraz dostarczania potwierdzenia nadania przesyłek pocztowych, w postaci pocztowej książki nadawczej uzupełnionej o numery nadawcze, najpóźniej następnego dnia roboczego po dniu nadania. W przypadku zastrzeżeń dotyczących nadawanych przesyłek, Wykonawca wyjaśni je z Zamawiającym. Przy braku możliwości ich wyjaśnienia z Zamawiającym lub ich usunięcia w dniu ich nadania, nadanie takich przesyłek nastąpi w następnym dniu roboczym lub w dniu usunięcia zastrzeżeń;
b) do dostarczania zwrotów przesyłek pocztowych.
3. Placówka przyjmująca przesyłki oraz placówki awizacyjne powinny być placówkami pocztowymi w myśl ustawy Prawo Pocztowe.
4. Placówka przyjmująca przesyłki oraz placówka awizacyjna powinna być oznakowana w sposób widoczny szyldem z nazwą bądź logo Wykonawcy. Placówki awizacyjne, którymi dysponuje Wykonawca muszą być rozmieszczone na terenie całego kraju – w każdej gminie – minimum po 1 placówce.
5. Zamawiający wyklucza prowadzenie w placówce oddawczo-awizacyjnej innej działalności gospodarczej, która mogłaby powodować uszkodzenie przesyłek pocztowych, bądź wpływać na bezpieczeństwo w zakresie ochrony danych osobowych.
6. Przesyłki dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego wskazanego miejsca w kraju i za granicą za porozumieniem ze Światowym Związkiem Pocztowym.
7. Wykonawca będzie doręczał do Zamawiającego potwierdzenie odbioru przesyłki przez adresata niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki.
8. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin do odbioru przesyłki przez adresata wynosi 7 dni, licząc od dnia pozostawienia pierwszego zawiadomienia (awizo). W przypadku niepodjęcia przesyłki w tym terminie, przesyłka jest awizowana powtórnie poprzez pozostawienie drugiego zawiadomienia o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty pierwszego zawiadomienia. Po upływie terminu odbioru, przesyłka zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem powodu zwrotu przesyłki, np. „nie podjęto terminie”, „odmowa przyjęcia”, „adresat nie żyje”.
9. Przyjmuje się, że koszt zwrotu przesyłki po wyczerpaniu możliwości doręczenia (wydania) nie jest większy od kosztu wysłania przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii.
10. Uiszczenie opłat od przesyłek listowych będzie następowało z dołu za każdy miesiąc. Zamawiający będzie umieszczał oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty za usługę w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści ustalonej z Wykonawcą.
11. Waga przesyłki określona będzie w stanie zamkniętym.
12. Do przesyłek używane będą druki potwierdzenia odbioru Wykonawcy, jak również Zamawiającego po wcześniejszym uzgodnieniu ich wzoru z Wykonawcą np. druki potwierdzenia odbioru, na podstawie których doręczenie przesyłki następuje na zasadach określonych w KPA.
13. Wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych i priorytetowych muszą być zapewnione przez Wykonawcę
14. Zamawiający obecnie nadaje przesyłki, które muszą być nadawane zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. z zachowaniem terminów zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
15. Zamawiający wymaga, aby data nadania przesyłek pocztowych potwierdzona była przez umieszczenie odcisku datownika placówki nadawczej na przesyłkach oraz na dowodzie ich nadania (w pocztowej książce nadawczej).
16. Za okres rozliczeniowy uznaje się miesiąc kalendarzowy.
17. Zamawiający zobowiązuje się do:
a) prawidłowego adresowania przesyłek w sposób czytelny i zgodny ze standardami określonymi w normach,
b) sporządzania w dwóch egzemplarzach (w tym jeden dla Wykonawcy) zestawień ilościowo-wartościowych nadanych przesyłek nierejestrowanych z uwzględnieniem kategorii i podziałów wagowych, wzór zestawień winien być uzgodniony z Wykonawcą,
c) sporządzenia w dwóch egzemplarzach (w tym jeden dla Wykonawcy) w formie pocztowej książki nadawczej zestawień ilościowo-wartościowych nadanych przesyłek rejestrowanych z uwzględnieniem kategorii i podziałów wagowych; wzór zestawień winien być uzgodniony z Wykonawcą.
4.3. Rozwiązania równoważne: nie dotyczy
4.4. Wspólny słownik zamówień:
64110000–0 Usługi pocztowe
4.5. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
4.6. Powody niedokonania podziału zamówienia na części – brak możliwości podziału zamówienia na części, ponieważ pod względem technicznym, organizacyjnym i ekonomicznym tworzy nierozerwalną całość.
4.7. Informacje dotyczące oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp – Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4.8. Zgodnie z art. 95 Pzp Zamawiający określa następujące wymagania dotyczące zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) :
Wszystkie osoby uczestniczące w realizacji przedmiotu zamówienia świadczące roboty budowlane lub usługi, poza wymienionymi poniżej muszą być zatrudnione na podstawie stosunku pracy. W przypadku osób fizycznych prowadzącym działalność gospodarczą, które są Wykonawcą lub podwykonawcą zamówienia i osobiście będą wykonywały określone czynności wchodzące w zakres zamówienia, obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie obowiązuje.
Na podstawie stosunku pracy muszą być zatrudnione osoby, które wykonują następujące czynności :
a) przyjmowanie przesyłek pocztowych do nadania tj. obsługiwanie stanowiska pocztowego, wydzielonego do wykonywania czynności pocztowych związanych z realizacją zamówienia.
Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95: Wykonawca jest zobowiązany do złożenia, najpóźniej w ciągu 5 dni od dnia zawarcia umowy, oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie osób, o których mowa powyżej na podstawie umowy o pracę.
Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych przedstawi Zamawiającemu oświadczenie potwierdzające zatrudnienie pracowników Wykonawcy, o których mowa powyżej, na podstawie umowy o pracę.
Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia o którym mowa wyżej, skutkować będzie naliczeniem kary umownej w wysokości w wysokości 500 zł brutto miesięcznie od niezatrudnionego pracownika na umowę o pracę.

Po zmianie:
1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Golubiu-Dobrzyniu oraz Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Zamawiającego. Świadczenie usług pocztowych odbywa się zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:
a. ustawą z 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe oraz aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie,
b. innymi powszechnie obowiązującymi przepisami,
c. regulaminem wykonawcy.
2. Szczegółowy zakres przesyłek pocztowych (rodzaje oraz szacunkowe ilości) zawiera formularz będący załącznikiem do niniejszego zamówienia.
3. Wykaz zamawianych usług:
przesyłki pocztowe:
a. zwykłe – przesyłki nierejestrowane niebędące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym,
b. zwykłe priorytetowe – przesyłki nierejestrowane listowe najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym,
c. polecone – przesyłki rejestrowane niebędące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym (w tym paczki),
d. polecone priorytetowe – przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym (w tym paczki),
e. polecone ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłki niebędące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym (w tym paczki),
f. polecone priorytetowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) przesyłki będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym,
g. zwroty przesyłek nieodebranych.
4.2.2) Szczegółowe informacje dotyczące wykonanej usługi:
1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował placówką nadawczą w miejscowości, w której znajduje się jednostka Zamawiającego.
2. Wykonawca zobowiązany jest do:
a) nadawania przesyłek w dniu ich dostarczenia przez Zamawiającego do Wykonawcy, oraz dostarczania potwierdzenia nadania przesyłek pocztowych, w postaci pocztowej książki nadawczej uzupełnionej o numery nadawcze, najpóźniej następnego dnia roboczego po dniu nadania. W przypadku zastrzeżeń dotyczących nadawanych przesyłek, Wykonawca wyjaśni je z Zamawiającym. Przy braku możliwości ich wyjaśnienia z Zamawiającym lub ich usunięcia w dniu ich nadania, nadanie takich przesyłek nastąpi w następnym dniu roboczym lub w dniu usunięcia zastrzeżeń;
b) do dostarczania zwrotów przesyłek pocztowych.
3. Placówka przyjmująca przesyłki oraz placówki awizacyjne powinny być placówkami pocztowymi w myśl ustawy Prawo Pocztowe.
4. Placówka przyjmująca przesyłki oraz placówka awizacyjna powinna być oznakowana w sposób widoczny szyldem z nazwą bądź logo Wykonawcy. Placówki awizacyjne, którymi dysponuje Wykonawca muszą być rozmieszczone na terenie całego kraju – w każdej gminie – minimum po 1 placówce.
5. Zamawiający wyklucza prowadzenie w placówce oddawczo-awizacyjnej innej działalności gospodarczej, która mogłaby powodować uszkodzenie przesyłek pocztowych, bądź wpływać na bezpieczeństwo w zakresie ochrony danych osobowych.
6. Przesyłki dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego wskazanego miejsca w kraju i za granicą za porozumieniem ze Światowym Związkiem Pocztowym.
7. Wykonawca będzie doręczał do Zamawiającego potwierdzenie odbioru przesyłki przez adresata niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki.
8. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin do odbioru przesyłki przez adresata wynosi 7 dni, licząc od dnia pozostawienia pierwszego zawiadomienia (awizo). W przypadku niepodjęcia przesyłki w tym terminie, przesyłka jest awizowana powtórnie poprzez pozostawienie drugiego zawiadomienia o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty pierwszego zawiadomienia. Po upływie terminu odbioru, przesyłka zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem powodu zwrotu przesyłki, np. „nie podjęto terminie”, „odmowa przyjęcia”, „adresat nie żyje”.
9. Przyjmuje się, że koszt zwrotu przesyłki po wyczerpaniu możliwości doręczenia (wydania) nie jest większy od kosztu wysłania przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii.
10. Uiszczenie opłat od przesyłek listowych będzie następowało z dołu za każdy miesiąc. Zamawiający będzie umieszczał oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty za usługę w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści ustalonej z Wykonawcą.
11. Waga przesyłki określona będzie w stanie zamkniętym.
12. Do przesyłek używane będą druki potwierdzenia odbioru Wykonawcy, jak również Zamawiającego po wcześniejszym uzgodnieniu ich wzoru z Wykonawcą np. druki potwierdzenia odbioru, na podstawie których doręczenie przesyłki następuje na zasadach określonych w KPA.
13. Wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych i priorytetowych muszą być zapewnione przez Wykonawcę
14. Zamawiający obecnie nadaje przesyłki, które muszą być nadawane zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. z zachowaniem terminów zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
15. Zamawiający wymaga, aby data nadania przesyłek pocztowych potwierdzona była przez umieszczenie odcisku datownika placówki nadawczej na przesyłkach oraz na dowodzie ich nadania (w pocztowej książce nadawczej).
16. Za okres rozliczeniowy uznaje się miesiąc kalendarzowy.
17. Zamawiający zobowiązuje się do:
a) prawidłowego adresowania przesyłek w sposób czytelny i zgodny ze standardami określonymi w normach,
b) sporządzania w dwóch egzemplarzach (w tym jeden dla Wykonawcy) zestawień ilościowo-wartościowych nadanych przesyłek nierejestrowanych z uwzględnieniem kategorii i podziałów wagowych, wzór zestawień winien być uzgodniony z Wykonawcą,
c) sporządzenia w dwóch egzemplarzach (w tym jeden dla Wykonawcy) w formie pocztowej książki nadawczej zestawień ilościowo-wartościowych nadanych przesyłek rejestrowanych z uwzględnieniem kategorii i podziałów wagowych; wzór zestawień winien być uzgodniony z Wykonawcą.
4.3. Rozwiązania równoważne: nie dotyczy
4.4. Wspólny słownik zamówień:
64110000–0 Usługi pocztowe
4.5. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
4.6. Powody niedokonania podziału zamówienia na części – brak możliwości podziału zamówienia na części, ponieważ pod względem technicznym, organizacyjnym i ekonomicznym tworzy nierozerwalną całość.
4.7. Informacje dotyczące oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp – Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4.8. Zgodnie z art. 95 Pzp Zamawiający określa następujące wymagania dotyczące zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) :
Wszystkie osoby uczestniczące w realizacji przedmiotu zamówienia świadczące roboty budowlane lub usługi, poza wymienionymi poniżej muszą być zatrudnione na podstawie stosunku pracy. W przypadku osób fizycznych prowadzącym działalność gospodarczą, które są Wykonawcą lub podwykonawcą zamówienia i osobiście będą wykonywały określone czynności wchodzące w zakres zamówienia, obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie obowiązuje.
Na podstawie stosunku pracy muszą być zatrudnione osoby, które wykonują następujące czynności :
a) przyjmowanie przesyłek pocztowych do nadania tj. obsługiwanie stanowiska pocztowego, wydzielonego do wykonywania czynności pocztowych związanych z realizacją zamówienia.
Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95: Wykonawca jest zobowiązany do złożenia, najpóźniej w ciągu 5 dni od dnia zawarcia umowy, oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie osób, o których mowa powyżej na podstawie umowy o pracę.
Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych przedstawi Zamawiającemu oświadczenie potwierdzające zatrudnienie pracowników Wykonawcy, o których mowa powyżej, na podstawie umowy o pracę.
Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia o którym mowa wyżej, skutkować będzie naliczeniem kary umownej w wysokości w wysokości 50 zł brutto miesięcznie od niezatrudnionego pracownika na umowę o pracę.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.9. Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji

Przed zmianą:
6. Zamawiający przyjął ilość przesyłek każdego rodzaju w oparciu o analizę swoich potrzeb. Zestawienie wykazu przesyłek od Zamawiającego stanowią podstawę do wyliczenia przez Wykonawcę ceny oferty, z zastrzeżeniem że:
a) Zamawiający nie jest zobowiązany do zrealizowania w 100 % podanych ilości przesyłek. Rodzaj i ilości przesyłek są szacunkowe i będą ulegały zmianie w zależności od faktycznych potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian rodzajowych i ilościowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Faktyczne ilości realizowanych przesyłek mogą odbiegać od podanych szacunkowych ilości,
b) Zamawiający zobowiązuje się do zrealizowania minimalnie 80% wartości zamówienia,
c) Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości przesyłek w trakcie trwania umowy – prawo opcji.
Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Realizacja prawa opcji polegać będzie na zwiększeniu zakresu usług do 10% maksymalnej kwoty umowy. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w sytuacji wyczerpania maksymalnej kwoty umowy przed upływem terminu jej realizacji.
Prawo opcji realizowane będzie na następujących zasadach:
a) prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe;
b) cena jednostkowa prawa opcji będzie identyczna jak zamówienia podstawowego, określona w ofercie złożonej przez Wykonawcę;
c) o zamiarze skorzystania z prawa opcji, zamawiający poinformuję Wykonawcę odrębnym pismem.
Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapotrzebowaniem i posiadanymi możliwościami finansowymi.
Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia umowy w sprawie zamówienia, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia) nie stanowi zmiany warunków niniejszej umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do niniejszej umowy.
Zakres opcjonalny zamówienia stanowi przedmiot niniejszej umowy, przy czym konieczność jego realizacji aktualizuje się w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapisami niniejszej umowy (w zakresie, w jakim opcja jest uruchamiana).
Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z opcji nie skorzysta.
Wykonawca nie jest obowiązany do realizacji zakresu opcjonalnego w zakresie, w jakim zastrzeżone prawo opcji nie zostało uruchomione przez Zamawiającego zgodnie z zapisami niniejszej umowy, jak również Wykonawca nie może domagać się jego realizacji.

Po zmianie:
6. Zamawiający przyjął ilość przesyłek każdego rodzaju w oparciu o analizę swoich potrzeb. Zestawienie wykazu przesyłek od Zamawiającego stanowią podstawę do wyliczenia przez Wykonawcę ceny oferty, z zastrzeżeniem że:
a) Zamawiający nie jest zobowiązany do zrealizowania w 100 % podanych ilości przesyłek. Rodzaj i ilości przesyłek są szacunkowe i będą ulegały zmianie w zależności od faktycznych potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian rodzajowych i ilościowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Faktyczne ilości realizowanych przesyłek mogą odbiegać od podanych szacunkowych ilości,
b) Zamawiający zobowiązuje się do zrealizowania minimalnie 80% wartości zamówienia,
c) Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości przesyłek w trakcie trwania umowy – prawo opcji.
Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Realizacja prawa opcji polegać będzie na zwiększeniu zakresu usług do 10% maksymalnej kwoty umowy. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w sytuacji wyczerpania maksymalnej kwoty umowy przed upływem terminu jej realizacji.
Prawo opcji realizowane będzie na następujących zasadach:
a) prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe, po aktualnych cenach Wykonawcy, obowiązujących w dniu uruchomienia przez Zamawiającego prawa opcji;
b) o zamiarze skorzystania z prawa opcji, zamawiający poinformuję Wykonawcę odrębnym pismem.
Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapotrzebowaniem i posiadanymi możliwościami finansowymi.
Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia umowy w sprawie zamówienia, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia) nie stanowi zmiany warunków niniejszej umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do niniejszej umowy.
Zakres opcjonalny zamówienia stanowi przedmiot niniejszej umowy, przy czym konieczność jego realizacji aktualizuje się w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapisami niniejszej umowy (w zakresie, w jakim opcja jest uruchamiana).
Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z opcji nie skorzysta.
Wykonawca nie jest obowiązany do realizacji zakresu opcjonalnego w zakresie, w jakim zastrzeżone prawo opcji nie zostało uruchomione przez Zamawiającego zgodnie z zapisami niniejszej umowy, jak również Wykonawca nie może domagać się jego realizacji.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.