Ogłoszenie z dnia 2021-11-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00237191/01 - Modyfikacja z dnia 2021-10-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.900.000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miłakowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743692
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Olsztyńska 16
1.5.2.) Miejscowość: Miłakowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-310
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 897578300
1.5.8.) Numer faksu: 897578321
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@milakowo.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.milakowo.eu/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://milakowo.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.900.000,00 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2a57acfc-2ce3-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00274043
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001347/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.900.000,00 zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00233363/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RGT.ZP.271.13.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 598862,47 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.900.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Miłakowo w związku z realizacją wydatków majątkowych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów
2. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
– 66113000-5 – Usługi udzielania kredytu
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
a. Zaciągniecie i spłata kredytu nastąpi w złotych polskich (PLN), a w przypadku wejścia Polski do strefy EURO, przewalutowanie kredytu nastąpi bez dodatkowych opłat.
b. Wysokość kredytu: 2.900.000,00 zł ( słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych)
c. Okres karencji w spłacie odsetek do 30 grudnia 2021 r.
d. Okres karencji w spłacie rat kapitałowych do 30 marca 2022 r.
e. Spłata rat kapitałowych nastąpi w 56 kwartalnych ratach płatnych od 31.03.2022 tj. po upływie karencji w następujących kwotach i terminach:
L.P. Data spłaty Wartość raty kapitałowej
1 31.03.2022 2.500,00
2 30.06.2022 2.500,00
3 30.09.2022 2.500,00
4 31.12.2022 2.500,00
5 31.03.2023 2.500,00
6 30.06.2023 2.500,00
7 30.09.2023 2.500,00
8 31.12.2023 2.500,00
9 31.03.2024 25.000,00
10 30.06.2024 25.000,00
11 30.09.2024 25.000,00
12 31.12.2024 25.000,00
13 31.03.2025 50.000,00
14 30.06.2025 50.000,00
15 30.09.2025 50.000,00
16 31.12.2025 50.000,00
17 31.03.2026 50.000,00
18 30.06.2026 50.000,00
19 30.09.2026 50.000,00
20 31.12.2026 50.000,00
21 31.03.2027 50.000,00
22 30.06.2027 50.000,00
23 30.09.2027 50.000,00
24 31.12.2027 50.000,00
25 31.03.2028 50.000,00
26 30.06.2028 50.000,00
27 30.09.2028 50.000,00
28 31.12.2028 50.000,00
29 31.03.2029 50.000,00
30 30.06.2029 50.000,00
31 30.09.2029 50.000,00
32 31.12.2029 50.000,00
33 31.03.2030 50.000,00
34 30.06.2030 50.000,00
35 30.09.2030 50.000,00
36 31.12.2030 50.000,00
37 31.03.2031 50.000,00
38 30.06.2031 50.000,00
39 30.09.2031 50.000,00
40 31.12.2031 50.000,00
41 31.03.2032 50.000,00
42 30.06.2032 50.000,00
43 30.09.2032 50.000,00
44 31.12.2032 50.000,00
45 31.03.2033 95.000,00
46 30.06.2033 95.000,00
47 30.09.2033 95.000,00
48 31.12.2033 95.000,00
49 31.03.2034 100.000,00
50 30.06.2034 100.000,00
51 30.09.2034 100.000,00
52 31.12.2034 100.000,00
53 31.03.2035 100.000,00
54 30.06.2035 100.000,00
55 30.09.2035 100.000,00
56 31.12.2035 100.000,00
f. Kredyt będzie udzielony w dwóch transzach w wysokościach uwarunkowanych aktualnymi potrzebami Zamawiającego w okresach od dnia podpisani umowy do dnia 27 grudnia 2021 r. Dla celów sporządzenia oferty należy założyć dzień 29 października jako dzień uruchomienia kredytu w kwocie 2.900.000,00 zł. Kredyt będzie postawiony do dyspozycji Zamawiającego maksymalnie w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy do dnia 27 grudnia 2021 r. Ostateczny termin uruchomienia kredytu przypada na dzień 27.12.2021 r.
g. Uruchomienie transz kredytu nastąpi na podstawie pisemnego wniosku
(zlecenia) Zamawiającego składanego do banku nie później niż na 3 (trzy) dni robocze przed planowaną datą wypłaty transzy kredytu. Wysokość transz kredytu określona będzie przez Zamawiającego każdorazowo we wniosku (zleceniu).
h. Wykonawca nie będzie naliczał ani pobierał jakichkolwiek prowizji i opłat.
i. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- niewykorzystania pełnej kwoty kredytu objętej niniejszym zamówieniem
- udzielenia kredytu w jednej transzy bez dodatkowych kosztów obciążających Zamawiającego tj. opłat, prowizji lub kar za zmniejszenia wysokości kredytu.
j. Oprocentowanie kredytu zmienne przez cały okres kredytowania będące sumą marży zaproponowanej przez Wykonawcę w ofercie i stawki WIBOR 3M. Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy. Marża bankowa zaoferowana przez Wykonawcę winna być podana z dokładnością dwóch miejsc po przecinku. Dla celów sporządzania oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 3M w wysokości 0,21 % ustalona przez Zamawiającego na podstawie notowania z dnia 20.07.2021 r.tj. z dnia ustalenia wartość zamówienia.
k. Stawka WIBOR 3M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i przyjmuje wartość z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kolejny okres. Jeżeli stopa WIBOR na ten dzień nie jest ustalona lub ogłoszona, przyjmuje się stopę WIBOR z najbliższego kolejnego dnia roboczego, (zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany warunkach umowy i nie powoduje konieczności jej pisemnego aneksowania);
l. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni lub 366 dni dla roku przestępnego, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie.
m. Spłata odsetek będzie następowała w okresach kwartalnych, od faktycznie wykorzystanych środków, płatna w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy. Informację o wysokości odsetek spłaconych Wykonawca przekazuje na 7 dni roboczych przed terminem spłaty, bez obciążania Zamawiającego kosztami.
n. Za datę spłaty rat kapitałowych lub odsetek należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy.
o. Oprocentowanie niespłaconych w terminie rat kredytu naliczone będzie w wysokości określonej dla odsetek ustawowych.
p. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem stron, zmieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego.
r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
s. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez dodatkowej zgody banku oraz bez ponoszenia z tym związanych dodatkowych kosztów).
t. Wykonawca przyjmie przedterminową spłatę części lub całości kredytu po uprzednim zawiadomieniu przez Zamawiającego banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni roboczych przed jej realizacją, bez kosztów obciążających Zamawiającego. W przypadku gdy Zamawiający zamierza dokonać wcześniejszej spłaty całości kredytu, Wykonawca poinformuje Zamawiającego o kwocie należnych odsetek po 3 dniach roboczych od otrzymania informacji o planowanej przedterminowej spłacie kredytu. Zamawiający dokona ostatecznej spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami.
u. W przypadku wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub przeterminowanej spłaty kredytu Zamawiający dokona aktualizacji „Harmonogramu spłat rat kapitałowych kredytu”, bez kosztów obciążających Zamawiającego. Aktualizacja harmonogramu spłaty rat kredytu ustalona zostanie w formie aneksu do umowy, podpisanego przez obie strony.
v. Zamawiający zastrzega sobie prawo w szczególnie uzasadnionym przypadku do zmiany wysokości i terminu spłaty kredytu/ raty kredytu(nie dotyczy wcześniejszej spłaty)W takim przypadku Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji. Wysokość i termin spłaty kredytu/ raty kredytu, może być zmieniony w szczególnie uzasadnionym przypadku, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 7 dni roboczych przed terminem płatności raty kapitałowej . Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.
w. Bank musi zapewnić udzielenie Zamawiającemu kredytu bez pobierania opłat i prowizji z tytułu:
udzielenia kredytu, gotowość do wypłaty transz kredytu
przeterminowanej spłaty części lub całości kredytu,
opłaty administracyjnej za zarządzanie;
zmiany wysokości i przesunięcia terminu spłaty kredytu/raty kredytu ( nie dotyczy wcześniejszej spłaty)
niewykorzystanej kwoty kredytu;
zmiany okresów i terminów spłaty odsetek od kredytu;
złożenie wniosku kredytowego,
zmian umowy kredytowej
przelewu środków na rachunek bieżący Zamawiającego
innych niewymienionych, wpływających na cenę określoną w Ofercie.
x. Wykonawca musi zrezygnować z wszelkich opłat związanych z realizacja umowy kredytowej w trakcie jej obowiązywania. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SWZ.
y. zabezpieczenie kredytu – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę Skarbnika Gminy na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej. Weksel wraz z deklaracją wekslową przegotuje bank udzielający kredyt.
z. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu zamawiającego
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 506611,70 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 506611,70 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 506611,70 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6350000854
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6350000854
7.3.4) Miejscowość: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie
7.3.5) Kod pocztowy: 43-190
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
MIKOŁOWSKI BANK SPÓŁDZIELCZY W MIKOŁOWIE
jakie przetargi wygrała firma
MIKOŁOWSKI BANK SPÓŁDZIELCZY W MIKOŁOWIE
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 506611,70 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2035-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2024 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań dla Gminy Gorzkowice"
- Udzielenie kredytu długoterminowego w 2024 roku w kwocie 1 220 000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Kluczborskiego wraz z jego jednostkami organizacyjnymi
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 1 170 000,00 zł w 2024 roku z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.