eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowiec ŚwiętokrzyskiUdzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek



Ogłoszenie z dnia 2024-11-26

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bodzechów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009998

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Mikołaja Reja 10

1.5.2.) Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-400

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ugb.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/gmina-bodzechow

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a411e709-d754-4fde-8373-c7e1266dcb08

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00616235

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00058072/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a411e709-d754-4fde-8373-c7e1266dcb08

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-a411e709-d754-4fde-8373-c7e1266dcb08

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl Szczegółowe informacje - Rozdział 11 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wymagane informacje zamieszczone są w Rozdziale 22 SWZ- Ochrona Danych
Osobowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.15.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1 Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł (słownie zł: jeden milion 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
2. Kredyt udzielony będzie w złotych (PLN). Kwota kredytu 1.000.000,00 zł (słownie zł: jeden milion 00/100) .
3. Przewidywany harmonogram wypłat transz kredytu: uruchomienie kredytu nastąpi każdorazowo na podstawie złożonej dyspozycji kredytowej w terminie od 19.12.2024 roku do 31.12.2024 roku, na rachunek bieżący budżetu gminy 73 8507 0004 2001 0048 5474 0004 .
4. Określenie transz wypłat kredytu oraz terminów postawienia ich do dyspozycji zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez zamawiającego pisemnego zapotrzebowania na środki na 2 dni robocze przed ich uruchomieniem, przy czym zapotrzebowanie dla swej ważności będzie złożone w formie pisemnej , przesłane przez Zamawiającego do wykonawcy pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail .
5. Czas trwania zamówienia: od 19 grudnia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2028 r.
6. Karencja w spłacie kredytu do 30.03.2025 roku.
7. Przewidywana spłata kredytu:
I rata – do dnia 31.03.2025 roku – 100.000,00 zł
II rata – do dnia 31.03.2026 roku – 150.000,00 zł
III rata – do dnia 30.06.2026 roku – 150.000,00 zł
IV rata – do dnia 31.03.2027 roku – 150.000,00 zł
V rata – do dnia 30.06.2027 roku – 150.000,00 zł
VI rata – do dnia 31.03.2028 roku – 150.000,00 zł
VII rata – do dnia 30.06.2028 roku – 150.000,00 zł.
8. Forma zabezpieczenia kredytu : weksel własny in blanco z deklaracją wekslową wystawiony przez Zamawiającego z kontrasygnatą Skarbnika .
9.Koszt obsługi kredytu :
- oprocentowanie kredytu w skali roku według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku tj. stopa bazowa – zmienna stawka WIBOR 1M i marża stała dla całego okresu kredytowania.
10. Odsetki naliczone od faktycznie wykorzystanych środków, płacone kwartalnie do końca każdego kwartału, począwszy od IV kwartału 2024 roku, płatne na podstawie pisemnej informacji wykonawcy , dostarczonej przynajmniej 3 dni robocze przed terminem zapłaty. Zobowiązanie z tytułu odsetek od kredytu liczone jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczone będą odsetki, powiększone o stałą marżę wykonawcy. Jeżeli WIBOR 1M osiągnie wartość ujemną przyjmowane będzie , że stawka WIBOR 1M będzie wynosić 0,00% .
11. W przypadku likwidacji/zmiany stawki WIBOR , zostanie ona za porozumieniem stron zmieniona na stawkę , która zastąpi stawkę WIBOR albo na stawkę zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR , bez kosztów obciążających zamawiającego .
12.Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
13.Za rok obrachunkowy przyjmuje się 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni.
14.Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji od udzielonego kredytu. Warunek ten dotyczy prowizji od niewykorzystanej części kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty oraz innych stosowanych przez Wykonawcę prowizji związanych z obsługą kredytu oraz innych opłat.
15.Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania całości lub części kredytu oraz do zmiany terminów i kwot uruchamianych transz kredytu oraz do zwiększenia ilości uruchamianych transz kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
16.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminów i kwot spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o planowanej przedterminowej spłacie części lub całości kredytu, w przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału odsetki płatne będą od faktycznego zadłużenia.
17.Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być , w szczególnie uzasadnionym przypadku zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej .Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania . Rata kapitałowa , której termin spłaty został przesunięty , wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu .
18.W przypadku zmian strony ustalą nowy harmonogram w sprawie wykorzystania i spłaty kredytu a dokonane ustalenia zapiszą w formie aneksu do umowy.
19.Wykonawca przygotuje projekt umowy. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia publicznego musi być zgodna z treścią niniejszego opisu jak również z przepisami prawa tj. ustawą z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych, ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny, ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe oraz ustawą z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.
20.Nie przewiduje się dokumentowania (rozliczania) wykorzystania kredytu .
21.Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów ustawy Prawo bankowe. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art.777.
22. Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika
23.Na rachunkach Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne
24.Cena w niniejszym postępowaniu (ustalona w celu sporządzenia oferty) oznacza koszt kredytu z terminem spłaty określonym w opisie przedmiotu zamówienia, cena stanowi całkowity koszt kredytu tj. sumę odsetek za okres kredytowania z uwzględnieniem WIBOR 1M z dnia 20.11.2024r. oraz datą uruchomienia kredytu 19.12.2024 r.
25. Regionalna Izba Obrachunkowa w Kielcach w drodze Uchwały Nr 104/2024 z dnia 12 listopada 2024 roku pozytywnie zaopiniowała możliwość spłaty przez Gminę Bodzechów kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł . Uchwała jest dostępna na stronie BIP Urzędu Gminy Bodzechów https://samorzad.gov.pl/web/gmina-bodzechow/opinie-rio .
26. Wszelkie sprawozdania finansowe z realizacji Budżetu Gminy , a także pozostałe opinie RIO Kielce znajdują się na stronie BIP Urzędu Gminy Bodzechów https://samorzad.gov.pl/web/gmina-bodzechow/sprawozdania-finansowe.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-12-19 do 2028-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Według kryteriów określonych w Rozdziale 17 SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Załącznik Nr 2 – Wzór oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu
Załącznik Nr 3 – Wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenie o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
b) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które Roboty budowlane roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 2 do SWZ.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz Projektowanych postanowień umowy wskazanych w Rozdziale 21 SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-04 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę poprzez platformę e-Zamówienia na stronach UZP

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-04 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-02

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.