Ogłoszenie z dnia 2024-04-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00239987/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-11
- 2024/BZP 00250261/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obsługa prawna 107 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Wałczu z podziałem na dwa zadania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: 107 SZPITAL WOJSKOWY Z PRZYCHODNIĄ SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570544566
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kołobrzeska 44
1.5.2.) Miejscowość: Wałcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-600
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 261 47 28 15
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@107sw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://107sw.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9000251.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa prawna 107 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Wałczu z podziałem na dwa zadania2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f7e7856-dfec-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00276071
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00239987
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DZP.2612.3.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa obsługa prawna we wszystkich aspektach działalności Szpitala4.5.3.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
4.5.5.) Wartość części: 172800,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa obsługa prawna z zakresu prawa zamówień publicznych i aktów powiązanych4.5.3.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
4.5.5.) Wartość części: 43200,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w wyniku przeprowadzonej ponownej analizy sytuacji związanej
z koniecznością zapewnienia obsługi prawnej podmiotu (107. Szpitala Wojskowego), podjął decyzję o zmianie sposobu zabezpieczenia obsługi prawnej. Zamawiający uwzględniając w pierwszej kolejności aspekt ekonomiczny zdecydował o rezygnacji ze zlecenia powyższej usługi podmiotom zewnętrznym - a powyższa potrzeba zostanie zaspokojona poprzez wykorzystanie zasobów własnych co tym samym stanowi o wystąpieniu okoliczności powodujących, że dalsze prowadzenie postępowania nie jest uzasadnione.
Zamawiający zaznacza, że zastosowana podstawa unieważnienia postępowania, tj. art. 256 ustawy Pzp ma przeciwdziałać pozyskiwaniu nieodpowiednich lub niepożądanych świadczeń. Urzeczywistnia więc zasady celowości i efektywności wydatków publicznych. Z drugiej strony regulacja uwzględnia potrzebę ochrony wykonawców przed ponoszeniem daremnych kosztów uczestnictwa
w postępowaniu. Z tego względu art. 256 ustawy Pzp daje możliwość unieważnienia postępowania odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert. Rozwiązanie to umożliwia zamknięcie postępowania, gdy okoliczności zmienią się do tego stopnia, że prowadzenie postępowania i zawarcie umowy na warunkach zamówienia stracą dla zamawiającego sens.
Zamawiający zaznacza również, że ma zawsze prawo weryfikowania
i ewentualnego korygowania swoich czynności, a żaden przepis ustawy nie stoi bowiem na przeszkodzie temu, aby gospodarz postępowania, kiedy poweźmie wątpliwości co do prawidłowości swoich wcześniejszych działań unieważnił dokonaną czynność i ponownie przeanalizował, czy była ona prawidłowa” (KIO 1542/20).
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w wyniku przeprowadzonej ponownej analizy sytuacji związanej
z koniecznością zapewnienia obsługi prawnej podmiotu (107. Szpitala Wojskowego), podjął decyzję o zmianie sposobu zabezpieczenia obsługi prawnej. Zamawiający uwzględniając w pierwszej kolejności aspekt ekonomiczny zdecydował o rezygnacji ze zlecenia powyższej usługi podmiotom zewnętrznym - a powyższa potrzeba zostanie zaspokojona poprzez wykorzystanie zasobów własnych co tym samym stanowi o wystąpieniu okoliczności powodujących, że dalsze prowadzenie postępowania nie jest uzasadnione.
Zamawiający zaznacza, że zastosowana podstawa unieważnienia postępowania, tj. art. 256 ustawy Pzp ma przeciwdziałać pozyskiwaniu nieodpowiednich lub niepożądanych świadczeń. Urzeczywistnia więc zasady celowości i efektywności wydatków publicznych. Z drugiej strony regulacja uwzględnia potrzebę ochrony wykonawców przed ponoszeniem daremnych kosztów uczestnictwa
w postępowaniu. Z tego względu art. 256 ustawy Pzp daje możliwość unieważnienia postępowania odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert. Rozwiązanie to umożliwia zamknięcie postępowania, gdy okoliczności zmienią się do tego stopnia, że prowadzenie postępowania i zawarcie umowy na warunkach zamówienia stracą dla zamawiającego sens.
Zamawiający zaznacza również, że ma zawsze prawo weryfikowania
i ewentualnego korygowania swoich czynności, a żaden przepis ustawy nie stoi bowiem na przeszkodzie temu, aby gospodarz postępowania, kiedy poweźmie wątpliwości co do prawidłowości swoich wcześniejszych działań unieważnił dokonaną czynność i ponownie przeanalizował, czy była ona prawidłowa” (KIO 1542/20).
INNE PRZETARGI Z WAŁCZA
- Świadczenie opieki serwisowej systemu SIMPLE.ERP ( Producent SIMPLE S.A.) i Planowanie Pracy ( Producent NEXAR) oraz dostęp do nowych wersji
- Rekultywacja wysypiska śmieci w Wałczu - etap IV.
- Dostawa, montaż oraz uruchomienie trzech agregatów prądotwórczych wraz z podwoziem jezdnym w ramach projektu pn. "Cyberbezpieczny samorząd"
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego w Mirosławcu w standardzie pasywnym
więcej: przetargi w Wałczu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie pomocy prawnej z zastosowaniem prawa angielskiego na rzecz NFOŚIGW
- Obsługa prawna świadczona w sprawach z zakresu prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego
- Realizacja wyroków eksmisyjnych bez przyznanego prawa do najmu socjalnego
- Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Cieszynie oraz Rady Miejskiej Cieszyna
- Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Siechnicach
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.