eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MroczaDostawa oleju opa³owego lekkiego w ilo¶ci 70 500 litrów.



Og³oszenie z dnia 2021-11-25


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opa³owego lekkiego w ilo¶ci 70 500 litrów.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINNY ZESPÓ£ OBS£UGI O¦WIATY W MROCZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001112652

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Plac 1 Maja 9

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Mrocza

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-115

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowroc³awski

1.5.7.) Numer telefonu: 52 385 63 59

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@gzoo-mrocza.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mrocza.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa oleju opa³owego lekkiego w ilo¶ci 70 500 litrów.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6acc82d8-4dc0-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00283355

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-11-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00009083/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.1 Dostawa oleju opa³owego lekkiego

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

www.bip.mrocza.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu : /Gzoomrocza/domyslna .
Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy miniportalu: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich u¿yciu, opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostêpnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugioraz Regulaminie ePUAP.
Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, okre¶lone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowi±zuje siê korzystaj±c z miniPortalu przestrzegaæ postanowieñ tego regulaminu. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do z³o¿enia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem Formularza do komunikacji dostêpnego na miniportalu jako za³±czniki.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza przesy³ania plików w nastêpuj±cych formatach:
-.com, .exe, .bat.
Oferta musi byæ sporz±dzona w jêzyku polskim, w postaci elektronicznej w formacie danych: .doc, .docx, .xlc, .xlsx, .rtf, .odt, .ods, .zip, .7zi Oferta oraz o¶wiadczenia sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci , w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej oparzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Rozporz±dzenie”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Zespó³ Obs³ugi O¶wiaty w Mroczy, ul. Plac 1 Maja 9 89-115 Mrocza, tel. 52 385 63 59.
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mog± Pañstwo kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: : inspektori@cbi24.pl .
3. Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Dane osobowe bêd± przetwarzane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r.– Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), zwanej dalej PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas obowi±zywania umowy.
5. Podstaw± prawn± przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporz±dzenia w zwi±zku z przepisami PZP.
6. Odbiorcami Pani/Pana danych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 PZP.
7. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z PZP.
8. Osoba, której dane dotycz± ma prawo do:
- dostêpu do tre¶ci swoich danych oraz mo¿liwo¶ci ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa siê z naruszeniem przepisów Rozporz±dzenia s³u¿y prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
9. Osobie, której dane dotycz± nie przys³uguje:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporz±dzenia prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporz±dzenia;
- na podstawie art. 21 Rozporz±dzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GZOO.252.2.01.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia s± sukcesywne dostawy oleju opa³owego lekkiego w ilo¶ci szacunkowej 79 500 litrów do Szkó³ Podstawowych, dla których organem prowadz±cym jest Gmina Mrocza.
Ilo¶ci szacunkowe dostaw oleju opa³owego lekkiego w rozbiciu na poszczególne placówki o¶wiatowe:
a) Szko³a Podstawowa im. Wojska Polskiego w Mroczy: 57 300 litrów,
b) Szko³a Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Witos³awiu: 13 200 litrów.
Dostawy bêd± nastêpowaæ w zale¿no¶ci od potrzeb dyrektorów w/w szkó³. Przedstawiona ilo¶æ oleju opa³owego jest ilo¶ci± szacunkowa i mo¿e ulec zmniejszeniu lub zwiêkszeniu w stosunku do wielko¶ci ca³ego zamówienia ze wzglêdu na aktualne potrzeby.
Ewentualne zmiany ilo¶ci mog± byæ uzale¿nione w szczególno¶ci od warunków atmosferycznych panuj±cych w sezonie grzewczym w okresie obowi±zywania umowy lub wy³±czenia obiektu z eksploatacji (np. remont, ograniczenie dzia³alno¶ci placówek ). W zwi±zku z ograniczeniem przez Zamawiaj±cego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie bêdzie przys³ugiwa³o ¿adne roszczenie w stosunku do Zamawiaj±cego.
Dostawy bêd± realizowane po ka¿dorazowym zg³oszeniu przez przedstawiciela Zamawiaj±cego (telefonicznie) zapotrzebowania na dostawê oleju opa³owego. Dostawy nastêpowaæ bêd± ¶rodkami transportu Wykonawcy, zaopatrzonymi w urz±dzenia pomiarowe posiadaj±ce wa¿ne cechy legalizacyjne zapewniaj±ce dok³adny pomiar ilo¶ci wydanego oleju opa³owego. Do odbioru oleju opa³owego upowa¿nieni bêd± pracownicy wytypowani przez dyrektorów poszczególnych placówek o¶wiatowych.
Olej opa³owy lekki musi siê charakteryzowaæ nastêpuj±cymi parametrami:
- warto¶æ opa³owa - nie mniej ni¿ 42,0 MJ/kg;
- gêsto¶æ w temp. 15 st. C maks. - 0,860 g/ml
- temperatura zap³onu - min. 56 st. C;
- lepko¶æ kinematyczna w temp. 20 st. C - nie wiêcej jak 6,00 mm2/s;
- zawarto¶æ siarki - nie wiêcej ni¿ 0,20 % (m/m);
- barwa – czerwona.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za parametry najkorzystniejsze w danym kryterium, oferta otrzyma maksymaln± ilo¶æ punktów ustalon± w poni¿szym opisie, pozosta³e bêd± oceniane odpowiednio - proporcjonalnie do parametru najkorzystniejszego, wybór oferty dokonany zostanie na podstawie opisanych kryteriów i ustalon± punktacjê: punktacja 0-100 (100%=100 pkt).

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie niniejszego zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy:
- nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w pkt. VII SWZ ;
- spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w og³oszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca przedstawi aktualn± na dzieñ sk³adania ofert koncesje (lub dokument równowa¿ny) uprawniaj±c± do obrotu paliwami p³ynnymi.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie:
Warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e siê wykonaniem lub wykonywaniem w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwóch us³ug polegaj±cych na dostawie oleju opa³owego w ilo¶ci nie mniejszej ni¿ 80 000 litrów (ka¿da us³uga realizowana na podstawie jednej umowy na rzecz jednego podmiotu) – za³±cznik nr 4 do SWZ oraz z za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ:
1) aktualn± koncesjê na wykonywanie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie dystrybucji i obrotu paliwami okre¶lon± w art. 32 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 716 z zm.) w zakresie odpowiadaj±cym przedmiotowi zamówienia (aktualno¶æ bêdzie oceniana na podstawie daty wa¿no¶ci okre¶lonej w dokumencie);
2) wykaz wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwóch us³ug polegaj±cych na dostawie oleju opa³owego w ilo¶ci nie mniejszej ni¿ 80 000 litrów (ka¿da us³uga realizowana na podstawie jednej umowy na rzecz jednego podmiotu). Wzór stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ. oraz z za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie;
3) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ;

4) za¶wiadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jako¶ci potwierdzaj±ce, ¿e dostarczane produkty odpowiadaj± okre¶lonym normom lub specyfikacjom technicznym (PN-C96024) lub równowa¿ne za¶wiadczenie wystawione przez podmiot maj±cy siedzibê w innym pañstwie cz³onkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Aktualny wydruk ceny oleju opa³owego ze strony internetowej z podaniem adresu internetowego producenta paliw, u którego zaopatruje siê dostawca (Wykonawca), zawieraj±cym cenê obowi±zuj±c± u producenta oleju dnia 23.11.2021r. ;
2) Zobowi±zanie innego podmiotu – je¿eli dotyczy. Wzór stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
3) O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – je¿eli dotyczy. Wzór stanowi Za³±cznik nr 6 do SWZ.
4) Istotne postanowienia umowy – za³±cznik nr 7 - zaparafowany przez Wykonawcê.
5) Pe³nomocnictwo osoby lub osób podpisuj±cych ofertê – je¿eli dotyczy. Uprawnienie do podpisu nie wynika bezpo¶rednio z za³±czonych dokumentów. W przypadku z³o¿enia oferty wspólnej pe³nomocnictwo udzielone liderowi;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt VIII ppkt.1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Projekt Umowy – „Istotne postanowienia umowy” stanowi Za³±cznik Nr 7 do SWZ.
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowieñ Projektu Umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-03 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-03 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-01-01

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.