Ogłoszenie z dnia 2024-04-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00244866/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją wymiany pokrycia dachu w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Puszczy Mariańskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Puszcza Mariańska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148390
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stanisława Papczyńskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Puszcza Mariańska
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-330
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publiczne@puszcza-marianska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.puszcza-marianska.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją wymiany pokrycia dachu w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Puszczy Mariańskiej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-06d22f70-e1f1-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00293394
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00031598/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Nadzór inwestorski nad wymianą pokrycia dachu w budynku Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Puszczy Mariańskiej.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00244866
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Z.271.4.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje usługę, której przedmiotem jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją wymiany pokrycia dachu w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Puszczy Mariańskiej.
2. Zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi inspektora nadzoru obejmuje między innymi:
1) roboty rozbiórkowe pokrycia dachowego wraz z systemem rynien i rur spustowych,
2) rozebranie obróbek blacharskich murów ogniowych, okapów, kołnierzy, gzymsów, itp.
3) rozebranie profili elewacyjnych o powierzchni powyżej 0,50 m2 na ścianach lukarn,
4) montaż nowego pokrycia dachu z blachy tytanowo - cynkowej wraz z montażem nowego systemu rynien i rur spustowych, obróbek blacharskich, rynien dachowych i spustowych,
5) wymiana na nowe zniszczonego odeskowania,
6) uzupełnienie tynków zewnętrznych nakrapianych na ścianach płaskich, loggiach i balkonach;
7) wymiana na nowe desek okapowych lukarn,
8) montaż profili elewacyjnych.
Wyłoniony w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawca będzie świadczył usługę polegającą na wykonywaniu funkcji Nadzoru Inwestorskiego, w zakresie której jest pełny zakres czynności określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, Rozdział 3 – Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego oraz przepisów wykonawczych.
3. Zakres robót budowlanych, nad którymi będzie pełniony nadzór inwestorski, określony jest w dokumentach dostępnych na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/ocenianie/manage/offers/publication/885489 ID: 885489 - „Wymiana pokrycia dachu w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Puszczy Mariańskiej.”
4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71631300-3 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Podstawą unieważnienia postępowania jest art. 255 pkt 5 ustawy, który stanowi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zmówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Uzasadnienie faktyczne:
Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu 14.03.2024 r. Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją wymiany pokrycia dachu w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Puszczy Mariańskiej.
W trakcie dokonanej wizji lokalnej na strychu budynku podczas trwającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji
nr Z.271.1.2024 obejmującego zadanie pn.” Wymiana pokrycia dachu w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Puszczy Mariańskiej”, stwierdzono znajdujące się na stropie odchody niewiadomego pochodzenia. Wobec powyższego Zamawiający podjął czynności w celu przypisania znajdujących się na strychu budynku odchodów do rodzaju /gatunku zwierzęcia wydalającego te odchody. Skutkiem podjętych czynności było uzyskanie w dniu 20.03.2024 r od ornitologa/chiropterologa informacji, że na strychu szkoły występuje najprawdopodobniej kolonia kilkudziesięciu nietoperzy (nocka dużego), którego okres rozrodu i wychowu młodych w naszym kraju trwa od miesiąca marca do września. W tym czasie samice tworzą tzw. kolonie rozrodcze, czyli grupy liczące od kilku do nawet kilkuset dorosłych osobników, w których rodzą i wychowują swoje młode. Okres lęgowy oraz wychowawczy trwa od miesiąca marca do października i jest uzależniony od terminu kiedy nastąpi rozpad kolonii.
Zgodnie z obowiązujący aktami prawnymi w tym: ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.2024 nr 92 poz. 880), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt (Dz.U. 2016 poz. 2183). wszystkie polskie gatunki nietoperzy podlegają ścisłej ochronie gatunkowej. Obowiązuje zakaz niszczenia siedlisk, będących obszarem rozrodu i wychowu młodych, odpoczynku oraz umyślnego płoszenia lub niepokojenia w miejscach noclegu, w okresie lęgowym w miejscach rozrodu lub wychowu młodych.
Zamawiający powziąwszy wiedzę w 20.03.2024 r. uznał, iż prowadzenie robót budowlanych będzie możliwe najprawdopodobniej od miesiąca października do marca w zależności od terminu kiedy nastąpi rozpad kolonii.
Mając na uwadze powyższe wykonanie usługi objętej przedmiotem postępowania w terminie realizacji przedmiotu zamówienia określonym w SWZ, czyli w okresie ochronnym w świetle ww. aktów prawnych jest niemożliwe do zrealizowania.
Wobec powyższego zawarcie umowy z Wykonawcą na realizację przedmiotu postępowania stało się nieuzasadnione i nie celowe.
Udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym. Zamawiający kierując się interesem publicznym i wyrażonym w ustawie o finansach publicznych nakazem gospodarnego i efektywnego wydatkowania środków publicznych, które powinny być przeznaczone na realizację celowych i racjonalnie uzasadnionych działań, zdecydował o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania pn. "Budowa osiedla mieszkaniowego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą w Sztumie".
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: "Remont kapliczki w Czarlinie"
- Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad termomodernizacją: cz.I - SP. nr 323 oraz Przedszkola nr 50 przy ul. Hirszfelda 11; cz.II - budynku przy ul. Cybisa 1 w Warszawie, zarządzanego przez SP. nr 313.
- Usługa pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji pn.: "Rozbudowa stadionu miejskiego Etap II wraz z rozbudową krytego basenu w Ząbkowicach Śląskich"
- "Kompleksowy nadzór inwestorski" w ramach zadania pn. "Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce" - część I
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania polegającego na montażu instalacji sygnalizacji pożarowej i oświetlenia awaryjno-ewakuacyjnego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.