Og³oszenie z dnia 2022-08-08
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00348457/01 - Wynik z dnia 2022-09-14
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Wymiana d¼wigu osobowego w Domu Pomocy Spo³ecznej im. Jana Paw³a II w G³ownie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Dom Pomocy Spo³ecznej im. Jana Paw³a II
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 470947209
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Karasicka 51
1.5.2.) Miejscowo¶æ: G³owno
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-015
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - £ódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dps@dps.glowno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.dps.glowno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wymiana d¼wigu osobowego w Domu Pomocy Spo³ecznej im. Jana Paw³a II w G³ownie”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-f939db94-164b-11ed-b950-8227d40187e8
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00297109
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-08-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00046532/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.1 Wymiana d¼wigu osobowego w Domu Pomocy Spo³ecznej im. Jana Paw³a II w G³ownie"
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 8.1.1. Postêpowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w jêzyku polskim.
8.1.2. W niniejszym postêpowaniu komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, za po¶rednictwem: miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu - https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej na adres e-mail: dps@dps.glowno.pl
8.1.3. Forma, w jakiej ma byæ z³o¿ona oferta wraz z za³±cznikami, w tym o¶wiadczeñ sk³adanych w celu wstêpnego potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu/wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postêpowania, okre¶lona zosta³a odpowiednio w pkt. 8.2 SWZ.
8.1.4. Wykonawca bior±cy udzia³ w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zamierzaj±cy z³o¿yæ ofertê w postaci elektronicznej, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
8.1.5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu („Warunki us³ugi”, https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx) oraz Regulaminie ePUAP (https://epuap.gov.pl). Dodatkowe informacje zawarte s± równie¿ w dokumencie „Najczê¶ciej zadawane pytania do miniPortalu”. Przyjmuje siê, ¿e Wykonawca bior±cy udzia³ w postêpowaniu akceptuje Regulamin dostêpny na stronie https://epuap.gov.pl, a tak¿e Regulamin miniPortalu.
8.1.6. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB (przesy³ane pliki nale¿y skompresowaæ do jednego pliku archiwum – ZIP).
8.1.7. Za datê przekazania oferty lub innych dokumentów za po¶rednictwem miniPortalu, przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP,
8.1.8. Identyfikator postêpowania dla niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia dostêpny jest na Li¶cie wszystkich postêpowañ na miniPortalu oraz w za³±czniku do niniejszej SWZ.
8.1.9. Zaleca siê kopiowanie (przeklejanie) Identyfikatora postêpowania, a nie jego przepisywanie.
8.1.10. Wykonawca przygotuje elektroniczn± ofertê, podpisuje j± kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym szyfruje ofertê i wysy³a j± do Zamawiaj±cego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy dostêpnych na platformie ePUAP (Elektroniczna Skrzynka Podawcza) – nazwa – adres skrzynki EPUAP: /glowno_dps/SkrytkaESP
8.1.11. Postêpowanie, z którego dotyczy niniejsza SWZ oznaczone jest numerem referencyjnym: DPS.AG.26.1.2022
8.2.1. Ofertê wraz z wymaganymi do niej za³±cznikami, nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca poda swój adres skrzynki ePUAP, na którym mo¿e byæ prowadzona korespondencja zwi±zana z postêpowaniem (zaleca siê równie¿ podanie adresu email).
8.2.2. Ofertê sporz±dza siê w jêzyku polskim oraz sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zgodnie z art. 63 ust. 2 Pzp.
8.2.3. Zamawiaj±cy zaleca nastêpuj±cy format przesy³anych danych: .pdf. Przes³anie danych w innych formatach, np.: .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt jest dopuszczalne, ale nie zalecane ze wzglêdu na mo¿liwe trudno¶ci techniczne z weryfikacj± prawid³owo¶ci z³o¿enia kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Uwaga: zaleca siê, aby dokument (oferta, o¶wiadczenia, itp.) wytworzony za pomoc± oprogramowania tworz±cego pliki w formacie innym ni¿ .pdf, zapisaæ w formacie .pdf.
8.2.4. Sposób zaszyfrowania oferty opisany zosta³ w Regulaminie korzystania z miniPortalu.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiaj±cy informuje, ¿e:
21.1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Spo³ecznej im. Jana Paw³a II w G³ownie ul. Karasicka 51, 95-015 G³owno.
21.2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Mariusz Stasiak vel Stasek, z którym mo¿na siê skontaktowaæ we wszystkich sprawach zwi±zanych z przetwarzaniem danych osobowych. Kontakt do Inspektora: tel. kontaktowy: 782 661 551; e-mail: biuro@msvs.com.pl
21.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
21.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych, a tak¿e dostawca oprogramowania Biuletynu Informacji Publicznej.
21.5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,
21.6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Praw zamówieñ publicznych, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencj± niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Prawo zamówieñ publicznych bêdzie brak mo¿liwo¶ci udzia³u w postêpowaniu;
21.7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
21.8. posiada Pani/Pan:
21.8.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych
21.8.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych - skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników,
21.8.3. na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO – prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego,
21.8.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 21.9. nie przys³uguje Pani/Panu:
21.9.1. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
21.9.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
21.9.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
21.10. W przypadku, gdy Wykonawca w celu z³o¿enia oferty przeka¿e Zamawiaj±cemu dane osobowe cz³onków swojego personelu zobowi±zany jest do przedstawienia im w/w informacji dotycz±cych przetwarzania danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS.AG.26.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana d¼wigu osobowego w Domu Pomocy Spo³ecznej im. Jana Paw³a II w G³ownie. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zosta³ zawarty w przedmiarze robót oraz za³±czniku Nr 8A, 8B do SWZ, w szczególno¶ci obejmuje demonta¿ dotychczasowej windy z osprzêtem oraz dostawê i monta¿ nowej windy z osprzêtem, dowóz i wnoszenie materia³ów budowlanych, sprz±tanie i wynoszenie ¶mieci/odpadów po pracach adaptacyjnych, wywóz ¶mieci, utylizacja odpadów, uzyskanie opinii, uzgodnieñ, w szczególno¶ci z Urzêdu Dozoru Technicznego. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: siedziba Zamawiaj±cego – DPS w G³ownie, ul. Karasicka 51, 95-015 G³owno.
3.2. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie opisem, sztuk± budowlan± i zasadami wiedzy technicznej. Wszelkie roboty bêd± prowadzone na dzia³aj±cym obiekcie, nale¿y zapewniæ normalne funkcjonowanie Instytucji. W razie potrzeby Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia pomieszczeñ, korytarzy kurtynami przeciwpy³owymi.
3.3. Obowi±zkiem Wykonawcy bêdzie sporz±dzenie i dostarczenie Zamawiaj±cemu kosztorysu ofertowego przed podpisaniem umowy. Wykonawca ma obowi±zek zabezpieczenia terenu prowadzonych robót przed dostêpem osób trzecich.
3.4. Wykonawca ma obowi±zek prowadzenia prac zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami a w szczególno¶ci przestrzegania warunków bezpieczeñstwa pracy tj. zapewnienia przez Wykonawcê przestrzegania bezpieczeñstwa i higieny pracy oraz ochrony zdrowia na etapie realizacji zamówienia.
3.5. Wykonawca po zakoñczeniu robót ma obowi±zek doprowadzenia terenu prowadzonych robót do porz±dku oraz usuniêcia wszelkich pozosta³o¶ci po pracach budowlanych (gruz, ¶mieci, odpady budowlane itp.).
3.6. Wykonawca zobowi±zany jest na w³asny koszt do zabezpieczenia terenu robót oraz do zapewnienie na w³asny koszt transportu materia³ów z rozbiórki i odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, ³±cznie z kosztami utylizacji. Jako wytwarzaj±cy odpady Wykonawca zobowi±zany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikaj±cych z nastêpuj±cych ustaw: Ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony ¶rodowiska (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1973 ze zm.) oraz Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 779 ze zm.).
3.7. Wykonawca zobowi±zany jest do zakupienia na w³asny koszt, dostarczenia i wbudowania niezbêdnej ilo¶ci nowych, niepowystawowych materia³ów potrzebnych do zrealizowania przedmiotu umowy, bez prawa zwrotu ich warto¶ci przez Zamawiaj±cego. Zastosowane materia³y musz± odpowiadaæ wymaganiom art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) oraz ustawy o Wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1213 ze zm.). Wykonawca jest zobowi±zany dostarczaæ na ¿±danie Zamawiaj±cego w szczególno¶ci certyfikaty „na znak bezpieczeñstwa”, certyfikaty zgodno¶ci lub deklaracji zgodno¶ci, atesty, ¶wiadectwa pochodzenia u¿ytych materia³ów. Przedstawienie przez Wykonawcê certyfikatów, deklaracji zgodno¶ci i atestów lub wykonanie badañ jako¶ciowych nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za niew³a¶ciw± jako¶æ materia³ów i nienale¿yte wykonanie robót.
3.8. Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego zobowi±zany bêdzie do sporz±dzenia i dostarczenia Zamawiaj±cemu powykonawczego.
3.9. UWAGA: Ilekroæ w dokumentacji postêpowania, wskazano markê lub pochodzenie produktu, nale¿y przyj±æ, ¿e za ka¿d± nazw± jest umieszczone s³owo „lub równowa¿ne”, tzn. ¿e wbudowane materia³y, itp. bêd± posiada³y (charakteryzowa³y siê) wszystkimi parametrami nie gorszymi ni¿ opisane w niniejszej dokumentacji (opisane parametry techniczne, nale¿y traktowaæ jako minimalne, z zastrze¿eniami wskazanymi w opisie przedmiotu zamówienia). Je¿eli w opisie przedmiotu zamówienia wskazane s± konkretne rozwi±zania techniczne, dopuszcza siê stosowanie rozwi±zañ równowa¿nych, co do ich cech i parametrów, a wszystkie ewentualne nazwy firmowe urz±dzeñ i wyrobów u¿yte w opisie przedmiotu zamówienia powinny byæ traktowane jako definicje standardowe, a nie konkretne nazwy firmowe urz±dzeñ wyrobów zastosowanych w niniejszej dokumentacji. Obowi±zek udowodnienia równowa¿no¶ci le¿y po stronie Wykonawcy.
3.10. Wykonawca mo¿e powierzyæ czê¶æ zamówienia podwykonawcy/om z tym, ¿e Zamawiaj±cy ¿±da wskazania w formularzu ofertowym czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcy/om i podania przez Wykonawcê firm podwykonawców, z wyj±tkiem czê¶ci zastrze¿onej do bezpo¶redniego wykonania przez Wykonawcê, o ile zastrze¿enie zosta³o dokonane przez Zamawiaj±cego SWZ.
3.11. Kod CPV: 45313000-4 Instalowanie wind i schodów ruchomych, 45313100-5 Instalowanie wind
3.12. Zamówienie jest dofinasowane ze ¶rodków PFRON – „Inwestycja realizowana przy udziale ¶rodków PFRON”
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45313000-4 - Instalowanie wind i ruchomych schodów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45313100-5 - Instalowanie wind
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-19
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 16.1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy stosowaæ bêdzie nastêpuj±ce kryteria (Zamawiaj±cy przyj±³, ¿e w zakresie ka¿dego kryterium oceny ofert: 1 % stanowi 1 punkt:
16.1.1. Cena – 60,00% (60 pkt),
16.1.2. Skrócenie terminu wykonania zamówienia – 40,00 % (40 pkt)
16.2. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która otrzyma ³±cznie najwy¿sz± liczbê punktów w kryteriach, o których mowa w pkt. 16.1. Liczba punktów jest zaokr±glana do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.5. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postepowaniu opisane w SWZ.6.5.1. Zamawiaj±cy w zakresie zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym nie precyzuje ¿adnych wymagañ, których spe³nienie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
6.5.2. Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
6.5.3. Zamawiaj±cy w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
nie precyzuje ¿adnych wymagañ, których spe³nienie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
6.5.4. Zamawiaj±cy w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej precyzuje nastêpuj±ce wymagania: Wykonawca wyka¿e spe³nienie warunku je¿eli w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, wykona³ co najmniej 1 zamówienie polegaj±ce monta¿u nowego d¼wigu osobowego lub wymianie d¼wigu osobowego o warto¶ci nie ni¿szej ni¿ 170 000,00 PLN brutto.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7.1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postêpowania o udzielenie zamówienia w okoliczno¶ciach, o których mowa w pkt 6.1. SWZ, Zamawiaj±cy ¿±da dokumentów i o¶wiadczeñ wskazanych poni¿ej:
7.1.1. Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert±:
7.1.1.1. aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia wykonawcy z postêpowania – zgodnie ze wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
7.1.2. Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona zobowi±zany jest z³o¿yæ na wezwanie Zamawiaj±cego, w terminie wskazanym w wezwaniu, nie krótszym ni¿ 5 dni, nastêpuj±ce aktualne na dzieñ z³o¿enia dokumenty:
7.1.2.1. o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp - zgodnie z za³±cznikiem nr 3a do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 7.2. W celu oceny spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w pkt 6.2. SWZ Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów:
7.2.1. Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert±:
7.2.1.1. aktualne na dzieñ sk³adania ofert wstêpne o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – zgodnie ze wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SWZ.
7.2.2. Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona zobowi±zany jest z³o¿yæ na wezwanie Zamawiaj±cego, w terminie wskazanym w wezwaniu, nie krótszym ni¿ 5 dni, nastêpuj±ce aktualne na dzieñ z³o¿enia dokumenty:
7.1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wed³ug za³±cznika nr 7.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
11.5. Ofertê stanowi:11.5.1. wype³niony i podpisany formularz „Oferta”, zgodny z Za³±cznikiem nr 1 do SWZ.
11.6. Do oferty nale¿y za³±czyæ:
11.6.1. o¶wiadczenia wymagane postanowieniami SWZ tj.:
11.6.1.1. aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia wykonawcy z postêpowania – zgodnie ze wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SWZ.
11.6.1.2. aktualne na dzieñ sk³adania ofert wstêpne o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – zgodnie ze wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SWZ.
11.6.2. pe³nomocnictwo do podpisania oferty oraz do podpisania innych dokumentów i o¶wiadczeñ sk³adanych wraz z ofert±, o ile zosta³y podpisane przez pe³nomocnika. Tre¶æ pe³nomocnictwa musi jednoznacznie wskazywaæ czynno¶ci, do wykonywania, których pe³nomocnik jest upowa¿niony,
11.6.3. zobowi±zanie podmiotu udostepniaj±cego Wykonawcy zasoby - do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów - o ile Wykonawca korzysta ze zdolno¶ci innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy. Zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje siê w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowi±zanie (inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej – o ile dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
6.9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:6.9.1. ¿aden z podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie pkt. 6.
6.9.2. W przypadku gdy Wykonawca wykonywa³ w ramach kontraktu/umowy wiêkszy zakres robót, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrêbniæ i podaæ warto¶æ robót.
6.9.3. Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz winien zawieraæ roboty, w których wykonaniu Wykonawca bezpo¶rednio uczestniczy³.
6.9.4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
6.9.5. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
7.4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia:
7.4.1. s± zobowi±zani do ustanowienia Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia Umowy o wykonanie zamówienia publicznego.
7.4.2. Ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zobowi±zany jest samodzielnie wykazaæ brak podstaw wykluczenia z postêpowania oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adaj±c wraz z ofert± o¶wiadczenia o których mowa w pkt. 7.1.1.1. i pkt. 7.2.1.1. SWZ.
7.4.3. Oferta Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie musi byæ podpisana i oznaczona w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkie podmioty wspólnie ubiegaj±ce siê o udzielenie zamówienia.
7.4.4. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
7.4.5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do ofert o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
7.4.6. Spó³ka cywilna jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, dlatego jej wspólnicy zobowi±zani s± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy. Pe³nomocnictwo musi byæ za³±czone do oferty.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê postanowieñ zawartej umowy w nastêpuj±cych przypadkach, w tym zmianê terminu realizacji umowy:1.1. w uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczno¶æ wprowadzenia zmian wynikaj±cych z okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy,
1.2. w przypadku, gdy zmiany postanowieñ zawartej umowy bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego, a zmiany wynik³y w trakcie realizacji zamówienia,
1.3. zmiany w terminie, sposobie dokonywania p³atno¶ci, rozliczenia,
1.4. zmiany danych Wykonawcy np. zmiana adresu, konta bankowego, nr REGON, osób kontaktowych itp.
1.5. uwarunkowañ spo³ecznych (protestów, listów, petycji, itp.),
1.6. zmiany stanu prawnego, zmiana stawki podatku VAT,
1.7. braku mo¿liwo¶ci kontynuacji robót z winy Zamawiaj±cego, rezygnacji przez Zamawiaj±cego z czê¶ci robót,
1.8. natrafienia na niewybuchy, niezinwentaryzowane przeszkody np. obiekty budowlane, sieci itp.,
1.9. konieczno¶ci zmiany terminu koñcowego wykonania przedmiotu umowy, w przypadku, gdy nie mo¿na by³o tego przewidzieæ w chwili podpisania umowy,
1.10. gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót, ¶wiadczeñ zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy,
1.11. w przypadku wyst±pienia awarii, si³y wy¿szej np. klêski ¿ywio³owe, konflikt zbrojny, zdarzenia zwi±zane z dzia³aniem si³ natury, og³oszenia stanu epidemicznego, pandemii itp.
1.12. zmiany wymiarów, po³o¿enia, lokalizacji, kolorystyki, zmiana technologii / sposobu prowadzenia, wykonywania dostaw, robót,
1.13. obni¿enia kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na eksploatacjê, konserwacje, inne,
1.14. niezbêdna jest zmiana sposobu wykonania zamówienia, o ile taka zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego lub jest konieczna w celu prawid³owego wykonania umowy,
1.15. konieczno¶ci uzyskania opinii, decyzji, uzgodnieñ nie przewidzianych w chwili og³oszenia o zamówieniu, opó¼nienia w uzyskaniu opinii, decyzji, zg³oszeñ itp.,
1.16. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê Wykonawcy, któremu udzieli³ zamówienia. Wykonawcê dotychczasowego mo¿e zast±piæ nowy Wykonawca w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy.
1.17. Z powodu okoliczno¶ci zaistnia³ych po stronie Zamawiaj±cego mo¿liwe jest wyd³u¿enia terminu wykonania zamówienia.
2. Warunki dokonania zmian:
a) zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie za zgod± obu stron, wyra¿on± na pi¶mie, pod rygorem niewa¿no¶ci,
b) strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ zawartej umowy:
- opisze zaistnia³e okoliczno¶ci,
- uzasadni, udokumentuje zaistnienie powy¿szych okoliczno¶ci,
- obliczy koszty zmiany, je¶li zmiana bêdzie mia³a wp³yw na wynagrodzenie Wykonawcy,
- opisze wp³yw zmian na termin wykonania umowy.
c) wniosek o zmianê postanowieñ zawartej umowy musi byæ wyra¿ony na pi¶mie.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-08-23 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Funkcjonalno¶æ do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpna dla wykonawców na miniPortalu - https://miniportal.uzp.gov.pl/, w szczegó³ach danego postêpowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-23 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-09-21
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Zgodnie z art. art. 7 ust. 1 UOBN z postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wyklucza:a) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
b) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
c) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
Wykluczenie, o którym mowa w ust. powy¿ej, nastêpowaæ bêdzie na okres trwania ww. okoliczno¶ci. W przypadku Wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 UOBN, Zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego Wykonawcy.
2) Z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego wykluczy siê Wykonawców na podstawie art. 5k rozporz±dzenia 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z dzia³aniami Rosji destabilizuj±cymi sytuacjê na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1) w brzmieniu nadanym rozporz±dzeniem 2022/576*:
a) bêd±cego obywatelem rosyjskim lub osob± fizyczn± lub prawn±, podmiotem lub organem z siedzib± w Rosji;
b) bêd±cego osob± prawn±, podmiotem lub organem, do których prawa w³asno¶ci bezpo¶rednio lub po¶rednio w ponad 50 % nale¿± do podmiotu, o którym mowa w pkt 1;
c) bêd±cego osob± fizyczn± lub prawn±, podmiotem lub organem dzia³aj±cym w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w pkt 1 lub 2, w tym Podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolno¶ci polega siê w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówieñ publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % warto¶ci zamówienia.
3) Wykluczenie Wykonawcy na podstawie obowi±zuj±cych przepisów Prawa.
4) Zamawiaj±cy bêdzie weryfikowa³ przes³anki wykluczenia, na podstawie:
a) wykazów okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014,
b) listy Ministra w³a¶ciwego do spraw wewnêtrznych obejmuj±cej osoby i podmioty, wobec których s± stosowane ¶rodki, o których mowa w art. 1 UOBN.
*- o ile dotyczy.
5.1. Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ zamówienie w terminie do dnia 19.12.2022 r. (uzasadnienie terminu wykonania okre¶lonego dat± znajduje siê w dokumentach zamówienia). Zamawiaj±cy wskazuje i¿ skrócenie terminu wykonania zamówienia stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Wykonawca mo¿e skróciæ termin wykonania zamówienia maksymalnie o 10 dni, w stosunku do terminu koñcowego okre¶lonego powy¿ej dat±. Ilo¶æ dni skrócenia terminu wykonania zamówienia podaje Wykonawca w Formularzu ofertowym – Za³±cznik Nr 1 do SWZ.
INNE PRZETARGI Z G£OWNA
- Prowadzenie bankowej obs³ugi bud¿etu miasta G³owna w latach 2025-2026
- "Dostawa wyposa¿enia informatycznego" w ramach projektu pn.: "Dobry zawód gwarancj± sukcesu zawodowego"
wiêcej: przetargi w G³ownie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa budynku s³u¿by celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmian± sposobu u¿ytkowania na budynek o¶wiatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Wymiana wind osobowych zlokalizowanych w budynku Mokotowskiej Fundacji Warszawianka - Wodny Park.
- "Demonta¿ istniej±cej platformy do przewozu osób niepe³nosprawnych, dostawa i monta¿ nowej platformy do przewozu osób niepe³nosprawnych wewn±trz budynku ODT ¦wiatowid."
- "Dostawa wraz z demonta¿em i monta¿em d¼wigu osobowego (windy) do jednostki CUL w Poznaniu - Hotel Olimpia, ul. Taborowa 8, 60-790 Poznañ"
- Budowa windy zewnêtrznej dla nieruchomo¶ci mieszkalnej przy ul. Strzeleckiej 42. Oznaczenie sprawy: DNZP.261.65.2024
- Poprawa dostêpno¶ci budynków u¿yteczno¶ci publicznej w Gminie Brzyska - IV postêpowanie.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.