Ogłoszenie z dnia 2023-07-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00247467/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-06-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Modernizacja (przebudowa) drogi wewnętrznej – dz. ew. 248 dojazdowej do gruntów rolnych w msc. Kośmin na odc. dł. 492 mb.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żyrzyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020115
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Powstania Styczniowego 10
1.5.2.) Miejscowość: Żyrzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-103
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 818814226
1.5.8.) Numer faksu: 818814226
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzyrzyn@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zyrzyn.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-47c280cb-038f-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Modernizacja (przebudowa) drogi wewnętrznej – dz. ew. 248 dojazdowej do gruntów rolnych w msc. Kośmin na odc. dł. 492 mb.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-47c280cb-038f-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00307717
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00018354/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja (przebudowa) drogi wewnetrznej - dz. ew. 248 dojazdowej do gruntów rolnych w msc. Kośmin na odc. dł. 492 mb.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00247467
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: G.271.B.5.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 230911,42 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja (przebudowa) drogi wewnętrznej – dz. ew. 248 dojazdowej do gruntów rolnych w msc. Kośmin na odc. dł. 492 mb.”
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
− Wykonanie na istn. jezdni podbudowy wyrównawczej z kruszywa łamanego 0-31,5mm śr. gr. 12cm na szerokości 3,8m (5,3m na mijance);
− Wykonanie na projektowanym odcinku nawierzchni asfaltowej na jezdni szer. 3,5m (5,0m na mijance) poprzez wykonanie na podbudowie z kruszywa łamanego:
•warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC11W KR1/2 gr. 3cm;
•warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S KR1/2 gr. 3cm;
− Wykonanie wzdłuż jezdni po obu stronach poszerzeń z kruszywa łamanego 0-31,5mm gr. 15cm i szer. 0,35m na odcinku od km 0+596 do km 0+681 (szer. 0,8m na mijankach);
− Wykonanie nowej konstrukcji jezdni asfaltowej j na odcinku od km 0+681 do km 0+771 poprzez wykonanie:
•warstwy dolnej podbudowy z kruszywa łaman. 0-31,5mm gr. 12cm
•warstwy górnej podbudowy z kruszywa łaman. 0-31,5mm gr. 12m
•warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC11W KR1/2 gr. 3cm;
•warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S KR1/2 gr. 3cm;
− Wykonanie wzdłuż krawędzi jezdni asfaltowej poboczy ulepszonych kruszywem łamanym o szer. 0,5 m;
Stan projektowany
Początek inwestycji znajduje się w km 0+279,00 zaś koniec w km 0+771,00 tj. Projektowana droga przebiega po śladzie istniejącej drogi. Na całym projektowanym odcinku zaprojektowano drogę z jezdnią asfaltową o szerokości 3,5m (5,0 m na mijance w km 0+402) i przekroju szlakowym z obustronnymi poboczami z kruszywa o szerokości 0,5m. Na projektowanym odcinku nie występują łuki poziome.
Parametry techniczne drogi wewnętrznej:
− Długość odcinka drogi: 492,0 mb
− Przekrój jezdni: szlakowy
− Szerokość jezdni: 3,5m (5,0m na mijance)
− Mijanki : 1 szt. w km 0+402
− Pobocze : obustronne z kruszywa o szer. 0, 5m
− Chodniki: brak
− Prędkość projektowa Vp=30km/h
− Odwodnienie: powierzchniowe w kierunku poboczy i przyległych terenów
Rozwiązania konstrukcyjne:
W ramach przebudowy przewidziano wykonanie wzmocnienia istniejącej nawierzchni drogi w następujący sposób:
• Jezdnia asfaltowa – wzmocnienie istn. jezdni z kruszywa
− warstwa scieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR ½ wg PN-EN-13108-1 - gr. 3 cm
− warstwa wia_aca z betonu asfaltowego AC 11WKR ½ wg PN-EN-13108-1 - gr. 3 cm
− proj. podbudowa wyrównawcza z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabiliz. mech – śr. gr. 12 cm
− istniejąca droga z kruszywa łamanego gr. 10-15cm
• Jezdnia asfaltowa – nowa konstrukcja
− warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR ½ wg PN-EN-13108-1 - gr. 3 cm
− warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11WKR ½ wg PN-EN-13108-1 - gr. 3 cm
− warstwa górnej podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabiliz. mech– gr. 12 cm
− warstwa dolnej podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabiliz. mech– gr. 12 cm
− istniejąca nawierzchnia gruntowa
• Poszerzenie z kruszywa
− podbudowa z kruszywa łamanego (0-31,5mm) stabiliz. mech. - gr. 15cm szer. 35cm (szer. 0,8m na mijankach)
• pobocze
− nawierzchnia z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabiliz. mech. - gr. 12cm
Mijanki
W związku z szerokością projektowanej jezdni asfaltowej drogi wewnętrznej tj. 3,5m
zaprojektowano mijankę w km: 0+402. Mijankę zaprojektowano w celu poszerzenia szerokości jezdni na długości mijanki tj. 25m do 5,0m.
Odwodnienie
Droga wewnętrzna posiada odwodnienie powierzchniowe w kierunku poboczy z kruszywa, które występują obustronnie wzdłuż całej drogi. Dotychczasowy sposób odwodnienia nie ulegnie zmianie.
1. Zamówienie należy wykonać w szczególności zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót oraz innymi dokumentami stanowiącymi załącznik nr 10 do SWZ z uwzględnieniem zapisów SWZ i umowy (załącznik nr 9 do SWZ).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają w szczególności:
1) dokumentacja projektowa,
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
3) pomocniczo przedmiar robót.
3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682) wraz z przepisami wykonawczymi, normami i instrukcjami producentów stosowanych urządzeń i materiałów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, pod nadzorem przedstawicieli Zamawiającego – Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz samego Zamawiającego.
4. Przedmiot zamówienia należy wykonywać z udziałem osób posiadających odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.
5. Materiały dostarczone i użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682).
6. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami i wytycznymi.
7. Stosownie do treści art. 102 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji.
Rozwiązania równoważne
8. Jeżeli dokumentacja opisująca przedmiot zamówienia, w tym dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.
9. Pod pojęciem „minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach technicznych, eksploatacyjnych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Oznacza to że, wskazaniom tym towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
10. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) w sytuacji gdyby w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, w tym w dokumentacji projektowej lub STWiORB, zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne".
11. Na każde żądanie Zamawiającego, w tym przed rozpoczęciem stosowania materiałów i urządzeń przewidzianych do zastosowania przy realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające ich dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie.
12. Kryteria stosowane w celu oceny równoważności Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że zaproponowane przez niego materiały i/lub urządzenia spełniają (są równoważne) wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i zastosowania przy realizacji zamówienia oferowanych produktów i/lub systemów oraz przedłożyć odpowiednie dokumenty (w języku polskim) opisujące parametry techniczne oraz producenta, wymagane przepisami certyfikaty i inne dokumenty, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszym SWZ. Zastosowane materiały i urządzenia winny być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane.
13. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.
W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
14. W przypadku, niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ i jej załącznikach.
15.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy kosztorys ofertowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 350935,36 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 551251,88 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 350935,36 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Justyna Róża Zadura Zakład Budowy Wodociągów i Kanalizacji
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7161333472
7.3.3) Ulica: Góry 85 A.
7.3.4) Miejscowość: Markuszów
7.3.5) Kod pocztowy: 24-173
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Justyna Róża Zadura Zakład Budowy Wodociągów i Kanalizacji
jakie przetargi wygrała firma
Justyna Róża Zadura Zakład Budowy Wodociągów i Kanalizacji
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-06
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 350935,36 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej na odcinku Szymany - Górowo - Bartki
- Wykonanie dróg na terenie sołectw Gminy Grabów
- Przebudowa drogi powiatowej nr 2103 L (ul. Krępiecka) w miejscowości Świdnik i Krępiec na odcinku od km 0+438,59 do km 1+433,19
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1311F na odcinku Sienno - Ośno Lubuskie od km 1+180 do km 2+980
- Modernizacja terenu sportowego przy Szkole Podstawowej Nr 77 przy ul. Samogłoska 9
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w msc. Dąbrówka i msc. Borek - obszar skrzyżowania dróg powiatowych nr 1435K oraz nr 1428K i szkoły w trybie "ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.