eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BaborówUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 881 850,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2021-12-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 881 850,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Baborów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412817

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 2a

1.5.2.) Miejscowość: Baborów

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-120

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 77 403 69 20

1.5.8.) Numer faksu: 77 403 69 28

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@baborow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.baborow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl, ogłoszenie i dokumenty do pobrania dostępne także na stronie: www.bip.baborow.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 881 850,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d5fc360d-1ac8-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00308659

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005091/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 881 850,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00187244/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IGP.271.13.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 135445,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego. Kredyt zostanie przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w tym na finansowanie działań realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w łącznej wysokości 1.881.850 PLN (słownie: jeden milion osiemset osiemdziesiąt jeden tysięcy osiemset pięćdziesiąt zł 00/100), w tym:
- na finansowanie działań realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w wysokości 305.200 zł:
a) „Rewitalizacja parku miejskiego w ramach projektu: Parki i rzemiosła naszych przodków” – 130.000 zł,
b) „Rewitalizacja terenu rekreacyjnego na działce nr 713 przy ul. Wiejskiej w Baborowie” – 137.000 zł,
c) „Utworzenie Centrum Edukacji Ekologicznej w Rakowie” – 38.200 zł.
- realizację pozostałych zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 1.576.650 zł.
Podstawowe dane o kredycie:
a) Rodzaj transakcji: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego,
b) Kwota i waluta kredytu: 1.881.850 zł, uruchamiana według dyspozycji kredytobiorcy w okresie od dnia podpisania umowy do 30.12.2021 r.
W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy uruchomienia kredytu:
- 15 listopada 2021 r.– 1.000.000 zł,
- 15 grudnia 2021 r. - 881.850 zł,
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany rzeczywistego termin uruchomienia kredytu, nie później jednak niż do dnia 30.12.2021 r.
2. Spłata kapitału następować będzie w następujący sposób:
I. Spłata kapitału zaciągniętego na finansowanie zadań inwestycyjnych w części środków unijnych nastąpi w ciągi 30 dni od dnia wpływu zrefundowanych środków za zrealizowane zadania na rachunek budżetu Gminy. W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy spłaty kredytu:
a) 31.12.2022 r. – 130.000 zł,
b) 31.12.2022 r. – 137.000 zł,
c) 31.12.2022 r. - 38.200 zł.
W przypadku nieotrzymania refundacji środków unijnych w terminie umożliwiającym spłatę zadłużenia w terminie określonym powyżej, oferent zapewni możliwość przeniesienia terminów spłat na kolejny okres w formie uzgodnionej z zamawiającym.
II . Spłata kapitału zaciągniętego na realizację pozostałych zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań następować będzie począwszy od dnia 30 września 2022 r. w następujący sposób:
1. w 2022 r. - 50.000 zł (2 raty po 25,000,00 zł,),
2. w 2023 r. - 40.000 zł (4 raty po 10.000,00 zł, ),
3. w 2024 r. - 100.000 zł (4 raty po 25.000,00 zł,),
4. w 2025 r. - 160.000 zł (4 raty po 40.000,00 zł,),
5. w 2026 r. - 160.000 zł (4 raty po 40.000,00 zł,),
6. w 2027 r. - 160.000 zł (4 raty po 40.000,00 zł,),
7. w 2028 r. - 160.000 zł (4 raty po 40.000,00 zł,),
8. w 2029 r. - 160.000 zł (4 raty po 40.000,00 zł,)
9. w 2030 r. - 160.000 zł (4 raty po 40.000,00 zł,)
10. w 2031 r. - 160.000 zł (4 raty po 40.000,00 zł,)
11. w 2032 r. - 266.650 zł (3 raty po 66.500,00 zł, 1 rata 67.150,00 zł).
Spłata rat kapitału następować będzie ostatniego dnia kalendarzowego każdego kwartału.
Ustala się okres karencji w spłacie tej części kredytu do 29 września 2022 r.
3. Okres kredytowania: do 31.12.2032 r.
4. Uruchomienie kredytu: następować będzie wg odrębnych pisemnych dyspozycji kredytobiorcy w terminie od dnia podpisania umowy do 30 grudnia 2021 r.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
6. Terminy płatności odsetek: spłata odsetek będzie się odbywać w okresach miesięcznych, na podstawie otrzymanego od banku zawiadomienia o ich wysokości, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiło uruchomienie kredytu w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który odsetki naliczono. Odsetki za pełny miesiąc kalendarzowy naliczane będą od aktualnego zadłużenia na rachunku kredytowym, na koniec danego miesiąca. Zawiadomienie o wysokości naliczonych odsetek winno być dostarczone zamawiającemu najpóźniej 10 dni przed ich terminem płatności. Dopuszcza się elektroniczną formę przesyłania tego zawiadomienia.
7. Oprocentowanie kredytu: kredyt jest oprocentowany wg zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach, za które odsetki są naliczane.
8. Oprocentowanie kredytu ustala się na stawce bazowej WIBOR 1M powiększone o wskazaną przez bank marżę w stosunku rocznym ( WIBOR 1M jest to stopa procentowa, po jakiej banki są skłonne udzielić pożyczek innym bankom, liczony jako średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań z poprzedniego miesiąca kalendarzowego, liczony za okres od 1-go do ostatniego dnia każdego miesiąca). Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania.
9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu, stawkę bazową WIBOR 1M w wysokości 0,18 % w stosunku rocznym oraz spłaty rat kapitału w sposób określony w pkt. I oraz II.
10. Odsetki od kredytu nie podlegają kapitalizacji.
11. Planowany okres zawarcia umowy kredytowej: w terminie związania ofertą.
12. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ i przedstawionymi w ofercie.
13. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika.
14. Zamawiający zastrzega prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu.
15. Źródło spłaty kredytu wraz z odsetkami: dochody budżetu Gminy Baborów.
16. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie PLN.
17. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 66113000-5 – usługi udzielenia kredytu
18. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
19. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
20. Zamawiający nie dopuszcza udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.
21. Do spraw nieuregulowanych w niniejszej SWZ mają zastosowanie przepisy ustawy z dn. 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) oraz przepisy kodeksu cywilnego (Dz. U z 2020 poz. 1740 ze zm.) i Prawa bankowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 ze zm.)

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 91004,48 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 103330,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 91004,48 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Warszawski Bank Spółdzielczy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 525-000-61-76

7.3.3) Ulica: ul. Fieldorfa 5A

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 03-984

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 91004,48 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.