eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ziębice › UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO 5340885,18 ZŁ Z PRZEZNACZENIEM NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY ZIĘBICE W 2021 ROKU ORAZ SPŁATĘ ROZCHODÓW Z TYTUŁU KREDYTÓW I POŻYCZEK"



Ogłoszenie z dnia 2021-12-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO 5340885,18 ZŁ Z PRZEZNACZENIEM NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY ZIĘBICE W 2021 ROKU ORAZ SPŁATĘ ROZCHODÓW Z TYTUŁU KREDYTÓW I POŻYCZEK”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ziębice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718478

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 10

1.5.2.) Miejscowość: Ziębice

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: 748163851

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ziebice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2ff18a43-45f7-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO 5340885,18 ZŁ Z PRZEZNACZENIEM NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY ZIĘBICE W 2021 ROKU ORAZ SPŁATĘ ROZCHODÓW Z TYTUŁU KREDYTÓW I POŻYCZEK”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2ff18a43-45f7-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00310899

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001608/16/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Usługi udzielania kredytu (kredyt długoterminowy na finansowanie planowanego deficytu oraz rozchodów w łącznej kwocie 5.340.885,18 zł)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00270743/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.17.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia:
1)Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w wysokości 5.340.885,18 zł (pięć milionów trzysta czterdzieści tysięcy osiemset osiemdziesiąt pięć złotych 18/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Ziębice w 2021 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów”.
2)Ostateczny termin spłaty kredytu upływa z dniem 31.12.2030 roku.
3)Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu podpisania umowy. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości wskazanej przez Zamawiającego i terminie wskazanym zgodnie ze złożoną ofertą bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu po złożeniu pisemnych dyspozycji przez Zamawiającego. Na wypłatę każdej transzy zostanie złożona przez Zamawiającego odrębna dyspozycja.
4)Planowana wypłata kredytu nastąpić może w kilku transzach. Wypłata wszystkich transz nastąpi do 31.12.2021 roku na podstawie pisemnych dyspozycji. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia do dnia 31.12.2021 roku oświadczenia o całkowitej rezygnacji z wykorzystania kredytu.
5)Wykorzystanie kredytu będzie następować w walucie polskiej.
6)Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa będzie równa wysokości stawki bazowej WIBOR 3M powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustalona na podstawie złożonej oferty. Oprocentowanie kredytu w okresie trwania kredytu oparte będzie na stawce WIBOR 3M. Oprocentowanie kredytu będzie liczone
od kwoty faktycznie wykorzystanego kredytu.
7)Spłata rat kapitałowych będzie następować w okresie 2022-2030 w ratach kwartalnych, do ostatniego dnia każdego kwartału. Przyjmuje się odroczenie spłat rat kapitałowych, pierwsza spłata rat kapitałowych nastąpi 31.03.2022 roku W roku 2022 nastąpi spłata rat kapitałowych w kwocie 772.506,00 zł, tj. 4 raty kwartalne po 193.126,50 zł, w latach 2023-2026 nastąpi spłata rat kapitałowych w kwocie 380.000,00 zł rocznie, tj. 4 raty kwartalne po 95.000,00 zł, w roku 2027 nastąpi spłata rat kapitałowych w kwocie 737.428,00 zł, tj. 4 raty kwartalne po 184.357,00 zł, w roku 2028 nastąpi spłata rat kapitałowych w kwocie 812.796,00 zł, tj. 4 raty kwartalne po 203.199,00 zł, w roku 2029 nastąpi spłata rat kapitałowych w kwocie 839.205,18 zł, tj. pierwsze trzy raty kwartalne po 209.801,00 zł, czwarta rata kwartalna 209.802,18 zł, w roku 2030 nastąpi spłata rat kapitałowych w kwocie 658.950,00 zł, tj. pierwsze trzy raty kwartalne po 164.740,00 zł, czwarta rata kwartalna 164.730,00 zł.
8)Odsetki będą naliczane od aktualnie wykorzystanego salda kredytu. Spłata rat odsetkowych będzie następowała w okresach miesięcznych, do ostatniego dnia każdego miesiąca, bez okresu karencji.
9)Zamawiający dopuszcza możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez pobrania od tej czynności prowizji lub opłat przez bank. Powiadomienie Wykonawcy o zamiarze wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu wymaga uprzednio pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie dostarczone osobiście, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faxem nie później niż na 7 dni przed terminem planowanej spłaty. Wówczas Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu 2 dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.
10)W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek od kredytu przypada w dzień wolny od pracy, uważa się, że termin zostanie zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. Odsetki naliczane wtedy zostaną na ostatni dzień kalendarzowy miesiąca określonego w umowie kredytu.
11)Odsetki będą naliczane na bazie rzeczywistej liczby dni w danym roku kalendarzowym tj. 365 lub 366.
12)Harmonogram spłaty kredytu będzie stanowił Załącznik do umowy.
13)Zmienność stawki WIBOR 3M w okresie kredytowania ustalana będzie dla kolejnych okresów obrachunkowych według notowań na dwa dni kalendarzowe przed rozpoczęciem danego okresu obrachunkowego. W przypadku braku notowań w danym dniu, należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z najbliższego dnia poprzedzającego, w którym notowania są podawane.
14)O kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę na adresy mailowe wskazane w umowie o udzielenie kredytu najpóźniej w terminie do 20 dnia miesiąca, w którym przypada termin płatności.
15)Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania.
16)Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji.
17)Zamawiający nie dopuszcza zastosowania prowizji przygotowawczej. Oferty Wykonawców, którzy zaproponują prowizję przygotowawczą będą odrzucone.
18)Niezależnie od wysokości wykorzystanej kwoty kredytu w 2021 r., bank nie będzie pobierał prowizji lub opłat za zaangażowanie, w przypadku wykorzystania kredytu niższego niż przyznana kwota; Oferty Wykonawców, które będą przewidywały prowizję lub opłaty za zaangażowanie, będą odrzucone.
19)Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
20)Szczegółowe informacje dotyczące Zamawiającego – inne istotne informacje znajdują się w załączniku nr 6 do SWZ.
2. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma na celu naruszenia art. 16 Pzp. oraz art. 99 ust. 4 Pzp, ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określonym opisem zawartym
w dokumentach zamówienia lub równoważnym. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego
w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający wskazał w opisie przedmiotu zamówienia kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne.
Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację usług zgodnie z dokumentami zamówienia oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia
w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać,
że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dowodów równoważności oferowanych produktów w stosunku do tych określonych w dokumentach zamówienia.
3. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy: Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na: realizacji usług bankowych związanych z udzieleniem i obsługą kredytu (m.in. czynności kancelaryjnych, biurowych, księgowych)określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 roku – Kodeks pracy.
4. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy,
w okolicznościach, o których mowa w art. 96 ust. 2 ustawy Pzp.: Zamawiający
nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 558739,28 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 676278,23 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 558739,28 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000595128

7.3.3) Ulica: Kilińskiego 2/4

7.3.4) Miejscowość: Strzelin

7.3.5) Kod pocztowy: 57-100

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-03

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 558739,28 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2021-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.