eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GomuniceRemont pokrycia dachu budynku Publicznej Szko³y Podstawowej w Gomunicach wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej



Og³oszenie z dnia 2023-07-20


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont pokrycia dachu budynku Publicznej Szko³y Podstawowej w Gomunicach wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Gomunice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647954

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Gomunice

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-545

1.5.4.) Województwo: ³ódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44/685-02-45

1.5.8.) Numer faksu: 44/684-24-68

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@gomunice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.gomunice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont pokrycia dachu budynku Publicznej Szko³y Podstawowej w Gomunicach wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-cb1898e0-26ca-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00316342

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-07-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00030259/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.7 Remont pokrycia dachu budynku Publicznej Szko³y Podstawowej w Gomunicach wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezp.gomunice.pl/procurements

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezp.gomunice.pl/procurements

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu systemu e-ZP pod adresem: https://ezp.gomunice.pl/procurements. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto w Systemie e-ZP. Szczegó³owe wymagania okre¶la rozdzia³ 7 SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 i art. 14 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Gomunice z siedzib± w Gomunicach przy ulicy Armii Krajowej 30.
- inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Gomunice jest Pan Tomasz Nowicki - iod@ug.gomunice.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Remont pokrycia dachu budynku Publicznej Szko³y Podstawowej w Gomunicach wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej znak: KS.271.8.2023 prowadzonym w trybie podstawowym; realizowanym w interesie publicznym, wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze oraz wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±̨.
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”; oraz przepisów szczególnych.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy a odmowa podania danych bêdzie skutkowa³a odrzuceniem oferty i wykluczeniem wykonawcy.
- obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
- Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane:
- zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
- zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych do czasu zakoñczenia okresu archiwizacji danych zwi±zanych z postêpowaniem - dokumentacja zamówieñ publicznych przez okres 5 lat, umowa zawarta w wyniku postêpowania 10 lat; do czasu zakoñczenia okresu archiwizacji danych zwi±zanych z postêpowaniem zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
- na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
- nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KS.271.8.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na remoncie pokrycia dachu budynku Publicznej Szko³y Podstawowej w Gomunicach wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej.
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt 1. obejmowa³ bêdzie w szczególno¶ci:
a) remont pokrycia dachu;
b) dostawê i monta¿ instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynami energii;
c) przygotowanie i przed³o¿enie Zamawiaj±cemu wszelkiej dokumentacji niezbêdnej do przy³±czenia instalacji do sieci, a nastêpnie po ich akceptacji przez Zamawiaj±cego z³o¿enie jej w OSD;
d) opracowanie dokumentacji powykonawczej (2 egz. wersji papierowej i 1 egz. wersji elektronicznej).

Zamawiaj±cy wymaga nastêpuj±cego okresu gwarancji licz±c od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego:
a) na wykonany monta¿ i prace instalacyjne instalacji fotowoltaicznej 5 lat;
b) na urz±dzenia:
- modu³y fotowoltaiczne - minimum 12 lat gwarancji;
- inwerter - minimum 5 letni± gwarancjê;
- magazyny energii – minimum 10 letni± gwarancjê;
c) na roboty budowlane – min. 3 letni± gwarancjê; zgodnie z zaoferowanym okresem gwarancji w formularzu ofertowym (uwaga: kryterium oceny ofert).
3. Szczegó³owy opis zakresu robót okre¶lony zosta³ w za³±czniku nr 11 do SWZ – Dokumentacja techniczna.
Przedmiary robót za³±czone do SWZ maj± charakter pomocniczy. Z uwagi na to, i¿ wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie bêdzie mia³o charakter rycza³towy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opieraæ siê na zakresie wskazanym
w dokumentacji technicznej, stanowi±cej za³±cznik do SWZ. Wyst±pienie w trakcie realizacji umowy robót nieujêtych w przedmiarze lub robót w wiêkszej ilo¶ci
w stosunku do przyjêtej w przedmiarze nie bêdzie uprawnia³o Wykonawcy do ¿±dania dodatkowego wynagrodzenia – je¿eli roboty te by³y ujête w dokumentacji technicznej.

UWAGA W przypadku u¿ycia w SWZ lub za³±cznikach odniesieñ do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca analizuj±c dokumentacjê projektow± powinien za³o¿yæ, ¿e ka¿demu odniesieniu u¿ytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równowa¿ne".
W przypadku, gdy w SWZ lub za³±cznikach zosta³y u¿yte znaki towarowe, oznacza to, ¿e s± podane przyk³adowo i okre¶laj± jedynie minimalne oczekiwane parametry jako¶ciowe oraz wymagany standard. Wykonawca mo¿e zastosowaæ materia³y lub urz±dzenia równowa¿ne, lecz o parametrach technicznych i jako¶ciowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w ¿aden sposób nie wp³ynie negatywnie na prawid³owe funkcjonowanie rozwi±zañ przyjêtych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urz±dzenia lub materia³y równowa¿ne bêdzie obowi±zany wykazaæ w trakcie realizacji zamówienia, ¿e zastosowane przez niego urz±dzenia i materia³y spe³niaj± wymagania okre¶lone przez zamawiaj±cego.
U¿ycie w SWZ lub za³±cznikach etykiet oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje wszystkie etykiety potwierdzaj±ce, ¿e dane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± równowa¿ne wymagania okre¶lonej przez zamawiaj±cego etykiety.
W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezale¿nych nie mo¿e uzyskaæ okre¶lonej przez zamawiaj±cego etykiety lub równowa¿nej etykiety, zamawiaj±cy
w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, o ile dany wykonawca udowodni, ¿e roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, które maj± zostaæ przez niego wykonane, spe³niaj± wymagania okre¶lonej etykiety lub okre¶lone wymagania wskazane przez zamawiaj±cego.
U¿ycie w SWZ lub za³±cznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê jako ¶rodka dowodowego potwierdzaj±cego zgodno¶æ z wymaganiami lub cechami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje równie¿ certyfikaty wydane przez inne równowa¿ne jednostki oceniaj±ce zgodno¶æ. Zamawiaj±cy akceptuje tak¿e inne odpowiednie ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostêpu do certyfikatów lub sprawozdañ z badañ, ani mo¿liwo¶ci ich uzyskania
w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostêpu nie mo¿e byæ przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem ¿e dany wykonawca udowodni, ¿e wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± wymogi lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
Je¿eli w opisie przedmiotu zamówienia ujêto zapis wynikaj±cy z KNR lub KNNR wskazuj±cy na konieczno¶æ wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzêtu o konkretnych parametrach zamawiaj±cy dopuszcza u¿ywanie innego sprzêtu o ile zapewni to osi±gniêcie zak³adanych parametrów projektowych
i nie spowoduje ryzyka niezgodno¶ci wykonanych prac z dokumentacj± projektow±.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy stosowaæ bêdzie nastêpuj±ce kryteria oceny ofert: cena i okres gwarancji na roboty budowlane.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na roboty budowlane

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Warunek zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawcy:
a) nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykonali nale¿ycie: co najmniej jedn± robotê o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500.000,00 z³ brutto polegaj±c± na wykonaniu, remoncie, przebudowie, rozbudowie, wymianie lub modernizacji dachu lub pokrycia dachowego;
b) nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykonali nale¿ycie jedn± robotê o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100.000,00 z³ brutto obejmuj±c± swoim zakresem monta¿ instalacji fotowoltaicznej w budynku u¿yteczno¶ci publicznej;
c) dysponowali co najmniej jedn± osob± (kierownikiem budowy) posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ, która posiada co najmniej roczne do¶wiadczenie (licz±c od daty uzyskania odpowiednich uprawnieñ budowlanych) przy pe³nieniu funkcji kierownika budowy/kierownika robót
w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej;
d) dysponowali co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ, która posiada co najmniej roczne do¶wiadczenie (licz±c od daty uzyskania odpowiednich uprawnieñ budowlanych) przy pe³nieniu funkcji kierownika budowy/kierownika robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.

Uwaga:
Zamawiaj±cy dopuszcza, aby robota polegaj±ca na wykonaniu, remoncie, przebudowie, rozbudowie, wymianie lub modernizacji dachu lub pokrycia dachowego oraz robota obejmuj±ca swoim zakresem monta¿ instalacji fotowoltaicznej w budynku u¿yteczno¶ci publicznej by³y wykonane przez wykonawcê w ramach jednego kontraktu.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji,
- o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych
w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust.1 ustawy Pzp zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 9 do SWZ.

UWAGA:
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, powy¿sze dokumenty i o¶wiadczenie, o których mowa w pkt 6.4.1.1. i 6.4.1.2. SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów o¶wiadczeñ i dokumentów wymienionych w pkt 6.4.1.1. i 6.4.1.2. SWZ.

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o której mowa w pkt 6.4.1.1., sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury;
Dokumenty, o których mowa powy¿ej powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: - wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ,
- wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.

UWAGA:
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt 6.4.2.1 i 6.4.2.2. SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/wykazuj± spe³nianie warunku.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

1. Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia zgodno¶ci oferowanych produktów z wymaganiami Zamawiaj±cego wymaga od wykonawcy z³o¿enia wraz z ofert± nastêpuj±cych przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) karty technicznej lub innego dokumentu oferowanych modu³ów fotowoltaicznych potwierdzaj±cej spe³nianie przez to urz±dzenie wszystkich parametrów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia dla tego urz±dzenia. Przed³o¿ony dokument musi zawieraæ informacje umo¿liwiaj±ce sprawdzenie czy zaoferowany produkt jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
2) karty technicznej lub innego dokumentu oferowanego inwertera fotowoltaicznego potwierdzaj±cej spe³nianie przez to urz±dzenie parametrów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia dla tego urz±dzenia. Przed³o¿ony dokument musi zawieraæ informacje umo¿liwiaj±ce sprawdzenie czy zaoferowany produkt jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
3) karty technicznej lub innego dokumentu oferowanych baterii akumulatorowych potwierdzaj±cej spe³nianie przez to urz±dzenie parametrów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia dla tego urz±dzenia. Przed³o¿ony dokument musi zawieraæ informacje umo¿liwiaj±ce sprawdzenie czy zaoferowany produkt jest zgodny
z opisem przedmiotu zamówienia.

Wykonawca ma obowi±zek wskazaæ w Formularzu ofertowym producenta oraz model oferowanych urz±dzeñ.

2. Zamawiaj±cy wymaga, aby za³±czone wraz z ofert± przedmiotowe ¶rodki dowodowe by³y podpisane przez Wykonawcê lub osobê przez niego upowa¿nion± pod rygorem niewa¿no¶ci.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y przedmiotowego ¶rodka dowodowego lub z³o¿ony przedmiotowy ¶rodek dowodowy bêdzie niekompletny, Zamawiaj±cy przewiduje wezwanie Wykonawcy do jego z³o¿enia lub uzupe³nienia lub wyja¶nienia.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Ofertê sk³ada siê na Formularzu Ofertowym – stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ. Wraz z ofert± Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ:
1) o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. 6.1. SWZ;
2) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (je¶li dotyczy)
3) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, je¿eli Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, o których mowa w pkt 5.12. SWZ (je¿eli dotyczy);
4) o¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 6.9.2. SWZ (je¿eli dotyczy);
5) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pe³nomocnictwa (je¿eli dotyczy).
6) dowody równowa¿no¶ci, je¿eli wykonawca zaoferowa³ rozwi±zania równowa¿ne w stosunku do okre¶lonych w opisie przedmiotu zamówienia (je¿eli dotyczy).
7) uzasadnienie zastrze¿enia tajemnicy przedsiêbiorstwa (je¿eli dotyczy). W sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty sk³adane w toku postepowania bêd± zawieraæ tajemnicê przedsiêbiorstwa, Wykonawca wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, ¿e nie mog± byæ one udostêpniane oraz wskazuje, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu Ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu konkurencyjno¶ci. Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji o których mowa w art. 222 ust 5 ustawy Pzp.
8) potwierdzenie wniesienia wadium.
9) przedmiotowe ¶rodki dowodowe zgodnie z pkt. 3.7 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium
w wysoko¶ci: 5.000,00 PLN (s³ownie: piêæ tysiêcy z³otych 00/100)
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±.
3. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
4. Wykonawca mo¿e wnie¶æ wadium w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w PKO Bank Polski SA: Nr rachunku: 64 1020 3916 0000 0102 0298 0621 z dopiskiem: Wadium – „Remont pokrycia dachu budynku Publicznej Szko³y Podstawowej w Gomunicach wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej”

Uwaga: Za termin wniesienia zabezpieczenia w formie pieniê¿nej przyjmuje siê termin uznania na rachunku Zamawiaj±cego.
Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019r. poz. 310, 836 i 1572).
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie p.z.p.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Gomunice;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia o którym mowa w pkt 8.4. ppkt 2-4 SWZ wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji
lub porêczenia w postaci elektronicznej.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa art. 98 ust.2 pkt 3 ustaw Pzp zostanie odrzucona.
8. Zamawiaj±cy bêdzie dokonywa³ zwrotu wadium zgodnie z zasadami okre¶lonymi w art. 98 ustaw Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Numeracja zgodna z SWZ: 6.9. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
6.9.1. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. 6.1. SWZ sk³ada odrêbnie ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.9.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± z³o¿yæ o¶wiadczenie, z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonuj± poszczególni wykonawcy stanowi±ce za³±cznik nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy).
6.9.3. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.9. SWZ wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.9.4. W przypadku, gdy wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik wraz z ofert± winno byæ z³o¿one pe³nomocnictwo dla tej osoby okre¶laj±ce jego zakres. Pe³nomocnictwo winno byæ podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.
6.9.5. Pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty musi byæ z³o¿one w oryginale w takiej samej formie, jak sk³adana oferta (tj. w formie elektronicznej, przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Je¿eli dokument zosta³ wystawiony przez upowa¿niony podmiot jak dokument w postaci papierowej, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej mo¿e dokonaæ notariusz lub mocodawca.
6.9.6. Je¿eli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy bêdzie ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zaliczki na poczet wykonania zamówienia na warunkach okre¶lonych w projekcie
umowy (Za³±czniku nr 10 do SWZ).
1. Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysoko¶ci 2% wynagrodzenia brutto wynikaj±cego z umowy. Pozosta³a czê¶æ wynagrodzenia zostanie wyp³acona po zakoñczeniu realizacji zadania.
2. Wyp³acona zaliczka podlega zaliczeniu na poczet wynagrodzenia przys³uguj±cemu Wykonawcy. Wykonawcy zostanie wyp³acone wynagrodzenie w kwocie pomniejszonej o kwotê udzielonej zaliczki, chyba ¿e zaliczka ta zostanie wcze¶niej zwrócona Zamawiaj±cemu.
3. Zaliczka bêdzie udzielona w oparciu o art. 442 ustawy Pzp.
4. Zaliczka zostanie wyp³acona po przekazaniu Wykonawcy placu budowy i po przed³o¿eniu Zamawiaj±cemu przez Wykonawcê faktury zaliczkowej.
5. Zamawiaj±cy udzieli zaliczki w zakresie realizacji przedmiotu umowy, która zostanie wyp³acona Wykonawcy zgodnie z
warunkami wyp³at dofinansowania z Programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz
postanowieñ Projektu umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-08-07 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ poprzez System e-ZP pod adresem: https://ezp.gomunice.pl/procurements

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-07 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-09-05

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.