Og³oszenie z dnia 2024-05-10
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00338433/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-24
- 2024/BZP 00344906/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-29
- 2024/BZP 00391285/01 - Wynik z dnia 2024-07-02
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa instalacji fotowoltaicznej w Zak³adzie Karnym w K³odzku
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zak³ad Karny K³odzko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320561
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Bohaterów Getta 16
1.5.2.) Miejscowo¶æ: K³odzko
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-300
1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 74 865 18 00
1.5.8.) Numer faksu: 74 867 30 17
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_klodzko@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.sw.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Porz±dek i bezpieczeñstwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji fotowoltaicznej w Zak³adzie Karnym w K³odzku
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-34216e5c-0de6-11ef-b4f6-06f4b0c1d0b5
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00319833
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00240400/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.1 Budowa instalacji fotowoltaicznej w Zak³adzie Karnym w K³odzku
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-34216e5c-0de6-11ef-b4f6-06f4b0c1d0b53.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-34216e5c-0de6-11ef-b4f6-06f4b0c1d0b5
Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zp_klodzko@sw.gov.pl (nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu).
Ofertê, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp (stanowi±ce za³±czniki nr 1-7 oraz 9, 10 do SWZ), podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem niewa¿no¶ci.
8.19. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów, lub o¶wiadczeñ przyjmuje siê datê ich przekazania na Platformê e-Zamówinia.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”), Zamawiaj±cy przedstawia nastêpuj±ce informacje:
1. Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Zak³adu Karnego w K³odzku z siedzib± przy
ul. Bohaterów Getta 16, 57-300 K³odzko, e mail: zk_klodzko@sw.gov.pl, tel. 74/865-18-00;
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: e-mail: krzysztof.pielech@sw.gov.pl;
3. Dane osobowe bêd± przetwarzane na podstawie:
3.1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO, poniewa¿ przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania umowy, w której reprezentantami Wykonawcy s± osoby, których dane dotycz±, oraz do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osób, których dane dotycz±, przed zawarciem umowy, w tym zwi±zanych
z przeprowadzeniem postêpowania, art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze, o którym mowa w art. 2 ust. 2 Ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o S³u¿bie Wiêziennej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1427 z pó¼n.zm.) oraz art. 73a § 1 Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 523 z pó¼n. zm.). Monitoring obejmuje teren Zak³adu Karnego w K³odzku oraz obszar bezpo¶rednio przyleg³y, a zapisy z monitoringu s± przechowywane przez okres 7 dni,
4. Obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy PZP;
5. Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP;
6. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7. Dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmie ca³y czas trwania umowy;
8. Przys³uguje Panu/Pani:
8.1 na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych,
8.2 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, z zastrze¿eniem, ¿e skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników,
8.3 na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, z zastrze¿eniem, ¿e prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego,
8.4 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych
w przypadku uznania, ¿e przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
9. Nie przys³uguje Panu/Pani:
9.1 w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
9.2 prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
9.3 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DKw.2232.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych (system zaprojektuj i wybuduj) polegaj±cych budowie instalacji fotowoltaicznej w Zak³adzie Karnym w K³odzku.
2. Prace projektowe i roboty budowlane realizowane bêd± na podstawie za³±czonego do niniejszej specyfikacji Programu Funkcjonalno-U¿ytkowego stanowi±cego za³±cznik nr 11 do SWZ.
3. Nazwy i kody zamówienia wed³ug CPV
45300000-0; 71320000-7; 09331200-0; 71314100-3; 71323100-9; 45311200-2; 45312310-3; 45315300-1; 45311100-1; 09332000-5.
4. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenia procesu budowlanego w celu wybudowania instalacji fotowoltaicznej o mocy 49 kWp (z tolerancj± +/- 0,5 kWp.), w zakresie którego przewiduje siê:
4.1. opracowanie dokumentacji projektowej sk³adaj±cej siê z projektu technicznego, wykonawczego oraz projektu technicznego (dalej zwanego dokumentacj±).
Dokumentacja wymaga:
a) uzgodnienia z rzeczoznawc± do spraw zabezpieczeñ przeciwpo¿arowych pod wzglêdem zgodno¶ci z wymaganiami ochrony przeciwpo¿arowej, projektu tych urz±dzeñ oraz zawiadomienia organów Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej, o których mowa w art. 56 ust. 1a, w my¶l art. 29 ust. 4 pkt 3c ustawy z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane (Dz. U. 2023.682 t.j. z pó¼n. zm);
b) uzyskania opinii od Wojewódzkiego Urzêdu Ochrony Zabytków we Wroc³awiu, delegatura w Wa³brzychu, w zwi±zku z tym, ¿e budynek przy ul. Bohaterów Getta 16 znajduje siê w wykazie zabytków ujêtych w Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta K³odzka;
Zamawiaj±cy wyst±pi³ z wnioskiem do Wojewódzkiego Urzêdu Ochrony Zabytków we Wroc³awiu, delegatura w Wa³brzychu o wydanie opinii.
c) prace bed±ce przedmiotem niniejszego postêpowania nie wymagaja uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowê (art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.) ani te¿ zg³oszenia do organu administracji architektoniczno budowlanej (art. 29-31 pr. bud.).
5.4.2. wykonanie robót budowlanych na podstawie uzgodnionej i zatwierdzonej dokumentacji oraz uzyskanych opinii.
4.3. uruchomienie i przeprowadzenie procedury zg³oszenia/w³±czenia instalacji fotowoltaicznej do Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej oraz sieci Operatora Systemu Dystrybucyjnego;
4.4. przygotowanie dokumentacji powykonawczej w tym wykonanie elektrycznych pomiarów odbiorowych ;
4.5. opracowanie instrukcji obs³ugi instalacji w jêzyku polskim;
4.6 przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiaj±cego w danej placówce w zakresie obs³ugi oraz bezpiecznego u¿ytkowania instalacji.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
71314000-2 - Us³ugi energetyczne i podobne
71323100-9 - Us³ugi projektowania systemów zasilania energi± elektryczn±
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-07-26
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy dokona oceny wa¿nych ofert dla ka¿dej czê¶ci na podstawie kryterium:
1) Cena ofertowa brutto – waga kryterium – 60 % (C)
2) Ocena techniczna – waga kryterium – 20 % (T)
3) Okres gwarancji i rêkojmi waga kryterium 20% (G)
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: ocena techniczna
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym,
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków w tym zakresie.
Zamawiaj±cy nie dokona oceny spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu.
1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrêbnych przepisów,
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków w tym zakresie. Zamawiaj±cy nie dokona oceny spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków w tym zakresie.
Zamawiaj±cy nie dokona oceny spe³nienia warunków udzia³u
w postêpowaniu.
21.1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej,
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy uzna ¿e Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu je¿eli w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie zrealizowa³ nale¿ycie co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie instalacji fotowoltaicznych o mocy minimum 35 kWp ka¿da.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych brak podstaw wykluczenia. Przez podmiotowe ¶rodki dowodowe Zamawiaj±cy rozumie nastêpuj±ce dokumenty:
1. Odpis z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencja i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporz±dzony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Z 2020 r. Poz. 1076, 1086), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u
w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 4 do SWZ;
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. za¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±.
3. Wykonawca którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona sk³ada o¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa w : art. 108 ust. 1 pkt. 3 ustawy PZP; art. 108 ust 1 pkt. 6 ustawy PZP; Zamawiaj±cy w dokumentacji postêpowania za³±czy³ wzór dokumentu za³±cznik nr 7, z którego mo¿e skorzystaæ wykonawca lub mo¿e samodzielnie sporz±dziæ o¶wiadczenie którego tre¶æ bêdzie zgodna z zakresem wskazanym
w ppkt. 2).
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cy ofertê wspóln±.
4. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
4.1. Informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 6 Rozporz±dzenia w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
4.2. Wszelkie dokumenty z³o¿one w jêzyku obcym maj± byæ sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. Przez podmiotowe ¶rodki dowodowe Zamawiaj±cy rozumie nastêpuj±ce dokumenty:
1. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie instalacji fotowoltaicznych o mocy minimum 35 kWp ka¿da wraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy ka¿da z tych robót budowlanych zosta³a wykonana nale¿ycie, w szczególno¶ci informacje o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, w dokumencie nale¿y uj±æ zakres prac które zosta³y wykonane z wyszczególnieniem czy robota dotyczy³a prac budowlanych zwi±zanych z budow± instalacji fotowoltaicznej przy czy dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – za³±cznik nr 5 do SWZ;
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. wykaz sk³ada ka¿dy z wykonawców osobno z uwzglêdnieniem robót, w których wykonaniu wykonawca ten uczestniczy³ bezpo¶rednio i w zakresie w jakim posiada do¶wiadczenia (³±cznie dokumenty musz± potwierdzaæ spe³nienie przez Wykonawców warunku okre¶lonego przez Zamawiaj±cego w zakresie do¶wiadczenia) lub jeden z Wykonawców z uwzglêdnieniem robót, w których wykonaniu wykonawca ten uczestniczy³ bezpo¶rednio w takim zakresie aby zosta³ spe³niony warunek do¶wiadczenia okre¶lony przez zamawiaj±cego do udzia³u w postêpowaniu.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. za¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Przedmiotowe ¶rodki dowodoweZamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia wraz z ofert± nastêpuj±cego przedmiotowego ¶rodka dowodowego:
Potwierdzenia spe³nienia minimalnych wymogów technicznych.
Dla potwierdzenia powy¿szego nale¿y dostarczyæ wype³niony za³±cznik nr 10 do SWZ oraz dokumenty tj.: karty katalogowe, certyfikaty, aprobaty proponowanych rozwi±zañ i inne w których nale¿y jednoznacznie i wyra¼nie wskazaæ ( np. poprzez zaznaczenie) dane na potwierdzenie spe³nienia wymogów / parametrów proponowanego rozwi±zania.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. Je¿eli w postêpowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawcy bêd± ubiegaæ siê wspólnie
o udzielenie zamówienia nale¿y ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówieñ publicznych. Niniejsze pe³nomocnictwo nale¿y za³±czyæ do dokumentacji postêpowania.
3. W stosunku do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia postanowienia
i warunki zawarte w niniejszej SWZ dotycz±ce wykonawców stosuje siê odpowiednio do ka¿dego
z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
4. Je¿eli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy ¿±da przed zawarciem umowy w sprawie zamówieñ publicznych kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.
5. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych zadañ.
6. Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia Podwykonawcy (podwykonawcom).
7. Zamawiaj±cy wymaga, aby w przypadku powierzenia czê¶ci zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca wskaza³ w ofercie czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ Podwykonawcom oraz poda³ nazwy tych podwykonawców je¿eli s± ju¿ znani na podstawie art. 462 ust. 2 Ustawy PZP
- Za³±cznik nr 3 SWZ.
8. Zamawiaj±cy ¿±da aby przed przyst±pieniem do realizacji zamówienia Wykonawca poda³ nazwê dane kontaktowe oraz przedstawicieli podwykonawców (je¿eli nie zosta³y podane w ofercie).
9. Wykonawca jest zobowi±zany na ka¿dym etapie realizacji umowy powiadomiæ Zamawiaj±cego o ka¿dej zmianie informacji opisanych w pkt. 8. SWZ, jak równie¿ jest zobowi±zany przekazywaæ informacje na temat nowych podwykonawców w zakresie jak w pkt. 38.8 SWZ, którym w pó¼niejszym terminie zamierza powierzyæ realizacjê zadañ (Za³±cznik nr 3 do SWZ)
10. Zamawiaj±cy mo¿e badaæ czy nie zachodz± wobec podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby, podstawy wykluczenia. Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków oraz braku podstaw wykluczenia lub podmiotowe ¶rodki dowodowe dotycz±ce tego podwykonawcy.
11. Je¿eli wobec podwykonawcy zachodz± podstawy wykluczenia Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego zast±pi³ tego podwykonawcê pod rygorem niedopuszczenia tego podwykonawcy do realizacji czê¶ci zamówienia.
12. Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy z podwykonawc± i przed³o¿enia projektu tej umowy Zamawiaj±cemu, a podwykonawca w ramach tej umowy jest zobowi±zany do z³o¿enia zgody Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo.
13. Zamawiaj±cy ma prawo zg³osiæ zastrze¿enia w formie pisemnej do projektu umowy
o podwykonawstwo w przypadkach okre¶lonych w art. 464 ust 3 pkt 1-3 Ustawy PZP. Niez³o¿enie zastrze¿eñ, o których mowa uwa¿a siê za zaakceptowanie projektu umowy.
14. Wykonawca lub podwykonawca ma obowi±zek z³o¿yæ Zamawiaj±cemu kopiê zawartej umowy po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em w terminie 3 dni od daty jej zawarcia, z wy³±czeniem umów
o podwykonawstwo o warto¶ci mniejszej ni¿ 0,5% warto¶ci niniejszej umowy.
15. Zamawiaj±cy ma prawo w ci±gu 7 dni od daty zawarcia umowy z podwykonawc± zg³osiæ sprzeciw do umowy o podwykonawstwo.
16. Zap³atê za wymagalne wynagrodzenie Zamawiaj±cy ui¶ci bezpo¶rednio podwykonawcy, je¿eli bêdzie w posiadaniu zaakceptowanej przez Zamawiaj±cego umowy Wykonawcy z podwykonawc± o ¶wiadczenie robót z zastrze¿eniem postanowieñ zawartych w art. 465 ustawy PZP.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt. 1 Ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê zawartej Umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy, na podstawie okre¶lonych poni¿ej warunków:1) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcê przepisów dotycz±cych stawki procentowej nale¿nego podatku VAT - je¿eli w trakcie realizacji Przedmiotu umowy nast±pi zmiana stawki podatku VAT dla us³ug objêtych przedmiotem zamówienia, Strony dokonaj± odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to czê¶ci wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano;
2) zmiana w przypadku regulacji prawnych wprowadzonych w ¿ycie po dniu podpisania niniejszej Umowy, wywo³uj±cych potrzebê jej zmiany;
3) zmiana oznaczenia danych Zamawiaj±cego i/lub Wykonawcy;
4) zmiana terminu realizacji Przedmiotu umowy, w przypadku:
a) gdy wykonanie Przedmiotu umowy w okre¶lonym pierwotnie terminie nie le¿y w interesie Zamawiaj±cego - zmiana niniejszej Umowy jest dopuszczalna w zakresie uzasadnionego interesu Zamawiaj±cego;
b) zaistnienia niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie prac budowlanych lub spe³nienie wymogów technologicznych - termin zostanie przed³u¿ony o czas trwania niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, uzgodniony wspólnie przez Strony, przy czym zmiana terminu mo¿e maksymalnie obejmowaæ 14 dni kalendarzowych;
c) przerwy w dostawie pr±du, wody, gazu trwaj±cej ponad 7 dni - termin zostanie przed³u¿ony o czas niezbêdny do usuniêcia przeszkody w prowadzeniu robót objêtych Przedmiotem umowy, potwierdzony wspólnie przez Strony;
d) konieczno¶ci uzyskania decyzji lub uzgodnieñ, mog±cych spowodowaæ wstrzymanie robót - termin zostanie przed³u¿ony o czas niezbêdny do uzyskania wymaganych decyzji b±d¼ uzgodnieñ, potwierdzony wspólnie przez Strony;
e) konieczno¶ci wykonywania dodatkowych badañ i ekspertyz - termin zostanie przed³u¿ony o czas niezbêdny do wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz, potwierdzony wspólnie przez Strony;
f) konieczno¶ci wykonywania dodatkowych prac lub badañ archeologicznych, konserwatorskich lub innych niezbêdnych, powoduj±cych konieczno¶æ wstrzymania robót objêtych niniejsz± umow± - termin zostanie przed³u¿ony o czas niezbêdny do wykonania prac, badañ, lub innych robót, potwierdzony wspólnie przez Strony.
5. Wykonawca zobowi±zany jest do pisemnego powiadomienia Zamawiaj±cego o ka¿dej mo¿liwo¶ci opó¼nienia realizacji robót, sk³adaj±cych siê na Przedmiot umowy.
6. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ równie¿ na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy o przed³u¿enie terminu wykonania przedmiotu umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) je¶li roboty zosta³y wstrzymane lub przerwane z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego,
2) je¶li teren budowy nie zosta³ przekazany Wykonawcy przez Zamawiaj±cego w terminie okre¶lonym w § 2 ust. 2 umowy,
3) w przypadku zlecenia przez Zamawiaj±cego wykonania robót dodatkowych lub zamiennych w zakresie, który uniemo¿liwia ukoñczenie wykonania przedmiotu umowy w umownym terminie.
7. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy na podstawie ust. 6 mo¿e nast±piæ tylko za pisemn± zgod± Zamawiaj±cego.
8. Uprawnienie Wykonawcy do ¿±dania przed³u¿enia terminu wykonania robót wygasa z up³ywem 14 dni od dnia powstania przeszkody powoduj±cej konieczno¶æ przed³u¿enia terminu wykonania Przedmiotu umowy.
9. Dopuszczalne s± równie¿ zmiany umowy, których ³±czna warto¶æ jest mniejsza ni¿ 15% warto¶ci umowy o której mowa w par. 4 ust. 1, a zmiany te nie powoduj± zmiany ogólnego charakteru umowy.
10. Zmiany umowy w formie aneksów podpisanych przez obie strony pod rygorem niewa¿no¶ci wymagaj± formy pisemnej.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-05-27 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-34216e5c-0de6-11ef-b4f6-06f4b0c1d0b5
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-27 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-06-25
INNE PRZETARGI Z K£ODZKA
- "Budowa Komendy Powiatowej PSP z Jednostk± Ratowniczo-Ga¶nicz± w K³odzku" ETAP III
- Pe³nienie kompleksowego i wielobran¿owego nadzoru inwestorskiego nad realizacj± robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Ziêbicach".
- Pe³nienie kompleksowego i wielobran¿owego nadzoru inwestorskiego nad realizacj± robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Jaworzynie ¦l±skiej
- Pe³nienie kompleksowego i wielobran¿owego nadzoru inwestorskiego nad realizacj± robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w ¯arowie".
- "UTWORZENIE I PROWADZENIE PUNKTU SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ K£ODZKO"
- Dostawa artyku³ów spo¿ywczych Dla potrzeb podmiotu leczniczego "Zespó³ Opieki Zdrowotnej' w K³odzku
wiêcej: przetargi w K³odzku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej zespo³u budynków jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie szeregowej w miejscowo¶ci Twardogóra.
- Prace remontowe w szko³ach podstawowych Gminy Stê¿yca
- Remont i przystosowanie pomieszczeñ na potrzeby realizacji projektu "Bli¿ej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin prze¿ywaj±cych problemy opiekuñczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastêpczej-etap II"
- Doposa¿enie bazy ZCEMiP w projekcie pn. "¦cie¿ka ku ekologicznej wiedzy: program edukacyjny w d±¿eniu do zrównowa¿onego rozwoju wspieraj±cy dzieci i m³odzie¿, lokalnych mieszkañców oraz przeds. GMS"
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ci±g³ym
- Modernizacja i przebudowa budynku obs³ugi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównowa¿ona mobilno¶æ miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.