eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów MazowieckiPrzebudowa odcinków dróg powiatowych Nr 4304E, 4346E, 4313E.



Ogłoszenie z dnia 2024-05-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa odcinków dróg powiatowych Nr 4304E, 4346E, 4313E.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarzad Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590653653

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Św. Antoniego 41

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: drogi@powiat-tomaszowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.zdptomaszowmaz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Wykonywanie obowiązków zarządcy dróg w zakresie planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg zgodnie z ustawą o drogach publicznych.

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa odcinków dróg powiatowych Nr 4304E, 4346E, 4313E.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3fe45501-11eb-11ef-9381-e6cc5d6d04e5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00323554

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00070430/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.8 Przebudowa odcinków dróg powiatowych Nr 4304E, 4346E, 4313E

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3fe45501-11eb-11ef-9381-e6cc5d6d04e5

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: drogi@powiat-tomaszowski.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: • Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
• Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
• Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia , o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
• Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:

a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem

rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik), lub

b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w

treści „Formularza do komunikacji”).
• Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 ze zm.), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
• Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
• Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia
• Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
• Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP.3801.20.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. Przebudowa odcinków dróg powiatowych Nr 4304E, 4346E, 4313E. Łączna długość odcinków dróg objęta robotami budowlanymi wynosi 2790 m.

1. Istniejący stan zagospodarowania terenu
1.1. Przebudowa DP 4304E Studzianki - Paulinów
Droga będąca przedmiotem robót łączy miejscowości Studzianki i Paulinów w Gminie Czerniewice, powiat tomaszowski. Odcinek drogi rozpoczyna się za skrzyżowaniem drogi powiatowej i gminnej w m. Paulinów, dalej przebiega przez tereny niezabudowane, pola uprawne, lasy i kończy poza obszarem leśnym str. P. W chwili obecnej droga utwardzona o nawierzchni bitumicznej
o szer. ok. 4,5m. Odwodnienie odbywa się: powierzchniowo na pobocza gruntowe - własne nieutwardzone tereny. Na planowanym do przebudowy odcinku drogi nie występują utwardzone chodniki a jedynie zjazdy gruntowe. W ciągu DP 4304E występują skrzyżowania z drogami bocznymi gminnymi w postaci skrzyżowań zwykłych. Planuje się przebudowę drogi na długości 1000,00m. Tereny, na których planowana jest przebudowa drogi znajdują się uzbrojenia podziemne: linia energetyczna, sieć teletechniczna – teren uzbrojony. Obecnie układ komunikacyjny w złym stanie technicznym.

1.2. Przebudowa DP 4346E ul. Mazowiecka
Droga będąca przedmiotem robót położona jest na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki. Odcinek drogi rozpoczyna się za skrzyżowaniem typu rondo ul. Strzelecka / Mazowiecka, dalej przebiega przez zwarte tereny zabudowane budownictwem wielorodzinnym i jednorodzinnym ulicy Mazowieckiej i Zacisze. Koniec opracowania zlokalizowany jest przed skrzyżowaniem ul. Zacisze i Mareckiego (DW 713). W chwili obecnej droga utwardzona o nawierzchni bitumicznej o szer. ok. 6,0m. Odwodnienie odbywa się powierzchniowo za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej. Wzdłuż drogi występują chodniki z kostki brukowej betonowej oraz liczne zjazdy i skrzyżowania z drogami gminnymi. Zadanie przewiduje przebudowę drogi na długości 890,00m. Tereny, na których planowana jest przebudowa drogi znajdują się uzbrojenia podziemne:
wodociąg, gazociąg, linia energetyczna, sieć teletechniczna, kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa – teren uzbrojony. Obecnie układ komunikacyjny w dostatecznym stanie technicznym.

1.3. Przebudowa DP 4313E Luboszewy
Droga będąca przedmiotem robót położona jest na terenie gminy Lubochnia w m. Luboszewy. Odcinek drogi rozpoczyna się na skrzyżowaniu drogi powiatowej i gminnej w m. Luboszewy, dalej przebiega przez zwarte kompleksy leśne i kończy się na kolejnym terenie zabudowanym
m. Luboszewy. W chwili obecnej droga utwardzona o nawierzchni bitumicznej o szer. ok. 6,0m. Odwodnienie odbywa się: powierzchniowo na pobocza gruntowe - własne nieutwardzone tereny.
Pod koroną drogi znajduje się jeden przepust. Na planowanym do przebudowy odcinku drogi nie występują utwardzone chodniki a jedynie zjazdy gruntowe. W ciągu DP 4313E występują skrzyżowania z drogami bocznymi gminnymi w postaci skrzyżowań zwykłych. Zadanie przewiduje przebudowę drogi na długości 900,00m. Tereny, na których planowana jest przebudowa drogi znajdują się uzbrojenia podziemne: wodociąg, gazociąg, kanalizacja sanitarna, linia energetyczna, sieć teletechniczna – teren uzbrojony. Obecnie układ komunikacyjny w złym stanie technicznym.

2. Zakres robót objęty zamówieniem
2.1. Przebudowa DP 4304E Studzianki - Paulinów
W ramach przebudowy odcinka drogi powiatowej zostanie zrealizowany następujący zakres robót drogowych:
• Rozbiórka istniejących elementów drogi kolidujących z wykonywaniem robót (istniejąca nawierzchnia bitumiczna z podbudową, zjazdy, oznakowanie pionowe, itp.);
• Zasadnicze roboty ziemne: korytowanie w obrębie jezdni, zjazdów, poboczy;
• Rozbiórka i budowa przepustu pod koroną drogi;
• Wzmocnienie podłoża poprzez stabilizację gruntu cementem z wytwórni Rm=2,5MPa;
• Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego;
• Wykonanie nawierzchni bitumicznych z betonu asfaltowego AC;
• Ustawienie obramowania zjazdów;
• Wykonanie podbudowy i nawierzchni zjazdów;
• Wykonanie rowów przydrożnych;
• Wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego;
• Oznakowanie tablicami informacyjnymi;
2.2. Przebudowa DP 4346E ul. Mazowiecka
W ramach przebudowy odcinka drogi powiatowej zostanie zrealizowany następujący zakres robót drogowych:
• Rozbiórka istniejących elementów drogi kolidujących z wykonywaniem robót (frezowanie korekcyjne istniejących nawierzchni bitumicznych, rozbiórka elementów drogowych - obrzeży, krawężników, itp.);
• Zasadnicze roboty ziemne: korytowanie w obrębie chodników, opasek, zatoki postojowej;
• Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego;
• Wykonanie nawierzchni bitumicznych z betonu asfaltowego AC;
• Wykonanie podbudowy i nawierzchni chodników, zatoki postojowej, opasek;
• Wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego;
• Oznakowanie tablicami informacyjnymi;

2.3. Przebudowa DP 4313E Luboszewy
• Rozbiórka istniejących elementów drogi kolidujących z wykonywaniem robót (istniejąca nawierzchnia bitumiczna z podbudową, zjazdy, oznakowanie pionowe, itp.);
• Zasadnicze roboty ziemne: korytowanie w obrębie jezdni, zjazdów, poboczy;
• Rozbiórka i budowa przepustu pod koroną drogi;
• Wzmocnienie podłoża poprzez stabilizację gruntu cementem z wytwórni Rm=2,5MPa;
• Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego;
• Wykonanie podbudów i nawierzchni bitumicznych z betonu asfaltowego AC;
• Wykonanie podbudowy i nawierzchni zjazdów;
• Wykonanie rowów przydrożnych;
• Wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego;
• Oznakowanie tablicami informacyjnymi;
Prace związane z przebudową odcinka DP 4313E Luboszewy należy prowadzić zgodnie z wytycznymi Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. określonymi w piśmie znak PSGLO. ZMDZ.764.93.2024 z dnia 22.02.2023r.
Zamawiający wymaga wykonania poszczególnych odcinków dróg w następującej kolejności:
W roku 2024: Przebudowa DP 4313E Luboszewy.
W roku 2025: Przebudowa DP 4304E Studzianki – Paulinów, Przebudowa DP 4346E ul. Mazowiecka
Wskazaną kolejność należy uwzględnić w harmonogramie rzeczowo-finansowym.
Zadanie obejmuje ponadto opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu oraz opracowanie inwentaryzacji powykonawczej.
Inwestycja pod nazwą „Przebudowa odcinków dróg powiatowych Nr 4304E, 4346E, 4313E.”, dofinansowana jest z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233140-2 - Roboty drogowe

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (PO) obliczoną na podstawie wzoru: PO = PC + PG gdzie: PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej, PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”, PG – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Nazwa warunku : zdolność techniczna lub zawodowa :
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy), która polegała na budowie , przebudowie lub remoncie drogi/dróg/ lub ulicy /ulic o zaliczonej/zaliczonych do kategorii dróg publicznych zgodnie z definicją wynikającą z ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023r. poz. 645 ze zm.) . Zamawiający nie dopuszcza sumowania kilku robót budowlanych ( zadań) w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu.

2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia
i skierują do jego realizacji:
- minimum jedną osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika budowy – legitymującą się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń - wydanymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) lub aktualnymi uprawnieniami równoważnymi do powyższych (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce),

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 70.000,00 PLN (słownie zł: siedemdziesiąt tysięcy zł 00/100),
12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
nr konta: 43 1560 0013 2000 1683 9000 0006
z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZDP.3801.20.2024”
12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy Pzp.
12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu .
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ..
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

W przypadkach przewidzianych w umowie lub w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian za zgodą Zamawiającego. Treść zmian umowy uwzględniona została w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SWZ, które brzmią następująco: 1. W przypadkach przewidzianych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych lub w umowie dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian w umowie za zgodą Zamawiającego.
2. Za zgodą stron umowy dopuszczalne jest przedłużenie terminu zakończenia wykonania robót budowlanych w przypadku gdy zagrożone będzie dotrzymanie terminu, o którym mowa w § 3 pkt 4 umowy, w następujących sytuacjach:
1) wystąpienie innych wcześniej nieprzewidzianych robót w strefie przekazanego placu budowy, Wykonawca jest upoważniony do wystąpienia o wydłużenie okresu na realizację zadania o okres wprowadzonych zakłóceń wraz ze skutkami z tego wynikłymi, dotyczy to również wypadków drogowych powstałych w strefie robót,
2) konieczności udostępnienia innym podmiotom placu budowy, w przypadku kolizji z równolegle prowadzonymi inwestycjami w obrębie pasa drogowego,
3) wystąpienie uniemożliwiających kontynuowanie robót warunków atmosferycznych warunków geotechnicznych, warunków geologicznych, warunków wodnych, warunków hydrologicznych; warunków odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji, fragmentów budowli, obiektów infrastrukturalnych lub ich części, a także wystąpienie pożaru,
4) wystąpienie w trakcie wykonywania zamówienia odkrycia, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest ono związane z zabytkiem lub uzasadnione będzie zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia lub w razie potrzeby, zorganizowania badania archeologicznego,
5) wystąpienie siły wyższej, (tj. działania i zamieszki wojenne, ataki terrorystyczne, klęski żywiołowe spowodowane przez burze, huragany, tajfuny, trzęsienia ziemi, ekonomiczne następstwa globalnego kryzysu finansowego, stany zagrożenia epidemicznego i inne)
6) wystąpienie zmian w przepisach prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu stron,
7) działanie lub zaniechanie organów władzy publicznej lub instytucji, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania robót budowlanych,
8) przekroczenie określonych w przepisach prawa terminów wydawania decyzji, zezwoleń, itp., jeżeli nie wynika to z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
9) wydanie postanowienia lub decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadkach określonych w przepisach ustawy - Prawo budowlane,
10) wydanie orzeczenia przez sąd lub inny podmiot, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
11) w przypadku przedłużających się czynności wpływających na realizację przedmiotu zamówienia leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności , gdy Zamawiający nie przekaże terenu budowy w terminie wskazanym w § 3 ust. 1 umowy.
12) w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych decyzji administracyjnych, uzgodnień, zezwoleń, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy,
3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2, za zgodą stron umowy termin wykonania robót budowlanych przedłuża się o:
1) czas trwania zakłóceń wynikających z wystąpienia wcześniej nieprzewidzianych robót w strefie przekazanego placu budowy,
2) czas trwania zakłóceń wynikających z konieczności udostępnienia innym podmiotom placu budowy, w przypadku kolizji z równolegle prowadzonymi inwestycjami w obrębie pasa drogowego,
( ze względu na ograniczenie techniczne wprowadzanych znaków dalsza część zmian umieszczona została w sekcji informacje dodatkowe)

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-29 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-29 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-27

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Kontynuacja pkt . 7.4 zmiany umowy :
3) czas trwania warunków atmosferycznych, warunków geotechnicznych, warunków geologicznych, warunków wodnych, warunków hydrologicznych, warunków odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, warunków terenowych, w szczególności istnienia podziemnych urządzeń, instalacji, fragmentów budowli, obiektów infrastrukturalnych lub ich części,
4) czas niezbędny do zawiadomienia konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia lub w razie potrzeby, zorganizowania badania archeologicznego,
5) czas trwania siły wyższej w zakresie mającym wpływ na termin wykonania umowy,
6) czas niezbędny na dokonanie zmian w robotach budowlanych, wynikających ze zmian w przepisach prawa,
7) czas trwania działania lub zaniechania organów władzy publicznej lub instytucji, w tym czas niezbędny na dokonanie zmian w robotach budowlanych, wynikających ze zmian urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania robót budowlanych,
8) czas równy przekroczeniu określonych w przepisach prawa terminów wydawania decyzji, zezwoleń, itp.,
9) czas wstrzymania robót budowlanych na podstawie wydanego postanowienia lub decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadkach określonych w przepisach ustawy - Prawo budowlane,
10) czas oczekiwania na wydanie orzeczenia przez sąd lub inny podmiot, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
11) czas trwania przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, mających wpływ na termin realizacji umowy.
12) czas trwania uzyskania dodatkowych decyzji administracyjnych, uzgodnień, zezwoleń, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy,
3. Za zgodą stron umowy dopuszcza się również dokonanie zmian postanowień zawartej umowy w zakresie możliwości składania faktur częściowych, w przypadku wystąpienia okoliczności objętych katalogiem zdarzeń ust. 2 niniejszego paragrafu, nawet w przypadku gdy zdarzenia te nie spowodują zmiany terminu wykonania robót budowlanych.
4. Zastrzega się możliwość zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w przypadku potrzeby dostosowania do zasad finansowania przedmiotu umowy ze środków zewnętrznych.
5. Z wnioskiem o zmianę umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający.
6. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
Ponadto projekt umowy zawiera zapisy dotyczące zmiany umowy w zakresie klauzul waloryzacyjnych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.