Ogłoszenie z dnia 2023-07-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00400802/01 - Wynik z dnia 2023-09-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości, będących w Zasobie KOWR OT Bydgoszcz, położonych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego – 8 zadań.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Terenowy w Bydgoszczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Hetmańska 38
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-039
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.bydgoszcz@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej Skarbu Państwa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości, będących w Zasobie KOWR OT Bydgoszcz, położonych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego – 8 zadań.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-28bf3930-2a1e-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00324082
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00114321/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości, będących w Zasobie KOWR OT Bydgoszcz, z uwzględnieniem podziału na części
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/4035423.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem
https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/403542
2. Zamawiający może komunikować się z Wykonawcami również za pomocą poczty elektronicznej,
e-mail: zamowienia.publiczne.bydgoszcz@kowr.gov.pl, z poniższym zastrzeżeniem:
2.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej na wskazany w pkt 2 adres mailowy – Z WYŁĄCZENIEM OFERT WRAZ Z ZAŁACZNIKAMI, KTÓRE SĄ SKŁADANE TYLKO I WYŁĄCZNIE ZA POŚREDNICTWEM PLATFORMY ZAKUPOWEJ
https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/403542
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę sporządza się w języku polskim i składa pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Do podpisywania dokumentów w postaci elektronicznej wymagane jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
3. Do elektronicznego podpisywania dokumentów elektronicznych przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego stosuje się następujące formaty podpisów: XAdES, PAdES, CAdESlubASIC (Zamawiający preferuje stosowanie formatu podpisu PAdES dla plików w formacie .pdf oraz XAdES typ wewnętrzny otaczający dla plików w pozostałych dopuszczalnych formatach). UWAGA !!! W przypadku korzystania z formatu podpisu XAdES typ zewnętrzny należy pamiętać, żeby plik podpisu przekazać Zamawiającemu razem z plikiem podpisywanym.
4. Do elektronicznego podpisywania dokumentów elektronicznych przy pomocy podpisu osobistego stosuje się następujące formaty podpisów: PAdES.
5. Dokumenty elektroniczne po podpisaniu przy pomocy profilu zaufanego generowane są w formacie .xml i w takim formacie należy przesyłać je do Zamawiającego.
6. W przypadku, gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 t.j) Wykonawca w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, zgodnie z zapisami w SWZ.
7. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
8. Szczegółowa informacja nt wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarta jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej jako „RODO”, wszystkie osoby, które ubiegają się o udzielenie zamówienia/ złożyły ofertę. Zamawiający informuje, że:
1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (zwany dalej KOWR) z siedzibą w Warszawie (01-207) przy ul. Karolkowej 30. Z administratorem może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@kowr.gov.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, ul. Karolkowa 30, 01-207 Warszawa.
2. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
W KOWR wyznaczono Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony i przetwarzania swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iodo@kowr.gov.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w ust. 1.
3. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych – Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z póżn. zm. (dalej PZP), w celach związanych z realizacją obowiązków administratora jako Zamawiającego, które wynikają z obowiązujących przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą także w celu realizacji obowiązku prowadzenia ewidencji korespondencji i archiwizacji dokumentacji zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.).
4. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
Ograniczenie dostępu do Pani/Pana danych, o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach, jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności, zgodnie z art. 18 ust 5 pkt 1 i 2 PZP.
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym osobom lub podmiotom jeżeli obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa. Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu, np. podmioty świadczące pomoc prawną, usługi informatyczne, usługi niszczenia dokumentów, jak również inni administratorzy danych osobowych przetwarzający dane we własnym imieniu, np. podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską.
5. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres przewidziany przepisami prawa w tym zakresie, w tym przez okres przechowywania dokumentacji określony w przepisach powszechnych i uregulowaniach wewnętrznych KOWR w zakresie archiwizacji dokumentów, okres przedawnienia roszczeń przysługujących KOWR i w stosunku do niego.
Dokumentacja dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będzie przechowywana, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, licząc od dnia 1 stycznia roku następnego po dniu zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie Pani/Pana danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do wzięcia w nim udziału. Ciąg dalszy informacji RODO tzn pkt 7-9 znajduje się na końcu niniejszego ogłoszenia w punkcie dotyczącym Informacji dodatkowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BYD.WOP.260.16.2023.MB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 8
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości:
1. Działka o nr 377 o powierzchni 0,2300 ha, obręb Elgiszewo gmina Ciechocin, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – działka położona na terenie rolniczo-osadniczym, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – rolna.
2. Działka o nr 192 o powierzchni 0,0800 ha, obręb Rodzone gmina Radomin, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – rolna, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – rolna.
3. Działki o nr 59/3 i nr 59/4 o łącznej powierzchni 0,1900 ha, obręb Rudusk gmina Zbójno, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – Tereny rolne, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – Tereny rolne.
4. Działka o nr 125/1 o łącznej powierzchni 0,2500 ha, obręb Rudusk gmina Zbójno, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – Tereny rolne, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – Tereny rolne
5. Działka o nr 244 o powierzchni 0,3200 ha, obręb Ruże gmina Zbójno, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – Tereny rolne, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – Tereny rolne
6. Działka o nr 121/1 o powierzchni 0,6000 ha, obręb Wojnowo gmina Zbójno, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – rolniczo-osadnicza, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – rolniczo-osadnicza
7. Działka o nr 91 o powierzchni 0,5500 ha, obręb Zbójenko gmina Zbójno, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – rolniczo-osadnicza, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – rolniczo-osadnicza.
8. Działka o nr 86/6 o powierzchni 0,1400 ha, obręb Zbójno gmina Zbójno, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – Tereny rolne, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – Tereny rolne.
9. Działka o nr 106/1 o powierzchni 0,5900 ha, obręb Łukaszewo gmina Zbójno, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – osadniczo-rolnicze, tereny zabudowy mieszkaniowej, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – osadniczo-rolnicze, tereny zabudowy mieszkaniowej
10. Działka o nr 20/1 o powierzchni 0,3800 ha, obręb Łukaszewo gmina Zbójno, powiat golubsko dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – osadniczo-rolnicze, tereny zabudowy mieszkaniowej, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – osadniczo-rolnicze, tereny zabudowy mieszkaniowej
11. Działka o nr 274/6 o powierzchni 0,1200 ha, obręb Wrocki gmina Golub-Dobrzyń, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – rolna, tereny zabudowy mieszkaniowej, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium rolne, tereny zabudowy mieszkaniowej.
12. Działka o nr 58/11 o powierzchni 0,0496 ha, obręb Pląchoty gmina Golub-Dobrzyń, powiat golubsko-dobrzyński. Charakterystyka nieruchomości – rolna, mpzp brak, decyzja o warunkach zabudowy – brak, studium – tereny rolnicze.
Wykonanie – 12 operatów szacunkowych w dwóch egzemplarzach w formie papierowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ – DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY WYKONUJĄCEGO OPERAT
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: POTWIERDZENIE AKTUALNOŚCI OPERATU SZACUNKOWEGO W RAMACH ZAOFEROWANEJ CENY
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości:
1. Działka nr 209, 210 o powierzchni 1,0800 ha, obręb Teodorowo, gmina Wielgie, powiat lipnowski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne. Wyceny należy dokonać z rozbiciem wartości na poszczególne działki.
2. Działka nr 1/1 o powierzchni 0,3000 ha, obręb Rumunki Tupadelskie, gmina Wielgie, powiat lipnowski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne.
3. Działka nr 360/1 o powierzchni 0,0800 ha, obręb Wildno, gmina Chrostkowo, powiat lipnowski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne.
4. Działka nr 114, 129 o powierzchni 0,0700 ha, obręb Chojno, gmina Chrostkowo, powiat lipnowski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne. Wyceny należy dokonać z rozbiciem wartości na poszczególne działki.
5. Działka nr 266/6, 266/7, 266/14 o powierzchni 0,0759 ha, obręb Głodowo, gmina Lipno, powiat lipnowski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość nierolna, zabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele zabudowy mieszkaniowej. Wyceny należy dokonać z rozbiciem wartości na poszczególne działki.
6. Działka nr 55/1, 111 o powierzchni 0,3500 ha, obręb Szczawno, gmina Skrwilno, powiat rypiński. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość rolna, zabudowana ruinami budynku mieszkalnego. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne. Wyceny należy dokonać z rozbiciem wartości na poszczególne działki.
7. Działka nr 162/4 o powierzchni 0,0600 ha, obręb Ośmiałowo, gmina Lipno, powiat lipnowski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne.
8. Działka nr 286/6 o powierzchni 0,2700 ha, obręb Czyżewo, gmina Rypin, powiat rypiński. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne.
9. Działka nr 595/3 o powierzchni 0,0200 ha, obręb Sadłowo, gmina Rypin, powiat rypiński. Charakterystyka nieruchomości Nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne.
10. Działka nr 156/1, 156/2 o powierzchni 0,4500 ha, obręb Tomkowo, gmina Wąpielsk, powiat rypiński. Charakterystyka nieruchomości Nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne. Wyceny należy dokonać z rozbiciem wartości na poszczególne działki.
Wykonanie – 10 operatów szacunkowych w dwóch egzemplarzach w formie papierowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ – DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY WYKONUJĄCEGO OPERAT
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: POTWIERDZENIE AKTUALNOŚCI OPERATU SZACUNKOWEGO W RAMACH ZAOFEROWANEJ CENY
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 3
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości:
1. Działka nr 206/1 o powierzchni 0,9342 ha, obręb Nakonowo, gmina Kowal,
powiat włocławski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość nierolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne, w części budownictwo mieszkaniowe.
2. Działka nr 32 o powierzchni 1,6300 ha, obręb Słone, gmina Brześć Kujawski, powiat Włocławski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość nierolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele zabudowy mieszkaniowej.
3. Działka nr 143/4 o powierzchni 0,4000 ha, obręb Płowce I, gmina Radziejów, powiat radziejowski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne.
4. Działka nr 74/8 o powierzchni 0,6700 ha, obręb Malina, gmina Piotrków Kujawski, powiat radziejowski. Charakterystyka nieruchomości - nieruchomość rolna, niezabudowana. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka przeznaczona na cele rolne.
Wykonanie – 4 operatów szacunkowych w dwóch egzemplarzach w formie papierowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ – DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY WYKONUJĄCEGO OPERAT
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: POTWIERDZENIE AKTUALNOŚCI OPERATU SZACUNKOWEGO W RAMACH ZAOFEROWANEJ CENY
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 4
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości:
1. Działka nr 788/2 o łącznej powierzchni 0,1165 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00002144/0. Dla działki obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Według zapisów w MPZP przedmiotowa działka położona jest na terenie oznaczonym symbolem MN – tereny z przeznaczeniem na cel zabudowy mieszkaniowej. Zgodnie ze studium nieruchomość ta znajduje się na terenie zabudowy mieszkaniowej z towarzyszącymi nieuciążliwymi usługami.
2. Działka nr 757/2 o łącznej powierzchni 0,2704 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00005415/2. Dla działki obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Według zapisów w MPZP przedmiotowa działka położona jest na terenie oznaczonym symbolem MN – tereny z przeznaczeniem na cel zabudowy mieszkaniowej. Zgodnie ze studium nieruchomość ta znajduje się na terenie zabudowy mieszkaniowej z towarzyszącymi nieuciążliwymi usługami.
3. Działka nr 762 o łącznej powierzchni 0,1940 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00002144/0. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium nieruchomość przedmiotowa działka znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „B”, dla którego studium wskazuje kierunek rozwoju: zabudowę mieszkaniową z towarzyszącymi nieuciążliwymi usługami- adaptacja z dopuszczeniem realizacji zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej.
4. Działka nr 777/2 o łącznej powierzchni 0,2327 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00017446/5. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium przedmiotowa działka znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „B”, dla którego studium wskazuje kierunek rozwoju: zabudowę mieszkaniową z towarzyszącymi nieuciążliwymi usługami- adaptacja z dopuszczeniem realizacji zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej.
5. Działka nr 577/2 o łącznej powierzchni 1,3684 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00026204/3. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium przedmiotowa działka znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „H”, dla którego studium wskazuje tereny rolne, wskazywane do przekształceń w kierunku rozwoju zabudowy mieszkaniowej. Gmina przystąpiła sporządzenia do sporządzenia nowego studium. W nowoutworzonym studium działka 577/2 znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „G” – tereny rolne do adaptacji.
6. Działka nr 576 o łącznej powierzchni 0,8357 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00026204/3. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium przedmiotowa działka znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „H”, dla którego studium wskazuje tereny rolne, wskazywane do przekształceń w kierunku rozwoju zabudowy mieszkaniowej. Gmina przystąpiła sporządzenia do sporządzenia nowego studium. W nowoutworzonym studium działka 576 znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „G” – tereny rolne do adaptacji.
7. Działka nr 680 o łącznej powierzchni 0,5268 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00017449/6. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium przedmiotowa działka znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „H”, dla którego studium wskazuje tereny rolne, wskazywane do przekształceń w kierunku rozwoju zabudowy mieszkaniowej. Gmina przystąpiła sporządzenia do sporządzenia nowego studium. W nowoutworzonym studium działka 680 znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „G” – tereny rolne do adaptacji, działka leży na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią.
8. Działka nr 568/3 o łącznej powierzchni 0,7014 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00026204/3. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium przedmiotowa działka znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „G”, dla którego studium wskazuje kierunek rozwoju jako tereny rolne – do adaptacji.
9. Działka nr 748, 588/2 o łącznej powierzchni 0,1494 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00030119/1, BY1U/00017447/2. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium przedmiotowa działka znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „H”, dla którego studium wskazuje tereny rolne, wskazywane do przekształceń w kierunku rozwoju zabudowy mieszkaniowej. Gmina przystąpiła sporządzenia do sporządzenia nowego studium. W nowoutworzonym studium działki 748, 588/2 znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „G” – tereny rolne do adaptacji.
10. Działka nr 780 o łącznej powierzchni 0,1360 ha, obręb Szubin, gmina Szubin, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/0000173/8. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium nieruchomość przedmiotowa działka znajduje się na terenie oznaczonym symbolem „B”, dla którego studium wskazuje kierunek rozwoju: zabudowę mieszkaniową z towarzyszącymi nieuciążliwymi usługami- adaptacja z dopuszczeniem realizacji zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej.
Wykonanie – 10 operatów szacunkowych w dwóch egzemplarzach w formie papierowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ – DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY WYKONUJĄCEGO OPERAT
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: POTWIERDZENIE AKTUALNOŚCI OPERATU SZACUNKOWEGO W RAMACH ZAOFEROWANEJ CENY
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 5
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości:
1. Działka nr 602/16 o powierzchni 20,0600 ha, obręb Górsk, gmina Zławieś Wielka, powiat toruński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr TO1T/00000922/9. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość zabudowana, użytkowana rolniczo, częściowo zadrzewiona i zakrzaczona, posiada dostęp do drogi. Dla nieruchomości nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego oraz nie zostały wydane decyzje o warunkach zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, część działki oznaczony w studium jako MU-e teren zabudowy mieszkaniowo-usługowej ekstensywnej (szacunkowo 8% jej powierzchni), oraz teren oznaczony jako VR tereny rolne (szacunkowo 92% jej powierzchni). Nieruchomość zabudowana jest budynkami i budowlami: obora nr inw.15/0016*A, magazyn paliw 15/0023*A, silos na kiszonkę 15/1522 A, kuźnia 15/0021*A, szopa na maszyny 15/0022*A, drogi 15/0048*A, ogrodzenie 15/0046*A, melioracje 15/0001*E. Zakres opracowania: operat powinien uwzględniać wartość nieruchomości z uwzględnieniem zapisów w studium, w tym wartość budynków i budowli (każdego oddzielnie).
Wykonanie – 1 operatu szacunkowego w dwóch egzemplarzach w formie papierowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ – DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY WYKONUJĄCEGO OPERAT
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: POTWIERDZENIE AKTUALNOŚCI OPERATU SZACUNKOWEGO W RAMACH ZAOFEROWANEJ CENY
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 6
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości:
1. Działka nr 136 o powierzchni 1,6700 ha, obręb Skórki, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00008282/4..
2. Działka nr 101/4 o powierzchni 0,1100 ha, obręb Cegielnia, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00012565/3.
3. Działka nr 115 o powierzchni 1,3800 ha, obręb Cegielnia, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00022507/2.
4. Działka nr 95 o powierzchni 0,1700 ha, obręb Grochowiska Księże, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00021218/2.
5. Działka nr 96 o powierzchni 0,1200 ha, obręb Grochowiska Księże, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00003271/9.
6. Działka nr 198/1 o powierzchni 0,0919 ha, obręb Grochowiska Księże, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00021219/9.
7. Działki nr 274 o łącznej powierzchni 0,0187 ha, obręb Złotniki, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00015112/4.
8. Działki nr 202 o łącznej powierzchni 0,0439 ha, obręb Złotniki, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00015049/1.
9. Działki nr 84 o łącznej powierzchni 0,0144 ha, obręb Złotniki, gmina Rogowo, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00014942/4.
10. Działki nr 33/2 o łącznej powierzchni 0,1355 ha, obręb Redczyce, gmina Żnin, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00021690/4.
11. Działki nr 111 o łącznej powierzchni 0,0138 ha, obręb Sielec, gmina Żnin, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00016817/3.
12. Działki nr 118, 119, 120 o łącznej powierzchni 0,0951 ha, obręb Sielec, gmina Żnin, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00016823/8, BY1Z/00016824/5, BY1Z/00016825/2.
13. Działki nr 121, 122, 123 o łącznej powierzchni 0,0937 ha, obręb Sielec, gmina Żnin, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00016826/9, BY1Z/00016827/6, BY1Z/00016828/3.
14. Działki nr 49/1 o łącznej powierzchni 0,3400 ha, obręb Żerniki, gmina Janowiec Wielkopolski, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00007853/1.
15. Działki nr 153 o łącznej powierzchni 1,1900 ha, obręb Żerniki, gmina Janowiec Wielkopolski, powiat żniński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1Z/00031615/8.
16. Działki nr 61/1, 61/2 o łącznej powierzchni 0,6000 ha, obręb Dźwierzchno, gmina Złotniki Kujawskie, powiat inowrocławski. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1I/00070222/7.
17. Działki nr 51, 57 o łącznej powierzchni 0,8200 ha, obręb Dźwierzchno, gmina Złotniki Kujawskie, powiat inowrocławski. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1I/00057462/4.
18. Działki nr 225 o łącznej powierzchni 0,0490 ha, obręb Będzitowo, gmina Złotniki Kujawskie, powiat inowrocławski. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1I/00028867/1.
19. Działki nr 175 o łącznej powierzchni 0,9980 ha, obręb Lisewo Kościelne, gmina Złotniki Kujawskie, powiat inowrocławski. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1I/00040190/4.
20. Działki nr 14/6, 31/2 o łącznej powierzchni 0,5200 ha, obręb Glinno Wielkie, gmina Rojewo, powiat inowrocławski. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1I/00020133/1, BY1I/00070539/2.
21. Działki nr 135 o łącznej powierzchni 0,0500 ha, obręb Wybranowo, gmina Rojewo, powiat inowrocławski. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1I/00086731/3.
22. Działki nr 38/8 o łącznej powierzchni 0,0788 ha, obręb Olimpin, gmina Nowa Wieś Wielka, powiat bydgoski. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1B/00137156/4.
23. Działki nr 114 o łącznej powierzchni 0,2000 ha, obręb Łąkie, gmina Strzelno, powiat mogileński. Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr BY1M/00001020/1.
Wykonanie – 23 operatów szacunkowych w dwóch egzemplarzach w formie papierowej
Charakterystyka poszczególnych nieruchomości jest opisana szczegółowo w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ – DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY WYKONUJĄCEGO OPERAT
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: POTWIERDZENIE AKTUALNOŚCI OPERATU SZACUNKOWEGO W RAMACH ZAOFEROWANEJ CENY
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 7
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości:
1. Działka nr 71/7 o łącznej powierzchni 0,2223 ha, obręb Kazimierzewo, gmina Kcynia, powiat nakielski. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość gruntowa, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY1U/00035878/4. Teren działki nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz nie przystąpiono do jego sporządzenia na obszarze przedmiotowej działki. Dla terenu przedmiotowej działki nie wydano decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego Według zapisów w studium teren działki nr 71/7 znajduje się na terenie oznaczonym symbolem MUP – tereny urbanizacji.
Wykonanie – 1 operatu szacunkowego w dwóch egzemplarzach w formie papierowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ – DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY WYKONUJĄCEGO OPERAT
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: POTWIERDZENIE AKTUALNOŚCI OPERATU SZACUNKOWEGO W RAMACH ZAOFEROWANEJ CENY
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 8
Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości:
1. Działki nr 38/1, 39/1, 86/2, 85/2 o łącznej powierzchni 1,9900 ha, obręb Skoraczewo, gmina Sośno, powiat sępoleński. Charakterystyka nieruchomości – nieruchomość rolna, niezabudowana, posiada dostęp do drogi publicznej. Dla ww. nieruchomości prowadzona jest KW nr BY2T/00030706/9; BY2T/00009135/9. Dla działki nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie ze studium przedmiotowa nieruchomość znajduje się w strefie funkcjonalno-przestrzennej B, oznaczonej jako osadniczo-rolnicza.
Wykonanie – 1 operatu szacunkowego w dwóch egzemplarzach w formie papierowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ – DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY WYKONUJĄCEGO OPERAT
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: POTWIERDZENIE AKTUALNOŚCI OPERATU SZACUNKOWEGO W RAMACH ZAOFEROWANEJ CENY
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz którzy spełniają poniższe warunki zamówienia:a) w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;
b) w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;
c) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;
d) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej – dysponują do realizacji zamówienia minimum 1 osobą posiadającą świadectwo nadania uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości - zgodnie z art. 156 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami rzeczoznawca majątkowy sporządza na piśmie opinię o wartości nieruchomości w formie operatu szacunkowego.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie, wg formuły spełnia/ nie spełnia, na podstawie:
a) załączonego do oferty oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, złożonego zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ
oraz na podstawie:
b) podmiotowego środka dowodowego w postaci wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – do złożenia którego zostanie wezwany Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wymagana forma:
- przedmiotowy wykaz musi być złożony w formie elektronicznej lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
- w przypadku, gdy wykaz zostanie sporządzony jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub notariusz
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. PEŁNOMOCNICTWO1.1. Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa, obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
1.2. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców, należy załączyć do oferty.
1.3. W przypadku spółki cywilnej dokumentami zastępującymi pełnomocnictwo mogą być umowa spółki lub uchwała wspólników, wskazujące jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki (wszystkich wspólników).
1.4. Forma umocowania została szczegółowo określona w Specyfikacji Warunków Zamówienia
2. OŚWIADCZENIE WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
2.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji, Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
2.2. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ
2.3. Forma oświadczenia została szczegółowo określona w Specyfikacji Warunków Zamówienia
3. ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU UDOSTĘPNIAJĄCEGO SWOJE ZASOBY
3.1. W przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego swoje zasoby, Wykonawca wraz z ofertą składa zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że stosunek łączący Wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby, gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3.2. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr SWZ
3.3. Forma zobowiązania została szczegółowo określona w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4. OŚWIADCZENIE NT. DOŚWIADCZENIA RZECZOZNAWCY
4.1. Z uwagi na fakt, iż doświadczenie rzeczoznawcy, którego Wykonawca wskaże do realizacji zadania, jest jednym z kryteriów oceny ofert, Zamawiający wymaga wskazania w ofercie imienia i nazwiska rzeczoznawcy, skierowanego do wykonania zamówienia
4.2. Celem uzyskania punktów w kryterium JAKOŚĆ-DOŚWIADCZENIE RZECZOZNAWCY – Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie nt. wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, przez Rzeczoznawcę, skierowanego do realizacji zamówienia, operatów szacunkowych, przygotowane zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ,
4.3. Forma oświadczenia została szczegółowo określona w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.4. Zamawiający zastrzega, że przedmiotowe oświadczenie NIE PODLEGA UZUPEŁNIENIU
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (m.in. konsorcjum, spółka cywilna). W takim przypadku:a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
c) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z Wykonawców składa wraz z ofertą oświadczenie, o których mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w umowie w zakresie przedłużenia terminu wykonania zamówienia, tylko i wyłącznie w przypadku:• wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć wystąpienie zdarzeń i okoliczności, na które Strony umowy nie mają wpływu, przed którymi, działając z należytą starannością, Strony umowy nie mogły się zabezpieczyć i które wystąpiły po zawarciu umowy (np. pożar, powódź, zalanie, klęska żywiołowa, epidemia).
2. Zmiany treści umowy mogą nastąpić wyłącznie na pisemny, udokumentowany wniosek WYKONAWCY, który uzyska pozytywną opinię ZAMAWIAJĄCEGO, potwierdzającą jego zasadność. Wniosek powinien być złożony niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności, uniemożliwiających terminową realizację prac. Zamawiający zastrzega jednak, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia usługi będzie równy okresowi przerwy, na który Wykonawca nie miał wpływu.
3. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności
4. W przypadku wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych, opisanych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić tylko na zasadach określonych w przywołanym artykule.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy złożyć za pośrednictwem Platformy zakupowej eB2b pod adresem: https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/403542
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-02 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. Ciąg dalszy informacji RODO (…)7. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
3) prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa.
Jeżeli chce Pani/Pan skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, wskazany w pkt 2 lub pisemnie na adres korespondencyjny, wskazany
w pkt 1.
Zgodnie z RODO, każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
9. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY
W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Pani/Pana dane mogą być przekazywane do państw trzecich (tj. państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego obejmującego Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię), z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie 4
II. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (zwanej dalej ustawą) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:.1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 przywołanej ustawy.
2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, 655, 835, 2180 i 2185) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 przywołanej ustawy,
3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106 oraz z 2022 r. poz. 1488) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 przywołanej ustawy
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Dostawy drobnego sprzętu i dostawy sukcesywne materiałów eksploatacyjnych do aparatury medycznej na okres 24 miesięcy
- Zapewnienie stałej całodobowej ochrony osób i mienia w budynkach i na terenie Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera w Bydgoszczy
- Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości, będących w Zasobie KOWR OT Bydgoszcz, położonych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego - 10 zadań
- Świadczenie usługi ochrony obiektu Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Bydgoszczy oraz świadczenie usługi ochrony obiektu Zakładu Higieny Weterynaryjnej Oddziału Terenowego w Toruniu.
- DOSTAWY STYMULATORÓW DO NEUROMODULACJI (DBS)
- Dostawa pojazdów dla Jednostek Organizacyjnych PBŚ
więcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sporządzenie operatów szacunkowych na wycenę nieruchomości, będących w Zasobie KOWR OT Bydgoszcz, położonych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego - 10 zadań
- Usługa sporządzenia operatów szacunkowych mających na celu określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości gruntowych położonych w Radomiu przy ul. Energetyków i Radiowej
- Usługa wycen nieruchomości
- Inżynier Kontraktu.
- usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne; usługi urbanistyczne, architektura krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych; usługi badań i analiz technicznych.
- świadczenie usług inżyniera dla projektu.
więcej: Usługi biegłych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.