Og³oszenie z dnia 2024-05-16
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00342681/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-28
- 2024/BZP 00359735/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-11
- 2024/BZP 00474090/01 - Wynik z dnia 2024-08-28
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Poprawa dostêpno¶ci do wody pitnej na terenie Gminy D¼wierzuty”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina D¼wierzuty
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743315
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Niepodleg³o¶ci 6
1.5.2.) Miejscowo¶æ: D¼wierzuty
1.5.3.) Kod pocztowy: 12-120
1.5.4.) Województwo: warmiñsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@ug-dzwierzuty.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.gminadzwierzuty.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Poprawa dostêpno¶ci do wody pitnej na terenie Gminy D¼wierzuty”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d2987174-12ae-11ef-a7f7-6221b72ad4fc
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00326347
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00027903/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.3 Poprawa dostêpno¶ci do wody pitnej na terenie Gminy D¼wierzuty – Przebudowa SUW D¼wierzuty i budowa studni g³êbinowej do obs³ugi SUW D¼wierzuty.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z art. 61 ust. 1 Ustawy komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl. 2. Korzystanie z platformy jest nieodp³atne. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje 3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w zakresie: przesy³ania zamawiaj±cemu pytañ do tre¶ci SWZ; przesy³ania odpowiedzi na wezwanie zamawiaj±cego do: z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych; z³o¿enia/poprawienia/uzupe³nienia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1,podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu; przesy³ania odpowiedzi na wezwanie zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych: tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu; tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych; przes³ania odpowiedzi na inne wezwania zamawiaj±cego wynikaj±ce z ustawy - Prawo zamówieñ publicznych; przesy³ania wniosków, informacji, o¶wiadczeñ wykonawcy; odwo³ania odbywa siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”. 3.1. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego. 3.2. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl.
Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. 4. Niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne platformazakupowa.pl, tj.: 1). sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, 2). komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3). zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., 4). w³±czona obs³uga JavaScript, 5). zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, 5. Platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, 6. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar. 7. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy
do: z³o¿enia, zmiany,wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB. 6.
Pozosta³e wymagania techniczne zosta³y okre¶lone w rozdz. 13 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e: a)administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina D¼wierzuty ul. Niepodleg³o¶ci 6, 12-120 D¼wierzuty, reprezentowana przez Wójta Gminy (tel. 89 621 12 32, e-mail: info@ug-dzwierzuty.pl); b) administrator powo³a³ Inspektora Ochrony Danych. Ma Pani/Pan prawo do skontaktowania siê z Inspektorem Ochrony Danych poprzez wys³anie wiadomo¶ci elektronicznej na adres: iod@ug-dzwierzuty.pl, lub telefonicznie pod nr tel. 89 621 26 66; c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z nin. postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego (numer RO-ZP.271.11.2022), w zwi±zku z wymogami, jakie na zamawiaj±cego nak³adaj± przepisy ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), zwanej dalej Ustaw±; d)odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania zgodnie z obowi±zkiem zapewnienia jawno¶ci postêpowania, w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Ustawy. e)Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia. f) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach Ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Ustawy; g)w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; h) posiada Pani/Pan: -prawo dostêpu do danych osobowych, które Pani/Pana dotycz±, przy czym informujemy, ¿e gdyby spe³nienie tego ¿±dania wymaga³o niewspó³miernie du¿o wysi³ku, Administrator ma prawo do za¿±dania od Pani/Pana dodatkowych informacji dotycz±cych zg³aszanego ¿±dania takich jak szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu stosownie do tre¶ci przepisu art. 8a ust. 2 Ustawy, -prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, -na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);-prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; i)nie przys³uguje Pañstwu:-w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;-prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; j) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RO-ZP.271.7.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku Stacji Uzdatniania Wody, przebudowa instalacji technologicznej z niezbêdn± infrastruktur± techniczn±, w zakres przebudowy SUW wchodzi budowa dwóch naziemnych zbiorników retencyjnych wody oraz budowa studni g³êbinowej i zagospodarowanie terenu na potrzeby planowanej funkcji.
Przebudowa SUW D¼wierzuty bezpo¶rednio przyczyni siê do ochrony wód gruntowych oraz wykorzystania ich w sposób oszczêdny, a tak¿e do poprawy jako¶ci wody dostarczanej do poszczególnych odbiorców po³±czonych systemem wodoci±gów gminnych z tym konkretnym SUW. W chwili obecnej nie mo¿emy realizowaæ inwestycji polegaj±cych na budowie wodoci±gów na terenach, z których woda czerpana by³a by przez SUW D¼wierzuty. Stacja ta jest niewydolna, w zwi±zku z tym przy kolejnych gospodarstwach domowych pod³±czonych do zbiorowego zaopatrzenia w wodê tej wody nam zabraknie, gdy¿ stacja jest ju¿ niewydolna. W ramach inwestycji zaplanowano równie¿ budowê studni g³êbinowej, która bêdzie w stanie wydobyæ wodê dla wiêkszej liczby osób.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zak³adów uzdatniania wody pitnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45262220-9 - Wiercenie studni wodnych
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
77310000-6 - Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy wybierze ofertê najkorzystniejsz± na podstawie kryterium oceny ofert okre¶lonego w SWZ. Za najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która uzyska najwiêksza liczbê punktów obliczonych zgodnie z wzorem okre¶lonym w pkt 22.3 SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rêkojmi za wady i gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
W zakresie do¶wiadczenia wykonawcy:wykonawca spe³ni powy¿szy warunek je¿eli:
a) wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat, je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie/ przebudowie stacji uzdatniania wody o warto¶ci robót budowlanych nie mniejszej ni¿ 2 000 000,00 z³
oraz
b) wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat, je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie studni g³êbinowej o g³êboko¶ci co najmniej 150 m.
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ spe³nienia warunków wskazanych w pkt. a) i b) ³±cznie w jednym wykonanym zamówieniu w którym zakres wykonanych robót bêdzie spe³nia³ powy¿sze warunki
UWAGA!
1. Przez jedn± robotê budowlan± nale¿y rozumieæ jedn± umowê.
2. Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa powy¿ej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca bezpo¶rednio uczestniczy³.
3. W przypadku, gdy w ramach zamówienia (wiêkszej inwestycji) realizowany by³ szerszy zakres prac, nale¿y podaæ zakres i warto¶æ robót budowlanych potwierdzaj±cych spe³nienie warunku okre¶lonego przez zamawiaj±cego.
4. W przypadku wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia i/lub korzystaj±cych z zasobów innych podmiotów, wymagany warunek musi byæ spe³niony ³±cznie (nie musi go spe³niaæ osobno ka¿dy z wykonawców i/lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby).
5. Nie jest dopuszczalne sumowanie zrealizowanych przez ró¿ne podmioty zamówieñ (umów), w celu wykazania spe³niania warunku.
W zakresie osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia:
zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca skieruje do realizacji zamówienia:
a) co najmniej jedn± osobê, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy bran¿y sanitarnej – posiadaj±cy uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ (art. 15a, ust. 20 PB).
b) co najmniej jedn± osobê, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy bran¿y elektrycznej – posiadaj±cy uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ (art. 15a, ust. 22 PB).
c) co najmniej jedn± osobê, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy bran¿y konstrukcyjno – budowlanej posiadaj±cy uprawnienia budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ (art. 15a, ust. 5 PB).
UWAGA 1!
Przez uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nale¿y rozumieæ uprawnienia, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz w rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla ka¿dej osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów i uprawniaj± do kierowania robotami bêd±cymi przedmiotem niniejszego postêpowania oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2021 r. poz. 1646).
UWAGA 2!
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, spe³nienie wy¿ej wymienionego warunku wykonawcy mog± wykazaæ ³±cznie. W przypadku polegania przez Wykonawcê na zdolno¶ciach podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, w my¶l art. 118 Ustawy, spe³nienie wy¿ej wymienionego warunku wykonawca wraz z podmiotem udostêpniaj±cym zasoby albo podmioty udostêpniaj±ce zasoby mog± wykazaæ ³±cznie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie § 3 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415) (dalej Rozporz±dzenie w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych), zamawiaj±cy ¿±da o¶wiadczenia wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 9.1 SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego.
Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych w pkt 8.1 SWZ wykonawca z³o¿y:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Powy¿sze okresy liczy siê zgodnie z § 9 ust. 2 Rozporz±dzenie w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych.
Wzór wykazu robót budowlanych stanowi Za³±cznik nr 8 do SWZ.
- wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia stanowi Za³±cznik nr 9 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
W zwi±zku z tym, ¿e wymagania zawarte w OPZ (tj. wymagania zawarte w za³. od 1.1 do 1.3 do SWZ) odnosz± siê do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê zamawiaj±cy wymaga, aby w przypadku zaoferowania rozwi±zañ równowa¿nych wykonawca przedstawi³ ju¿ w jego ofercie dowód równowa¿no¶ci, potwierdzaj±cy spe³nienie wskazanychprzez zamawiaj±cego w opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) kryteriów w celu oceny równowa¿no¶ci, oferowanych przez niego produktów lub us³ug w stosunku do tych okre¶lonych w tych opracowaniach, np. karty katalogowe produktów, dokumentacjê techniczn± lub inne dokumenty. 2. W przypadku gdy wymagania w OPZ odnosz± siê do norm lub innych systemów odniesienia, o których stanowi art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca przedstawi³ ju¿ w jego ofercie dowód równowa¿no¶ci w sposób okre¶lony w art. 101 ust. 5 i 6 Ustawy.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
W przypadku zaoferowania rozwi±zañ równowa¿nych - dowód równowa¿no¶ci, potwierdzaj±cy spe³nienie wskazanych przez zamawiaj±cego kryteriów w celu oceny równowa¿no¶ci, oferowanych przez wykonawcê produktów lub us³ug w stosunku do tych okre¶lonych w tych opracowaniach, np. karty katalogowe produktów, dokumentacjê techniczn± lub inne dokumenty.5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Na ofertê, zwan± dalej „Ofert±” sk³ada siê Formularz ofertowy, stanowi±cy za³±cznik nr 2 do SWZ. 2. Wykonawca jest zobowi±zany uzupe³niæ Formularz ofertowy. Oferta musi byæ sporz±dzona w postaci elektronicznej – w tym przypadku zamawiaj±cy rekomenduje nastêpuj±cy format przesy³anych danych: pdf, doc, docx. 3. Do oferty sk³adanej w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu wykonawca do³±cza:a) o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 9.1. SWZ;
b) przedmiotowe ¶rodki dowodowe o których mowa w pkt. 10.1 SWZ w przypadku zaoferowania rozwi±zañ równowa¿nych do przyjêtych przez zamawiaj±cego w OPZ;
c) pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania wykonawcy - je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 11.1 SWZ.
d) zobowi±zanie podmiotu udostepniaj±cego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu, o którym mowa w pkt 8.2.2. SWZ - Za³±cznik nr 4 do
SWZ (je¶li dotyczy).
e) wadium (je¿eli jest sk³adane w formie niepieniê¿nej);
f) o¶wiadczenie o którym mowa w pkt 8.3 SWZ w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w zakresie wymagañ okre¶lonych rozdz. 8 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 60 000,00 z³ ( s³ownie: sze¶ædziesi±t tysiêcy z³otych) Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: a. pieni±dzu; b. gwarancjach bankowych; c. gwarancjach ubezpieczeniowych; d. porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462). Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Banku Spó³dzielczego w Szczytnie Oddz. D¼wierzuty nr rachunku 98 8838 1044 2007 0400 0101 0005 z dopiskiem „Wadium – RO-ZP.271.7.2024” UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku zamawiaj±cego. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania okresu rozliczeñ miêdzybankowych zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:-musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez wykonawcê okre¶lone w Ustawie;
-z jej tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
-powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
- nie mo¿e zawieraæ zastrze¿enia gwaranta/porêczyciela, o konieczno¶ci potwierdzenia podpisów zamawiaj±cego na pisemnym wezwaniu do zap³aty przez bank prowadz±cy rachunek zamawiaj±cego, jak równie¿ innych dodatkowych zastrze¿eñ i warunków
- termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
-w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
-beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina D¼wierzuty, ul. Niepodleg³o¶ci 6, 12-120 D¼wierzuty; NIP: 745-18-12-028, REGON:510743315
-w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
-musi mieæ tak± sam± p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu – dochodzenie roszczenia z tytu³u wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia nie mo¿e byæ utrudnione.
Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Ustawy zostanie odrzucona.
Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 Ustawy.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W odniesieniu do warunków okre¶lonych w pkt 8.1 SWZ, wymagania te musza byæ spe³nione wspólnie przez wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± (nie musi ich spe³niaæ osobno ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±). W tym przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy. Przyk³adowy wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 9.1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. 3. Ka¿dy z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie obowi±zany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 9.2.1. SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepis pkt 11.3. SWZ stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu tych wykonawców6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian do postanowieñ umowy, w szczególno¶ci w zakresie:wynagrodzenia wykonawcy, terminu realizacji Przedmiotu Umowy, zmiany podwykonawcy. Ze wzglêdu na ograniczenia wystêpuj±ce w niniejszym og³oszeniu, dotycz±ce ilo¶ci znaków mo¿liwych do wpisania, zamawiaj±cy informuje, ¿e rodzaj i zakres zmian umowy zosta³ szczegó³owo opisany w § 15 Za³±cznika nr 6 do SWZ (Projektowane postanowienia umowy).
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-06-05 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-05 10:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-07-04
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Pouczenie o ¶rodkach ochrony prawnej przys³uguj±cych wykonawcy - pkt 27 SWZ. 2. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium rzeczpospolitej Polskiej sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania wskazuj±ce sposób reprezentacji wykonawcy oraz osobyuprawnione do reprezentowania wykonawcy. 3. Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z dnia 15.04.2022 r. poz. 835, dalej Ustawa Sankcyjna): zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia:
1) wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy Sankcyjnej;
2) wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy Sankcyjnej;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk±
dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy Sankcyjnej.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Wymiana pod³o¿a i urz±dzeñ terenowych stanowi±cych wyposa¿enie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnêtrznym Ogólnokszta³c±cej Szko³y Muzycznej w Gdañsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostk± betonow± alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileñskiej w Ole¶nicy
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. S³owackiego w Lublinie
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.