Ogłoszenie z dnia 2021-12-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i remont konserwatorski zachowanych części Fortu nr 52a „Łapianka” przy ul. Fortecznej 28 w Krakowie wraz z budową wewnętrznej instalacji elektrycznej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350768365
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bolesława Czerwieńskiego 16
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-319
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zbk.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbk-krakow.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i remont konserwatorski zachowanych części Fortu nr 52a „Łapianka” przy ul. Fortecznej 28 w Krakowie wraz z budową wewnętrznej instalacji elektrycznej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1dffd3a1-63dd-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00329899
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Z uwagi na charakter i zakres opisanych robót, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do umowy podstawowej, koniecznym staje się udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 tj.: w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zgodnie z ww. przepisem i ust. 1 pkt. 7) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości; W opisie zamówienia podstawowego, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, należy wskazać ewentualny zakres tych usług lub robót budowlanych oraz warunki na jakich zostaną one udzielone.
Dalsza część w Informacjach dodatkowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 125/2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 7873614,87 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 43686,92 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie robót ślusarskich, izolacyjnych i odwadniających w zakresie rekonstrukcji kraty fortecznej wraz z wykonaniem tablicy informacyjnej, przeziernej, odwodnienia placu broni, izolacji ścian bocznych budynku koszar szyjowych, roboty podobne będą polegały na powtórzeniu robót branży budowlanej, tj. instalowanie wyrobów metalowych, roboty izolacyjne i przeciwwilgociowe, instalacja kanalizacji deszczowej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 53734,91 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 53734,91 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 53734,91 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Handlowe BUDMEX Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7341002400
7.3.4) Miejscowość: Nowy Sącz
7.3.5) Kod pocztowy: 33-300
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO-HANDLOWE "BUDMEX" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO-HANDLOWE "BUDMEX" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 53734,91 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2021-12-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
1) możliwość udzielenia takiego zamówienia, została przewidziana przez Zamawiającego w ogłoszeniu zamówienia podstawowego nr 2019/S 127-309755
2) nadto w ogłoszeniu o zamówieniu dokładnie w został określony zakres zamówień podobnych(robót różnych branż)do wartości 30%wart. zam. podst., oraz zostały określone zasady na jakich zostaną udzielone zamówienia podobne(po wcześniejszych negocjacjach z Wykonawcą, ceny nie mogą przekroczyć średnich cen czynników produkcji SEKOCENBUD na dany kwartał).
3) zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy BUDMEX.
4) zamówienie jest zgodne z przedmiotem umowy podstawowej,bowiem zachodzi związek funkcjonalny pomiędzy robotami wykonywanymi w ramach zamówienia podobnego i zamówienia podstawowego, gdyż dotyczą tego samego obiektu budowlanego tj. nieruchomości położonej przy ul. Fortecznej 28 oraz wspólnych zamierzeń inwestycyjnego tj.„Rozbudowa,nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku koszar szyjowych Fortu nr 52a ŁAPIANKA na potrzeby Muzeum i Centrum Ruchu Harcerskiego” oraz„Przebudowa i remont konserwatorski zachowanych części Fortu nr 52a„Łapianka” zlokalizowanego na przy ul. Fortecznej 28 w Krakowie wraz z budową wewnętrznej instalacji elektrycznej”
5) Zamówienie zostanie udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego – umowa podstawowa została zawarta dnia 22.10.2019 r.
6) Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym, zamówienia podobne nie mogą przekroczyć 30% wartości zamówienia podstawowego tj. 7.873.614,87zł.Zamawiający udzielił już zamówienia na podobne roboty budowlane o wartości wynoszącej 741.594,77 zł netto, co stanowiło 2,84% wartości zamówienia całego.Zamawiający zamierza udzielić zamówienia na podobne roboty budowlane o wartości wynoszącej 44.198,54 zł netto, co stanowi 0,21% wart. zam. całego.Łącznie wykorzystano 3,05% wartości zamówienia całego.Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia podobnego w trybie zamówienia z wolnej ręki, określone w art.214ust.1pkt7 ustawy PZP(art.67.ust.1pkt.6 ustawy z 2004 r.)Istniejące uwarunkowania,jak obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Pzp, prowadzą do jednoznacznego wniosku,że wykonanie robót polegających na powtórzeniu podobn. rob. budowl. jest możliwie i zasadne,a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy
Dodać należy,iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z w.r. w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych,w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia,gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika,iż istnieje uzasadniona możliwość udzielenia zamów. powtarzającego wskazanemu Wykonawcy.
Na koniec dodać należy,że Wykonawca zam. podst. ma zorganizowany zespół pracowników, dysponuje na miejscu wykwalifikowaną kadrą kierowniczą,która zna przedmiot zamówienia oraz daje możliwości i gwarancję wykonania przedm. Zam. w możliwie szybkim terminie. Organizacja pracy przez innego wykonawcę,organizacja zaplecza budowy,zgromadzenie odpowiednich materiałów wygenerowałaby dodatkowe koszty i czas,które nie zostaną poniesione w przypadku zlecenia prac budowlanych w trybie zamówienia podobnego dotychczasowemu wykonawcy.Ponadto,z przyczyn organizacyjnych,wykonywanie w tych samych miejscach robót przez dwóch różnych wykonawców byłoby utrudnione,gdyż w celu wykonania robót przez kolejnego wykonawcę następuje ingerencja w roboty poprzednio już wykonane przez wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe(konieczna stałaby się wówczas inwentaryzacja robót).Z uwagi na technologiczne powiązanie robót,sytuacja taka mogłaby również wywoływać wątpliwości co do zakresu odpowiedzialności poszczególnych wykonawców.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Dostawa artykułów żywnościowych dla Domu Pomocy Społecznej im. św. Jana Pawła II przy ul. Praskiej 25 w Krakowie w roku 2025 przez okres 6 miesięcy
- Zakup i dostawa aparatury laboratoryjnej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
- Sukcesywna dostawa oleju opałowego w ilości 50.000 litrów dla Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usługi dostępu do podręczników w wersji online w 2025 roku dla Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie
- Usługa przeprowadzenia Pakietu szkoleń z języka programowania R dla pracowników AGH Środowiska w ramach projektu KOMPAS AGH - DE-dzp.272-638/24
- Podkłady w rolkach i naczynia jednorazowe z pulpy
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zaprojektowanie i budowa zespołu boisk wraz z infrastrukturą przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 8 w Warszawie
- BUDOWA DROGI GMINNEJ UL. ASNYKA, UL. KROKUSOWEJ I UL. NARCYZOWEJ W LUZINIE O BUDOWĘ JEZDNI, BUDOWĘ CHODNIKA I KANALIZACJI DESZCZOWEJ
- Wykonanie robót budowlanych dla zadnia inwestycyjnego pn."Termomodernizacja wielorodzinnego budynku mieszkalnego przy ul. Domarasiewicza 1 w Skierniewicach"
- Wykonywanie w 2025 roku remontów bieżących w zakresie robót ogólnobudowlanych w obiektach budowlanych będących własnością Gminy Kwidzyn
- Remont drogi gminnej nr 110856L w miejscowości Potok Senderki od km 0+005,97 do km 0+984,29
- Rozbudowa, przebudowa i remont zabytkowej plebani z adaptacją na Centrum Integracji Międzypokoleniowej
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.