eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chorzów"Realizacja usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych OPS w Chorzowie"



Ogłoszenie z dnia 2021-12-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Realizacja usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych OPS w Chorzowie”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Chorzów - Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003447902

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Racławicka 19

1.5.2.) Miejscowość: Chorzów

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: (32) 7716301

1.5.8.) Numer faksu: (32)7716305

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@opschorzow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ops.bip.chorzow.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


jednostka budżetowa samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Realizacja usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych OPS w Chorzowie”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3c103ac3-3715-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00337758

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00048709/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 REALIZACJA USŁUG OPIEKUŃCZYCH W MIEJSCU ZAMIESZKANIA PODOPIECZNYCH OPS W CHORZOWIE;

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00248907/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 4/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1560000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

A. . Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług opiekuńczych na terenie Miasta Chorzów, (na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej) w miejscu zamieszkania podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzowie, zgodnie z zakresem ustalonym w decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie, na podstawie pisemnego zgłoszenia osoby korzystającej z usług opiekuńczych przekazanego Wykonawcy przez Zamawiającego, zawierającego zakres, wymiar i częstotliwość świadczonych usług na rzecz osoby wskazanej przez OPS w Chorzowie oraz odpłatność za godzinę usług.
Usługi mają być świadczone w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy, a także – w uzasadnionych stanem zdrowia podopiecznego przypadkach - w godzinach nocnych.
Ilość godzin świadczonych usług uzależniona będzie od rodzaju usług, liczby podopiecznych i ich potrzeb i zmieniać się będzie w okresie trwania umowy.
Szacunkowa, ustalona na podstawie danych za miesiące poprzednie, ilość osób, korzystających z usług opiekuńczych w jednym miesiącu: 320 (trzysta dwadzieścia), ilość godzin miesięcznie: 5.350 (pięć tysięcy trzysta pięćdziesiąt) Ilość godzin świadczonych usług uzależniona będzie od rodzaju usług, liczby podopiecznych i ich potrzeb i zmieniać się będzie w okresie trwania umowy. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, w tym stan epidemiczny kraju oraz źródła finansowania usług opiekuńczych, Zamawiający zastrzega sobie możliwość znacznej zmiany ilości osób korzystających z usług opiekuńczych w okresie obowiązywania umowy oraz wymiaru godzinowego usług – bez możliwości roszczeń z tego tytułu ze strony Wykonawcy m.in. w zakresie zmiany ceny za wykonywane usługi.
Wykonawca zapewni kontakt osobisty pracownika odpowiedzialnego za koordynację prac wszystkich osób wykonujących przedmiotowe zadanie, z merytorycznie odpowiedzialnymi pracownikami Zamawiającego, w wymiarze nie mniejszym niż dwa razy w tygodniu roboczym, po dwie, ciągłe godziny. Spotkania z pracownikiem Wykonawcy odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w terminach uzgodnionych przez Strony, w godzinach pracy OPS w Chorzowie.

Przed podpisaniem umowy, wybrany w postępowaniu Wykonawca przedstawi certyfikaty lub dyplomy personelu mającego wykonywać przedmiot umowy – osób wykazanych w Załączniku Nr 1 do Oferty - dokumentujące posiadanie ukończonych kursów i szkoleń w zakresie podstawowych umiejętności koniecznych do sprawowania opieki nad osobami starszymi lub niepełnosprawnymi - w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.




Przed rozpoczęciem wykonywania umowy, wybrany w postępowaniu Wykonawca:
- poinformuje Zamawiającego- na piśmie – o danych osoby osób wyznaczonej/ych do kontaktu i odpowiedzialnej/ych za koordynację pracy wszystkich osób wykonujących usługi opiekuńcze na rzecz klientów Zamawiającego, z podaniem danych personalnych oraz numerów telefonu. W przypadku zmiany wyznaczonych osób, Wykonawca niezwłocznie – na piśmie – poinformuje o tym Zamawiającego, wraz z wyznaczeniem nowej osoby, w sposób zapewniający ciągłość kontaktu pomiędzy merytorycznie odpowiedzialnymi pracownikami obydwu Stron.
- zawrze z Zamawiającym umowę dotyczącą powierzenia przetwarzania danych osobowych (RODO) w związku z wykonywaniem umowy dotyczącej usług opiekuńczych na terenie Miasta Chorzów, w miejscu zamieszkania podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzowie.

B. Zakres usług opiekuńczych uzależniony jest od potrzeb podopiecznego i obejmuje
1. Zakupy artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydawanych pieniędzy
2. Przygotowanie posiłków
3. Dostarczenie posiłku
4. Pomoc przy spożywaniu posiłku lub karmienie podopiecznego
5. Utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego codziennego użytku, służącego podopiecznemu
6. Utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych
7. Zmiana bielizny osobistej, pościelowej, przesłanie łóżka
8. Pranie bielizny osobistej, pościelowej oraz odzieży podopiecznego
9. Pomoc w utrzymaniu higieny podopiecznego i utrzymanie czystości ciała
10. Organizowanie spacerów
11. Podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań oraz pomoc w zaspakajaniu potrzeb duchowych (dostarczanie prasy, książek, czytanie, organizowanie kontaktów sąsiedzkich), podtrzymywanie kontaktów z otoczeniem i rodziną
12. Załatwianie spraw urzędowych, zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept, pomoc w dostępie do różnych instytucji, składanie wniosków o dodatek mieszkaniowy, regulowanie opłat mieszkaniowych, składanie wniosku o orzeczenie stopnia niepełnosprawności
13. Utrzymywanie w czystości pomieszczeń użytkowanych przez podopiecznego
14. Palenie w piecu w pomieszczeniu użytkowanym przez klienta, przynoszenie węgla
15. Mycie okien (raz na sześć miesięcy).
16. Doprowadzanie i odprowadzanie do Ośrodków Wsparcia wskazanych przez OPS.

C. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania kadrą niezbędną do realizacji zadania określonego niniejszym postępowaniem, tj.: personelem posiadającym ukończone kursy, szkolenia (potwierdzone odpowiednimi certyfikatami, dyplomami itp.) w zakresie podstawowych umiejętności koniecznych do sprawowania opieki nad osobami starszymi lub niepełnosprawnymi, w ilości nie mniej niż 45 (czterdzieści pięć) osób, w wymiarze wykonywanych usług zapewniającym nieprzerwaną, prawidłową realizację usług opiekuńczych nad podopiecznymi OPS w Chorzowie, niezależnie od urlopów i zwolnień chorobowych, w trakcie całości okresu realizacji zamówienia.
W/w osoby powinne posiadać odpowiednie predyspozycje psychiczne i fizyczne, niezbędne do wykonywania usług opiekuńczych a także w trakcie realizacji usług zachowywać się w sposób zgodny z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. W przypadku rażącego naruszenia obowiązków osoby sprawującej opiekę nad podopiecznymi. W przypadku naruszenia obowiązków osoby sprawującej opiekę nad podopiecznymi OPS w Chorzowie, Wykonawca – na wniosek Zamawiającego - wykluczy osobę z realizacji usług opiekuńczych na terenie Miasta Chorzowa.

D. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi legitymować się wiedzą i doświadczeniem w zakresie usług zgodnych z przedmiotem przedmiotowego zamówienia. W tym celu powinien wykazać się co najmniej 12 (dwunasto) -miesięcznym (liczonym jako czasookres) doświadczeniem w zakresie usług opiekuńczych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.

E. Wykonawca podda się okresowej kontroli i ocenie realizacji zamówienia, w szczególności w celu badania:
E.1. stanu realizacji umowy,
E.2. efektywności, rzetelności i jakości realizacji umowy,
E.3.prawidłowość prowadzonej dokumentacji dotyczącej realizacji zamówienia, w szczególności kart kontrolnych pracy.

F. Wynagrodzenie stanowić będzie iloczyn sumy roboczogodzin w danym miesiącu kalendarzowym i stawki brutto za roboczogodzinę. Wypłacane będzie z dołu na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, do 14 (czternastu) dni po dostarczeniu faktury do siedziby Zamawiającego. Wykonawca dostarczy fakturę za jeden miesiąc kalendarzowy (rozliczeniowy) do siedziby Zamawiającego do 5 (piątego) dnia następnego miesiąca. Warunkiem wypłaty wynagrodzenia będzie właściwa realizacja usług opiekuńczych nad podopiecznymi OPS w Chorzowie potwierdzona przez prawidłowo prowadzoną dokumentację, w tym rozliczeniem kart kontrolnych zgodnym z wydanymi przez OPS w Chorzowie decyzjami administracyjnymi, zawierającym listę odpłatności osób korzystających z usług.

G. Indywidualny zakres usług opiekuńczych dla danej osoby ustalony będzie przez pracownika socjalnego, w decyzji administracyjnej.

Podstawą rozliczeń z Wykonawcą będzie 1 (jedna) roboczo godzina zegarowa (60 minut), do której nie wlicza się czasu dojazdów i dojścia. Dopuszcza się możliwość rozliczeń w niepełnych godzinach.

Zamawiający wprowadzi w umowie „Orientacyjny czas wykonywania czynności wraz z ich numerami (kodami)”, celem dokonywania czynności sprawdzających/kontrolnych dotyczących jakości ,terminowości i rzetelności wykonywania usług opiekuńczych.

H. Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą realizowały usługi opiekuńcze na rzecz podopiecznych OPS w Chorzowie:
- nie posiadały znacznego stopnia niepełnosprawności,
- nie orzeczono wobec nich całkowitej niezdolności do pracy,
- nie orzeczono wobec nich niezdolności do samodzielnej egzystencji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 24,29 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 26,48 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 24,29 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): REH-MED Wyszyński Mirosław

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: ANERI Sp. z o.o. 42-624 Ossy, ul. Lesna 20

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6430006994

7.3.3) Ulica: Leśna 20

7.3.4) Miejscowość: Ossy

7.3.5) Kod pocztowy: 42-624

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1560000 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.